XXL Nutrition

Superknurft's log

Zo zat ik je te prijzen voor je schouder kracht, maar je benen zijn rampzalig man ;) Maar kan ook zijn omdat het weer mijn fav. onderdeel zijn.

Is die 260kg Leg Press horizontaal van Technogym? Die zijn nog lichter dan de 190kg van de nieuwere Welness Technogym apparatuur. Mocht je gym de oudere Technogym Incline Leg PRess hebben doe die. Heb hem gisteren zelf ook even gedaan met 220kg.

Ab- en Adductor ging bij ons tot 70kg. Zijn slechte oefeningen als je ze vergelijkt met Squat en/of Lunges. Dus waarom voeg je geen Lunges toe op momenten dat je geen squat meer kunt doen of de Leg Press op zijn max zit en je geen zin hebt in eenbenige uitvoeringen? Leg je een barbell in je nek en kun je veel gewicht er op pleuren. En je traint meteen je core mee.

Leg Extention is netjes. Zelf vind ik dat dan weer een schijtoefening. Maar deed hem altijd als laatste voor de restjes, dus kon het nooit echt zwaarder dan 30kg bij mij :P Maar die kun je ook 1benig gaan uitvoeren natuurlijk. Eer dat je met 1 been 70kg gebruikt ben je wel weer een tijdje bezig ;)

gast, waarom doe jij in je benen training een adductor en een abductor? van plan om te bevallen? :) zo niet dan zou ik je energie maar niet verspillen aan die 2 apparaten en gewoon full squats gaan doen.

Vrijdag: Benen/Buik

Adductor Machine:(gaat niet hoger als 50 KG lol :p)
12 x 50 KG
20 x 50 KG
52 x 50 KG

Abductor Machine:(gaat ook niet hoger als 50 :p)
10 x 50 KG
20 x 50 KG
30 x 50 KG
Echt niet meer doen, zet je benen gewoon extra wijd op de legpress.
Na een tijd had ik het ook pas door dat het k*t oefeningen zijn...

Extra wijd op de Leg Press Press zetten is ook niet snugger vanwege de verdeling mbt belasting. Hoe schever je voeten tov je knie en heup des te meer kans op een breuk bij zwaar gewicht. Als je gewoon je tenen iets meer naar buiten draait en de rest op 1 lijn is het ook goed.

Maar goed, in de praktijk heb ik geleerd dat Squat gewoon veel effectiever is dan die 2 isolatie oefeningen.

• Topic Starter Topic Starter
Zo zat ik je te prijzen voor je schouder kracht, maar je benen zijn rampzalig man ;) Maar kan ook zijn omdat het weer mijn fav. onderdeel zijn.

Dat komt omdat ik bijna bij alles op het max zit, dan krijg ik geen vooruitgang meer, toch meten ze een kleine 70 cm.

Is die 260kg Leg Press horizontaal van Technogym? Die zijn nog lichter dan de 190kg van de nieuwere Welness Technogym apparatuur. Mocht je gym de oudere Technogym Incline Leg PRess hebben doe die. Heb hem gisteren zelf ook even gedaan met 220kg.

Inderdaad een horizontale van technogym, die incline heb ik helaas nog nooit gedaan want die hebben ze niet, zucht ben toe aan een nieuwe gym..

Ab- en Adductor ging bij ons tot 70kg. Zijn slechte oefeningen als je ze vergelijkt met Squat en/of Lunges. Dus waarom voeg je geen Lunges toe op momenten dat je geen squat meer kunt doen of de Leg Press op zijn max zit en je geen zin hebt in eenbenige uitvoeringen? Leg je een barbell in je nek en kun je veel gewicht er op pleuren. En je traint meteen je core mee.

Lunges ga ik voortaan doen goed plan!, en de Ab- en Adductor laat ik maar vallen, vond het toch al schijt oefeningen, super licht hehe :D

Leg Extention is netjes. Zelf vind ik dat dan weer een schijtoefening. Maar deed hem altijd als laatste voor de restjes, dus kon het nooit echt zwaarder dan 30kg bij mij :P Maar die kun je ook 1benig gaan uitvoeren natuurlijk. Eer dat je met 1 been 70kg gebruikt ben je wel weer een tijdje bezig ;)

Is het wel een nuttige oefening dan?

Bedankt voor je uitgebreide reply man! :thumb:

gast, waarom doe jij in je benen training een adductor en een abductor? van plan om te bevallen? :) zo niet dan zou ik je energie maar niet verspillen aan die 2 apparaten en gewoon full squats gaan doen.

