Fitness Seller

Contest Log Strudel's Grote CUT log

• Topic Starter Topic Starter
Hoeveel kcal zou je aanraden @ak op mijn BW van 109kg? Met ergens rond de 30% BF.

Je hebt toch een log voor tips om JOU doel te behalen of is het je prive dagboek en over 3 maanden -2kg en moeten we klappen. Ik geef tips hoe iemand het zichzelf makkelijker kan maken en niet onnodig hoeft te leiden. Groei eens wat ballen en neem tips in overweging vooral aangezien sommige al jaren strugglen met wat extra kgs en nu keer wat directere aanpak krijgen ipv alles sugercoaten.
Als men het zelf kon waren ze wel 10/20 kg lichter, maar doordat ze wellicht de doorzettingsvermogen of kennis missen is dit wat moeilijker en helpt zon contest als een stok achter de deur.

Indien iemand zich als een wijf voelt aangesproken kan je dat toch aangeven dan help ik niet, even goede vrienden.
Zoals ik al zei, het heeft niks met je bericht te maken, maar wel met het medium. Geef je dit soort advies face-to-face zal het vast de snaar raken die het moet raken, maar mensen dit in eigen stem lezen, al een ongezonde relatie met eten hebben, dan worden ze er hoe dan ook niet beter door als ze shit lezen als "dat hou je niet vol".
Niet om te insinueren dat onze conspiracy appel hier last van heeft, maar d'r zijn er meer met soortgelijke problemen die deze logs lezen ter positieve inspiratie.

Hoeveel kcal zou je aanraden @ak op mijn BW van 109kg? Met ergens rond de 30% BF.
Week 1 3500 kcal zodat je een weekgem hebt.
Week 2 3500 kcal zodat je weet of dit lager ligt dan week 1, zakt je gemiddelde dan op naar week 3 etc. Indien week gemiddelde niet meer dan 0.5kg zakt dan verlaag je de koolhydraten op het begin voornamelijk met 150/200 kcal pw. Repeat repeat repeat

Cardio uitsluitend op rustdagen, doordat je een famlife hebt en niet 5 uur pd kunt trainen en cardio dus op rustdagen kunt doen 30min. Halverwege de cut dus half juli up je dit naar 45min laatst maand 60min, kunt ook vanaf dag 1 cardio gigantisch veel doen, maar houd dit maar eens vol komende 3 maanden.
Dagelijkse stappen consistent houden 10k+ kan je samen met je partner/kinderwagen wandelen doen.

Macros vrij basic. Ei 2x bw, v 1x bw, rest koolhydraten. Laatste fase vd cut vetten nog lager zodat koolhydraten (die energie geven) nog “redelijk” hoog blijven en je niet constant grumpy of moe bent. Volume voeding groente / fruit vanzelfsprekend. 5/6 maaltijden pd, eiwitten verdelen op minimaal 4 meals.

1x pw in het weekend 1 “standaard” meal eruit en vervangen door een cheatmeal naar keuze, probeer het normaal te houden dus geen ayce en minimaal 40gr eiwitten. Niet alleen houd dit de motivatie hoog maar zo geef je het lichaam een boost en je fam vind het ook leuk om 1x pw ff keer te genieten.

Lang verhaal kort diegene die denkt dat cutten een lijdensweg is vanaf de start met 20% + bf heeft gewoon de kennis niet om dit langzaam aan te pakken. Je hebt 3 maanden de tijd dus neem ook die 3 maanden dan haal je 15kg/20kg echt wel zonder al te veel moeite.

Of doet het zoals @Perzik en roept “vetten geeft verzadiging” allemaal leuk en aardig maar die luxe heb je momenteel gewoon niet.

Week 1 3500 kcal zodat je een weekgem hebt.
Week 2 3500 kcal zodat je weet of dit lager ligt dan week 1, zakt je gemiddelde dan op naar week 3 etc. Indien week gemiddelde niet meer dan 0.5kg zakt dan verlaag je de koolhydraten op het begin voornamelijk met 150/200 kcal pw. Repeat repeat repeat

Cardio uitsluitend op rustdagen, doordat je een famlife hebt en niet 5 uur pd kunt trainen en cardio dus op rustdagen kunt doen 30min. Halverwege de cut dus half juli up je dit naar 45min laatst maand 60min, kunt ook vanaf dag 1 cardio gigantisch veel doen, maar houd dit maar eens vol komende 3 maanden.
Dagelijkse stappen consistent houden 10k+ kan je samen met je partner/kinderwagen wandelen doen.

