Fitness Seller

Strongwoman Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Whoooohooooooooooooooooooooooooooooo *O*

• Topic Starter Topic Starter
Oke nice!

Dan zijn we tot zover ik weet nu sowieso 4 a 5. Voor de rest weet ik het niet.
De organisator zegt dat het sowieso door gaat, ookal ben ik alleen haha.

---------- Toegevoegd om 19:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:52 ----------

Wooooohooo lekkere training gehad, weer zwaar gemotiveerd, alles gaat goed! Schema ook omgegooid, nog meer verdeeld en straks home gym dus alles komt goed.

Maandag.
Strict Press.
Warming up
8x20 kg
8x20 kg
8x25 kg
5x30 kg
5x35 kg
Worksets
3x40 kg
3x42,5 kg
3x45 kg
3x47,5 kg
3x45 kg
Normaal zou ik echt niet blij zijn met 3x47,5 kg maar ik moet niet zo zeiken heb ik geleerd. PR is iets van 55 kg met BW van 85 kg ofzo. Dus dit is niet slecht op nu 78 kg BW.

Dumbbell Shoulder Press.
12x12 kg
12x14 kg
12x14 kg
12x14 kg
12x14 kg

Side Lateral Raise.
12x7 kg
12x7 kg
12x7 kg
12x7 kg

Front Raise.
10x6 kg
10x6 kg
10x6 kg
10x6 kg

Tricep Pushdown.
12x10 kg + 12x15 kg
12x10 kg + 12x15 kg

Normaal ben ik nooit kapot, maar nu wel! Vandaag een pre workout geprobeerd, slecht ervaringen met anderen vanwege een crash maar deze is echt fcking nice.
Unstoppable van Dedicated

'ze' zeggen dat kracht weinig met gewicht te maken heeft. Dus als het goed is blijf je zo sterk als je bent, mits het gewichtsverlies langzaam gaat.
Wil je nog verder naar beneden? Ectobitch-achtig? :P

Wat merk je aan de pre w.o ? uithouding ?
Ik werd altijd alleen maar depressief en agressief van pwo's dus ik heb ze in geen 10jr meer gebruikt.

Bankdrukken is al 10 kg omlaag gegaan ofzo haha, squat gaat net aan met 120 kg... dus er is wel wat kracht verloren gegaan, maar who cares. Heb me er maar bij neergelegd.

Ja ik wil naar de 70/72 kg zodat ik nooit meer in de -84 kg hoef te zitten en bij sterkste vrouw wedstrijden in de -75 mee kan doen. Zulke klasses heb je in het buitenland, dus altijd handig als ik dan al op gewicht ben. Anders sta ik tussen beesten van + 100 kg denk ik. ^^ Ectobitch zou wel nice wezen inderdaad, is wat makkelijker met kleding. :P

Ja die pre workout... uithouding sowieso, en ga er lekker van door. Instelling is meteen anders, normaal moet ik mezelf de gym in slepen en nu liep ik gewoon.

Ik heb m ook die unstopable. Chill dat je er zo goed op reageert, het enige wat ik er van krijg is een zieke crash lol

wat gaaf van die kwalificatie! en leuk dat er meer dames meedoen met de sterkste vrouw!
heel veel succes

Bestaat er ook een -50kg klasse? Dan ga ik ook even op dieet, anders win ik nooit iets :roflol:

Volgens mijn gegevens ( ik heb dat serieus uit laten zoeken ), stabiliseert de kracht zich weer na een tijdje stabiel op gewicht. Past alles zich weer aan ofzo. Andersom is het ook zo; je wordt niet ineens sterker als je aankomt. God knows I tried :o al had het vooral te maken met de gelijdelijkheid van de gewichtsverandering.
Dus volgens mij is dat echt tijdelijk en die afname is natuurlijk best gering, daar zou ik me ook niet echt druk om maken.

Nieuwe lingerie kopen ftw *O*

---------- Toegevoegd om 20:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:34 ----------

Ik heb m ook die unstopable. Chill dat je er zo goed op reageert, het enige wat ik er van krijg is een zieke crash lol

Hmmmm, viel niet goed bij jou?

nice dat die wedstrijd een kwali is sanne :D !

