Fitness Seller

Contest Log Strudel's Grote CUT log

• Topic Starter Topic Starter
Dat bedoel ik dus, geneuzel in de marge wat geen klote uitmaakt.

Eet het gros van je carbs gewoon voor-na-rondom je training. Als jij liever eerder carbs eet ook prima, ik krijg er alleen meer honger van maar het is niet fout.
Zolang ik mij aan de eindstreep maar gewoon aan mijn kcal houd en daar niet te vaak en teveel van varieer.

Ze worden trager opgenomen, niet slechter.
Dan maakt het in mijn situatie geen significant verschil lijkt mij.

Is fasted trainen een optie en daarna pas een flink ontbijt?
Nee, op een lege maag trainen wordt ik grumpy as f**k. En zoals iemand hier laatst op t forum in een andere discussie al zei is dat ook helemaal niet bevorderend voor je prestaties en je lichaam. Ik ga er iig heel slecht op.

Ik zou me hier allemaal niet zo druk over maken. Gewoon over een hele dag je kcal en je macro's halen.
Will do. Thnx

Avondmeal, ong t zelfde als gister maar dan zonder de kaas.
20230613_185723.jpg

20230613_185046.jpg

Screenshot_20230613-190105_MyFitnessPal.jpg

Screenshot_20230613-190220_MyFitnessPal.jpg

Made it 💪
Screenshot_20230613-190207_MyFitnessPal.jpg

Screenshot_20230613-164148_MyFitnessPal.jpg

In ieder geval een interessante discussie. Khoop dat de anderen die aan het cutten zijn er ook iets aan hebben :).

Hey dit is een bloedserieus log. :D

Het zwemmen vandaag voelde trouwens top, met name voor mijn schouders. Alles voelde veel lossers en minder stijf/gespannen. Ik voelde na het wandelen gister mijn knie vandaag al wat trekken, na het zwemmen was het weer weg.

Op basis @vntl zijn cardio advies heb ik daarom besloten morgen een abbo te nemen bij het zwembad om daar minimaal 5x per week 30 tot 60 mins te gaan zwemmen. Sowieso na elke training. Met zwemmen bouw je ook kracht in het bovenlichaam i.t.t. fietsen dus dat is mooi meegenomen.
Let wel op dat je je adductoren erg belast door vanuit het niks ineens intensief te gaan zwemmen. Vroeger zelf wedstrijden gedaan en na lange tijd opgepakt en ik had snel m'n adductoren overbelast met steken in mn lies tot gevolg.

Let wel op dat je je adductoren erg belast door vanuit het niks ineens intensief te gaan zwemmen. Vroeger zelf wedstrijden gedaan en na lange tijd opgepakt en ik had snel m'n adductoren overbelast met steken in mn lies tot gevolg.
Goed advies! Hoe kan ik dit naast rustig opbouwen nog meer voorkomen? Meer borstcrawlen ipv schoolslag?

Was glycogeen aanvullen geen fabel? Je glycogeen raakt toch pas depleted als je een shitload aan kcal burned, zoals bijv. een marathon rennen.

Ik kan t mis hebben maar meen zoiets te hebben gelezen.
Helemaal depleted duurt inderdaad meer dan een uur, maar eea is ook afhankelijk van intensiteit. Met hardlopen ben je ergens tussen één uur/anderhalf uur wel leeg als je een beetje doorloopt. Loop je rustig dan verbrand je ook gewoon veel vet.

Ga je wandelen dan verbrand je vooral vet en weinig glycogeen.

P. S. Als je afvalt is je glycogeenvoorraad ook meestal niet geheel gevuld.

Dat bedoel ik dus, geneuzel in de marge wat geen klote uitmaakt.

Eet het gros van je carbs gewoon voor-na-rondom je training. Als jij liever eerder carbs eet ook prima, ik krijg er alleen meer honger van maar het is niet fout.
Ik ben het hier mee eens. De rest is allemaal leuk in theorie en het is wmbt veel belangrijker om de basis goed op orde te hebben dan een paar marginale details .

