XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.803
Vrije dag vandaag = vroeg trainen.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 145 kg × 1 x 7

Deadlift nu een aantal singles zoals voorgeschreven volgens de SSPT-tabel. Vandaag ca. 80%, volgende week ca. 85-87,5% (5 reps), daarna ca. 92.5-95% (3 reps).

Vandaag met kleine dingetjes in de setup gewerkt maar niks waardevols gevonden. Vraag: proberen jullie de lift te initiëren door al trekkende de benen te strekken (ook te beschouwen als de aarde wegduwen)?

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 1
Set 5: 70 kg × 1
Set 6: 77,5 kg × 2
Set 7: 77,5 kg × 1 foutje bij het zakken, evenwicht en spanning kwijt.
Set 8: 77,5 kg × 2
Set 9: 77,5 kg × 2

Barbell Row
Set 1: 75 kg × 8
Set 2: 75 kg × 8
Set 3: 75 kg × 8

T's
Set 1: 0 kg × 8
Set 2: 0 kg × 8
Set 3: 0 kg × 8

Met plezier getraind, maar in vorm was ik niet.

Bij een DL probeer ik de grond van me weg te leg-pressen bij de lift-off.
Wel eerst alles heel strak zetten. Bij gewichten tot zo'n 75% zweven de plates soms als net boven de grond zonder dat ik echt een lift-off gedaan heb.

• #2.805
Kun je eens beschrijven wat je doet om de tension op te bouwen?
Lats aanspannen, kont naar achteren steken zodat er spanning op de glutes en hamstrings komt.
Een beetje zoals dit dus:

Het gaat redelijk snel, maar dat komt vooral omdat ik het de laatste tijd redelijk goed kan.
Je kan redelijk goed zien hoe alles keihard opspant.

Vandaag met kleine dingetjes in de setup gewerkt maar niks waardevols gevonden. Vraag: proberen jullie de lift te initiëren door al trekkende de benen te strekken (ook te beschouwen als de aarde wegduwen)?
yup, dat is voor zowel conventionel als sumo de goede manier, bij conv de kracht recht naar beneden gericht en bij sumo meer zijwaarts

idd voeten door de grond en alles thight, cue voor de lats: zo weinig ruimte tussen oksels laten. en slack uit de bar. Heup ook niet te laag bij de lift off dat is een cue waar ik zelf op vaak op moet letten. Daarom hoor je vaak lifters zeggen dat de 2 rep beter gaat dan de eerste omdat de heup dan vanzelf de positie in neemt waar het heen wilt en het sterkte is.

Ik weet dat je niet graag filmpjes kijkt, maar deze bevatten erg goeie info:

• #2.810
Lats aanspannen, kont naar achteren steken zodat er spanning op de glutes en hamstrings komt.
Een beetje zoals dit dus:

Het gaat redelijk snel, maar dat komt vooral omdat ik het de laatste tijd redelijk goed kan.
Je kan redelijk goed zien hoe alles keihard opspant.

Jij laat hier je heupen toch zakken, nadat je je schenen tegen de bar hebt gezet? En de slack uit de bar lijkt ook uit die zakkende beweging te komen, al zal een deel ook van de chest komen.

idd voeten door de grond en alles thight, cue voor de lats: zo weinig ruimte tussen oksels laten. en slack uit de bar. Heup ook niet te laag bij de lift off dat is een cue waar ik zelf op vaak op moet letten. Daarom hoor je vaak lifters zeggen dat de 2 rep beter gaat dan de eerste omdat de heup dan vanzelf de positie in neemt waar het heen wilt en het sterkte is.

Dat zou het wel eens kunnen zijn, die heupen te hoog. Waarschijnlijk niet veel, want 2e rep gaat tegenwoordig niet veel makkelijker mee, maar een cm kan al verschil maken.

Jij laat hier je heupen toch zakken, nadat je je schenen tegen de bar hebt gezet? En de slack uit de bar lijkt ook uit die zakkende beweging te komen, al zal een deel ook van de chest komen.
Het is bij mij idd een combinatie van de 2. Waarschijnlijk omdat ik het al een hele tijd zo doe combineer ik die 2 stappen in 1 beweging. (heupen op de juiste hoogte en naar achteren+ chest omhoog)
Die 5 stappen zijn ook niet de enige manier om een goeie DL set-up te bekomen. Maar wel een hele goeie manier.