'ze' zeggen dat kracht weinig met gewicht te maken heeft. Dus als het goed is blijf je zo sterk als je bent, mits het gewichtsverlies langzaam gaat.
Wil je nog verder naar beneden? Ectobitch-achtig? :P

Wat merk je aan de pre w.o ? uithouding ?
Ik werd altijd alleen maar depressief en agressief van pwo's dus ik heb ze in geen 10jr meer gebruikt.

wie zegt dat ?

waarom zouden er anders gewichtsklasses zijn

Bestaat er ook een -50kg klasse? Dan ga ik ook even op dieet, anders win ik nooit iets :roflol:

Volgens mijn gegevens ( ik heb dat serieus uit laten zoeken ), stabiliseert de kracht zich weer na een tijdje stabiel op gewicht. Past alles zich weer aan ofzo. Andersom is het ook zo; je wordt niet ineens sterker als je aankomt. God knows I tried :o al had het vooral te maken met de gelijdelijkheid van de gewichtsverandering.
Dus volgens mij is dat echt tijdelijk en die afname is natuurlijk best gering, daar zou ik me ook niet echt druk om maken.

---------- Toegevoegd om 20:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:34 ----------

Hmmmm, viel niet goed bij jou?

Nee. Merkte eerst niks bij 1 dosis alleen beetje crash.
Toen maar 2 gepakt en merkte nog niks alleen een zieke crash en een lul van -5 cm

wie zegt dat ?

Ik heb dit euvel ooit voorgelegd aan een medisch bioloog.
Blijkbaar is kracht een genetische predispositie in spieren en pezen en heeft het weinig van doen met je BF.
Wat zoveel betekend dat zolang het gewichtsverlies ( of toename ) gelijdelijk is, de boel zich stabiliseert en er geen feitelijke afname van kracht is.
Uiteraard heeft dit wel een grens, maar waar die ligt is voor elk mens weer anders.

Getuige ook de cut van Laurence Shahlaei , die is er sterker van geworden :p

( is mijn ervaring ook hoor, ik ben altijd sterker tijdens een cut dan in een bulk. Voel me dan ook veel fitter ofzo)

Ik had dat met dexaprine (geloof ik?), een halfje genomen. Eerst flink aan het trippen en daarna ging ik zowat dood. Nooit meer, nog erger dan pillen. :roflol:
Durfde toen ook geen andere pre-workout meer te nemen, tot nu. :P Heeft 2 jaar geduurd haha

wat gaaf van die kwalificatie! en leuk dat er meer dames meedoen met de sterkste vrouw!
heel veel succes

Ja gaaf he!!! Dank je wel :D

Hahaha ik geloof -63 kg ofzo, maarja zo kun je voor alles wel een klasse gaan maken. In Engeland was er zelfs een -56 voor sterkste vrouw dacht ik. :roflol:

wie zegt dat ?

Ja super vet, lijkt me wel wat om naar Arnie te staan. :cool:

Blijkbaar is kracht een genetische predispositie in spieren en pezen en heeft het weinig van doen met je BF.
Wat zoveel betekend dat zolang het gewichtsverlies ( of toename ) gelijdelijk is, de boel zich stabiliseert en er geen feitelijke afname van kracht is.
Uiteraard heeft dit wel een grens, maar waar die ligt is voor elk mens weer anders.

( is mijn ervaring ook hoor, ik ben altijd sterker tijdens een cut dan in een bulk. Voel me dan ook veel fitter ofzo)

Zeker ook all true natty gecut

Ik geloof het niet in ieder geval. Imo blijft gegenereerde kracht afhankelijk van de massa die je erachter zet, iets met middelbare school natuurkunde ek = 0,5 m x v ^2. Zo heb ik het ook altijd ervaren, altijd kracht verloren in de cut.

---------- Toegevoegd om 20:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:51 ----------

Ik had dat met dexaprine (geloof ik?), een halfje genomen. Eerst flink aan het trippen en daarna ging ik zowat dood. Nooit meer, nog erger dan pillen. :roflol:
Durfde toen ook geen andere pre-workout meer te nemen, tot nu. :P Heeft 2 jaar geduurd haha

:
Mijn ma nam x halfje dexparine van me, die dacht dat ze een hartaanval kreeg :roflol:

Zeker ook all true natty gecut

Ik geloof het niet in ieder geval. Imo blijft gegenereerde kracht afhankelijk van de massa die je erachter zet, iets met middelbare school natuurkunde ek = 0,5 m x v ^2. Zo heb ik het ook altijd ervaren, altijd kracht verloren in de cut.

dat zou betekenen dat als je maar zwaarder wordt, je ook sterker wordt.

