AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.841

zeker een mooi resultaat :thumbup:
ik zou willen zeggen , hard voor gewerkt, maar dat zal ''the dude'' niet kunnen waarderen denk ik

Effectief getraind zullen we maar zeggen dan!

Maar zeker mooi om weer progressie te maken, Kraak!

Zeker niet :bow:
Die bench blijft toch indrukwekkend.

Thanks guys, hopelijk kan ik het tempo een beetje vasthouden.

Mooie progressie!

• #2.843
Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 150 kg × 1
Set 5: 160 kg × 1
Set 6: 170 kg × 1

Beh, voelde veel zwaarder dan ik had verwacht en mezelf dus maar een waarschijnlijke teleurstelling op 180 bespaard. Kan me er gelukkig niet druk meer om maken. Vroeger zou ik er de rest van de dag chagrijnig over zijn. Ik hobbel rustig door en over een poosje komt sumo erbij (ik bouw mijn werkvolume per week rustig op) waar ik toch eens serieus naar moet gaan kijken of het mijn standaard DL-uitvoering moet worden.

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 70 kg × 1
Set 6: 77,5 kg × 1
Set 7: 85 kg × 1

Absoluut maximaal, laatste 10 cm duurde 10 seconden leek het :) Geen pr ofzo, maar zeker goed voor het humeur!

Nu had ik toch gedacht dat enkel mijn squat sterker is dan de jouwe.
Echt slechte DL sessie vandaag of zou enkel op een hele goeie dag de 180kg wel tot de mogelijkheden gehoord hebben?

Die press is toch heel degelijk. Dat doe ik je niet na hoor!

mooie singles op je dl en mp, daar mag je dik tevreden mee zijn voor nu toch ?
dat chagrijnig zijn herken ik wel :o

• #2.846
Nu had ik toch gedacht dat enkel mijn squat sterker is dan de jouwe.
Echt slechte DL sessie vandaag of zou enkel op een hele goeie dag de 180kg wel tot de mogelijkheden gehoord hebben?

Die press is toch heel degelijk. Dat doe ik je niet na hoor!

Denk dat het nog wel hoger kan ja, het was vroeg op de dag en ik had de halve ochtend in mijn nest gelegen ;) Maar een ster zal ik er nooit in worden.

mooie singles op je dl en mp, daar mag je dik tevreden mee zijn voor nu toch ?
dat chagrijnig zijn herken ik wel :o

MP is prima, DL moeten we het mee doen. Chagrijnig doe ik niet meer aan ;)

Denk dat het nog wel hoger kan ja, het was vroeg op de dag en ik had de halve ochtend in mijn nest gelegen ;) Maar een ster zal ik er nooit in worden.
Oh man, dat is de meest verschrikkelijke voorbereiding op een zware DL in mijn ervaring.
Dan is dit toch wel een heel degelijke lift lijkt mij. :D

Ja, ik denk ook dat er onder wat meer ideale omstandigheden meer in zat. Maar het is in ieder geval een prima indicatie.

• #2.849
Oh man, dat is de meest verschrikkelijke voorbereiding op een zware DL in mijn ervaring.
Dan is dit toch wel een heel degelijke lift lijkt mij. :D

Ja, ik denk ook dat er onder wat meer ideale omstandigheden meer in zat. Maar het is in ieder geval een prima indicatie.

Ja, twee koppen koffie kunnen de slampamperigheid niet verdrijven :) Wel gek dat ik er bij MP geen last van had. Kan echt niet meer op dit moment, en ik schatte op basis van de trainingen ervoor inderdaad 85.

Ja, twee koppen koffie kunnen de slampamperigheid niet verdrijven :) Wel gek dat ik er bij MP geen last van had. Kan echt niet meer op dit moment, en ik schatte op basis van de trainingen ervoor inderdaad 85.
Misschien was je motor tegen die tijd al goed genoeg op toeren om toch vol gas te kunnen gaan?
Ff een goeie wake-up call tijdens de DL en dat hard gaan tijdens de press.