Macros vrij basic. Ei 2x bw, v 1x bw, rest koolhydraten. Laatste fase vd cut vetten nog lager zodat koolhydraten (die energie geven) nog “redelijk” hoog blijven en je niet constant grumpy of moe bent. Volume voeding groente / fruit vanzelfsprekend. 5/6 maaltijden pd, eiwitten verdelen op minimaal 4 meals.

1x pw in het weekend 1 “standaard” meal eruit en vervangen door een cheatmeal naar keuze, probeer het normaal te houden dus geen ayce en minimaal 40gr eiwitten. Niet alleen houd dit de motivatie hoog maar zo geef je het lichaam een boost en je fam vind het ook leuk om 1x pw ff keer te genieten.

Lang verhaal kort diegene die denkt dat cutten een lijdensweg is vanaf de start met 20% + bf heeft gewoon de kennis niet om dit langzaam aan te pakken. Je hebt 3 maanden de tijd dus neem ook die 3 maanden dan haal je 15kg/20kg echt wel zonder al te veel moeite.

Of doet het zoals @Perzik en roept “vetten geeft verzadiging” allemaal leuk en aardig maar die luxe heb je momenteel gewoon niet.
Kzal eens kijken wat ik aan ga passen aan mijn voedingsschema. Ik vind 3500 kcal echter veel te hoog. 2500 max 3000 kan ik makkelijk op fuctioneren. Tot nu toe gaat 2000 me ook prima af. Kheb meer energie dan een week geleden.

Qua macro's hanteer ik ong die richtlijn dus dat zit goed.

Ik train trouwens 07:30. De kleine en vriendin worden pas 10:00 wakker. Ik kan makkelijk elke dag trainen en zal dat ook zeker blijven doen ;).

Vind ik veel te weinig man. Kvind cardio kut omdat ik vadsig ben en m'n conditie kut is. Tough luck, moet ik maar wat harder zweten voordat ik het weer lekker vind. Geen medelijden met mijzelf.

Je zou het misschien niet zeggen, maar ik ben niet echt een hele grote eter. Ik snack zelden, drink geen frisdrank, mijn probleem was te vaak en veel te veel alcohol drinken (en dan de dag erna ongezonde troep eten).

1x per week doe ik idd een cheatmeal. Lekker uit eten of iets dergelijks. Ik ben niet van plan 3 maanden 7 dagen per week strict te eten. 1x per week uit eten is prima.

Over eten gesproken..

Avondeten:
Griekse salade met home made Gyros (had nog wat geprept en gevacumeerd in de vriezer liggen) met een dressing van Griekse yoghurt met citroensap, olijfolie en honing. Met 5kg groente.

20230612_200227.jpg

Screenshot_20230612-201535_MyFitnessPal.jpg

Screenshot_20230612-201546_MyFitnessPal.jpg

+ een theelepel honing

Tips zijn altijd geapprecieerd! Dat is natuurlijk het voordeel van deze communiteit. De ene weet natuurlijk al wat meer dan de andere, en ik ben ook altijd blij met tips. Maar soms vind ik het ook goed om je eigen ding te doen, en dan ondervind je zelf hoe je lichaam reageert, is nog de beste leerschool van al… gewoon doen waar je je goed bij voelt!

Blijven knallen

Doe ik ook niet. Ik hou me gewoon aan mijn kcal doel van 2000 kcal max. Maar ik was benieuwd.
Wil niet gaan mierenneuken anders word @Perzik straks boos, maar je gaf vanmiddag aan strikt aan 2k kcal pd te houden en dit goed te kunnen handhaven en tel je de 3 geposten meals van vandaag bij mekaar op zit je al op 2400 kcal zonder eventuele snacks tussendoor.

Snap ook niet dat niemand hier iets van zegt en ik weer de brenger van bad (meer eerlijk) nieuws moet zijn of is de contest meer bedoeld om mekaar schouderklopjes te geven.

Nogmaals dat ik om die redenen hoger zou beginnen en het jezelf makkelijker maken. Indien je resultaat wilt in september kan je deze fouten niet structureel veroorloven hoe crue, hard, emotionele dmg of wat @Perzik er ook van maakt.