Whaha :roflol: is goed, zal het nooit meer doen :D

Echt niet meer doen, zet je benen gewoon extra wijd op de legpress.
Na een tijd had ik het ook pas door dat het k*t oefeningen zijn...

Extra wijd op de Leg Press Press zetten is ook niet snugger vanwege de verdeling mbt belasting. Hoe schever je voeten tov je knie en heup des te meer kans op een breuk bij zwaar gewicht. Als je gewoon je tenen iets meer naar buiten draait en de rest op 1 lijn is het ook goed.

Maar goed, in de praktijk heb ik geleerd dat Squat gewoon veel effectiever is dan die 2 isolatie oefeningen.

Oke bedankt jongens!, voor squat kan ik een hoop oefeningen vervangen dus hehe.

Uni-laterale oefeningen zijn geweldig. Heb je Leg-extention, Leg Press, Leg Curl op max met 2 benen...no sweat. Doe je het toch met 1 been en bouw je het weer op. Doe ik op moment ook met Leg Press o.a. Wees in het begin wel voorzichtig. Je traint stabiliserende spieren nu opeens veel zwaarder mee en die zijn het niet gewend. Dus als je 70kg met 2 benen doe. Begin dan met 25-30kg enkelbenig tot die extra spiertjes up-to-speed zijn en dan kun je weer knallen. Dat deed ik niet en liep 2 weken met een overbelaste spier rond welk niet prettig was.

Je zou de lunges ook met 2 DB's kunnen uitvoeren. Sta je stabilier, traint de core minder, maar je traint zo wel meer supportive onderarm grip.

Leg Extention vind ik een goede oefening voor de bovenbenen en knie-aanhechting. Maar als je lunges doet train je meteen je core mee... Welk neem je dan? Als je Squat, Leg Press en Lunges hebt denk ik aan overkill voor de bovenbenen. Mocht de Leg Press dan op max geraken zou ik het vervangen met een kuitoefening of 2

Laatst bewerkt:
Uni-laterale oefeningen zijn geweldig. Heb je Leg-extention, Leg Press, Leg Curl op max met 2 benen...no sweat. Doe je het toch met 1 been en bouw je het weer op. Doe ik op moment ook met Leg Press o.a. Wees in het begin wel voorzichtig. Je traint stabiliserende spieren nu opeens veel zwaarder mee en die zijn het niet gewend. Dus als je 70kg met 2 benen doe. Begin dan met 25-30kg enkelbenig tot die extra spiertjes up-to-speed zijn en dan kun je weer knallen. Dat deed ik niet en liep 2 weken met een overbelaste spier rond welk niet prettig was.

Je zou de lunges ook met 2 DB's kunnen uitvoeren. Sta je stabilier, traint de core minder, maar je traint zo wel meer supportive onderarm grip.

Leg Extention vind ik een goede oefening voor de bovenbenen en knie-aanhechting. Maar als je lunges doet train je meteen je core mee... Welk neem je dan? Als je Squat, Leg Press en Lunges hebt denk ik aan overkill voor de bovenbenen. Mocht de Leg Press dan op max geraken zou ik het vervangen met een kuitoefening of 2

Dit verhaal klinkt erg lekker, goed idee! heb nu al zin in mn been training van vrijdag :D

En lunges ga ik ook proberen, train ik inderdaad meteen wat onderarmen mee!

Zometeen borst, heb er weer zin an.

Idd opbouwen en goed aanvoelen wat je precies doet. Er komt behoorlijk druk op je bekken als je de oefeningen op 1 been pakt. Vooral bij leg extensions en leg curl is het zalig:D

Zow, was wel lekkere training!

Maandag: Borst/Triceps

Benchpress:
10 x 55 KG
10 x 70 KG
10 x 80 KG
8 x 100 KG (misschien had er wel 10 ingezeten, maar ik vond het goed zo)
3 x 110 KG

dumbbell Press:
10 x 26 KG
10 x 30 KG
10 x 34 KG
10 x 34 KG (heb echt zwaardere dumbbells nodig :p)

Incline Dumbbell Press:
10 x 22 KG
10 x 26 KG
10 x 30 KG
6 x 34 KG

Incline Dumbbell Fly's
10 x 14 KG
10 x 18 KG
10 x 22 KG

Dumbbell Fly's
10 x 26 KG

Toen Triceps:

Nu heb ik jullie hulp ff nodig met de namen :p

Die ene voor triceps op dat apparaat:(1 arm omdat ik al op de max van 100 KG zit)
10 x 35 KG (per arm dus)
10 x 50 KG
8 x 60 KG

Rope triceps pushdown:
10 x 25 KG
10 x 30 KG
10 x 35 KG
10 x 40 KG

Triceps pushdown:
10 x 25 KG
10 x 35 KG
10 x 40 KG

Seated Triceps Press:(voor het eerst dat ik deze doe, dus even lekker licht op techniek gedaan)
10 x 20 KG
10 x 20 KG

French Press:
10 x 20 KG

Dippen:
10 x BW

Zo was lekker, wel veel oefeningen voor triceps als ik het zo bekijk :p

Laatst bewerkt:
Goeie bench! Flyes kunnen wel wat zwaarder denk ik?

