MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

Ik zei het al: Crakie is gemaakt om te pressen!!!! Zijn handen zitten waar eigenlijk zijn ellenbogen zouden moeten zitten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.622
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 3
Set 6: 135 kg × 3
Set 7: 135 kg × 3
Set 8: 135 kg × 3
Set 9: 135 kg × 3

Bench Press
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 93,5 kg × 10
Set 5: 93,5 kg × 10
Set 6: 93,5 kg × 10

Pull Up
Set 1: 5 reps
Set 2: BW (+5 kg) × 5
Set 3: BW (+5 kg) × 5
Set 4: BW (+5 kg) × 5

Ab Roller
Set 1: 8 reps
Set 2: BW (+5 kg) × 8
Set 3: BW (+5 kg) × 8

Prima training.

Nou dan. Dat staat als een huis.

Je squat is toch zeker niet slecht te noemen. Daar hoef je je zeker niet voor te schamen.
De rest va je training ziet er ook alles behalve slecht uit. Goeie training!

Damn.... ook een paar pufjes genomen? :D

Goed volume!

• #2.631
Squat
Set 4: 107,5 kg × 10
Set 5: 107,5 kg × 10
Set 6: 107,5 kg × 10

5 kg opgehoogd... geen spijt van, maar het was te merken :)

Bench Press
Set 4: 105 kg × 3
Set 5: 118,5 kg × 3
Set 6: 118,5 kg × 3
Set 7: 118,5 kg × 3
Set 8: 118,5 kg × 3

Redelijk maximaal, maar ik wil hetzelfde nog even met 120 doen.

Barbell Row (pendlay)
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 90 kg × 3
Set 3: 90 kg × 3
Set 4: 90 kg × 3
Set 5: 90 kg × 3

Zo hebben we de rows ook weer gehad deze week. Als zware triples vind ik het beter te pruimen overigens.

Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar ik begin hier en daar weer een zweetdruppeltje op mijn bolletje te krijgen :)

Ik heb onderhand mijn langetermijnplan voor de training rond. Als er iemand in geïnteresseerd is, geef maar een gil.

Gil!

Ja, de laatste trainingen al wat meer gezweet. Dat voelt heerlijk aan in vergelijking met de kou van de laatste weken.

• #2.633
Ma: Sq, BP
Wo: DL, MP
Vr: Sq, BP

Dit is de basisopzet waarmee ik ben opgestart en dat zal het nog een flinke poos blijven. Het idee is hiermee om blokjes te maken (ca. 6 weken) die vrijwel naadloos in elkaar overgaan, met een zeer, zéér geleidelijke progressie in effort (volume dan wel intensiteit).

Opstarten heb ik gedaan met 3x5. Sq/BP werd, toen dat te zwaar werd, 4x3 en 3x10. Binnenkort gaat de 4x3 te zwaar worden, dus dan is het weer tijd voor een aanpassing: paused, afgewisseld met soms een paar normale zware sets. Ondertussen wordt 3x10 -> 3x8 via ophogen en uiteindelijk 4x6. Dan ben ik goed voorbereid om DUP met 8-6-4 reps te doen (dat zijn dus 3 trainingen in verschillende repranges). Met hetzelfde idee maar 5-3-1 reps is alle 'makkelijke' progressie qua kracht ten slotte uitgemolken.

Dan is het tijd om het volume te vergroten. In eerste instantie wil ik dat met de assistance regelen: bv. frontsquat en cgbp erbij. Ene dagje zware main lift met volume op assistance, andere dag wat meer reps op de main lift en geen assistance (op die lift).

DL en MP volgen een vergelijkbaar programma, maar met maar 1 sessie per week heb ik geen high rep sessie. Dus die blijven wat lager in de reps. MP heeft geen recht op extra assistance, maar sumo, snatch-grip DL etc. komen er vroeg of laat ook bij.

Zware tripels zijn prima te pruimen ja.

Ga je nog iets voor de achterkant van je schouders toevoegen aan de basis opzet? En waar blijven de rows? :p

goede planning, lijkt me goed doordacht, al zou ik zelf 1x per week deadliften een beetje weinig vinden, maar je moet op enig moment keuzes maken natuurlijk, we gaan het allemaal volgen in ieder geval.

Ik heb qua main compounds ongeveer dezelfde opzet. Qua progressie ziet het er wel helemaal anders uit.
1x DL per week werkt voor mij ook prima, dus daar zie ik geen probleem in.

En ook ik ben fan van heavy triples. Dat zijn de leukste setjes om te doen.

• #2.637
Ga je nog iets voor de achterkant van je schouders toevoegen aan de basis opzet? En waar blijven de rows? :p

Zeker, zeker, maar dat is allemaal bijzaak.

goede planning, lijkt me goed doordacht, al zou ik zelf 1x per week deadliften een beetje weinig vinden, maar je moet op enig moment keuzes maken natuurlijk, we gaan het allemaal volgen in ieder geval.

Daar verschillen de meningen over, de beste deadliftfrequentie. Ik kan nog wel toe met 1x voorlopig.

Daar verschillen de meningen over, de beste deadliftfrequentie. Ik kan nog wel toe met 1x voorlopig.
In jouw geval loopt de squat relatief achter, dus 2x sq en 1x DL is een logische keuze. BP loopt ook voor, maar die vind je zeker lekker om te doen? :D

Van een goed volume op DL moet je sowieso redelijk lang herstellen.
Als je dan in de assistentie van de squat nog wat posterior chain steekt dan heeft die ook overdracht op de DL. Dus dan kom je normaal wel toe met 1x DL per week.

• #2.640
In jouw geval loopt de squat relatief achter, dus 2x sq en 1x DL is een logische keuze. BP loopt ook voor, maar die vind je zeker lekker om te doen? :D

Ik vind niet dat mijn squat achterloopt op DL. En ik vind mijn bench niet voorlopen, de meeste mensen lopen gewoon achter :D

Van een goed volume op DL moet je sowieso redelijk lang herstellen.
Als je dan in de assistentie van de squat nog wat posterior chain steekt dan heeft die ook overdracht op de DL. Dus dan kom je normaal wel toe met 1x DL per week.

1x/week deadliften zie je vaak zat in intermediate schema's. Sommige zelfs maar 1x5. Door te squatten gaat je DL ook wel omhoog, denk ik. Andersom niet.

• Like
Waarderingen: Pren
Terug
Naar boven