Ik geloof echt wel dat je flink wat kunt afvallen maar stick 2 da plan en issues/ moeilijkheden geef je aan zodat men hier tips kan delen zodat jij een shredded daddy bent in sept. Bedoel het niet negatief, maar ben direct en eerlijk. De een kan het wel hebben en de ander niet.

Samenvatting Dag 6 - Maandag 12 juni 2023 - Cardio + Biceps en Triceps

Gewicht:108,8kg

Krachttraining:
Screenshot_20230612-205546_JEFIT.jpg

Cardio: 100 mins in de gym en 1 uur en 45 mins buiten in het bos met de kinderwagen gewandeld. 17.500 stappen gezet vandaag.
Screenshot_20230612-205603_JEFIT.jpg

Screenshot_20230612-180029_Strava.jpg

Opmerkingen
Prima dag. Begonnen met armen en daarna de cardio sessio. Eind de van middag nog lekkee rondje bos gelopen. Voelt goed, veel energie.

Voet en meniscus voelen ook goed. Morgen Upper Body en misschien daarna wat baantjestrekken.

Voeding:
Screenshot_20230612-205828_MyFitnessPal.jpg

Screenshot_20230612-205859_MyFitnessPal.jpg

Wil niet gaan mierenneuken anders word @Perzik straks boos, maar je gaf vanmiddag aan strikt aan 2k kcal pd te houden en dit goed te kunnen handhaven en tel je de 3 geposten meals van vandaag bij mekaar op zit je al op 2400 kcal zonder eventuele snacks tussendoor.

Snap ook niet dat niemand hier iets van zegt en ik weer de brenger van bad (meer eerlijk) nieuws moet zijn of is de contest meer bedoeld om mekaar schouderklopjes te geven.

Nogmaals dat ik om die redenen hoger zou beginnen en het jezelf makkelijker maken. Indien je resultaat wilt in september kan je deze fouten niet structureel veroorloven hoe crue, hard, emotionele dmg of wat @Perzik er ook van maakt.

Ik geloof echt wel dat je flink wat kunt afvallen maar stick 2 da plan en issues/ moeilijkheden geef je aan zodat men hier tips kan delen zodat jij een shredded daddy bent in sept. Bedoel het niet negatief, maar ben direct en eerlijk. De een kan het wel hebben en de ander niet.
292 kcal. 2000 is de richtlijn. Kheb redelijk wat cardio gedaan vandaag, ik maak mij niet zo druk om een uitschieter van 292 kcal. Als ik, volgens jou, ook afval op 3500 kcal, dan snap ik het probleem ook niet echt.

Als ik elke dag 300 kcal teveel eet, zit ik alsnog 1200 kcal lager dan 3500 kcal.

Ik ben pas net bezig en ben nog ff mijn draai vinden. Heb ook lang eruit gelegen qua trainen. Geef het wat tijd. Maar thnx, ik zal er meer op letten.

Je hebt toch een log voor tips om JOU doel te behalen of is het je prive dagboek en over 3 maanden -2kg en moeten we klappen. Ik geef tips hoe iemand het zichzelf makkelijker kan maken en niet onnodig hoeft te leiden. Groei eens wat ballen en neem tips in overweging vooral aangezien sommige al jaren strugglen met wat extra kgs en nu keer wat directere aanpak krijgen ipv alles sugercoaten.
Als men het zelf kon waren ze wel 10/20 kg lichter, maar doordat ze wellicht de doorzettingsvermogen of kennis missen is dit wat moeilijker en helpt zon contest als een stok achter de deur.

Indien iemand zich als een wijf voelt aangesproken kan je dat toch aangeven dan help ik niet, even goede vrienden.
Niet voor 't één of ander, maar je geeft geen "tips", je verkondigt jouw manier als de waarheid en er kan geen andere manier zijn. Weet jij toch helemaal niet hoe iemand het liefst/best z'n cut doet? Ken zat mensen die liever de korte pijn hebben en voor een kortere periode een groot deficit nemen zodat ze er sneller van af zijn en dit ook prima kunnen volhouden. Apfelstrudel ondervindt momenteel nog niet eens problemen of je komt al aan met een hele lap tekst hoe het anders moet en wat volgens jou beter is.
Geef tips (echte tips) wanneer en waar het nodig is, maar duw jouw manier of mening niet door iemand z'n strot.. Er zijn veel meer manieren om een succesvolle cut te doen.

