Fitness Seller

Stronglift log

Vandaag getracht te trainen maar is niets geworden

Squat

1x5x40
1x5x60kg
1x5x80kg
1x5x92.5
1x5x105kg FAIL
1x5x103.5kg FAIL

OH Press

1x5x25kg
1x5x32.5kg
5x5x42.5kg na deload

5e rep van 5e set gewoon FAIL!!!! totaal geen kracht meer in armen, moeite om 45kg omhoog te krijgen???

Deadlift

1x5x60
1x5x80
1x5x100 FAIL

Deze training werd hem dus niet.. veelste weinig geslapen afgelopen nacht...
Training doe ik maandag gewoon overnieuw, ik heb ook best veel spierpijn in mijn liezen waardoor ik geen kracht heb,,,

Jammer, maar die mindere dagen zul je altijd hebben. Zolang je maar alles gegeven hebt ;).

Kijk dit eens, gewoon kijken ookal denk je dat het niets is, kost je maar 3 minuten.

http://www.youtube.com/watch?v=gGI_r_vqVFo&list=UUU6WaCIOCL_eToBcsBYFwAQ&index=1&feature=plcp

En dan bedoel ik vooral dit van de video:
"Winning isn't everything, but training to win is. Having the will to win, that is everything."

En mocht je maandag gaan trainen, zou ik even zijn channel checken
http://www.youtube.com/user/QuestProductionsLLC

En wat videos kijken van hem waarin "A call to Action " staat, zeer motiverend, trust me. ;)

Je bent gegaan, en hebt gedaan wat je kon. Meer dan dat kan je niet doen. Goed gedaan dus! En die OH Press is berucht om zijn wisselvalligheid. De logs op DBB staan er vol mee.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb de fimpjes gezien!

idd we gaan maandag gewoon zien of het beter gaat, ik heb voor de deadlift toch straps gehaald, ik wil zonder straps proberen, maar als ik weer fail op grip, wil ik toch het gewicht met straps gaan proberen... mixed grip wil ik ook nog oefenen, maar 1 of andere manier voelt dit nog onnatuurlijk aan met liften..

Heb alleen gisteren sinterklaas gevierd, en sinds een week of 6 ofzo toch weer een 6tal biertjes gedronken, moet zo nu en dan toch kunnen.. dus ff hopen dat dit niet van invloed gaat zijn op de training van maandag.. heb wel vast gehouden om na elk biertje minimaal 1 glas water te drinken, en ff een halve liter water voor het slapen gaan...

Maandag..

SQ 105kg FAIL
BP 5x5x62.5kg
PR 5x5x72kg FAIL

Vandaag

SQ 105kg FAIL
SQ 5x5x90kg
OH 5x5x45kg
DL 1x5x100KG na deload van 115kg

assist

barbellcurl 3x8x30kg
planks

na de training ga ik direct 30minuten hardlopen...

3x FAIL op de SQUAT dus 10% deload naar 90kg, heb de deload gelijk uitgevoerd aangezien in bij de eerste set al moest stallen..

Squat deed ik afgelopen keren lowbar in de opwarmsetjes tot 90kg, boven de 90kg lukte het me niet goed, kreeg teveel gewicht op mijn polsen
bij lowbar squat kantel ik mijn polsen te veel, waardoor dus al het gewicht op mijn polsen komt te liggen, ik draag al pols bandjes, maar dit is ook niet zo relax omdat ze behoorlijk in mijn polsen gaan snijden als er veel gewicht op ligt
toch ga ik nu na de deload verder lowbar proberen te squatten, ik merk dat ik makkelijker en sneller en dieper squat

Begint best deprimerend te werken dat je op alle oefeningen vast zit ;)
Dat ik behoorlijk aan het cutten ben, zal ook wel een oorzaak zijn hiervan, want ik moet de komende 2 maanden echt een boel vet verliezen voor ik op vakantie ga...

Hoe gaan jullie met de feestdagen om??? bv oud en nieuw ga je helemaal los met drank alcohol en oliebollen of ga je toch een beetje de saaie piet uithangen ;)

Laatst bewerkt:
Ik ga je ook volgen, hier ook een veertiger!!! ik zelf bezig met 14e week stronglift begonnen vanaf 0.... ik nu aardig aan het vastlopen!
leuk !

