MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Als je 95% van die 1RM haalt, blijft het 0 reps, een fail. Als je 95% van een 8RM haalt worden het 7 goeie reps en een grinder, dat is toch een ander gevoel.
 
je zou 196 kg moeten kunnen tillen zelfs :D
klopt bij mij ook nooit wat van, op geen enkele lift,
maar het gaat wel lekker met je dl

Bij mij op de lifts met een eccentrische component klopt het redelijk. MP doe ik het meestal beter dan voorspeld, DL minder.

Hoe hoger de reps, hoe minder betrouwbaar. Met squats met 20 reps op 100 kg zou ik 212 moeten kunnen squaten volgens sommige calculators. No way!

Klopt, maar laag in reps is ook niet betrouwbaar. Een derde rep net wel of net niet halen kan een enorm verschil maken. Ca. 5 reps is het beste.

tot 10 reps geven die calculators een aardige indicatie imho. Bij mij klopt het meestal wel redelijk..heb het laatst wel gebruikt als indicatie voordat ik m'n nieuwe deadlift PR deed.

Zeker bij deadlift moet de spanning er echt af tussendoor voor een goede meting, en dan nog is 5 reps beter.
 
Gisteren weinig tijd, gaf me gelegenheid om te kijken of een extra dag rust veel uitmaakt. Al zit ik dan weer met het vroeg op de dag nadeel.

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 3
Set 6: 135 kg × 1
Set 7: 145 kg × 2
Set 8: 145 kg × 2
Set 9: 145 kg × 2
Set 10: 145 kg × 3

Moet leren niet als een oud wijf te zakken, heb bijna geen bounce. Vind dat moeilijk als het zo zwaar is.

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 110 kg × 2
Set 6: 123,5 kg × 3
Set 7: 123,5 kg × 3
Set 8: 123,5 kg × 3
Set 9: 123,5 kg × 3

Pull Up
Set 1: 5 reps
Set 2: BW (+10 kg) × 5
Set 3: BW (+10 kg) × 5
Set 4: BW (+10 kg) × 5

Denk niet dat ik beter presteerde dan normaal op een vrijdag, maar mentaal was het makkelijker.
 
toch nog een 3tje bij je laatste set squat. :thumbup:
Moet leren niet als een oud wijf te zakken, heb bijna geen bounce. Vind dat moeilijk als het zo zwaar is.
dit herken ik wel, ik ging bij de zwaardere sets te star naar beneden, je krijgt dan onderin niks meer mee als je weer naar boven wil, ik moet er op letten dat ik bij de zware sets m'n reet goed naar achter blijf duwen, dat helpt voor mij wel.
 
toch nog een 3tje bij je laatste set squat. :thumbup:

dit herken ik wel, ik ging bij de zwaardere sets te star naar beneden, je krijgt dan onderin niks meer mee als je weer naar boven wil, ik moet er op letten dat ik bij de zware sets m'n reet goed naar achter blijf duwen, dat helpt voor mij wel.

Laatste was @10,5 ;)

Ja, ik ben teveel met tightness bezig, ten koste van souplesse. Dat verklaart ook (deels) waarom de 1RM calculator niet klopt. I

Ik probeer mijn reet zo min mogelijk naar achteren te laten gaan, dat vind ik toch echt het prettigste.
 
Start van de rep langzaam zakken en dan halverwege wat versnellen, dat helpt bij mij persoonlijk goed. Ik durf ook niet te dive bomben met een submax/max weight :D
 
Na de laatste training op zaterdag en zondag een flinke fietstocht durfde ik het niet aan gisteren alweer te trainen.

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 3
Set 6: 136 kg × 4
Set 7: 136 kg × 4
Set 8: 136 kg × 4
Set 9: 136 kg × 4

Met wat meer ballen gezakt en dat scheelt toch weer een beetje. Ben in ieder geval niet in de problemen geweest.

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 117,5 kg × 5
Set 6: 117,5 kg × 5
Set 7: 117,5 kg × 5
Set 8: 117,5 kg × 4 5F

Wat slordig/onoplettend in de setup in de laatste set, net wat minder spanning en dat was de druppel. Ik had het kunnen halen, zeker weten.

Barbell Row (pendlay)
Set 1: 80 kg × 6
Set 2: 80 kg × 6
Set 3: 80 kg × 6

Dik tevreden.

Heb ook eens zitten kijken naar dat hele HLM-gedoe waar de boys hier zo dol op zijn. Ben ik nou gek of is het gewoon Texas Method een beetje makkelijker gemaakt? Misschien ook wel wat voor mij, maar ik zie niet hoe ik in die setup zowel bench als MP serieus kan trainen.
 
