Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II

En door deze opmerking realiseer ik me dat the dude hierboven niet met een glaasje ontbijt yoghurt staat. :D

Vraag me wel af hoe jij dat doet, al dat volume zonder echt aan te komen. Ik herstel dan echt niet. Het is nu al vrij matigjes.

Zo heel verhaal op een simpele vraag :D

Ik denk dat ik het volume juist nodig heb om niet af te vallen. Ik denk dat mijn herstelvermogen redelijk goed is maar ook niet super zoals dat van Gijs bijv. Ik merk wel sinds ik 3 x per week train dat ik beter herstel dan 4. Verder bulk en cut ik niet zoals je weet. Ben wel zwaarder in de ochtend nu zo 91.5, mischien door de noodzakelijk andere manier van trainen nu, geen idee. Ik heb wel een rode draad hoe ik ongeveer eet maar let eigelijk nergens op en tel ook geen kcals of wat dan ook.. Ik denk als ik jouw volume zou doen dat ik dan 2 a 3 kg afval. Toevallig kwam dat ook aan bod deze vraag tijdens het seminar van Max Aita. Iemand die vlak voor een wedstrijd afviel omdat de intensiteit omhoog ging maar z'n volume omlaag in de mesocyle vlak voor de meet. Max's advies: volume in dat geval dan d'r in houden want je levert in op je kracht..en niet volume weghouden en meer eten want dan word je alleen maar vetter.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.545
Ik denk dat ik het volume juist nodig heb om niet af te vallen. Ik denk dat mijn herstelvermogen redelijk goed is maar ook niet super zoals dat van Gijs bijv. Ik merk wel sinds ik 3 x per week train dat ik beter herstel dan 4. Verder bulk en cut ik niet zoals je weet. Ben wel zwaarder in de ochtend nu zo 91.5, mischien door de noodzakelijk andere manier van trainen nu, geen idee. Ik heb wel een rode draad hoe ik ongeveer eet maar let eigelijk nergens op en tel ook geen kcals of wat dan ook.. Ik denk als ik jouw volume zou doen dat ik dan 2 a 3 kg afval. Toevallig kwam dat ook aan bod deze vraag tijdens het seminar van Max Aita. Iemand die vlak voor een wedstrijd afviel omdat de intensiteit omhoog ging maar z'n volume omlaag in de mesocyle vlak voor de meet. Max's advies: volume in dat geval dan d'r in houden want je levert in op je kracht..en niet volume weghouden en meer eten want dan word je alleen maar vetter.

Zo werkt het bij mij zeker niet. Zelfs toen ik enkele weken niet trainde, viel ik niet af. Alleen een beetje creatinegewicht.

---

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 115 kg × 1
Set 6: 127,5 kg × 5
Set 7: 127,5 kg × 5
Set 8: 127,5 kg × 5

Bench Press
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 115 kg × 5
Set 6: 115 kg × 5
Set 7: 115 kg × 5

Laatste rep derde set nét gehaald. Tijd om wat aanpassingen te doen richting hypertrofie.

Reverse fly
Set 1: 11 kg × 8
Set 2: 11 kg × 8
Set 3: 11 kg × 8

Barbell Row high touch
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 60 kg × 8
Set 3: 60 kg × 8

• #2.546
Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 142,5 kg × 5
Set 5: 142,5 kg × 5
Set 6: 142,5 kg × 5

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 1
Set 5: 68,5 kg × 5
Set 6: 68,5 kg × 5
Set 7: 68,5 kg × 5

Zat een beetje te kloten met mijn ademhaling. Probeer dit soort sets altijd in 1 teug te doen, maar dat lukte vandaag niet.

T's bandje in rust al aardig op spanning
Set 1: 0 kg × 8
Set 2: 0 kg × 8
Set 3: 0 kg × 8

Gewoon een serieuze oefening hoor!

Barbell pullover
Set 2: 20 kg × 8
Set 3: 25 kg × 8

25 was opeens berezwaar. Je voelt wel lekker de bovenste wervels bewegen.

