MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Squat en DL zijn iets moeilijker om het ideale volume van te bepalen. Als het teveel is wordt het al snel veel teveel en stapelt de vermoeidheid zich erg op.

Ook daarom nu dezelfde opzet voor LB als ik traditioneel voor UB toepas: Ma Sq - Woe DL - Vr Sq (zelfde als BP-MP-BP).

Als je er voldoening uithaalt, dan gaat het goed!

Dat is natuurlijk zo. Moet ik wel wat aan verwachtingsmanagement doen, want ik heb de neiging teveel te willen.
 
Dat is natuurlijk zo. Moet ik wel wat aan verwachtingsmanagement doen, want ik heb de neiging teveel te willen.
Dat probeer ik die kerel in de spiegel ook regelmatig wijs te maken. Maar hij luistert niet. :(
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 107,5 kg × 5
Set 5: 107,5 kg × 5
Set 6: 107,5 kg × 5

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 105 kg × 5
Set 5: 105 kg × 5
Set 6: 105 kg × 5

Barbell Row
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8

T's & Y's (bandje)
Set 1: 0 kg × 8
Set 2: 0 kg × 8
Set 3: 0 kg × 8

Kan niet zeggen dat de kracht met grote sprongen terugkeert. Maar het is ook pas week 2 :)
 
Kan niet zeggen dat de kracht met grote sprongen terugkeert. Maar het is ook pas week 2 :)
met kleinere sprongen is ook goed hoor, dan spring je gewoon een paar keer meer, dan ben je er ook.
 
Ik zou best jouw minder krachtige bench willen hebben... :p
 
Deadlift
Set 1: 70 kg × 8 romanian
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 125 kg × 5
Set 4: 125 kg × 5
Set 5: 125 kg × 5

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 5
Set 5: 60 kg × 5
Set 6: 60 kg × 5

Pull Up
Set 1: 6 reps
Set 2: 6 reps
Set 3: 6 reps

Barbell Face Pull
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 30 kg × 8
Set 3: 30 kg × 8

Alles lekker vlot.
 
De barbell face pulls beginnen hier bekend te geraken. :)
Hoe vind je ze?
 
Weer terug in het ritme aan het raken?
 
barbell facepulls, die moest ik even opzoeken, meerdere mogelijkheden om het uit te voeren zag ik.
 
Ik blijf ze gewoon met bands doen....:p
 
Ik heb laatst gehoord dat ze met bands doen niet zo goed is (podcast Chris Duffin). Je bouwt spanning op naar het einde van de ROM,wat niet het tegenovergestelde is van wat ideaal zou zijn. Met een barbell hou je de belasting gelijk, wat dus meer richting het ideaal is.
Maar hoe wetenschappelijk dat is weet ik niet hoor.
 
Ultrahigh touch rows kun je ze ook noemen :) Band of barbell - het zal toch niet veel uitmaken?
 
Ik heb laatst gehoord dat ze met bands doen niet zo goed is (podcast Chris Duffin). Je bouwt spanning op naar het einde van de ROM,wat niet het tegenovergestelde is van wat ideaal zou zijn. Met een barbell hou je de belasting gelijk, wat dus meer richting het ideaal is.
Maar hoe wetenschappelijk dat is weet ik niet hoor.
Geen idee of het ideaal is, maar samen met band pull aparts hebben ze mijn schouders tot nu toe intact gehouden. Anderen zweren bij band facepulls.
 
Wel, een band laat de spanning toenemen naarmate je de schouders verder naar achteren trekt. Dat zou de beweging minder productief maken.
Ze zijn er niet zo ver op ingegaan. Maar uit eigen ervaring weet ik dat ik het ook minder interessant vind dat bij een band de load niet constant is.
 
Wel, een band laat de spanning toenemen naarmate je de schouders verder naar achteren trekt. Dat zou de beweging minder productief maken.
Ze zijn er niet zo ver op ingegaan. Maar uit eigen ervaring weet ik dat ik het ook minder interessant vind dat bij een band de load niet constant is.

Ik doe ze met 2 mini bands (elk in een hand) hangend aan een chin up rack. Dan zitten op bankje of grond en dan 1 a 2 seconde isometric hold bij top van de ROM. Imho ondervang je dan het probleem dat de spanning minder contant is. Geen schouderproblemen iig al een tijd lang (knock on wood)..
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 1
Set 5: 110 kg × 5
Set 6: 110 kg × 5
Set 7: 110 kg × 5

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 106 kg × 5
Set 5: 106 kg × 5
Set 6: 106 kg × 5

Good Morning
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8

Ging niet slecht voor een ochtendtraining.
 
Beetje late reactie, maar kut van je situatie man. Jammer dat je reis naar NZ niet door kon gaan. Zal wel niet zeggen wat je allemaal misloopt :rolleyes:
Volgens mij zit het ritme er al weer aardig in of niet?
 
Back
Naar boven