Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Het ging niet van harte omdat ik weer moest opstarten. Pure onwennigheid en detraining. Motivatie was in orde hoor :)

Geestelijk is de rust wel teruggekeerd. Een beetje té eigenlijk: vermoeidheid domineert nu. Op zich wel een logische ontwikkeling.
 
Ik ben blij dat het echt de goeie kant uit gaat.
Dat je nu vermoeid bent lijkt me wel normaal na zo'n periode. Dat was toch redelijk veel stress die je over je heen kreeg.
 
Het ging niet van harte omdat ik weer moest opstarten. Pure onwennigheid en detraining. Motivatie was in orde hoor :)

Geestelijk is de rust wel teruggekeerd. Een beetje té eigenlijk: vermoeidheid domineert nu. Op zich wel een logische ontwikkeling.
Toe aan vakantie? :D
 
Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 120 kg × 5
Set 5: 120 kg × 5
Set 6: 120 kg × 5

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 55 kg × 5
Set 5: 60 kg × 5

Dat ging al wat makkelijker dan maandag. Misschien de startgewichten beter gekozen, of mijn lichaam accepteert dat het weer aan de bak moet :)

Pull Up
Set 1: 5 reps
Set 2: 5 reps
Set 3: 5 reps

Barbell Row zo hoog mogelijk touchen
Set 1: 40 kg × 8
Set 2: 40 kg × 8
Set 3: 40 kg × 8
 
Niet te snel gaan nu. Anders heb ik veel teveel werk om je weer bij te benen. :D
 
Denk niet dat je veel te vrezen hebt.
Mwa, ik lig compleet stil. Dus binnenkort weer opstarten en er weer in komen en dan hopen dat mijn lijf het OK vind.
Ieder zo zijn problemen zeker? ;)
 
Mwa, ik lig compleet stil. Dus binnenkort weer opstarten en er weer in komen en dan hopen dat mijn lijf het OK vind.
Ieder zo zijn problemen zeker? ;)

Ik heb absoluut geen haast. Hoe langer ik 'makkelijk' gains kan pakken, hoe beter. Ik doe dan ook weinig sets en volume, dan heb ik veel ruimte om nog te verhogen. Waarom 5 sets doen als je met 3 ook vooruitgaat?
 
Als je wedstrijd of zo in gedachten hebt dan heeft haasten idd weinig zin. Zeker met je huidige situatie is vooral het plezier in het liften wat van belang is. En dat zit wel weer goed heb ik de indruk. :)
Als je met 3 set vooruitgang boekt is 5 sets doen soms contraproductief. Dus je mag blij zijn dat 3 sets voldoende is voorlopig.

Ik had een wedstrijd willen doen dit voorjaar. Maar ik zet dat uit mijn hoofd. Mijn lijf wil niet, dus ik ga me niet forceren.
 
Als je wedstrijd of zo in gedachten hebt dan heeft haasten idd weinig zin. Zeker met je huidige situatie is vooral het plezier in het liften wat van belang is. En dat zit wel weer goed heb ik de indruk. :)
Als je met 3 set vooruitgang boekt is 5 sets doen soms contraproductief. Dus je mag blij zijn dat 3 sets voldoende is voorlopig.

Ik had een wedstrijd willen doen dit voorjaar. Maar ik zet dat uit mijn hoofd. Mijn lijf wil niet, dus ik ga me niet forceren.

Ik heb zeker zin om te liften. Gainen is het heerlijk, dus hoe langer ik merkbaar verbeter iedere week, hoe beter!

Wedstrijdambities heb ik nooit gehad.
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 103,5 kg × 5
Set 5: 103,5 kg × 5
Set 6: 103,5 kg × 5

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 102,5 kg × 5
Set 5: 102,5 kg × 5
Set 6: 102,5 kg × 5

Twijfel een beetje aan hoe hard ik zal ophogen. Moeilijk te zeggen tot waar ik makkelijk ga en waar de echte training weer gaat beginnen.

Ab Roller knietjes
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps

Stelt niks voor natuurlijk, maar de ervaring leert dat ik hier vreselijke spierpijn van ga krijgen.

Reverse fly
Set 1: 11 kg × 8
Set 2: 11 kg × 8
Set 3: 11 kg × 8
 
Damn, die bench ...
In vergelijking met je squat is dat toch redelijk uitzonderlijk.
 
Damn, die bench ...
In vergelijking met je squat is dat toch redelijk uitzonderlijk.

Tis vrij belachelijk inderdaad. Zoals altijd is de squat ook VEEL harder teruggevallen dan de bench. Over een paar maanden zit er meer verschil tussen, maar 'normaal' zal de verhouding niet snel worden.
 
Wat ik bij mezelf wel merk is dat de squat gewoon zwaar aanvoelt maar toch blijft gaan, terwijl als de bench zwaar aanvoelt ik echt wel tegen het einde zit.
Misschien heb je het vertrouwen niet of de klik nooit echt gemaakt dat een zware squat nu eenmaal zwaar aanvoelt en dat dat niet echt betekent dat je tegen je limiet zit.
Of heb je wel degelijk regelmatig gefaald op reps?
Ik heb namelijk vaak het gevoel dat het wel erg zwaar is, maar ik faal zo goed als nooit een squat.
 
Wat ik bij mezelf wel merk is dat de squat gewoon zwaar aanvoelt maar toch blijft gaan, terwijl als de bench zwaar aanvoelt ik echt wel tegen het einde zit.
Misschien heb je het vertrouwen niet of de klik nooit echt gemaakt dat een zware squat nu eenmaal zwaar aanvoelt en dat dat niet echt betekent dat je tegen je limiet zit.
Of heb je wel degelijk regelmatig gefaald op reps?
Ik heb namelijk vaak het gevoel dat het wel erg zwaar is, maar ik faal zo goed als nooit een squat.

Ik heb het eerder andersom: ik kan beter echt zwaar aanvoelende reps maken op bench dan op squat. Falen probeer ik in de regel te vermijden.
 
Misschien dat ik daarom een relatief goeie squatter ben en jij een aardige bencher.
Fails staan bij mij normaal ook niet op het programma.
 
Misschien dat ik daarom een relatief goeie squatter ben en jij een aardige bencher.
Fails staan bij mij normaal ook niet op het programma.

Alles wat ik doe op bench - elke manier van trainen - werkt over het algemeen. Eigenlijk nooit een slechte dag. Deadliften is iets nukkiger, maar ik weet waar het euvel zit: heel erg zwaar tillen of een paar weken erg zwaar, en ik kak in. Squatten is veel onvoorspelbaarder, ik ben er na al die jaren nog niet achter wat het is.

De insteek van de squat is nu: niet teveel doen. Dit als contrast met vorig jaar, toen ik bergen volume deed. Op zich aardig resultaat met 5x5x146 vpr, maar 1x170 maximaal viel me dan weer erg tegen.
 
Squat en DL zijn iets moeilijker om het ideale volume van te bepalen. Als het teveel is wordt het al snel veel teveel en stapelt de vermoeidheid zich erg op.
 
Back
Naar boven