apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.740
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eieren en avocado's pre-workout. Fruit + rijst/couscous + vlees/vis post workout.Wat mij ook goed helpt is ontbijten met voornamelijk eiwit+vet.
KH vroeg zorgt voor meer honger de hele dag in mijn geval.
ben daar na de zomer ook mee gestopt trouwens voordat het echt problematisch werd.

Hey dit is een bloedserieus log.

Ja dat is prima. Avocado is wel vrij veel kcal voor wat je krijgt dus misschien beter iets anders daarvoor.Eieren en avocado's pre-workout. Fruit + rijst/couscous + vlees/vis post workout.
En tabletten dextro energie tijdens de workout.
Zoiets?
Doel van deze contest is voor mij groter dan de 2,5 maand. Ik hoop mijn levensstijl permanent te wijzigen.Cardio telt wel mee natuurlijk, zeker zoveel. Ok het is een schatting maar die 1400 voor trainen+1.5u fietsen+20k stappen klinkt echt wel aardig juist. Er is overal altijd wel +/-100-200 kcal per dag afwijking bij, maarja met zo'n groot tekort valt dat in het niet.
Zou eerder waarschuwen dat dubbelop (veel tekort + veel cardio) best extreem is, of het dan wel uit te houden blijft.. Maar daar ben je je van bewust.
En hou ook rekening met gewoontes om na het bikkelen een gezond % te behouden. Als je door die buffer van het vele cardio (en de hoeveelheid honger die het kan veroorzaken) gaat bingen dan krijg je een golf terug tegen je wanneer de cardio mindert omdat je klaar bent.
Ik heb er al het vertrouwen in dat het je gaat lukkenDoel van deze contest is voor mij groter dan de 2,5 maand. Ik hoop mijn levensstijl permanent te wijzigen.

Zwemmen is supergoed qua cardio, vrij rustig, je gebruikt je hele lichaam en niet echt belastend.Hey dit is een bloedserieus log.
Het zwemmen vandaag voelde trouwens top, met name voor mijn schouders. Alles voelde veel lossers en minder stijf/gespannen. Ik voelde na het wandelen gister mijn knie vandaag al wat trekken, na het zwemmen was het weer weg.
Op basis @vntl zijn cardio advies heb ik daarom besloten morgen een abbo te nemen bij het zwembad om daar minimaal 5x per week 30 tot 60 mins te gaan zwemmen. Sowieso na elke training. Met zwemmen bouw je ook kracht in het bovenlichaam i.t.t. fietsen dus dat is mooi meegenomen.
sameWat mij ook goed helpt is ontbijten met voornamelijk eiwit+vet.
Is in dat licht je huidige aanpak te zien een soort herstart? Je verandert nu ineens heel veel en vanalles tegelijk.Doel van deze contest is voor mij groter dan de 2,5 maand. Ik hoop mijn levensstijl permanent te wijzigen.
Hoeveel carbs in gram of % raad je aan qua preWO meal? Heb je met te weinig carbs voor het trainen niet weinig energie?Wat mij ook goed helpt is ontbijten met voornamelijk eiwit+vet.
1 gram per kg lichaamsgewicht in carbs, 0,5 gram per kg lichaamsgewicht in eiwit en 10-20 gram vet afhankelijk van hoe ver je voor je workout traint.Hoeveel carbs in gram of % raad je aan qua preWO meal? Heb je met te weinig carbs voor het trainen niet weinig energie?
Ik las net juist dat ik weinig carbs en veel vet pre WO moet eten.1 gram per kg lichaamsgewicht in carbs, 0,5 gram per kg lichaamsgewicht in eiwit en 10-20 gram vet afhankelijk van hoe ver je voor je workout traint.
Wetenschappelijk gezien dan, zou aanraden zelf er beetje mee te spelen.
niet pre workout, maar als ontbijt. dat Bokito dat doet om zo gedurende de dag minder last van honger te hebben. denk niet dat hij na zijn ontbijt gaat trainen immo.Ik las net juist dat ik weinig carbs en veel vet pre WO moet eten.
Dit zou 109g carbs + 55 g eiwi+ 15 g vet = +- 860 kcal zijn.
Mijn ontbijt is mijn preWO. Ik train 07:30.niet pre workout, maar als ontbijt. dat Bokito dat doet om zo gedurende de dag minder last van honger te hebben. denk niet dat hij na zijn ontbijt gaat trainen immo.
Ik las net juist dat ik weinig carbs en veel vet pre WO moet eten.
Dit zou 109g carbs + 55 g eiwi+ 15 g vet = +- 860 kcal zijn.
dan zou ik bovenstaande aanhouden en post workout vetten skippen ook geen shake met een banaan meer neem dan iets van cerials met bessen en whey of COR met bessen en whey. maar iets meer volume dan alleen een bannan en een shake. en dan 2 uur later kan je zon maaltijd als je hier boven hebt gepost eten bijvoorbeeld

Dit is gewoon geneuzel in de margeReden voor post workout geen vetten is voor het vertraagd opnemen vd voedingstoffen terwijl je lichaam juist na een training snel moet bijtanken. Vloeibare eiwitten worden sneller opgenomen dan vaste eiwitten vandaar whey boven kip. Koolhydraten post workout zijn vaak snelle koolhydraten om alles weer op peil te brengen.
Vandaar dat vele COR / onbijtcereals post workout eten icm whey, in hoeverre dit telt voor resultaat is discutabel maar dit is de theorie erachter en elke % helpt.