MuscleMeat

Stronglifts 5x5 log

Verstandige keus, af en toe eens deloaden is part of the game. Ga zo door maat!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag weeral alcohol voorgeschoteld, gezegd nee nu niet meer, op vakantie ook al veel gedronken. Voor mezelf bepaald dat ik geen alcohol meer mag drinken totdat ik minstens 5x5x100kg squat. Ik hou jullie op de hoogte!

Goed bezig! Ik heb nu ook al anderhalve maand niks gedronken terwijl voorheen toch wel 5x per week minstens een biertje.. Merk bij mezelf dat ik net zo dom kan doen als met alcohol op een feestje, zit voornamelijk tussen de oren denk ik zo.. En ook belangrijk is om er geen big deal van te maken als ze het je aanbieden. Gewoon zeggen nee bedankt doe maar iets fris. Anders kan het zijn dat ze gaan doorzeuren..

laten zeuren zou ik zo zeggen alle respect voor de alcoholloze. Ik ben te verslaafd om nee te zeggen haha... Vandaar ook mijn pens :p

5x5x72,5kg squat gelukt
5x5x30kg overhead press gelukt
1x5x87,5kg deadlift gelukt
Al bij al matige training, was nog meer ziek dan vorige training. Deadlift begint ook grip moeilijk te worden, maar daar kan aan gewerkt worden.

1 handje omdraaien bij de deadlift :p heeft mij veel geholpen.

5x5x75kg squat gelukt
5x5x45kg bench press gelukt
5x5x50kg pendlay row niet gelukt
Bij squats heb ik vanaf 70kg altijd het gevoel dat mijn rug veel te hard moet werken, zondag is het verboden om nog een set te squatten zonder filmpje te maken!
Nochtans heb ik nooit lower back pain, alleen na mijn sets voelt mijn rug hard aangepakt, terwijl mijn benen en glutes minder. Tot een paar uur na mijn squats voel ik dat mijn rug heel hard heeft gewerkt. Na een nachtje slapen voel ik niks meer.
Pendlay row vandaag belange na niet gehaald, denk dat ik wat te veel heb verhoogd terwijl ik laatste training iets te veel heupen heb gebruikt. Voorlopig nog 1x proberen met 50kg en anders deloaden naar 45kg. Op de bench press kan ik denk ik nog wel een tijdje verhogen.

Btw ik was nog steeds vrij ziek, maar was niet erg veel van te merken op de training zelf.

5x5x77,5kg squat gelukt
5x5x32,5kg overhead press gelukt ( mijn form( vooral grip) heb ik nog steeds niet goed onder de knie, dus ga op dit gewicht blijven totdat mijn form beter is)
1x5x92,5kg deadlift niet gelukt ( 4 reps gelukt, 5de rep was mijn grip niet sterk genoeg, volgende keer herhalen dus en hopen dat mijn gripkracht sterker wordt)
Squat ging echt goed , alles goed tight houden zorgde ervoor dat ik deze keer veel minder het gevoel had dat mijn rug hard moest werken.
Al bij al wel tevreden van deze training, nog steeds wat verkouden. Heb ook nog tijd denk ik. Wil me niet persee bewijzen tov van anderen maar als ik andere nzie die 7-8maanden stronglifts hebben gedaan en mijn gewichten nu bijna even hoog zijn, kan ik niet anders dan tevreden zijn met mijn vooruitgang.

5x5x77,5kg squat gelukt
5x5x32,5kg overhead press gelukt ( mijn form( vooral grip) heb ik nog steeds niet goed onder de knie, dus ga op dit gewicht blijven totdat mijn form beter is)
1x5x92,5kg deadlift niet gelukt ( 4 reps gelukt, 5de rep was mijn grip niet sterk genoeg, volgende keer herhalen dus en hopen dat mijn gripkracht sterker wordt)
Squat ging echt goed , alles goed tight houden zorgde ervoor dat ik deze keer veel minder het gevoel had dat mijn rug hard moest werken.
Al bij al wel tevreden van deze training, nog steeds wat verkouden. Heb ook nog tijd denk ik. Wil me niet persee bewijzen tov van anderen maar als ik andere nzie die 7-8maanden stronglifts hebben gedaan en mijn gewichten nu bijna even hoog zijn, kan ik niet anders dan tevreden zijn met mijn vooruitgang.
Prima hoor. Nooit vergelijken met een ander en gewoon je eigen plan trekken.

yes tipje misschien voor bij de squat is je rug zo recht mogelijk te houden als je naar beneden gaat!

aan je gewichten te zien ben je nog vrij nieuw in de krachtsport.
Waarom dan direkt een 5*5 schema?
ikzelf zou je eerder Sarthing Strengte van rippetoe aanraden.

ikzelf heb daar destijds mooie gainz op gemaakt en ben bij het herbeginnen met krachtsport na 5 jaar niets meer gedaan te hebben doorgestoomd tot een 3*5 180 kg en een PR squat van 205 kg.

zeker de moeite waar en volgens mij beter geschikt dan de iets zwaardere 5*5 schema's voor een beginner.

