XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II

kan goed zijn dat er een nekwerveltje niet lekker in positie heeft gezeten, kunnen soms zomaar weer op hun plek gaan zitten, als je wat ''ouder'' bent komt overal wat meer speling op.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.364
Last van stress?
Of wel degelijk al die schouder-mobiliteit.

Gelukkig ben je er nu van verlost.
't Zou wel handig zijn moest je echt weten wat de oorzaak was. Dan is de kans dat je 't nog eens aan de hand hebt wel kleiner.

Ik trok constant mijn schouders op en had een slechte houding. Daar wordt aan gewerkt en het gaat steeds beter, al is het lastig om vol te houden zowel fysiek als mentaal (je moet er constant aan denken).

kan goed zijn dat er een nekwerveltje niet lekker in positie heeft gezeten, kunnen soms zomaar weer op hun plek gaan zitten, als je wat ''ouder'' bent komt overal wat meer speling op.

Hopelijk is het niet teveel versleten, want dan ben ik het bokje.

Ik trok constant mijn schouders op en had een slechte houding. Daar wordt aan gewerkt en het gaat steeds beter, al is het lastig om vol te houden zowel fysiek als mentaal (je moet er constant aan denken).
Ik zat ook vaak voorover met mijn neus tegen mijn scherm. Maar ik heb de zaak omgedraaid. Lekker achterover hangen in de bureaustoel werkt veel beter.

• #2.366
Ik zat ook vaak voorover met mijn neus tegen mijn scherm. Maar ik heb de zaak omgedraaid. Lekker achterover hangen in de bureaustoel werkt veel beter.

Mijn fysio zei dat je de 'ideale' houding (rechtop) gerust mag afwisselen met hoe het lekker voelt, maar probeer wel te variëren en regelmatig even te bewegen.

Rechtop? Dat is nooit de ideale houding.
Achterover (30graden) of voorover (10graden) is voor de rug igg veel beter.

Voor de nek is natuurlijk ideaal als je kop op je romp steunt.
Mijn nek-hernia vond van niet.
Wanneer ik achterover leunde in mijn stoel werden de klachten aanzienlijk minder. Maar dat zal wel een uitzonderlijke situatie geweest zijn.
Toch, sinds ik lekker "lui" in mijn stoel zit heb ik nog erg weinig nek- of rugklachten.

want? de pakkingen raken wat verteerd? :D
nee, maar de tussenwervels worden wel dunner en minder flexibel, waardoor er wat meer ruimte komt voor verschuiving dit kan gaan drukken op een zenuw en last veroorzaken.
doe daarbij een verkeerde houding en dan heb je voor je het weet chronische klachten, klachten beginnen vaak op 3 vaste plekken, je nek, of tussen je schouders of in de onderrug.

• #2.371
Nog een updateje: niet getraind omdat ik me er echt niet toe kon zetten. In tien jaar eigenlijk altijd getraind, behalve op vakantie en bij ziekte, dus dat is wel apart. Ik vind het wel lekker eigenlijk. Maar: ik heb ook echt zin om volgend jaar weer te gaan bouwen. Het vuur is dus niet gedoofd!

Geen (hoofd)pijn meer gehad, wel stijve nekspieren. Toch maar weer even bij de fysio geweest, die kon geen functionele problemen vinden, wel wat beurse aanhechtingen.

Af en toe eens een weekje niks kan op zich geen kwaad lijkt me.
Zeker als je zelf al zegt dat je nog zin hebt om er weer in te vliegen volgend jaar. Geniet van de rust! :)

• #2.373
Nee, die was ik niet vergeten. :) (nog steeds jaloers)
Maar je gaat daar toch wel redelijk actief zien schat ik zo. OK, geen krachttraining waarschijnlijk, maar toch.
Dus effe vooral wat cardio en dan weer lekker liften. :)

hij neemt gewoon zo lang rust, dat straks als hij weer begint alles weer een pr is

• #2.380
Kakt je kracht niet flink in na zo'n lange reis? Dan wordt het verschil nog kleiner. :D

Ik ga flink inleveren ja, maar het is wel goed voor me. Ben er toch vrij obsessief mee bezig geweest, stel (te) hoge eisen aan mezelf. Ik wil met een verse start een andere weg inslaan...

Terug
Naar boven