XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.863
Ik had eigenlijk hetzelfde idee na deze cyclus. Een tijdje enkel varianten trainen en zelfs de main lifts een tijdje compleet achterwege laten.

Zelf durf ik dat niet. Ik denk dat ik altijd 'contact' moet houden met de mains, het is immers ook een kunstje en niet alleen een krachtding.

Zelf durf ik dat niet. Ik denk dat ik altijd 'contact' moet houden met de mains, het is immers ook een kunstje en niet alleen een krachtding.
Met variaties bedoel ik ook b.v. SSB squat ipv low bar back squat. Of block pulls ipv conventional DL. Die zijn volgens mij specifiek genoeg om niet teveel techniek te verliezen.

Kweenie, de hoofdspieren zullen niet hard achteruitgaan, het kunstje wordt wel iets minder efficient als je het niet zo regelmatig herhaalt, maar dat komt weer snel terug. Maar je zou wel je ondersteunende spieren wat kunnen versterken, wat uiteindelijk de mainlifts weer ten goede komt. Is mijn 0.02 euro :)

Je kunt je competition of main lifts toch gewoon wekelijks blijven doen en combineren met supplemental lifts?

• #2.867
Ja daarom, elke main 1x/week geeft nog genoeg ruimte voor andere dingen. Maar zou wel benieuwd zijn als @Rik76 zijn ideetje in de praktijk brengt :)
Ik doe het ook vooral om de main lifts eens een tijd NIET te moeten uitvoeren. Zo lang als ik al PL gericht train zitten de main lifts al in mijn schema's. Het wordt eens tijd om ze even achterwegen te laten.
Ik verwacht er niet veel gains van. Maar mentaal zal het wel zalig zijn. :)

• #2.869
Mentale verfrissing kan ook heel goed voor gains zijn, op lange termijn :)

• #2.871
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 135 kg × 3
Set 7: 135 kg × 3
Set 8: 135 kg × 3
Set 9: 135 kg × 3

Bench Press
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 1
Set 5: 115 kg × 3
Set 6: 115 kg × 3
Set 7: 115 kg × 3
Set 8: 115 kg × 3

Batwings
Set 1: 16 kg × 8
Set 2: 16 kg × 8
Set 3: 16 kg × 8

Geen toptraining vandaag. Weer lang in mijn nest gelegen, maar deze keer eerst dingen gaan doen om op gang te komen. Heeft geen wonderen verricht ;)

Toch nette gewichten gebruikt.
Die bench blijft toch iets om jaloers op te zijn.

Geen toptraining vandaag. Weer lang in mijn nest gelegen, maar deze keer eerst dingen gaan doen om op gang te komen. Heeft geen wonderen verricht ;)
Desondanks doe ik nog steeds je squats en zeker bench niet na :) Zelfs niet gecorrigeerd voor de 13 kg verschil tussen ons.
Bat wings :thumb:

• #2.874
Squat
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 70 kg × 5
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 120 kg × 2
Set 7: 126 kg × 5
Set 8: 126 kg × 5
Set 9: 126 kg × 5
Set 10: 126 kg × 5

Bench Press
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 1
Set 5: 110 kg × 6
Set 6: 110 kg × 6
Set 7: 110 kg × 6
Set 8: 110 kg × 6

Barbell Row (pendlay, belt)
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 90 kg × 3
Set 3: 95 kg × 3
Set 4: 100 kg × 3

Wat is krachttraining toch onvoorspelbaar. Dit was het spiegelbeeld van vrijdag, ondanks vrijwel dezelfde omstandigheden (vroeg op de dag e.d.): alles vloog omhoog. Komt door de extra rustdag, zeg je? Misschien, maar gisteren heb ik wel een pittige fietstocht gemaakt.

Je zal misschien erg goed geslapen hebben.

Ach... de een is heel constant, de ander heeft last van periodes :p

• #2.877
Je zal misschien erg goed geslapen hebben.

Dat kan natuurlijk :)

Ach... de een is heel constant, de ander heeft last van periodes :p

Je refereert naar mijn recente opmerking dat ik vrij constant ben, denk ik. Dat lijkt inderdaad in tegenspraak met het bovenstaande, maar afgelopen vrijdag beschouw ik echt als een statistische uitschieter.

Overigens denk ik niet dat ik uitzonderlijk constant ben of zo, ik leid gewoon een regelmatig genoeg leven zonder onregelmatige diensten e.d. :)

Wat de squat betreft kan ik je uit ervaring melden dat je goed zonder kan en toch je kracht behoudt. Zoals je weet had ik een aantal maanden niet meer gesquat maar wel op andere manieren zware load op de quads gehouden. Onlangs weer beetje begonnen met rehab squats. Deed laatste als test een 140kg (78 % v 1RM) en die ging alsof ik niet gestopt was met squatten. Dus niet te bang zijn om een main lift een poosje niet te doen. Ik denk dat als je zoals jij jarenlang gesquat hebt, je neurologisch efficient genoeg bent om techniek en cues e.d. niet snel te verliezen.

• #2.879
Wat de squat betreft kan ik je uit ervaring melden dat je goed zonder kan en toch je kracht behoudt. Zoals je weet had ik een aantal maanden niet meer gesquat maar wel op andere manieren zware load op de quads gehouden. Onlangs weer beetje begonnen met rehab squats. Deed laatste als test een 140kg (78 % v 1RM) en die ging alsof ik niet gestopt was met squatten. Dus niet te bang zijn om een main lift een poosje niet te doen. Ik denk dat als je zoals jij jarenlang gesquat hebt, je neurologisch efficient genoeg bent om techniek en cues e.d. niet snel te verliezen.

Oké, nou wie weet. Ik ben wel van de school dat je een beweging net als spieren traint.

---

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 150 kg × 7
Set 5: 150 kg × 1
Set 6: 150 kg × 1
Set 7: 150 kg × 1

De repout was met de scheentjes van de bar af tussendoor, zodat ik opnieuw spanning moest opbouwen.

Paar singletjes erna gingen verrassend makkelijk. Misschien moet ik toch wat pittiger opwarmen.

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 72,5 kg × 6
Set 6: 62,5 kg × 6
Set 7: 62,5 kg × 6
Set 8: 62,5 kg × 8

Dat voelde al beter dan vorige week, maar het blijft bizar hoe zwaar 62,5 kan voelen na een repout.

Pull Up
Set 1: 3 reps
Set 2: BW (+15 kg) × 3
Set 3: BW (+15 kg) × 3
Set 4: BW (+15 kg) × 3

Tevreden :)

Die opwarming voor je DL is niet echt ideaal nee.
Ik zou met zulke opwarming de 140kg niet eens van de grond krijgen. Lijkt me ook gevaarlijk om blessures op te lopen.

Terug
Naar boven