AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II

Die tweede manier is ook 'mijn manier' maar soms is de set-up net iets minder, vooral als ik boven de 90% zit dan kan mijn rug na 3cm liften gaan bollen. Ergens wil ik ook elke rep perfect doen, maar soms zit dat er gewoon niet in.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.062
Die tweede manier is ook 'mijn manier' maar soms is de set-up net iets minder, vooral als ik boven de 90% zit dan kan mijn rug na 3cm liften gaan bollen. Ergens wil ik ook elke rep perfect doen, maar soms zit dat er gewoon niet in.

Boven de 90% kan (mag) de form een beetje breken inderdaad. Teveel en je mist de lift, dus altijd proberen te voorkomen, maar soms gebeurt het gewoon.

• #2.063
Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 72,5 kg × 3
Set 6: 72,5 kg × 3
Set 7: 72,5 kg × 3

Pull Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps

Bench paused
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 1
Set 5: 117,5 kg × 3
Set 6: 117,5 kg × 3

Goeie press, goeie pull ups, goeie bench, goeie train.

Hoeveel cm ben je inmiddels in de min sinds je kutje begon?

• #2.065
Goeie press, goeie pull ups, goeie bench, goeie train.

Hoeveel cm ben je inmiddels in de min sinds je kutje begon?

Meet ik niet meer, de waardes zijn all over the place. Misschien opgezette buik van lucht of vocht. Maar sinds deze week is gaatje 6 op mijn belt voor het eerst het 'juiste' gaatje, dus weer vooruitgang geboekt. Volgende stap: in gaatje 7 komen, maar te strak (Ik doe mijn belt nooit maximaal strak, wil beetje ruimte hebben om abs tegenaan te planten. Doel: comfy in gaatje 7)

Op de weegschaal sta ik ook niet vaak meer. Het demotiveerde me om geen vooruitgang te zien, dat gebeurde vaak. Vroeg of laat pis ik dan wel weer een kilo of wat extra uit en ben ik weer on track, maar het blijft irritant. Als je weinig op de weegschaal staat, is er altijd wel vooruitgang te zien :)

Meet ik niet meer, de waardes zijn all over the place. Misschien opgezette buik van lucht of vocht. Maar sinds deze week is gaatje 6 op mijn belt voor het eerst het 'juiste' gaatje, dus weer vooruitgang geboekt. Volgende stap: in gaatje 7 komen, maar te strak (Ik doe mijn belt nooit maximaal strak, wil beetje ruimte hebben om abs tegenaan te planten. Doel: comfy in gaatje 7)

Op de weegschaal sta ik ook niet vaak meer. Het demotiveerde me om geen vooruitgang te zien, dat gebeurde vaak. Vroeg of laat pis ik dan wel weer een kilo of wat extra uit en ben ik weer on track, maar het blijft irritant. Als je weinig op de weegschaal staat, is er altijd wel vooruitgang te zien :)
De gaatjes methode is wel interessant, maar bij mij ging de weegschaal bij cutten redelijk lineair naar beneden. Maar misschien heb ik wel een veel saaier en gelijkmatig eetpatroon. :o

• #2.067
  • #2.069
Vooral wisselingen in passagetijd door de darm (zwaar/licht verteerbaar) en zoutgehalte zorgen natuurlijk voor schommelingen. Evenals vochttekort vs overschot van dag tot dag.

Ik kan er peil op trekken in ieder geval.

---

Squat
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 130 kg × 1
Set 7: 140 kg × 1
Set 8: 150 kg × 1

Hoogste wat ik gedaan heb sinds de vakantie en start van de cut. Viel me nog mee, maar veel hoger gaat het niet worden.

Sumo Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 130 kg × 3
Set 4: 130 kg × 3
Set 5: 130 kg × 3

Front Squat
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8

Hoogste wat ik gedaan heb sinds de vakantie en start van de cut. Viel me nog mee, maar veel hoger gaat het niet worden.
dat zit nu in je hoofd, maar als je straks weer op je calorietjes zit, en weer wat meer werk kan verzetten, dan kan daar nog wel een paar kilo bij

• #2.074
aah ok, dacht al....
wat een wijf :D

Toch zat er wel een kern van waarheid in eigenlijk. We zitten dik in 2018 voordat ik die 150 weer ga verbeteren. Dit omdat ik in januari een maand naar Nieuw-Zeeland ga. Voor vertrek zal ik nauwelijks nog kunnen opbouwen, daarna hoef ik niet te verwachten 1-2-3 weer op niveau te zijn.

Blegh, nu ik erover nadenk is het behoorlijk klote de komende maanden. Totaal geen uitdaging in de training. Zou eigenlijk moeten proberen om tot ver in december te cutten, als ik toch niks beters te doen heb...

---

Bench Press
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 117,5 kg × 5
Set 6: 117,5 kg × 5

Barbell Row (pendlay)
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 90 kg × 5

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 65 kg × 6
Set 6: 65 kg × 6

Goeie motivational speech :)
Nou ja, Nw Zeeland is vast leuk. Of ga je voor werk?

dan zou je nog een week of 10 moeten/willen cutten, das ook wat
in nieuw zeeland kun je ook trainen , gewoon om je kracht te onderhouden, dan loop je niet zo een grote 'achterstand' op

• #2.077
Goeie motivational speech :)
Nou ja, Nw Zeeland is vast leuk. Of ga je voor werk?

Werk kan ook leuk zijn ;) Maar nee, dit is pleasure :)

dan zou je nog een week of 10 moeten/willen cutten, das ook wat
in nieuw zeeland kun je ook trainen , gewoon om je kracht te onderhouden, dan loop je niet zo een grote 'achterstand' op

Nog 10 weken is wel erg veel ja, maar het zou verreweg het beste gebruik van de 'dode' tijd zijn. Moet maar zien wat ik doe.

Da's waar, kan iedere keer als ik een Maori zie hem even cleanen en overhead pressen.

Toch zat er wel een kern van waarheid in eigenlijk. We zitten dik in 2018 voordat ik die 150 weer ga verbeteren. Dit omdat ik in januari een maand naar Nieuw-Zeeland ga. Voor vertrek zal ik nauwelijks nog kunnen opbouwen, daarna hoef ik niet te verwachten 1-2-3 weer op niveau te zijn.

Blegh, nu ik erover nadenk is het behoorlijk klote de komende maanden. Totaal geen uitdaging in de training. Zou eigenlijk moeten proberen om tot ver in december te cutten, als ik toch niks beters te doen heb...

Nice! ben er begin dit jaar 2 maanden geweest, al plannen wat je wil zien?

Je kan Brett Gibbs eens een mailje sturen en vragen waar de beste gyms in NZ liggen. Die weet er zeker enkele zijn.

Terug
Naar boven