Begint best deprimerend te werken dat je op alle oefeningen vast zit ;)

Dat is voor mij wel eens de reden geweest om helemaal te stoppen met trainen, maar toen had ik nog nooit van het woord `deload` gehoord.
Binnen een paar weken is bij mij ook de rek eruit en gaat het spannend worden.

Hoe gaan jullie met de feestdagen om??? bv oud en nieuw ga je helemaal los met drank alcohol en oliebollen of ga je toch een beetje de saaie piet uithangen ;)

saaie gezonde piet... ik vis bij m`n schoonouders alle kip uit de pan en op de terugweg eet ik wel een banaan of zo.

Hoe gaan jullie met de feestdagen om bv oud en nieuw ga je helemaal los met drank alcohol en oliebollen of ga je toch een beetje de saaie piet uithangen

Geniet, maar geniet met mate lijkt mij.

Ga niet iedere kerstdag jezelf volproppen, maar kies een kerstdag uit waar je met je familie gaat gourmetten of weet ik wat (Neem aan dat je zoiets gaat doen) en eet gewoon lekker.
Mocht je je daar echt zorgen om maken --> Extra cardio die dag.

En af en toe wat drank gaat best. Het beste is wel sterke drank of droge wijn daar krijg je bijna geen extra kcals van binnen.
Avondje bier zuipen is een kcal bom. (Helaas idd, ik heb zelf liever bier normaalgesproken. Wijn is niet te zuipen.)

Te extreme shit houd je niet vol -> Burnout -> Je kapt er helemaal mee.

Zoek een tussenweg, hoe je het volhoud op de lange termijn en toch goed bezig bent ;)

Wijn gem 125kcal per glas
wiskey 70kcal per serving
bier gem 155kcal per fles
amstelblond gem 100kcal per fles
appelsap 117kcal per glas
limonade 100kcal per glas

ik ga aan de amstel blond ;)

btw misschien ga ik eens proberen meer reps te maken per set als ik echt ga vastlopen, ipv verhogen....

Ik baal!!!

Ik ben vergeten te trainen!!
ik zou zodra ik thuis kwam voor het avondeten gaan trainen, hier kwam ik pas weer achter toen ik aan het eten was.. vanavond ga ik naar skyfall, dus dan kan ik ook niet trainen, en morgen is te kort op maandag..

vandaag:

Squats:
5x5x92.5kg
lowbar en ging verbazend goed, lowbar squat ik ook een stuk sneller als highbar.. begin de techniek ook steeds beter uit te voeren, voorheen had ik echt problemen met lowbar, doordat ik het gewicht te veel op mijn polsen kreeg, nu merk ik dat de truc echt is, schouder zover mogelijk naar achter drukken..

Bp:
5x5x65kg
met hele grote moeite!!!! twijfel of ik hem als fail moet rekenen, aangezien de laatste setjes niet echt netjes meer waren... dus gewoon FAIL!

Pentleyrow:
5x5x72.5kg FAIL

Pentleyrows ga ik deloaden, doe oefening lukt me wel, maar na de 3e rep krijg ik de stang niet meer tegen mijn buik aan.. ik ga een deload doen naar 60kg

assist: dips.. nog steeds dramatisch slecht, krijg er maximaal 4 uit, zit te denken om elastiek te kopen, voor een beetje weight assist..
planks 3x30sec
preacher curls 3x8x30kg

mijn trainingbroek zit in de was, en mijn 2e zit ook in de was??? niets om aan te trekken tijdens het hardlopen.. dus dan maar 25min hometrainer...

Laatst bewerkt:
Mooie squats man! Ook goed dat je deze keer je training niet vergeten was :p :p :p

Lekkere training toch weer ?

Ik ben benieuwd wat dat deloaden op die row voor resultaat geeft, ik ben er net nog niet aan toe maar het zit er wel aan te komen.
Zeker met die row, dan ga je onbewust toch een beetje smokkelen. (ik wel...)

woensdag:

Squat 95kg
OH Press 47,5kg FAIL k*t!! heb vorige keer 50kg gepakt en nu fail op 47,5kg
DL 105KG

Vandaag

Squat 97,5kg
BP 65kg wederom fail
PR 60kg deze keer netjes uitgevoerd zonder smokkelen tot tegen de buik...

ik lijk in mijn borst en armen gewoon wat kracht kwijt te zijn, mindere OP en BP beetje bang dat dit ook door het cutten komt.....