Ik zou persoonlijk eerst tussen de 2500-3000kcal eten en eerst zorgen dat je trainen, cardio etc leuk gaat vinden en kan volhouden.

Op die manier verwacht ik al genoeg vetverlies zonder als bodybuilt autist door het leven te gaan.

Track je calorieën en wees eerlijk ermee, bouw langzaam het trainen en cardio weer op.

Healtwise raad ik je wel echt cardio aan en veel, je bent obese (als ik dat mag zeggen) je hart gaat je bedanken.

Post Workout meal
20230612_113228.jpg

20230612_114006.jpg

5 Eieren scrambled met groenten op hoog vuur uit de wok, afgeblust met Shaohsing cooking wine.

20230612_114012.jpg

Siu mai met homade chili/sichuan peper olie.

En een whey shake.
Macro's:
Screenshot_20230612-115817_MyFitnessPal.jpg
Deze maaltijd was veel te groot, had er ook serieus last van in mijn buik. Niet fijn. Binge werd meteen afgestraft. Als ik hier een prep meal had gegeten (welke ik was vergeten te ontdooien) van 600 a 700 kcal, dan zat ik vandaag op de 2000 kcal.

Met schade en schande wordt men wijs.

Ik zou persoonlijk eerst tussen de 2500-3000kcal eten en eerst zorgen dat je trainen, cardio etc leuk gaat vinden en kan volhouden.

Op die manier verwacht ik al genoeg vetverlies zonder als bodybuilt autist door het leven te gaan.

Track je calorieën en wees eerlijk ermee, bouw langzaam het trainen en cardio weer op.

Healtwise raad ik je wel echt cardio aan en veel, je bent obese (als ik dat mag zeggen) je hart gaat je bedanken.
Dat mag je zeggen, we hoeven er geen doekjes om te winden.

Trainen vind ik sowieso heerlijk en hou ik makkelijk vol. Het is mijn rustmomentje op de dag, muziek aan en ff geen gezeik en kind aan mijn hoofd. Heerlijk. Cardio was dat opzich ook toen ik conditie had. Nu is het ook nogal warm. Airco in de gym stond trouwens ook uit, geen idee waarom. Het is gewoon weer ff inkomen en door de zure appel heenbijten. En ik bijt em liever zo snel mogelijk door.

Dus idd, zo veel mogelijk cardio. Vrijwel elke dag. Hiken, fietsen, zwemmen, traplopen, etc. En over een paar maanden ook weer squashen en kickboxen.

Als 2000 kcal lukt zonder honger, grumpy, vermoeidheid, wat raadt je dan aan? Nog een weekje aanproberen? Ik heb nu echt heel veel energie. Ook geen last van libido, etc. Integendeel hehe.

Dit is niet eigenwijs bedoeld, ik neem jullie advies zeker ten harte.

Ik ben trouwens niet snel beledigd hoor, dus men hoeft zijn/haar woorden niet eerst af te wegen.

Een belediging is immers vaak een waarheid die men niet wilt horen. Dan had ik geen log moeten openen.

Niet voor 't één of ander, maar je geeft geen "tips", je verkondigt jouw manier als de waarheid en er kan geen andere manier zijn. Weet jij toch helemaal niet hoe iemand het liefst/best z'n cut doet? Ken zat mensen die liever de korte pijn hebben en voor een kortere periode een groot deficit nemen zodat ze er sneller van af zijn en dit ook prima kunnen volhouden. Apfelstrudel ondervindt momenteel nog niet eens problemen of je komt al aan met een hele lap tekst hoe het anders moet en wat volgens jou beter is.
Dus jij denkt dat ie 3 maanden op 2k kcal kan leven terwijl die al jarenlang met overgewicht zit. Hij vraagt tevens zelf over hoe ik het zou doen en alsnog loop je te kutte als een drama wijf.
Goed vertrouwen heb je, maar als iemand al jarenlang ergens mee zit is het wellicht verstandig om iets nieuws te proberen. Ik forceer niemand wat die moet doen, sterker nog ik geef er niks om maar vind het wel sneu om te zien als iemand na 3 maanden straks net een drol aan gewicht kwijt is en niemand hier iemand erop aanspreekt en altijd maar dat zachtgekookt ei gedrag vertoont.

