MuscleMeat

Stronglifts 5x5 log

• Topic Starter Topic Starter
5x67,5 squat gelukt
5x27,5 overhead press gelukt
5x75 deadlift gelukt

5x70 squat gelukt
5x40 bench press gelukt
5x42,5 pendlay row gelukt

Een vraagje over bench press : Het is de bedoeling om de schouders naar achter te houden en de schouderbladen tege nelkaar te houden. Maar als je de barbell naar boven duwt, dan gaan je schouders toch zowiezo naar voren?

Nee hoor. Je beweegt de bar naar boven en als hij boven is dan hoeft'ie niet nog hoger door de schouders naar boven te bewegen. Je komt dus minder hoog als je de schouders naar achteren houd en dat is helemaal de bedoeling.

5x5x72,5 squat gelukt ( zwaar, was kapoet hierna)
5x5x30 overhead press niet gelukt ( 5,5,4,5,4) volgende keer beter hopelijk
1x5x80 deadlift gelukt

OHP is een b*ch. ;)

5x5x75 squat gelukt
5x42,5 bench press gelukt
5x45 pendaly row gelukt

Heb vandaag het gevoel da ik iets te veel men rug heb belast.(geen harde pijn ofzo maar voel het wel ) Wou vandaag meer focussen op mijn ellebogen omdat ik ze soms wat naar voor draai terwijl ze naar achter moeten blijven bij het kniebuigen. Ben daarom denk ik vergeten mijn glutes aan te spannen bij een paar reps. Het wordt ook eens tijd om goed te leren stoppen vlak onder parallel, en om techniek aan te leren om te unracken, naar achter lopen en te reracken. Het wordt ook eens tijd om nog eens een filmpje van mijn squat te maken.

Volgende training zal pas volgende week zijn. Heb sinds lange tijd ook last van mijn linkerschouder. Bij het reracken mis ik vaak aan de linkerkant de safety pin waardoor ik de bar moet omhoog duwen, en ik denk dat ik hierdoor pijn heb aan mijn schouder nu, want vlak hierna voel ik altijd scherpe pijn in mijn schouder. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Ik squat ook veel te laag. Ik wist niet dat dit zo'n probleem was. Te laag gaan kan dit dan?

Vandaag weer gaan trainen, vorige week een training geskipt omdat mijn schouder echt irritant deed en het tijd werd om hier iets aan te doen.
Heb vandaag een schouderwarmup (en ook andere warmup voor squats, maar nu ook schouders) gedaan voor ik begon aan mijn training en gefocust op mijn form van ellebogen en deftig gererackt. Denk dat reracken het probleem is waar ik verkapte behind the neck press doe met half mijn squat gewicht omdat ik telkens aan de linkerkant de safety pins miste.
Vandaag alles goed gererackt en op het eerste zicht heb ik niet direct die schouderpijn gehad die ik anders wel had vlak na reracken. Nu nog even afwachten of die lijn ook doortrekt naar de volgende dagen.
De training: ( begonnen met deadlifts omdat squatrack bezet was )
1x5x85kg deadlift gelukt
5x5x75 kg squat ( herhaald omdat vorige keer niet zo goed was ) gelukt
5x5x30 kg overhead press NIET gelukt ( 5,5,5,5,4) ... NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, heb hier alles gegeven maar de laatste rep lukt absoluut niet, schouders nog tot 5minuten hierna verzuurd :roflol::roflol:. Ik wist dat het zwaar ging worden maar jezus zo zwaar, respect voor degenen hier die al jaar en dag deze lifestyle volhouden.

Ik squat ook veel te laag. Ik wist niet dat dit zo'n probleem was. Te laag gaan kan dit dan?
Was bij mij niet echt het probleem denk ik, squats werken tenslotte ook mijn rug, en het is niet dat ik rugpijn heb ofzo, eerder dezelfde soort van verzuring als in mijn benen en schouders.
Ga toch binnenkort mijn form eens filmen, en ik hoop dat het ergens op lijkt, want heb geen zin om te deloaden en opnieuw te beginnen.
Het is wel degelijk mogelijk om te laag te gaan, daarmee wordt bvb bedoelt voor powerlifting doeleinden, in SL 5X5 bedoelt Mehdi hiermee dat een ATG ( ass to grass ) squat zwaarder is dan een squat net onder parallel, en zoals jij zelf ook weet is het al moeilijk genoeg om 2.5kg erbij te smijten elke keer, als je dan nog ATG squat , gaat het verdomd zwaar worden.

Je gaat lekker man!

Je kan ook een keer 90 graden draaien en dan gaan squatten. Dan kan je zien of je rug recht is en/of je diep genoeg gaat.

Ja ben 20, en sinds ik aan de eiwitten zit heb ik kapotveel zin om te trainen in de gym. Daarom niet voor 18 innemen, te gevaarlijk enzo.
Haha ik heb maar 1x eiwitpoeder genomen.

Eiwit haal ik uit mijn voeding. Ik eet niet eens kwark enz maar haal wel mijn 2x BW aan eiwitten in gram. Al die supplementen en eiwitpoeder heb je niet nodig hoor. Je kan het heel goed zonder :)

Maar als het voor jou werkt, moet je het gewoon nemen! Het is bij mij meer zo dat mijn ouders het niet voor mij kopen, anders had ik het ook allang gedaan ;)

Ja ben 20, en sinds ik aan de eiwitten zit heb ik kapotveel zin om te trainen in de gym. Daarom niet voor 18 innemen, te gevaarlijk enzo.

Die eiwitten zijn ook veel te anabolisch voor minderjarigen.. shame on me :eyes:.

Anyways trainingen gaan lekker man! De beste tip die ik kan geven is echt zoveel mogelijk aan je vorm werken als je maar kan.
Ga zo door!

Eiwit haal ik uit mijn voeding. Ik eet niet eens kwark enz maar haal wel mijn 2x BW aan eiwitten in gram. Al die supplementen en eiwitpoeder heb je niet nodig hoor. Je kan het heel goed zonder :)

Ik eet wel altijd kwark maar dat voelt altijd als een steen op mijn maag, bestaat er nog een vervanging voor kwark met soortgelijke prijs?

Maar als het voor jou werkt, moet je het gewoon nemen! Het is bij mij meer zo dat mijn ouders het niet voor mij kopen, anders had ik het ook allang gedaan ;)
Nee was maar een grapje hoor, mijn naam komt uit het topic ' Citaten van verstandlozen '. Naar mijn mening het beste topic dat DBB ooit had.( buiten sniperX zijn verhalen maar die zijn dan ook legendarisch). Ik neem momenteel geen eiwitshakes, haal zat eiwitten uit mijn voeding hoor.

Terug
Naar boven