Start van de rep langzaam zakken en dan halverwege wat versnellen, dat helpt bij mij persoonlijk goed. Ik durf ook niet te dive bomben met een submax/max weight :D

Dat is wel een goede ja, langzaam wat door versnellen.
 
Heb ook eens zitten kijken naar dat hele HLM-gedoe waar de boys hier zo dol op zijn. Ben ik nou gek of is het gewoon Texas Method een beetje makkelijker gemaakt? Misschien ook wel wat voor mij, maar ik zie niet hoe ik in die setup zowel bench als MP serieus kan trainen.
HLM is juist bedoeld als een redelijk alternatief voor de TM, waarbij er inderdaad niet van je wordt verwacht om iedere week een nieuw PR op je 5 RM te maken.Qua keuze tussen press en bench is en blijft het een kwestie van de ene lift meer prioriteit geven dan de andere. Maar zo werkt dat met de meeste intermediate kracht programma's. Ja, je kunt ze allebei serieus trainen en nee, je kunt ze niet allebei evenveel trainen.
 
Dik tevreden.
nu je er toch zelf over begint :D
wat weeg je eigenlijk op het moment, je drukt weer aardig wat gewicht weg, zit je dan automatisch ook weer op een hoger bw?
 
HLM is juist bedoeld als een redelijk alternatief voor de TM, waarbij er inderdaad niet van je wordt verwacht om iedere week een nieuw PR op je 5 RM te maken.Qua keuze tussen press en bench is en blijft het een kwestie van de ene lift meer prioriteit geven dan de andere. Maar zo werkt dat met de meeste intermediate kracht programma's. Ja, je kunt ze allebei serieus trainen en nee, je kunt ze niet allebei evenveel trainen.

Ja precies, TM maar dan niet balls-to-the-wall-vreet-je-maar-door-je-plateaus heen.

Ik weet niet of ik al toe ben aan prioriteit voor bench (want als ik echt moet kiezen, dan wordt het die). Ik ga denk ik toch nog een rondje proberen met bench-press-bench in de vorm van H-M/H-M. Da's al minder dan ik nu doe.

nu je er toch zelf over begint :D
wat weeg je eigenlijk op het moment, je drukt weer aardig wat gewicht weg, zit je dan automatisch ook weer op een hoger bw?

Ook daar dik tevreden: ik zit al een poosje tussen 85-85,5, zeg een kilo of 2 hoger dan december toen ik uit de cut kwam. Belt ook nog op hetzelfde gaatje.
 
Met wat meer ballen gezakt
o ja?
Heb ook eens zitten kijken naar dat hele HLM-gedoe waar de boys hier zo dol op zijn. Ben ik nou gek of is het gewoon Texas Method een beetje makkelijker gemaakt? Misschien ook wel wat voor mij, maar ik zie niet hoe ik in die setup zowel bench als MP serieus kan trainen.
Dat daily undulating hebben ze allebei wel, ik vond de TM veel zwaarder (te zwaar) door iedere keer die max pogingen. Je moet bij GGW idd een keus maken, maar daar zit wel iedere dag squatten in, mogelijk zou je een keer squatten voor een keer OHP kunnen ruilen. Maar dan verander je best veel aan de opzet. Aan de andere kant, je hebt voldoende ervaring inmiddels om je eigen schema te draaien lijkt me.
 
Ook daar dik tevreden: ik zit al een poosje tussen 85-85,5, zeg een kilo of 2 hoger dan december toen ik uit de cut kwam. Belt ook nog op hetzelfde gaatje.
dat is heel erg netjes inderdaad :thumbup:
 
HLM is juist bedoeld als een redelijk alternatief voor de TM, waarbij er inderdaad niet van je wordt verwacht om iedere week een nieuw PR op je 5 RM te maken.Qua keuze tussen press en bench is en blijft het een kwestie van de ene lift meer prioriteit geven dan de andere. Maar zo werkt dat met de meeste intermediate kracht programma's. Ja, je kunt ze allebei serieus trainen en nee, je kunt ze niet allebei evenveel trainen.

Dat vind ik ook het nadeel van de meeste PL schema's dat overhead press altijd een ondergeschoven kindje is. Begrijpelijk hoor maar het heeft mij altijd weerhouden om zo'n Texas method te doen of iets wat er op lijkt want ik vind persoonlijk oh press belangrijker dan bench als non competitive lifter. 5/3/1 wordt vaak gebasht als ongeschikt schema maar met een beetje customizen van de assistance, frequentie en volume van de main lifts kan het best productief zijn imho.
 