Geef tips (echte tips) wanneer en waar het nodig is, maar duw jouw manier of mening niet door iemand z'n strot.. Er zijn veel meer manieren om een succesvolle cut te doen.
Over 3 weken herhaal ik het verhaal dan wel als ie struggles heeft met zijn huidig dieet.

Laatst bewerkt:
Deze maaltijd was veel te groot, had er ook serieus last van in mijn buik. Niet fijn. Binge werd meteen afgestraft. Als ik hier een prep meal had gegeten (welke ik was vergeten te ontdooien) van 600 a 700 kcal, dan zat ik vandaag op de 2000 kcal.

Met schade en schande wordt men wijs.

Dat mag je zeggen, we hoeven er geen doekjes om te winden.

Trainen vind ik sowieso heerlijk en hou ik makkelijk vol. Het is mijn rustmomentje op de dag, muziek aan en ff geen gezeik en kind aan mijn hoofd. Heerlijk. Cardio was dat opzich ook toen ik conditie had. Nu is het ook nogal warm. Airco in de gym stond trouwens ook uit, geen idee waarom. Het is gewoon weer ff inkomen en door de zure appel heenbijten. En ik bijt em liever zo snel mogelijk door.

Dus idd, zo veel mogelijk cardio. Vrijwel elke dag. Hiken, fietsen, zwemmen, traplopen, etc. En over een paar maanden ook weer squashen en kickboxen.

Als 2000 kcal lukt zonder honger, grumpy, vermoeidheid, wat raadt je dan aan? Nog een weekje aanproberen? Ik heb nu echt heel veel energie. Ook geen last van libido, etc. Integendeel hehe.

Dit is niet eigenwijs bedoeld, ik neem jullie advies zeker ten harte.
Wel ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij nu. Ik weet nie van jou hoeveel ervaring je hebt met gewichtsverlies? Maar ik heb deze weg al eens bewandelt. Ieder lichaam is natuurlijk anders, dus ik kan moeilijk beoordelen over jou.

Wat ik wel kan zeggen is wat mijn journey was. Ik ben van 108kg fat guy naar 82kg gegaan. (Heb nooit onder de 2000kcal gegeten om daar te komen),Of misschien heel uitzonderlijk zonder het te beseffen. Ik was toen denk ik rond de 8-9%bodyfat als ik moet gokken.

De ene dag heb je meer behoefte om te eten dan de andere. Met het vetpercentage dat wij nu hebben komt het niet op 400,500,600kcal meer of minder per dag, maar het is gewoon belangrijk dat de calorieën die je eet clean zijn. Ik ging rond de 3000 kcal eten per dag, dat was het initieel plan… door de challenge ga ik er toch nog wat vanaf gedaan en heb ik mijn doel bijgeschaafd naar plus minus 2700kcal per dag (clean). Denk dat ik daar al een zeer mooi resultaat mee zal halen in die 12 weken. De cardio zal natuurlijk ook een belangrijke rol spelen.

Eenmaan ik lager op ladder kom te staan van bodyfat percentage (vanaf 12% ofzo), kan ik dan wel stelselmatig mijn calorieën naar beneden schroeven om het gewenste effect te behalen. Van 2700 naar 2500,2400,2300… dat is natuurlijk mijn verhaal en iedereen doet wat hij zelf wil natuurlijk. Hoe lager op de ladder dat je komt, hoe intensiever je je cardio sessies ook kan maken om toch nog dat beetje meer eruit te halen zonder al te veel calorieën te moeten inboeten.

Want IK HOU VAN ETEN, en liefst zo veel en vettig mogelijk. Maar aan dat laatste moet nu een einde komen, niet aan dat eerste ;):rolleyes:

Dus jij denkt dat ie 3 maanden op 2k kcal kan leven terwijl die al jarenlang met overgewicht zit. Hij vraagt tevens zelf over hoe ik het zou doen en alsnog loop te te kutte als een drama wijf.
Goed vertrouwen heb je, maar als iemand al jarenlang ergens mee zit is het wellicht verstandig om iets nieuws te proberen..
Iets nieuws te proberen? Hij heeft überhaupt nog niks kunnen proberen. :emo:
Over 3 weken herhaal ik het verhaal dan wel als ie struggles heeft met zijn huidig dieet.
Dan had je een reden gehad om zo'n toon aan te slaan, nu nog niet.

119 reacties vanaf afgelopen vrijdag. Meest bezochte log tot nu

Terug
Naar boven