Crakie
Huge Freak
- Waardering
- 2.529
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 89kg
ik leg altijd even stil op de borst, maar zou dat voor mezelf geen pauzed noemen
Ikke wel. Touch and go kun je het niet noemen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik leg altijd even stil op de borst, maar zou dat voor mezelf geen pauzed noemen
Ja, ik noem het ook paused reps. T&g is toch nog helemaal wat anders.
Bij een DL probeer ik de grond van me weg te leg-pressen bij de lift-off.
Lats aanspannen, kont naar achteren steken zodat er spanning op de glutes en hamstrings komt.Kun je eens beschrijven wat je doet om de tension op te bouwen?
yup, dat is voor zowel conventionel als sumo de goede manier, bij conv de kracht recht naar beneden gericht en bij sumo meer zijwaartsVandaag met kleine dingetjes in de setup gewerkt maar niks waardevols gevonden. Vraag: proberen jullie de lift te initiëren door al trekkende de benen te strekken (ook te beschouwen als de aarde wegduwen)?
Lats aanspannen, kont naar achteren steken zodat er spanning op de glutes en hamstrings komt.
Een beetje zoals dit dus:
Het gaat redelijk snel, maar dat komt vooral omdat ik het de laatste tijd redelijk goed kan.
Je kan redelijk goed zien hoe alles keihard opspant.
idd voeten door de grond en alles thight, cue voor de lats: zo weinig ruimte tussen oksels laten. en slack uit de bar. Heup ook niet te laag bij de lift off dat is een cue waar ik zelf op vaak op moet letten. Daarom hoor je vaak lifters zeggen dat de 2 rep beter gaat dan de eerste omdat de heup dan vanzelf de positie in neemt waar het heen wilt en het sterkte is.
Het is bij mij idd een combinatie van de 2. Waarschijnlijk omdat ik het al een hele tijd zo doe combineer ik die 2 stappen in 1 beweging. (heupen op de juiste hoogte en naar achteren+ chest omhoog)Jij laat hier je heupen toch zakken, nadat je je schenen tegen de bar hebt gezet? En de slack uit de bar lijkt ook uit die zakkende beweging te komen, al zal een deel ook van de chest komen.
Het is bij mij idd een combinatie van de 2. Waarschijnlijk omdat ik het al een hele tijd zo doe combineer ik die 2 stappen in 1 beweging. (heupen op de juiste hoogte en naar achteren+ chest omhoog)
Die 5 stappen zijn ook niet de enige manier om een goeie DL set-up te bekomen. Maar wel een hele goeie manier.
Ja, misschien was dit niet het juiste filmpje.Ja maar je heupen moeten toch niet meer omlaag na het positioneren van de schenen? Niet dat je te laag zit volgens mij maar ik wil het goed snappen.
Ik heb nog wat zitten spelen gisteren en het is de slack uit de bar halen waar ik nog kan winnen. Ik gebruik de bar te weinig om de juiste spanning op te bouwen.
Ja, misschien was dit niet het juiste filmpje.
Ik heb nog meerdere sets gefilmd. Ik ga straks een kijken of ik dit elke keer doe. De "chest up + hips up" cue, denk ik wel te gaan toepassen.
Spanning opbouwen heeft mij ook veel moeite gekost. Maar als het goed lukt lijkt de lift-off plots super makkelijk in vergelijking met het gevoel dat je normaal hebt.
De laatste tijd lukt het steeds vaker. Maar bij mij was het ook niet meteen een klick die plots elke set gemaakt werd. Dat heeft wel even geduurd.

Geweldig!

heb ook nooit gezegd dat dat niet zo isStiekum laatste rep t&g: ik kan je verzekeren, @droopyy, dat even stilleggen echt zwaarder is dan t&g.