Alsof hij hier mee aan het volgens is, komt Alan vandaag uit met volgende tip:

Daar zijn we beiden wel iets mee denk ik. :D

• #2.813
Het is bij mij idd een combinatie van de 2. Waarschijnlijk omdat ik het al een hele tijd zo doe combineer ik die 2 stappen in 1 beweging. (heupen op de juiste hoogte en naar achteren+ chest omhoog)
Die 5 stappen zijn ook niet de enige manier om een goeie DL set-up te bekomen. Maar wel een hele goeie manier.

Ja maar je heupen moeten toch niet meer omlaag na het positioneren van de schenen? Niet dat je te laag zit volgens mij maar ik wil het goed snappen.

Ik heb nog wat zitten spelen gisteren en het is de slack uit de bar halen waar ik nog kan winnen. Ik gebruik de bar te weinig om de juiste spanning op te bouwen.

Ja maar je heupen moeten toch niet meer omlaag na het positioneren van de schenen? Niet dat je te laag zit volgens mij maar ik wil het goed snappen.

Ik heb nog wat zitten spelen gisteren en het is de slack uit de bar halen waar ik nog kan winnen. Ik gebruik de bar te weinig om de juiste spanning op te bouwen.
Ja, misschien was dit niet het juiste filmpje.
Ik heb nog meerdere sets gefilmd. Ik ga straks een kijken of ik dit elke keer doe. De "chest up + hips up" cue, denk ik wel te gaan toepassen.

Spanning opbouwen heeft mij ook veel moeite gekost. Maar als het goed lukt lijkt de lift-off plots super makkelijk in vergelijking met het gevoel dat je normaal hebt.

• #2.815
Ja, misschien was dit niet het juiste filmpje.
Ik heb nog meerdere sets gefilmd. Ik ga straks een kijken of ik dit elke keer doe. De "chest up + hips up" cue, denk ik wel te gaan toepassen.

Spanning opbouwen heeft mij ook veel moeite gekost. Maar als het goed lukt lijkt de lift-off plots super makkelijk in vergelijking met het gevoel dat je normaal hebt.

Yep, ik heb dat soms, maar niet automatisch.

• #2.817
Squat paused
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 3
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 122,5 kg × 3
Set 6: 122,5 kg × 3
Set 7: 122,5 kg × 3
Set 8: 122,5 kg × 3
Set 9: 122,5 kg × 3

Bench Press
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 105 kg × 8
Set 5: 105 kg × 8
Set 6: 105 kg × 8

Reverse fly
Set 1: 13,5 kg × 8
Set 2: 13,5 kg × 8
Set 3: 13,5 kg × 8

Pull Up dead hang
Set 1: 7 reps
Set 2: 7 reps
Set 3: 6 reps

Geen klachten :)

• #2.819
Squat
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 125 kg × 7
Set 7: 125 kg × 7
Set 8: 125 kg × 7
Set 9: 125 kg × 7

Zal een beetje van mijn vorm van de dag (en humeur) afhangen of ik 127,5 met 7'tjes of 6'jes ga doen volgende week.

Bench paused
Set 1: 20 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 1
Set 5: 115 kg × 3
Set 6: 115 kg × 3
Set 7: 115 kg × 3
Set 8: 115 kg × 3
Set 9: 115 kg × 3

Stiekum laatste rep t&g: ik kan je verzekeren, @droopyy, dat even stilleggen echt zwaarder is dan t&g.

Barbell pullover
Set 2: 25 kg × 8
Set 3: 25 kg × 8

Hard werken, maar het ging.

Stiekum laatste rep t&g: ik kan je verzekeren, @droopyy, dat even stilleggen echt zwaarder is dan t&g.
heb ook nooit gezegd dat dat niet zo is :windup:
het ging erover wanneer je een pauze, een pauze noemt, en als je dus pauzed benchpress doet dat je dan ook een pauze neemt om dat te bereiken wat je met een pauze in je lift wil bereiken.een pauze moet imo een telbare pauze zijn, even stilleggen is dat al heel snel niet meer

Terug
Naar boven