Maar de keuze is aan jou!!!

PS: indeed BOOZE en gainz zijn lastig verenigbaar, dus als je wil knallen die periode best geen bier en dergelijke voor jou!!!!

aan je gewichten te zien ben je nog vrij nieuw in de krachtsport.
Waarom dan direkt een 5*5 schema?
ikzelf zou je eerder Sarthing Strengte van rippetoe aanraden.

ikzelf heb daar destijds mooie gainz op gemaakt en ben bij het herbeginnen met krachtsport na 5 jaar niets meer gedaan te hebben doorgestoomd tot een 3*5 180 kg en een PR squat van 205 kg.

zeker de moeite waar en volgens mij beter geschikt dan de iets zwaardere 5*5 schema's voor een beginner.

Maar de keuze is aan jou!!!

PS: indeed BOOZE en gainz zijn lastig verenigbaar, dus als je wil knallen die periode best geen bier en dergelijke voor jou!!!!
Je weet toch dat er weinig verschil zit tussen starting strength en stronglifts 5x5? Enigste verschil is powerclean/pendlay row en de volumes nl 3x5 en 5x5. Maar dit is amper een verschil te noemen want als je 2x hebt deload op een lift ga je toch naar 3x5 bij stronglifts.

Je weet toch dat er weinig verschil zit tussen starting strength en stronglifts 5x5? Enigste verschil is powerclean/pendlay row en de volumes nl 3x5 en 5x5. Maar dit is amper een verschil te noemen want als je 2x hebt deload op een lift ga je toch naar 3x5 bij stronglifts.

het verschil is dat de squat in SS in ene 3*5 gedaan wordt, terwijl stronglift een 5*5 doet.

in mijn ervaring was recupereren van die 3*25 al zwaar genoeg, een 5*5 zou ik niet 3 maal per week kunnen er uit persen hoor.

Maar ieder zijn ding, ik deel gewoon mijn ervaring en bedenkingen, en volgens mij is een 3*5 voor absolute beginners nog niet nodig.

het verschil is dat de squat in SS in ene 3*5 gedaan wordt, terwijl stronglift een 5*5 doet.

in mijn ervaring was recupereren van die 3*25 al zwaar genoeg, een 5*5 zou ik niet 3 maal per week kunnen er uit persen hoor.

Maar ieder zijn ding, ik deel gewoon mijn ervaring en bedenkingen, en volgens mij is een 3*5 voor absolute beginners nog niet nodig.
Jaja wees niet bang, je bent helemaal vrij om je ervaring en bedenkingen te delen, ook in mijn log. En wat je zegt klopt ook wel 3*5 is voor de meesten voldoende. Verder klopt het wel dat 5x5 voor squats 3x per week heel zwaar is, ik moet vaak reps grinden. Maar het werkt want ik merk dat mijn benen dikker en sterker zijn geworden. En eens je wat hoger in squatgewicht gaat zitten en al 2x deload hebt, dan wissel je ook naar 3x5 voor squats( in het schema van stronglifts). Op sommige trainingen vervloek ik mezelf wel eens dat ik 5x5 doe en niet 3x5, maar het werkt voorlopig voor mij dus mag niet klagen. Denk dat ik wel nog wat progress in de tank heb zitten op 5x5 voor ik naar 3x5 zal overschakelen. Alleszins bedankt voor je reactie man en leuk dat je meeleest.

Jaja wees niet bang, je bent helemaal vrij om je ervaring en bedenkingen te delen, ook in mijn log. En wat je zegt klopt ook wel 3*5 is voor de meesten voldoende. Verder klopt het wel dat 5x5 voor squats 3x per week heel zwaar is, ik moet vaak reps grinden. Maar het werkt want ik merk dat mijn benen dikker en sterker zijn geworden. En eens je wat hoger in squatgewicht gaat zitten en al 2x deload hebt, dan wissel je ook naar 3x5 voor squats( in het schema van stronglifts). Op sommige trainingen vervloek ik mezelf wel eens dat ik 5x5 doe en niet 3x5, maar het werkt voorlopig voor mij dus mag niet klagen. Denk dat ik wel nog wat progress in de tank heb zitten op 5x5 voor ik naar 3x5 zal overschakelen. Alleszins bedankt voor je reactie man en leuk dat je meeleest.

ook met die 3*5 zul je snel smeken om genade na set nr 1 hoor.

ik ben meer dan 1 keer net niet al kruipend uit de gym vertrokken.

ook met die 3*5 zul je snel smeken om genade na set nr 1 hoor.

ik ben meer dan 1 keer net niet al kruipend uit de gym vertrokken.
Hahahahaha, dat geloof ik man. Squats is gewoon een heel zware oefening, ben vaak aan het hijgen voor mijn leven terwijl mijn conditie toch niet zo slecht is. Vandaag voel ik mijn glutes ook heel goed :D. He tis een zware oefening maar ze loont.

Terug
Naar boven