Supernette bench man! Zowieso op het borstwerk;)

Ik vind dat je wel veel oefeningen doet voor 1-2 setjes. Vooral triceps. Waarom niet minder oefeningen en desnoods meer setjes?

Danke :D, zal het volgende week proberen, 26 KG is toch wel aardig mn max denk ik, maar ik zal de 30 KG gaan proberen ;)

:yell: Volgende keer 12*100, dit kan zo niet hé. ;)

Nette stats. :thumbup:

:roflol: hahaha je hebt gelijk, volgende keer knallen tot ie niet meer omhoog wil :D

Supernette bench man! Zowieso op het borstwerk;)

Ik vind dat je wel veel oefeningen doet voor 1-2 setjes. Vooral triceps. Waarom niet minder oefeningen en desnoods meer setjes?

Thnx! :D

Ja heb je wel gelijk in, ga het voortaan maar beperken tot 3 max 4 oefeningen. (triceps kan wel flink minder, 2/3 oefeningen)

Lijkt me veel efficienter. En dan alles eruit knallen op die paar setjes!!

Heb het zelf ook tijdlang gedaan. Op dbb tot andere inzichten gekomen. Je wil uiteindelijk ook resultaat;)

dat was ook mijn eerste gedacht

verder goed geknurft bro', idd tricepstraining eens onder de loep nemen, al vind ik het wel bruut, die armen zullen wel op springen hebben gestaan

Als je de DB's al op max heb kun je dan niet met een zwaarder gewicht opwarmen en zo opbouwen tot je alle sets op 34kg doet? Bouw je ook meer uithoudingsvermogen op tot je naar een nieuwe game gaat waar ze tot 70kg gaan :P

Verders brute gewichten :O

De triceps is inderdaad beetje erg veel. Meestal heb je aan 2-3 oefeningen genoeg als je ze zwaar genoeg pakt. Rest is tijdsverspilling.

ik zou triceps drie oefeningen doen maar verder mooooooiiiiii

Goed bezig Bro! Waar train je nu eigenlijk? Leeuwarden de gekste!! :roflol:

Lijkt me veel efficienter. En dan alles eruit knallen op die paar setjes!!

Heb het zelf ook tijdlang gedaan. Op dbb tot andere inzichten gekomen. Je wil uiteindelijk ook resultaat;)

Ik ga het proberen, bem benieuwd of het dan nog sneller gaat :D

dat was ook mijn eerste gedacht

verder goed geknurft bro', idd tricepstraining eens onder de loep nemen, al vind ik het wel bruut, die armen zullen wel op springen hebben gestaan

Haha die stonden wel aardig op springen inderdaad, voortaan 2/3 oefeningen, dan komt het wel goed (hoop ik) :D

Als je de DB's al op max heb kun je dan niet met een zwaarder gewicht opwarmen en zo opbouwen tot je alle sets op 34kg doet? Bouw je ook meer uithoudingsvermogen op tot je naar een nieuwe game gaat waar ze tot 70kg gaan :P

Verders brute gewichten :O

De triceps is inderdaad beetje erg veel. Meestal heb je aan 2-3 oefeningen genoeg als je ze zwaar genoeg pakt. Rest is tijdsverspilling.

Ik doe voortaan wel 3/4 setjes met 34 KG, ga het gewoon proberen, ben toch al aardig opgewarmd door het benchen. ;)

ik zou triceps drie oefeningen doen maar verder mooooooiiiiii

Haha danke! :D

Goed bezig Bro! Waar train je nu eigenlijk? Leeuwarden de gekste!! :roflol:

Train nog steeds bij fitplan :o

Ga binnenkort waarschijnlijk naar bodyshape, misschien kun je me nog wat leren hehe :D

Denk het niet beest. Ik deed gister maar 170 kg deadlift 2x. Low carbs 4 life! :D

Keep up the good work! :thumbs:

Terug
Naar boven