- Waardering
- 4.939
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 14%
Waarom?Ik had eigenlijk hetzelfde idee na deze cyclus. Een tijdje enkel varianten trainen en zelfs de main lifts een tijdje compleet achterwege laten.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom?Ik had eigenlijk hetzelfde idee na deze cyclus. Een tijdje enkel varianten trainen en zelfs de main lifts een tijdje compleet achterwege laten.
Om eens even wat anders te doen.
Ik had eigenlijk hetzelfde idee na deze cyclus. Een tijdje enkel varianten trainen en zelfs de main lifts een tijdje compleet achterwege laten.
Met variaties bedoel ik ook b.v. SSB squat ipv low bar back squat. Of block pulls ipv conventional DL. Die zijn volgens mij specifiek genoeg om niet teveel techniek te verliezen.Zelf durf ik dat niet. Ik denk dat ik altijd 'contact' moet houden met de mains, het is immers ook een kunstje en niet alleen een krachtding.
Kweenie, de hoofdspieren zullen niet hard achteruitgaan, het kunstje wordt wel iets minder efficient als je het niet zo regelmatig herhaalt, maar dat komt weer snel terug. Maar je zou wel je ondersteunende spieren wat kunnen versterken, wat uiteindelijk de mainlifts weer ten goede komt. Is mijn 0.02 euroZelf durf ik dat niet. Ik denk dat ik altijd 'contact' moet houden met de mains, het is immers ook een kunstje en niet alleen een krachtding.

Je kunt je competition of main lifts toch gewoon wekelijks blijven doen en combineren met supplemental lifts?

Ik doe het ook vooral om de main lifts eens een tijd NIET te moeten uitvoeren. Zo lang als ik al PL gericht train zitten de main lifts al in mijn schema's. Het wordt eens tijd om ze even achterwegen te laten.Ja daarom, elke main 1x/week geeft nog genoeg ruimte voor andere dingen. Maar zou wel benieuwd zijn als @Rik76 zijn ideetje in de praktijk brengt![]()

Alles voor de 200kg squat en DL.Mentale verfrissing kan ook heel goed voor gains zijn, op lange termijn![]()

Desondanks doe ik nog steeds je squats en zeker bench niet naGeen toptraining vandaag. Weer lang in mijn nest gelegen, maar deze keer eerst dingen gaan doen om op gang te komen. Heeft geen wonderen verricht![]()
Zelfs niet gecorrigeerd voor de 13 kg verschil tussen ons.
Ach... de een is heel constant, de ander heeft last van periodes![]()

Zelf durf ik dat niet. Ik denk dat ik altijd 'contact' moet houden met de mains, het is immers ook een kunstje en niet alleen een krachtding.
Wat de squat betreft kan ik je uit ervaring melden dat je goed zonder kan en toch je kracht behoudt. Zoals je weet had ik een aantal maanden niet meer gesquat maar wel op andere manieren zware load op de quads gehouden. Onlangs weer beetje begonnen met rehab squats. Deed laatste als test een 140kg (78 % v 1RM) en die ging alsof ik niet gestopt was met squatten. Dus niet te bang zijn om een main lift een poosje niet te doen. Ik denk dat als je zoals jij jarenlang gesquat hebt, je neurologisch efficient genoeg bent om techniek en cues e.d. niet snel te verliezen.