Discussies gevoerd over corona?
Haha nee

. Werk en privé houd ik gescheiden.
Ik heb solo de warme kant (roti, niet te verwarren met de Surinaamse pannenkoeken) gedraaid voor grote 5 groepen (dus voor 5 groepen het hoofdgerecht meegeven, plus alles daarvoor de hele middag voorbereiden en klaarzetten) en tegelijkertijd ook nog meerdere tafels (plus 2 groepen van 9) a la carte gedraaid... Op mijn 1e dag hier. En alles ging super smooth (natuurlijk hehe).. Ondanks dat bijna alles ook nog eens tegelijkertijd kwam omdat groepen laat kwamen waardoor de o zo mooie gespreide planning meteen overhoop lag.... maarja, goede voorbereiding is het halve werk.
150 zeebaarsjes voorgebakken op de plaat. Op de huid. En dan net niet gaar van de plaat, overbrengen op grote oven plateau's. Verdelen per groep, stickertje erop, terugkoelen in de koelcel. Folie erover. Wanneer nodig, 1 min in de oven en voila perfect gegaarde zeebaars. Zo makkelijk kan het zijn. 'T zelfde gedaan met de ribeye's. Voorgaren op plaat, ff rusten en dan terugkoelen. 2 mins de oven in wanneer nodig en klaar. Groente ook t zelfde gedaan.
Aan de koude kant stonden ze met zijn 2en (lol) en daar ging het steeds fout omdat ze niks hadden voorbereid. Zijn nog wel vaste krachten ook (dubbel lol).
De chef was zeer tevreden en wilt mij hier vaker hebben. En het klikte meteen goed tussen ons dus dat was top. Hele rustige man, super relaxed. Geen enkel moment zijn stem verheft of bitchy geweest. Rust bewaren. Net zoals ik op werk. Kon ook lekker mijn eigen ding doen, geen vaste recepturen die precies nageleeft moeten worden dus ruimte om er mijn eigen draai aan te geven. Hou ik van.
Plus deze opdrachtgever betaald goed. Kleine €500 verdient vandaag. Niet verkeerd voor een dag werk. 3 van dit soort dagen per week en dan kan ik heerlijk elke week 4 dagen vrij houden. Maar niet elke dag is natuurlijk zo lang.
Dus ja, ben wel tevreden. Morgen lekker een vrije dag.
ribeye, zoete aardappel crème, wat groene asperges en bietjes, rode wijnsaus.