No way Jose en ik heb die proef echt al eens op de som genomen. Kracht is genetisch vastgelegd en daar helpt aankomen echt niet bij. Sterker nog; als je al niet beste pezen hebt en je wordt zwaarder dan je 'natuurlijk'gewicht dan heeft dat ook effect op je gewrichten en zulks.

Ik blijf erbij; je bent en wordt zo sterk als je kunt worden. (natty dan he) Aankomen helpt daar niks, nada, noppes bij.
Zelf overigens echt een andere ervaring in een cut; meeste PR's altijd in een cut. Nooit in bulk.
Het zal wel per lijf verschillen.

No way Jose en ik heb die proef echt al eens op de som genomen. Kracht is genetisch vastgelegd en daar helpt aankomen echt niet bij. Sterker nog; als je al niet beste pezen hebt en je wordt zwaarder dan je 'natuurlijk'gewicht dan heeft dat ook effect op je gewrichten en zulks.

Ik blijf erbij; je bent en wordt zo sterk als je kunt worden. (natty dan he) Aankomen helpt daar niks, nada, noppes bij.
Zelf overigens echt een andere ervaring in een cut; meeste PR's altijd in een cut. Nooit in bulk.

dit zal het dan wel zijn

ik weet zeker dat als ik nu al een bezetene ga dirty bulken ik gigantisch sterker ga worden. Ook al is 90% van wat ik aankom vet.

Ja gaaf he!!! Dank je wel :D

Hahaha ik geloof -63 kg ofzo, maarja zo kun je voor alles wel een klasse gaan maken. In Engeland was er zelfs een -56 voor sterkste vrouw dacht ik. :roflol:

Ja super vet, lijkt me wel wat om naar Arnie te staan. :cool:

Ah nice; ik heb tot mijn 28ste altijd zo rond de 59 gewogen. Beter ga ik snel op jouw chocoladeballen dieet :cool:
*site bookmarked*

---------- Toegevoegd om 21:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:58 ----------

dit zal het dan wel zijn

ik weet zeker dat als ik nu al een bezetene ga dirty bulken ik gigantisch sterker ga worden. Ook al is 90% van wat ik aankom vet.

Lucky you. Ik heb er twee keer ( afgelopen 2 jr ) zo'n 7 kg bij kunnen bulken maar ik werd altijd slapper.
Ik ben het sterkst/fitst tussen de 60-65 kg en dan ben ik echt Toos tietloos en kontloos.

Iets in mij had dat geweldig gevonden; 50kg strict press over mijn volumineuze tata's heen, met een ass die kan dienen als bijzettafel. Maar helaas.
Ik ben alleen nuttig als strijkplank.

toos tietloos :roflol:

je mag voor mij wel strijken

hormoonlevels worden ook beinvloed door vet% en calorieintake dus het heeft wel degelijk een invloed op kracht daarbij is er ook zoiets als wekedelenremming en dat zorgt bv bij et middel voor meer stabiliteit voor squat, DL en OH press.

Een vet% van 6% is bv niet optimaal qua hormoonlevels, voor kracht is het beter iets hoger te zitten. 25% is weer teveel en daarom kan het zeker lonen om wat af te vallen en toch sterker te worden.

Leuke discussie, dus ik haak even even in. (Als strongwoman het niet al te erg vindt :))

In principe hebben Sjors, Diaephi en G-men allemaal (in zekere mate) gelijk, maar in mijn optiek dien je voor een goede discussie in beginsel onderscheid te maken tussen:

- spierkrachtpotentieel=spieromvang

- kracht-manifestaties=het maken bewegingen tegen hoge lasten/weerstand in.

Kracht potentieel is simpelweg gebonden aan de fysiologische dwarsdoorsnede van een spier.
Door (myofibrillaire) hypertrofie zal kracht -of in ieder geval het krachtpotentieel- altijd toenemen.
Immers spierkracht is basaal gezien afhankelijk van de fysiologische dwarsdoorsnede van de spiervezels.