Dat vind ik ook het nadeel van de meeste PL schema's dat overhead press altijd een ondergeschoven kindje is. Begrijpelijk hoor maar het heeft mij altijd weerhouden om zo'n Texas method te doen of iets wat er op lijkt want ik vind persoonlijk oh press belangrijker dan bench als non competitive lifter. 5/3/1 wordt vaak gebasht als ongeschikt schema maar met een beetje customizen van de assistance, frequentie en volume van de main lifts kan het best productief zijn imho.
Tja, powerliften en benchen in het algemeen zijn nou eenmaal populair. Dankzij Strength Lifting (vanuit Starting Strength met squat, press en deadlift) zijn er wel wat meer toegewijde press schema's bijgekomen. Garage Gym Warrior en Strength & Mass Above 40 van Andy Baker hebben allebei een press focus. Net als de BBM 12 weekse press template.
 
o ja?

Dat daily undulating hebben ze allebei wel, ik vond de TM veel zwaarder (te zwaar) door iedere keer die max pogingen. Je moet bij GGW idd een keus maken, maar daar zit wel iedere dag squatten in, mogelijk zou je een keer squatten voor een keer OHP kunnen ruilen. Maar dan verander je best veel aan de opzet. Aan de andere kant, je hebt voldoende ervaring inmiddels om je eigen schema te draaien lijkt me.

Ja, toch zeker met 7 van 10 ballen gezakt. Dus redelijk vlot, maar niet gevaarlijk.

Het gaat erom dat de OH press (als je die niet prioriteert) op de lichte dag valt. Da's veel te weinig OH press. Denk dat ik bench (H) - OH press (H) - Bench (M) ga doen, nu is het H-H-H en dat gaat ook nog.

Dat vind ik ook het nadeel van de meeste PL schema's dat overhead press altijd een ondergeschoven kindje is. Begrijpelijk hoor maar het heeft mij altijd weerhouden om zo'n Texas method te doen of iets wat er op lijkt want ik vind persoonlijk oh press belangrijker dan bench als non competitive lifter. 5/3/1 wordt vaak gebasht als ongeschikt schema maar met een beetje customizen van de assistance, frequentie en volume van de main lifts kan het best productief zijn imho.

Ja duh, dat geldt voor elk schema. Wendler is onderhand door alle combinaties met iets als 5/3/1 heen. Leuke vent, maar geen groot denker.

Jij kunt TM doen met 2x press en 1x bench dan. Die bench van jou is toch hopeloos :trollface:
 
Laatst bewerkt:
Jij kunt TM doen met 2x press en 1x bench dan. Die bench van jou is toch hopeloos :trollface:

No thanks TM is not for me. Wat betreft Wendler, iedere lifter kent 5/3/1, doet ie niet slecht ook al is ie geen groot denker volgens jou. M'n bench is idd m'n zwakste lift (1.33 x bw ), zwakkere lifts hebben we allemaal. Het is echter gelukkig niet zo dramatisch als jouw deadlift. Bij RPB zeggen we: Pulling two double O makes you a man...will you ever be one?:trollface:
 
No thanks TM is not for me. Wat betreft Wendler, iedere lifter kent 5/3/1, doet ie niet slecht ook al is ie geen groot denker volgens jou. M'n bench is idd m'n zwakste lift (1.33 x bw ), zwakkere lifts hebben we allemaal. Het is echter gelukkig niet zo dramatisch als jouw deadlift. Bij RPB zeggen we: Pulling two double O makes you a man...will you ever be one?:trollface:

I'm twice a man: all-time pr is 2x200 :P

Er is ook zo'n advanced Madcow Template. Die ziet er vrij goed uit imo. Als ik zover ben, ga ik die iig proberen. Hier is de link met uitleg en de excelsheet: https://stronglifts.com/madcow/5x5_Program/Periodized_5x5.htm

Yep, heb 'm zelfs ooit gedaan. Kwam er niet veel verder mee volgens mij :(
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 3
Set 6: 130 kg × 1
Set 7: 140 kg × 1
Set 8: 150 kg × 3 @9

Nu doorwerken naar 3x3.

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 70 kg × 1
Set 6: 76 kg × 3 4F
Set 7: 67,5 kg × 8 @9

Had bij de warmup last van mijn linker elleboog bij het zakken, net teveel eigenlijk. Toch nog 70 geprobeerd, toen was het weg ???

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 150 kg × 6
Set 5: 150 kg × 6
Set 6: 150 kg × 6 belt

Moet toegeven dat er hier en daar wel een t&g bij zat. Was instinctief, omdat ik het zwaar had. Mezelf wel telkens tot de orde geroepen tijdens de sets.

CGBP
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8
Set 4: 80 kg × 8

Hier elleboogpijn weer terug, maar na een voorzichtige eerste keer zakken ging het wel.
 
Back
Naar boven