Zat een beetje te kloten met mijn ademhaling. Probeer dit soort sets altijd in 1 teug te doen, maar dat lukte vandaag niet.
basisvoorwaarde is wel dat je adem blijft halen idd :D
doe het ook wel eens, maar vooral bij zwaardere sets lukt het me dan toch niet om voor de laatste reps spanning te houden, doe meestal om de 2 reps een reset/ademhaling

Bedoel je bij het pressen? Ik doe meestal de eerste twee reps in één teug, daarna steeds inademen als de stang bovenin is.

• #2.549
basisvoorwaarde is wel dat je adem blijft halen idd :D
doe het ook wel eens, maar vooral bij zwaardere sets lukt het me dan toch niet om voor de laatste reps spanning te houden, doe meestal om de 2 reps een reset/ademhaling

Bedoel je bij het pressen? Ik doe meestal de eerste twee reps in één teug, daarna steeds inademen als de stang bovenin is.

Liefst doe ik alles in één adem zodat ik geen moment spanning verlies. Maar dit was daar inderdaad te zwaar voor. Even zoeken naar een goed adempunt. Of de reps verlagen :D

Als ik met ademteug probeer meerdere zware reps te doen op de OHP, dan ga ik KO. Enige oefening waarbij het wel eens lichtelijk zwart wordt voor du oogjes.

Denk het niet, press was aardig in verhouding met bench (90 om 145, 60%).
Dan moet je bij benchen ook beter bracen! Dan doe je 2x BW! :D

Maar goed, ik denk dat er altijd ergens ruimte voor verbetering is, dus baat het niet dan schaadt het niet om iets bij te leren of te verbeteren. Kan net een paar kilootjes schelen.

• #2.556
Als ik met ademteug probeer meerdere zware reps te doen op de OHP, dan ga ik KO. Enige oefening waarbij het wel eens lichtelijk zwart wordt voor du oogjes.

Dat ken ik ook ja, maar ik heb dat incidenteel. Soms al bij rep 1, soms duw ik 5 (behoorlijk) zware reps uit in 1 adem. Bloeddrukdingetje denk ik.

Dan moet je bij benchen ook beter bracen! Dan doe je 2x BW! :D

Maar goed, ik denk dat er altijd ergens ruimte voor verbetering is, dus baat het niet dan schaadt het niet om iets bij te leren of te verbeteren. Kan net een paar kilootjes schelen.

Ik merk eerlijk gezegd geen verschil met gewoon je abs tegen de belt aan duwen en hoe hij zegt dat het moet (ik kende het filmpje al).

• #2.557
Squat
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 130 kg × 5
Set 7: 130 kg × 5
Set 8: 130 kg × 5

Ook hier een aanpassing richting hypertrofie.

Bench Press
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 90 kg × 10
Set 5: 90 kg × 10
Set 6: 90 kg × 10

Pwah, dat is toch echt andere koek! Burnnnnn

Dit is ca. 65% van een (optimistisch) geschatte 1RM van 140. Eerst maar eens rustig verhogen, in een later stadium ook sets erbij.

Pull Up
Set 1: 5 reps
Set 2: 5 reps
Set 3: 5 reps
Set 4: 5 reps
Set 5: 8 reps

Ga je nou je pecs bodybuilden? Zomer komt er aan hé :p

• #2.559
Ga je nou je pecs bodybuilden? Zomer komt er aan hé :p

Nog weinig van te merken anders... brrrr!

Maar goed, dit is een hypertrofie-blokje (wat niet wil zeggen dat het alleen maar high rep is uiteraard). Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels of ik nog massa kan pakken op mijn oude leeftijd, maar er zijn meer redenen om high reps te doen. Werkcapaciteit, bijvoorbeeld.

Dat doet me eraan denken: ik heb mijn experimenten met leucine even gestaakt. Ik probeerde 4-5 gram 30 min voor maaltijden te nemen (vergat het regelmatig) met het idee om eerste een leucinepiek te creëren en vervolgens de bouwblokjes voor spiersynthese aan te leveren. Ik kan natuurlijk onmogelijk zeggen of het iets deed, maar de laatste tijd is mijn darmfunctie wel een beetje van slag. Niets ernstigs, maar wel irritant soms. In de auto bijvoorbeeld ;) Dus even stoppen om te kijken of het daar aan ligt.

Tja. Ik denk dat al die trucjes, zoals leucine spiken, allemaal maar een minimale impact hebben. Behalve dan idd voor de mensen die bij je in de auto zitten :p

Terug
Naar boven