Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II

Je ervaring met MP <-> BP heb ik ook. Als mijn bench beter wordt gaat mijn MP ook omhoog. Maar als ik mijn best doe om mijn MP sterker te krijgen merk ik weinig verbetering bij het benchen.
Tja, ik heb de discussie al eerder gehad, maar ik merk zelf wel dat OHP invloed heeft op mijn bench en ook vise versa uiteraard. Ik denk wel dat close grip bench een nog grotere carry over heeft naar OHP dan gewoon benchen, want sterkere triceps geven een betere OHP.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.122
Ik bench typisch in de regionen 100-130 kg, dan gaat mp'en in 60-80 kg niet echt zoden aan de dijk zetten als assistance voor bench (voor de primaire spiergroepen, m.n. triceps). Andersom wel.

• #2.124

Nu wel? ;) Vorige keer presenteerde ik precies hetzelfde argument.

---

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 72,5 kg × 4
Set 6: 72,5 kg × 4

Pull Up
Set 1: 5 reps
Set 2: BW (+10 kg) × 5
Set 3: BW (+15 kg) × 6

Bench from pins + 2 sec pauze
Set 1: 20 kg × 6
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 110 kg × 3
Set 6: 117,5 kg × 2

Not too shabby.

Tja, ik heb de discussie al eerder gehad, maar ik merk zelf wel dat OHP invloed heeft op mijn bench en ook vise versa uiteraard. Ik denk wel dat close grip bench een nog grotere carry over heeft naar OHP dan gewoon benchen, want sterkere triceps geven een betere OHP.
Ik denk dat het ook vooral de belasting op de triceps bij OHP is die carry-over heeft op de BP. Voor de rest zal er weinig carry-over zijn.

• #2.129
Ik denk dat het ook vooral de belasting op de triceps bij OHP is die carry-over heeft op de BP. Voor de rest zal er weinig carry-over zijn.

Maar ga eens in op mijn vorige opmerking dan:

Ik bench typisch in de regionen 100-130 kg, dan gaat mp'en in 60-80 kg niet echt zoden aan de dijk zetten als assistance voor bench (voor de primaire spiergroepen, m.n. triceps). Andersom wel.

---

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 5: 120 kg × 6
Set 6: 120 kg × 6
Set 7: 120 kg × 6

Niet erg zwaar, wel een setje extra.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 150 kg × 1
Set 5: 160 kg × 3

Dat begint er een beetje op te lijken. Met de nadruk op een beetje ;)

Front Squat paused
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 80 kg × 3
Set 3: 90 kg × 3

Ik denk dat dit de 1 na laatste week van de cut is, dat zou het op 14 weken totaal brengen. Plus nog 2 weken om de kcals weer op te bouwen naar onderhoud. Kom dan onder de 84 kg (-6 kg) uit denk ik, maar vorige keer leek er meer van de buik af te gaan... ben daar nog niet helemaal tevreden mee eigenlijk.

Maar ga eens in op mijn vorige opmerking dan:
Ik snap je redenering, maar ik denk dat je zo niet moet denken. Bij een assistentie gaat het niet om evenveel gewicht te kunnen tillen als je main lift, maar om datgene dat je main lift ontbreekt sterker te maken. Dat doe je door die spiergroep op een andere manier te belasten dan tijdens de main lift. Hierdoor zou je meer stress op die spiergroep kunnen zetten, niet noodzakelijk door meer gewicht te tillen, maar door op een andere manier te tillen.
Tijdens de OHP worden je schouders zwaarder belast dan tijdens de BP, ook al til je lichtere gewichten.
Hoeveel lichter ... hangt er van af hoe zwak je zwakke punt is.

• #2.131
Ik snap je redenering, maar ik denk dat je zo niet moet denken. Bij een assistentie gaat het niet om evenveel gewicht te kunnen tillen als je main lift, maar om datgene dat je main lift ontbreekt sterker te maken. Dat doe je door die spiergroep op een andere manier te belasten dan tijdens de main lift. Hierdoor zou je meer stress op die spiergroep kunnen zetten, niet noodzakelijk door meer gewicht te tillen, maar door op een andere manier te tillen.
Tijdens de OHP worden je schouders zwaarder belast dan tijdens de BP, ook al til je lichtere gewichten.
Hoeveel lichter ... hangt er van af hoe zwak je zwakke punt is.

Dus jij denkt dat je pullups sterker worden van rows?

Wat is je VP nu?

Ik denk dat dit de 1 na laatste week van de cut is, dat zou het op 14 weken totaal brengen. Plus nog 2 weken om de kcals weer op te bouwen naar onderhoud. Kom dan onder de 84 kg (-6 kg) uit denk ik, maar vorige keer leek er meer van de buik af te gaan... ben daar nog niet helemaal tevreden mee eigenlijk.
Ga je nu ook lekker burpees doen? :D

Als je nog niet tevreden bent met je dieet nog 2 weken doortrekken dan

• #2.138

Geen idee man. Jij mag het schatten op de eindfoto straks.

Ga je nu ook lekker burpees doen? :D

Zeker, van een biertje moet ik altijd een burpee laten!

Ik denk dat er geen noemenswaardige crossover is. Ik ben wel voorstander van een complete, zeg maar redelijk symmetrische belasting voor lifters zoals wij.

Als je nog niet tevreden bent met je dieet nog 2 weken doortrekken dan

Die 2 weken gaan het verschil niet maken, vrees ik.

• #2.140
Niet het verschil tussen nacht en dag, maar wel weer 0.5-1 kg extra.....

Ja, en als ik het 4 weken doortrek misschien wel 2 kg! Of waarom geen 8 weken! ;)

Ik moet ergens een lijn trekken. En na 4 maanden is het wel mooi geweest vind ik. Voorlopig, volgend jaar zien we verder.

Terug
Naar boven