Fitness Seller

Superknurft's log

• Topic Starter Topic Starter
ja weleens gedaan. Smith is wel k*t maar dan kan je tenminste beetje normaal squatten, al moet je je wel ineens heel erg gaan aanpassen als je weer normaal gaat squatten. ga iig een nieuw gym zoeken, want ik zie meteen dat het zo'n health centre gedoe is waar je nu traint :D

Ja ik ga naar een nieuwe gym binnenkort, inderdaad zon health centre gym haha :D

Goede spierpijn vandaag in mn benen :D

Ik druk in de smith aanzienlijk minder dan met een barbell en meest met dumbbells. Smith voelt veel zwaarder aan.

er is op allebei wel wat te zeggen, met de smith wordt je gedwongen de baan van het apparaat te kiezen, er is dus geen ruimte voor smokkelen en eigen baan kiezen, waardoor hij zwaarder kan zijn.

Anderzijds, met de smith machine heb je geen last van evenwicht/coördinatie, het is maar domweg omhoog drukken, waardoor hij ook weer lichter kan zijn.

er is op allebei wel wat te zeggen, met de smith wordt je gedwongen de baan van het apparaat te kiezen, er is dus geen ruimte voor smokkelen en eigen baan kiezen, waardoor hij zwaarder kan zijn.

Anderzijds, met de smith machine heb je geen last van evenwicht/coördinatie, het is maar domweg omhoog drukken, waardoor hij ook weer lichter kan zijn.

Ja inderdaad, daarom doe ik altijd nog seated dumbbell presses, dan heb ik van alles wat hehe :D

DB Presses, alle schouder oefeningen, vind ik ruk. Me schouders verzuren snel en wordt ik duizelig/misselijk :(

Ja ik heb wel een reden.

Ik zit in zon echte k*t sportschool, en daar hebben ze geen squatrek, dusss dan moet ik squatten in de smith, en ik weet niet of je dat ooit gedaan hebt, maar dat is dus echt zwaaaar k*t :D

2e oplossing is, op een bench bankje met olympische bar, 150 kilo op je schouder laten tillen en dan een boxed squat doen.

Valt mee, zo k*t is het niet in een Smith. Maar het is inderdaad minder leuk dan in een los rek. Maar de technieken verschillen ook heel duidelijk van elkaar. Zo zag ik laatst een gast in de Smith die de techniek hanteerde van een Los Rek. Die lag bijna dubbel gevouwen, geen wonder dat hij na afloop ging klagen over rug pijn. Je moet je techniek aanpassen domme lul :P

Maar de belasting op je benen en alles is identiek op beide wijze. Enig voordeel met los squaten is dat je in lichte mate je oblique nog mee traint qua stabilisatie.

Las ook je enkelbenige been trainingen. Gaat lekker nu of niet ;)
Maar ga nog niet te zwaar. Wacht nog een week of 2 zodat andere spiertjes, die je tot nog toe bijna nooit zo zwaar belastte, kunnen wennen. Anders zit je straks met spierscheurtjes waardoor je 2 weken niet kan trainen. Don't get greedy :D

Laatst bewerkt:
Wauwww weer een heerlijke training, en ik ben eindelijk over mn 120 KG bench press heen! :D

Maandag: Borst/Triceps

Borst:

Benchpress:
10 x 55 KG
10 x 80 KG
10 x 100 KG PR (hell yea)
6 x 110 KG PR
2 x 120 KG (in geen tijden de 120 omhoog gekregen, en daar ineens ging ie omhoog!)
1 x 125 KG PR(2e met hulp)(****ing de **** wat lekker :D)

wel veel setjes maar ik was lekker op dreef :p

dumbbell press:
10 x 26 KG
10 x 30 KG
10 x 34 KG

Gaat niet hoger same shit :p

Incline dumbbell press:
10 x 26 KG
10 x 30 KG

(had vrijdag al wat bovenkant gedaan)

Dumbbell fly's
10 x 16 KG
10 x 20 KG
10 x 22 KG
10 x 26 KG PR(ging lekker :D)

Decline dumbbell fly's(heel lang niet meer gedaan, en echt vet scheef, op zo'n buikspier ding helemaal op de hoogste stand)
12 x 14 KG
50 x 12 KG (super setje, even laten hangen en weer omhoog, gewoon lekker laten branden)

Triceps:

Triceps Pushdown:
10 x 25 KG
10 x 30 KG
10 x 35 KG
10 x 40 KG

Rope triceps pushdown:
10 x 25 KG
10 x 30 KG
10 x 35 KG
10 x 40 KG

Dippen:
10 x BW

One arm overhead cable triceps extension:
10 x 10 KG
10 x 15 KG

Dippen:
10 x BW

One-Arm Triceps Extension:
10 x 10 KG

Dumbbell Kickbacks:
10 x 12 KG
10 x 14 KG

Dippen:
10 x BW

Naar huis! was heerlijke training!