Helemaal depleted duurt inderdaad meer dan een uur, maar eea is ook afhankelijk van intensiteit. Met hardlopen ben je ergens tussen één uur/anderhalf uur wel leeg als je een beetje doorloopt. Loop je rustig dan verbrand je ook gewoon veel vet.

Ga je wandelen dan verbrand je vooral vet en weinig glycogeen.

P. S. Als je afvalt is je glycogeenvoorraad ook meestal niet geheel gevuld.
Klopt. Rustige duurlopen van 2-3 uur kunnen easy zonder carbs (mits je conditie hebt opgebouwd hiervoor uiteraard), aangezien je vnl in je vetverbranding zit. Op wedstrijdtempo lopen is bij een loop langer dan 1,5 uur het toedienen van snelle carbs (gelletjes bijv.) wel aan te raden (en/of van te voren koolhydraten stapelen).

Klopt. Rustige duurlopen van 2-3 uur kunnen easy zonder carbs (mits je conditie hebt opgebouwd hiervoor uiteraard), aangezien je vnl in je vetverbranding zit. Op wedstrijdtempo lopen is bij een loop langer dan 1,5 uur het toedienen van snelle carbs (gelletjes bijv.) wel aan te raden (en/of van te voren koolhydraten stapelen).
Yip. Training zorgt voor zowel grotere glycogeenvoorraden en een hoger percentage ververbranding. Dus op die manier kom je als getraind duursporter veel verder dan een beginner.

De vuistregel vsn 1,5 uur op ‘wedstrijdtempo’ ken ik ook. Ik voel het trouwens ook heel duidelijk. Meestal na 1,5-2 uur afhankelijk van het tempo.

En ik train als een natte krant in een tekort, zelfs als ik pr’s breek voelt het allemaal retezwaar.

• Like
Waarderingen: BB_
Yip. Training zorgt voor zowel grotere glycogeenvoorraden en een hoger percentage ververbranding. Dus op die manier kom je als getraind duursporter veel verder dan een beginner.

De vuistregel vsn 1,5 uur op ‘wedstrijdtempo’ ken ik ook. Ik voel het trouwens ook heel duidelijk. Meestal na 1,5-2 uur afhankelijk van het tempo.

En ik train als een natte krant in een tekort, zelfs als ik pr’s breek voelt het allemaal retezwaar.
Vroeger liep ik easy 30 km - 35 km fasted als training.

Op wedstrijdniveau liep ik de halve prima zonder voeding. Op de hele marathon wel nodig; vanaf de 30 begint de marathon pas.

Volgens mij kapen we iemands log.

Stretchen helpt. Eventueel proberen te rollen met een balletje om t soepel te houden. Ik heb nu dry needling gedaan omdat ik zelf de spanning er niet af kreeg.
Ik heb een foam roller maar moet er iets consequenter mee rollen. Voorkomen is beter dan genezen.

Vroeger liep ik easy 30 km - 35 km fasted als training.

Op wedstrijdniveau liep ik de halve prima zonder voeding. Op de hele marathon wel nodig; vanaf de 30 begint de marathon pas.

Volgens mij kapen we iemands log.
No stress. 30km klinkt al leip, laat staan fasted. Als ik dat probeer lees je ergens mijn naam achter in de krant.

De eerste week is een feit.
20230614_080253.jpg

Startgewicht: 109,2kg
Verschil Δ-2,1 kg

Zal gezien het warme weer wel voornamelijk vocht zijn, en wat darminhoud. Maar vast ook wel wat vet gezien de kcal deficit.

Zometeen eerst ff wat baantjes zwemmen om wakker te worden, ben moe. KT later op de dag of morgen. Ik blijf positief, 3 uur slaap is beter dan geen slaap.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven