XXL Nutrition

Contest Log Strudel's Grote CUT log

Maakt nie uit ;)

Wat had je in gedachten? Wat raad je aan?
Ik heb ontbijt , pre en post altijd genoeg carbs zitten. Dit zijn de belangerijkste meals imo.

Na het sporten een shakeje whey met 40 of 50gr honingringen of chocopops voor de snelle suikers, daarna een meal met langzame carbs voor herstel.

Daartussen kun je wel een meal of 2 hebben zonder carbs, dat doe ik ook.

Ontbijt, pre en post altijd wat koolhydraten , wat binnen jou macros past uiteraard

Dat is post, bedoelde die meal ervoor, pre. Mijn fout.
Wil je niet wat energie voor tijdens het trainen?
Zo ga je al vermoeid een training in en dan liggen blessures en krampjes op de loer.

Beter verdelen van je macros is mn tip
Niet perse nodig. Zou overigens wel willen benadrukken dat intraworkout carbs wel een plek hebben dan

Niet perse nodig. Zou overigens wel willen benadrukken dat intraworkout carbs wel een plek hebben dan
Niet persee nodig , eens. Maar dan moet je lichaam daar wel mee om kunnen gaan. Hij heeft lang niks gedaan en nu ineens 150% gas erop. Ik zou dan kwa voeding niet te gek en te hardcore gaan. Zn lichaam krijgt nu ineens flink op zn klote en om dan in je energie te schrappen...

Met zijn huidige beweging en een kcals tekort zal het nu al aardig snel gaan. Met de weken kun je wat meer gaan schrappen imo. Ik bouw het altijd rustig af, de carbs

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb ontbijt , pre en post altijd genoeg carbs zitten. Dit zijn de belangerijkste meals imo.

Na het sporten een shakeje whey met 40 of 50gr honingringen of chocopops voor de snelle suikers, daarna een meal met langzame carbs voor herstel.

Daartussen kun je wel een meal of 2 hebben zonder carbs, dat doe ik ook.

Ontbijt, pre en post altijd wat koolhydraten , wat binnen jou macros past uiteraard
Ik dacht juist pre WO weinig carbs, PostWO veel carbs.
Intra neem ik dextrose en een banaan. PostWO (na KT, voor cardio) doe ik 50 gr whey shake met water. Als ik thuis kom 250 ml vers geperst sinaasappelsap. Ik neem liever een fruitsap dan chocopops. Kheb nog een juicer staan dus binnenkort maar eens weer los gaan met allerlei fruitsap combinaties.

So far so good iig. Ik slaap alleen wel kut laatste tijd.

PostWO meal. Salade met gebakken groente, gyros, dressing op yoghurt basis. 250 ml vers geperst sinaasappelsap en vooraf nog een whey shake 25g.
20230615_114930.jpg

20230615_115307.jpg
20230615_115858.jpg

Screenshot_20230615-120552_MyFitnessPal.jpg

*whey shake meegerekend in de macro's, was em vergeten mee te nemen naar de gym.
**3 rawids en 1 chilipeper erin. Feel the burn.

Laatst bewerkt:
Nu kunnen fruitsappen (en dextrose) waarschijnlijk nog, maar ik zou die schrappen zodra je minder kcal wilt/moet innemen.

Als ik train neem ik in de ochtend 1 tot 2 scheppen elektrolyten, dit heeft er in ieder geval voor gezorgd dat (bij mij) de kramp volledig is verdwenen.

Wat betreft de carbs discussie komt het weer neer op: wat voelt goed. Ik train zelf nu op ~100g havermout/brinta en een flinke eetlepel honing, post workout enkel een banaan en whey. Kan me niet voorstellen dat je je na een uur à anderhalf al vol moet stoppen met carbs wat betreft glycogeen.

Daarbij zou ik intra wo carbs alleen toevoegen als je het qua gevoel echt nodig hebt, anders is het zonde van de kcal imho.

10-20g carbs intra is voldoende hoor. Dat tikt niet zo erg aan

Wel mooi al die professionele bodybuilding adviezen maar je hebt 't niet over een pro bodybuilder maar over gewoon iemand die een paar x per week in de gym komt en wat kilo's kwijt wil.

Wel nice meals, jelly.

Samenvatting Dag 9 - Donderdag 15 juni 2023 - UB + armen

Startgewicht:109,2kg
Huidig gewicht:106,7kg

Krachttraining:
Screenshot_20230615-171435_JEFIT.jpg

Cardio:
50 mins gezwommen, 1500 meter, 60 baantjes. 18m onderwater.
Stappen: 7k tot nu toe

Opmerkingen
Veel te veel oefeningen. Achteraf gezien had ik vandaag core en morgen armen moeten pakken. Misselijk as f**k maar wel afgemaakt. Wel op elke oefening gewicht kunnen plakken. Military inmiddels weer 8x55k. Over een maandje weer 8x70. Augustus hopelijk weer 80ers of zelfs 90ers.
Had 1 set lat pull-ins opeens sicke kramp in rechterlat, daarna geen last meer van gehad. Magnesium plus zout dosis verhogen. Missch elektrolyten kopen voor intra workout.

Zwemmen gaat steeds makkelijker, maar ja ik blijf dan ook drijven :roflol:. Ik snap nu de 18m onder water. Door preworkout krijg ik m'n hartslag niet tot rust .

Voeding:
Screenshot_20230615-171401_MyFitnessPal.jpg

Screenshot_20230615-171346_MyFitnessPal.jpg

Voor morgen staat er een pittige cardio dag op de planning en core. Kzit te denken aan fietsen, roeien en stairmaster in de gym, dan core pakken en afsluiten met wat baantjes zwemmen. Zin in, althans, in het zwemmen, niet in het fietsen. Dus daar begin ik dan ook maar mee.

Laatst bewerkt:
Bovenstaande post aangepast, is beter leesbaar nu.

Binnen een paar maanden natty 90 kg military press zou wel sick zijn.

Terug
Naar boven