Laatst bewerkt:
Congratz beest,aardig wat PR's man.:bow:

hell yeah :hedbang:

Hele sterke training!

Wauwww weer een heerlijke training, en ik ben eindelijk over mn 120 KG bench press heen! :D

Maandag: Borst/Triceps

Borst:

Benchpress:
10 x 55 KG
10 x 80 KG
10 x 100 KG PR (hell yea)
6 x 110 KG PR
2 x 120 KG (in geen tijden de 120 omhoog gekregen, en daar ineens ging ie omhoog!)
1 x 125 KG PR(2e met hulp)(****ing de **** wat lekker :D)

wel veel setjes maar ik was lekker op dreef :p
Don´t stop when things go smooth! ;)

Goede training knurft. Feli met je dikke PR op bench!

Thnx jongens, mn borst stond op knallen vandaag :D

Valt mee, zo k*t is het niet in een Smith. Maar het is inderdaad minder leuk dan in een los rek. Maar de technieken verschillen ook heel duidelijk van elkaar. Zo zag ik laatst een gast in de Smith die de techniek hanteerde van een Los Rek. Die lag bijna dubbel gevouwen, geen wonder dat hij na afloop ging klagen over rug pijn. Je moet je techniek aanpassen domme lul :P

Maar de belasting op je benen en alles is identiek op beide wijze. Enig voordeel met los squaten is dat je in lichte mate je oblique nog mee traint qua stabilisatie.

Las ook je enkelbenige been trainingen. Gaat lekker nu of niet ;)
Maar ga nog niet te zwaar. Wacht nog een week of 2 zodat andere spiertjes, die je tot nog toe bijna nooit zo zwaar belastte, kunnen wennen. Anders zit je straks met spierscheurtjes waardoor je 2 weken niet kan trainen. Don't get greedy :D

Ah oke bedankt voor je reactie dan ga ik gewoon squatten in de smith maar voortaan hehe :D

Ik doe nog wel even rustig aan met die één benige leg press dan, al was ie wel heerlijk moet ik zeggen :D

Dinsdag: Rug/Biceps

Rug:

Bent over rows:
10 x 50 KG
10 x 70 KG
10 x 90 KG PR
4 x 100 KG PR

Deadlift:(alleen rug gebruiken, benen rechthouden)
10 x 100 KG
10 x 100 KG (alleen rug gebruiken, benen rechthouden)
10 x 100 KG

(rustig aan met mn deadlift, omdat laatste tijd niet zo goed gaat, dus even op rechniek enzo)

Lat pully:
10 x 50 KG
10 x 75 KG
10 x 90 KG (gaat niet hoger, maar gewoon goed op techniek)

Biceps:

Concentration preacher curls:
10 x 14 KG
10 x 18 KG
10 x 20 KG

Preacher curls:
12 x 30 KG
9 x 50 KG
10 x 30 KG

Dumbbell curls:
10 x 16 KG
10 x 22 KG

Training kon er opzich mee door, heb niet het gevoel of ik heel intensief heb getraint, maar is een voldoende :p

zeker een voldoende man :thumbs:

Donderdag: Schouders/Traps

Schouders:

Neck press:
10 x 65 KG
9 x 80 KG
1 x 95 KG PR(oeh yeaah :D)

Seated dumbbell press:
10 x 22 KG
10 x 26 KG
8 x 30 KG
1 x 34 KG PR

Front dumbbell Raises: (reps per arm)
10 x 16 KG
8 x 20 KG
6 x 22 KG

Standing Lateral Raises:
10 x 10 KG
10 x 12 KG
5 x 14 KG (ik ben hier slecht in he :o)

Traps:

Wat shrugs enzo

Goede training, leuke neck press :) (volgende week 100 KG :p)

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met de 125..:grumble:

Terug
Naar boven