Gisteren:

Squat

1x5x20
1x5x40
1x5x60
1x5x75
1x5x90
5x5x100kg

Squats gaan goed, echter ik kan mijn ellebogen niet genoeg naar achter buigen, waardoor ik teveel druk op mijn polsen blijf houden!! ik mag eigelijk mijn polsen niet buigen, maar ik kan niet anders
tijdens de squat zelf geen probleem, dan ligt de bar op mijn rug, maar met het in en uitnemen heb ik teveel gewicht op mijn polsen, ik denk volgende keer proberen de bar lager in het squatrack leggen..

OH

1x5x20
1x5x27,5
1x5x35
1x5x42,5
5x5x47,5kg

Ging als een speer, heb de 5e set zelfs 1x8 gedaan ipv 1x5 ik hoop dat ik me zaterdag even sterk voel als vandaag, want ik wil dit 50kg opnieuw pakken

DL

1x5x47,5
1x5x70
1x5x90
1x5x100
1x5x110

110kg gepakt, eigelijk ging het best goed, echter bij DL is het eerder mentaal dat het niet lukt vermoed ik, ik ben soms te bang dat ik door mijn rug ga, aangezien ik nog geen 6maanden ''genezen'' ben van een dubbele hernia...

Mooie training Koster!

Dat met die ellebogen heb ik ook, waardoor lowbar squats ueberhaupt niet gaan. Ik probeer er wat aan te doen door rekoefeningen voor mijn schouders te doen, maar betwijfel of het ooit flexibel genoeg word...

Goed gedaan, met de squats zou ik inderdaad even een oplossing proberen te zoeken, op korte termijn gaat het nog wel goed zo. Maar je polsen buigen is natuurlijk niet goed op de lange termijn, vooral als dat gewicht meer en meer word.

Verder goed bezig! En zou het idd niet forceren met de deadlifts, zorg dat je het goed doet. Dan versterk je je rug zelfs en heb je er profijt aan, maar blijf uit de buurt van falen. :) Lijkt mij althans.

Net klaar, benen zijn echt verrot!!

Squat

1x5x20
1x5x40
1x5x60
1x5x75
1x5x92.5
5x5x102.5kg

Squats gaan goed, maar ik was bij de 5e set er wel goed doorheen...

BP

1x5x30kg
1x5x40kg
1x5x50kg
1x5x57.5kg
5x5x65kg

bij de 4e set 5e rep wederom FAIL..
5e set na fail ben je het gelijk kwijt deze dus ook FAIL
balen, dit is wederom de 3e Fail dus wederom verplicht deload naar 57.5kg!!

pentleyrow

5x5x62.5kg direct werkset gedaan en ging goed

afgemaakt met 2x8xBW chinups + 20min hometrainer..

Ik zou best wel meer assist willen gaan doen, maar ik ben een beetje bang dat mijn training dan te lang gaat duren?
vandaag om 20:30 begonnen en was 21:45 klaar dus 5 kwartier..hierna direct 20min cardio gedaan..

als ik al 5 kwartier bezig ben lijkt het me dus niet verstandig nog langer door te gaan, terwijl ik best nog wat zou willen doen, bv de cardio skippen en in die tijd extra assist werk doen?

Laatst bewerkt:
Misschien iets minder volume bij de warm-up? Vooral bij BP vind ik het rijkelijk veel warmup sets. Je bent al goed doorbloed van de squats, met de helft van de BP warmup sets kom je er ook wel denk ik.

Klopt, je moet de latere setjes wat minder reps pakken.

Als je 10kg onder je werkset zit maar 1 of 2 reps doen. Anders vermoei je jezelf al wat voor de werkset zelf.

zal volgende keer eens:

1x5x30kg
1x5x45kg
1x2x55kg
5x5x65kg

doen, alvorens ik ga deloaden ( heb ik eigelijk geen zin in )

zal volgende keer eens:

1x5x30kg
1x5x45kg
1x2x55kg
5x5x65kg

doen, alvorens ik ga deloaden ( heb ik eigelijk geen zin in )

Ik zou eerder zoiets doen:

1x5x40
1x4x60
1x3x80
1x1x92,5
5x5x102.5kg

Wel nog op wat hoger gewicht opwarmen, maar minder reps.

Piramideverhouding zeg maar.

Terug
Naar boven