• #2.851
Misschien was je motor tegen die tijd al goed genoeg op toeren om toch vol gas te kunnen gaan?
Ff een goeie wake-up call tijdens de DL en dat hard gaan tijdens de press.

Kan goed ja. En MP is toch minder heftig, hoe je het ook wendt of keert.

• #2.853
Squat
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 122,5 kg × 5
Set 6: 122,5 kg × 5
Set 7: 122,5 kg × 5
Set 8: 122,5 kg × 5

Van het weekeinde een ouwemannedingetje gehad: het schoot in mijn rug toen ik van de bank opstond. Liep er een beetje mank van, maar squatten geen probleem. En erna voelde het beter.

Bench Press
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 107,5 kg × 6
Set 5: 107,5 kg × 6
Set 6: 107,5 kg × 6
Set 7: 107,5 kg × 6

Zowel bij squat en bench een stapje terug, als aanloopje.

Pull Up
Set 1: 3 reps
Set 2: BW (+10 kg) × 4
Set 3: BW (+10 kg) × 4
Set 4: BW (+10 kg) × 4
Set 5: BW (+10 kg) × 4

• #2.855
  • #2.856
Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 6
Set 4: 140 kg × 6
Set 5: 140 kg × 6

DL komende tijd om en om 3x6 en een wat zwaardere repout.

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 70 kg × 7 @9
Set 6: 60 kg × 6
Set 7: 60 kg × 6
Set 8: 60 kg × 6

MP komende tijd een repout + backoffsets.

T's + Y's
Set 1: 0 kg × 8
Set 2: 0 kg × 8
Set 3: 0 kg × 8

Deze training stond vooral in het teken van het wennen aan hogere reps, wat ik zowel op DL als MP al een poosje niet heb gedaan. DL ging wel, easy qua kracht matig pittig qua conditie. MP was daarentegen echt afzien, triceps al helemaal gaar na de repout. Normaal doe ik fluitend 8-10 rep sets op 60.

Ik - zelfs ik! - schaam me wel een beetje voor het gebrek aan assistance de laatste tijd. Heb weinig motivatie om dat te doen, ook al omdat ik er het nut niet zo van in zie. Vanaf volgende cyclus ga ik varianten van de grote lifts toevoegen, daar zie ik het nut wél van in en dan zal ik dus waarschijnlijk wel mijn leven beteren :)

Laatst bewerkt:
Goed plan, repouts met deadlift werken goed om sterker te worden imho. Die MP is netjes met 7x70.

Het ligt er maar aan of isolatie-werk of compound variaties nuttig zijn of niet. Wil je de vermoeidheid wat in toom houden? Heb je ergens een zwak punt in je techniek? Zit er een zwak punt ergens in een lift (sticking point)? Daar zijn verschillende manieren voor om dat op te lossen. En soms is het ene nuttig, soms het andere.

• #2.859
Goed plan, repouts met deadlift werken goed om sterker te worden imho. Die MP is netjes met 7x70.

Wel braaf terugleggen tussendoor, de deadlift. Altijd verleidelijk om te gaan t&g'en of nog erger: bouncen ;)

Het ligt er maar aan of isolatie-werk of compound variaties nuttig zijn of niet. Wil je de vermoeidheid wat in toom houden? Heb je ergens een zwak punt in je techniek? Zit er een zwak punt ergens in een lift (sticking point)? Daar zijn verschillende manieren voor om dat op te lossen. En soms is het ene nuttig, soms het andere.

Ik hou gewoon van varianten :) En ik denk dat je daar een compleet programma mee kunt samenstellen, als je de grote vier je doel is. De enige reden dat ik ze nog niet doe, is dat ik het volume langzaam aan het opbouwen ben.

Ik hou gewoon van varianten :) En ik denk dat je daar een compleet programma mee kunt samenstellen, als je de grote vier je doel is. De enige reden dat ik ze nog niet doe, is dat ik het volume langzaam aan het opbouwen ben.
Ik had eigenlijk hetzelfde idee na deze cyclus. Een tijdje enkel varianten trainen en zelfs de main lifts een tijdje compleet achterwege laten.

Terug
Naar boven