In deze context helpt zwaarder worden en sterker worden natuurlijk wél, zo lang we het tenminste hebben over aankomen in lichaamsgewicht als gevolg van hypertrofie.
Ook leidt vergroting van een spiergroep in een aantal gevallen tot gunstigere hefboomfactoren.
(gevolg van ruimtelijke herpositionering van spiervezels t.o.v. de aanhechtingspunten)

Kracht als manifestatie in bewegingen is daarentegen een veel complexer verhaal.

Hoeveel we kunnen squatten, deadliften, powercleanen e.d. wordt -naast spierdikte- door heel veel factoren beinvloed.
Een aantal daarvan zijn inderdaad onderhevig zijn aan 'vaste predispositie'.
Aanhechtingsposities van spieren en pezen, botlengte e.d. zijn voorbeelden hiervan.
Deze 2 voorbeelden bepalen met name hoe gunstig onze primaire hefboomverhoudingen zijn.
Je kunt dit door training niet beinvloeden.

Een heel groot deel van mede-bepalende factoren zijn echt wél te beinvloeden.
Denk bijvoorbeeld aan:

- Neuromusculaire efficientie=hoe effectief we onze spiergroepen aan het werk zetten in beweging.

- Verbetering zogenaamde secundaire/tertiaire hefboomfactoren=morfologische veranderingen die kinetische processen verbeteren.

Neuromusculaire efficientie is (naast een motorisch leerproces) sterk afhankelijk van hormonale factoren.
G-men gaf dit ook al aan, er is een bepaalde bandbreedte qua vet% waarbinnen de hormoonhuishouding in optimale balans is met onze motoriek. Dat ligt inderdaad ergens tussen de 6 en 25%.

Sjors, dat jij sterker en fitter tijdens een cut-fase bent, is een mooi voorbeeld van een gunstigere endocriene wisselwerking met het motorisch zenuwstelsel.
Dit hangt o.a. nog samen met de 'cut-stress' en ook adrenaline afgifte.

Een hoger lichaamsvet% heeft dus wel degelijk een gunstige invloed hebben op BEPAALDE krachtprestaties.
Dit heeft te maken met verbetering van de eerder genoemde 'second/third class levers' en dat is met name ook sterk plaatsgebonden.

Een 'speknek' bijvoorbeeld, heeft in dat opzicht geen enkel nut
Meer buikvet en een breder middel daarentegen vaak wel.

Merk ook op dat dit laatste dan alleen maar een gunstige invloed heeft op krachtmanifestaties waar het gehele lichaam actief is en conductie van kinetische energie via de 'core' verloopt.
Denk dan inderdaad aan squat, DL en OH press etc.

Zou het echter puur om de contractie-kracht van een lokale spieractie zoals de biceps gaan, dan heeft een hoger BFP daar geen enkele invloed op.

Kortom, spelen met het lichaams-vet% kan wel degelijk nut hebben, maar dit moet ook zeker niet overschat worden.

dit zal het dan wel zijn

Strict genomen wordt je dan eigenlijk niet zozeer sterker, maar door gunstigere hefboomfactoren in staat gesteld je krachtpotentieel beter in te zetten/tot uiting te laten komen in de lifts die je doet.......
In de praktijk maakt dat natuurlijk geen zak uit, want het is die zwaardere lift die telt!

Gaaf Pep, bedankt voor je uitgebreide uitleg :)
Weet je toevallig ook iets over functie van de wekedelen remming waar Gijs het over heeft?

Gaaf Pep, bedankt voor je uitgebreide uitleg :)
Weet je toevallig ook iets over functie van de wekedelen remming waar Gijs het over heeft?

Niet zo bar veel, maar wat ik weet is dat het te maken heeft met het sensorisch eindgevoel van bewegingen. Weke delen remming kun je in die context zien als een 'verende' sensatie, met name aan het einde van de bewegingsuitslag als gevolg van de combi spier/vet weefsel die als een soort springkussen fungeert.

Ik ben verder geen kinesioloog, maar ik weet wel dat dit verende/absorberende fenomeen iemand (vaak onbewust) kan helpen in zware bewegingen.
Heeft alles te maken met een efficientere (her)conductie van bewegingsenergie. Een soort 'rebound effect' effect a.h.w.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven