XXL Nutrition

Contest Log Strudel's Grote CUT log

Bijna al jouw maaltijden zijn in uit bb perspectief 'off' of 'cheat' meals :')

Het lijkt mij iig rete lastig om te cutten met jouw maaltijden door oa te veel smaak.
Voor mij werkt het juist goed om eten zo smaakvol mogelijk te maken anders grijp ik snel naar iets wat “echt lekker” is :p

• Topic Starter Topic Starter
Omdat als ik lekker eten eet ik meer wil en aan het einde van een cut/prep smaakt droge rijst net zo lekker als een 5 sterren restaurant.

Ik zou eerder eten lekkerder maken tijdens een bulk maar ik praat over mij he :)
Ja daar zit wat in. Had het niet zo bekeken.

Vroeg trainen en had paar weken vrij genomen van werk ivm blessures die erger werden. Het is dus ook een halve revalidatie haha. Voet is inmiddels hersteld, meniscus blijf ik helaas lichtjes voelen maar wordt wel minder.

Ik dacht laat ik deze vrije tijd goed benutten.
Al een schema bedacht voor als je weer gaat werken?

Hoe maak je onderscheid tussen wat je wel en niet telt, bv bij granen, peulvruchten, noten?
Als je gewoon zorgt dat je iedere maaltijd minstens 30 gram eiwit uit een dierlijke bron haalt (vlees, vis, kwark, whey, ei) en dit ook pre-wo en post-wo en pre-bed doet, ben je al een heel eind.

Ik had me gewogen voor ik ging slapen. 107,0kg. Was benieuwd hoeveel vocht ik verlies gedurende de nacht (inc toiletbezoek 's nachts en na het opstaan).

Week 3, dag 1:
20230621_071312.jpg

Screenshot_20230621-072009_JEFIT.jpg

Stats op dag 1:
Screenshot_20230611-200121_JEFIT.jpg

Stats op dag 8:
Screenshot_20230614-113913_JEFIT.jpg

Stats op dag 15:
Screenshot_20230621-080823_JEFIT.jpg

Opmerkelijk dat taille -5cm is inmiddels. Misschien morgen weer een meting doen voor t gemiddelde. Ik denk dat ik last had van bloating voor ik begon met cutten. Dat zou het grote verschil verklaren. Desalniettemin een mooi verschil, is ook flink zichtbaar in de spiegel inmiddels.

Armen +1,5cm, onderarm +2cm, dijbeen +2cm, borst +1,5cm.
Alles voelt ook weer voller, harder, sterker.

Mogelijk dat de creatine bijdraagt door meer vocht vast te houden in de spieren?

*Alles koud gemeten meteen na het opstaan op een nuchtere maag.

Lekker zo doorgaan.
Je zit er goed in en valt met een hele mooie snelheid af.
Kleine tip: Laat je niet verleiden tot zelfmedelijden. Ik zie je twee pagina’s terug beginnen over een cheatmeal en die heb je echt totaal niet nodig. Lichamelijk niet, maar ook mentaal niet als ik zie wat voor enorme variatie er nog zit in je eetpatroon.
Een dagje boven onderhoud zitten verneukt alleen maar je kcaltekort op dit moment.

Dat zelfmedelijden is precies de reden dat je in eerste instantie al wat ‘voller’ bent geworden en is één van de grootste redenen dat mensen na zo’n korte tijd weer in oude gewoontes vervallen.

Houd vol👌

Lekker zo doorgaan.
Je zit er goed in en valt met een hele mooie snelheid af.
Kleine tip: Laat je niet verleiden tot zelfmedelijden. Ik zie je twee pagina’s terug beginnen over een cheatmeal en die heb je echt totaal niet nodig. Lichamelijk niet, maar ook mentaal niet als ik zie wat voor enorme variatie er nog zit in je eetpatroon.
Een dagje boven onderhoud zitten verneukt alleen maar je kcaltekort op dit moment.

Dat zelfmedelijden is precies de reden dat je in eerste instantie al wat ‘voller’ bent geworden en is één van de grootste redenen dat mensen na zo’n korte tijd weer in oude gewoontes vervallen.

Houd vol👌
Begrijp me niet verkeerd, ik heb totaal geen zelfmedelijden ;). Ik heb eerder een boosheid die mijn drijfveer is.

Reden tot die cheatmeal was dat ik uit eten wil gaan met m'n vriendin (1x per week). En wat dan handig is qua maaltijd, etc.

Maar thnx 👍. Van wat ik gelezen heb de afgelopen pagina's is een cheat day een zeer stom idee. Een bunker cheatmeal ook zonde. 1x per week uit eten geen probleem mits clean en geen hoge kcal surplus.

Got it.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb totaal geen zelfmedelijden ;). Ik heb eerder een boosheid die mijn drijfveer is.

Reden tot die cheatmeal was dat ik uit eten wil gaan met m'n vriendin (1x per week). En wat dan handig is qua maaltijd, etc.

Maar thnx 👍. Van wat ik gelezen heb de afgelopen pagina's is een cheat day een zeer stom idee. Een bunker cheatmeal ook zonde. 1x per week uit eten geen probleem mits clean en geen hoge kcal surplus.

Got it.
Het ligt er een beetje aan hoe uit eten gaan er voor jou uit moet zien.
Als je genoegen neemt met een hoofdgerecht dan kan het natuurlijk lang aan. Vlees, vis, wat friet en een salade is goed te doen hoor. Gewoon gezond verstand gebruiken en bij voorkeur een niet al te vette maaltijd kiezen.
Wil je voor-, hoofd- en nagerecht óf een dikke pizza ofzo eten dan zal je plan wat ingewikkelder worden. Als je dagelijks 150kcal minder eet dan spaar je over zes dagen 900 kcal die je dan zou kunnen besteden met uit eten gaan.

Edit: En je vervangt natuurlijk een maaltijd die je sowieso al op de planning had en dan heb je zo’n 1500kcal te besteden. Dan kan je het nog steeds niet héél gek maken, maar het geeft wat meer ruimte.

Of 100 extra baantjes zwemmen die dag :D.

Of je gaat er niet te spastisch mee om en eet gewoon een keer wat je wil met uiteten. Desnoods beweeg je wat meer er voor/ er na.

Moet er dan wel voor zorgen dat het je weer extra motiveert en je niet weer meer gaat vreten gedurende de hele week.

In wat voor tent wil je uiteten en waar zit je dan aan te denken? Met jouw achtergrond zal dat niet makkelijk een calorie arme maaltijd zijn en om dat dan wekelijks in te plannen is best lastig.

In wat voor tent wil je uiteten en waar zit je dan aan te denken? Met jouw achtergrond zal dat niet makkelijk een calorie arme maaltijd zijn en om dat dan wekelijks in te plannen is best lastig.
Eens. Als we het over eens in de zoveel tijd hebben dan kunnen er andere spelregels gelden, maar als het elke week terugkomt dan zou ik wat strenger zijn.

Hoezo niet? Kzat te denken aan Thai's o.i.d.. Grieks is ook nice.

Of je gaat er niet te spastisch mee om en eet gewoon een keer wat je wil met uiteten. Desnoods beweeg je wat meer er voor/ er na.

Moet er dan wel voor zorgen dat het je weer extra motiveert en je niet weer meer gaat vreten gedurende de hele week.
Ja precies.

Ik ben niet van plan mij 1x per week vol te stouwen hè. Kweetnie hoe jullie dat doen als jullie uit eten gaan.

Terug
Naar boven