- Waardering
- 5.498
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 15%
He Rob G, zit jij niet in de verkeerde sectie hier?
Is dit een members only gedeelte en zo ja, hoe wordt ik lid?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
He Rob G, zit jij niet in de verkeerde sectie hier?
Ben benieuwd waar je mee op de proppen komt, waarschijnlijk een highly tweaked en customized versie.
Ga zelf aan de Sheiko na de RTS, ook benieuwd naar.
Netjes.
Vraag me af bij die RTS Generalized Intermediate of het assistance werk per week etc echt heel erg overdacht is (specifieke assistance etc), of er ook een bepaalde mate van variatie aangebracht is om je wat kennis te laten maken met verschillende assistance oefeningen en om het een beetje een 'leuke' instapper te maken. Beetje zo'n kennismakingspakket waarbij je van ieder een stuk krijgt. Zelf vind ik de wisseling wel chill.

Netjes.
Vraag me af bij die RTS Generalized Intermediate of het assistance werk per week etc echt heel erg overdacht is (specifieke assistance etc), of er ook een bepaalde mate van variatie aangebracht is om je wat kennis te laten maken met verschillende assistance oefeningen en om het een beetje een 'leuke' instapper te maken. Beetje zo'n kennismakingspakket waarbij je van ieder een stuk krijgt. Zelf vind ik de wisseling wel chill.
Misschien dat onze lokale RTS-goeroe @zunnepitte weet waarom. Ik hou ook van variatie, maar dat is meer iets voor de hypertrofie imo... als je meer wil low bar squatten, moet je veel low bar squatten![]()
Assistance is sowieso al een complex gebeuren. Ik heb de laatste tijd veel van Christian Thibaudeau gelezen over assistance oefeningen. Heeft je assistance bijvoorbeeld als doel je sterke punten te versterken of is het om je zwakke punten te verbeteren, het kan allebei. Ik denk wel dat je jezelf voor specifieke assistance heel goed moet kunnen beoordelen en erkennen wat je zwakke punten zijn in een lift. De assistance in het gemiddelde programma op internet is natuurlijk nooit maatwerk en zonder een goede coach om een oordeel te vellen over je vorm etc. is de vraag of de assistance in zo'n online programma wel de helemaal geschikt is. Vandaar dat veel programma's vaak maar aan de veilige kant gaan zitten en de assistance heel basic houden.
Natuurlijk is de één er beter in zijn eigen lifts te analyseren dan de ander. Als je echt weet en onderkent wat je zwakke punten zijn dan zou het simpel moeten zijn om deze aan te pakken als je de juiste oefeningen daarvoor kent. Ik ben er niet van overtuigt dat een ieder dat kan, vandaar dat er zoveel cookie cutter schema's bestaan. Je bent zelf vaak je slechtste criticus en een ervaren persoon die in staat is om je lifts direct te beoordelen zal altijd meer zwakke punten ontdekken dan dat je zelf ervaart. Soms op techniek, maar soms ook echt tekortkomingen die dmv assistance verbetert kunnen worden.Wat is er complex aan? Een variant van de competitie lift pakken waarmee je je zwakke plek traint is toch niet zo moeilijk.
Gewoon variatie denk ik, @Hero07?
Wat is er complex aan? Een variant van de competitie lift pakken waarmee je je zwakke plek traint is toch niet zo moeilijk.
Natuurlijk is de één er beter in zijn eigen lifts te analyseren dan de ander. Als je echt weet en onderkent wat je zwakke punten zijn dan zou het simpel moeten zijn om deze aan te pakken als je de juiste oefeningen daarvoor kent. Ik ben er niet van overtuigt dat een ieder dat kan, vandaar dat er zoveel cookie cutter schema's bestaan. Je bent zelf vaak je slechtste criticus en een ervaren persoon die in staat is om je lifts direct te beoordelen zal altijd meer zwakke punten ontdekken dan dat je zelf ervaart. Soms op techniek, maar soms ook echt tekortkomingen die dmv assistance verbetert kunnen worden.
Maar misschien overdenk ik het wel teveel hoor.
Yes variatie maar ook het feit dat RTS Generalized Intermediate/guided programming vaak gemaakt is voor een grotere groep.
Dus om zoveel mogelijk stickingpoints aan te pakken (met gebrek aan informatie van lifters want hij weet niet de weaknesses van iedereen) roteert hij een x aantal oefeningen om deze stickingpoints aan te pakken. Dit gaat ook heel makkelijk omdat rts trainingen vooral gebaseerd is op RPE.
Daarnaast is de opzet van oefeningen best wel doordacht. Van minder specifiek naar wat meer specifiek of van boven kant naar onderkant van lift of techniek based --> bijv rackpulls x aantal weken dan paused deadlift dan deficit deadlift. Dit zie je minder terug bij RTS Generalized Intermediate omdat het een oud programma is van Mike T. Maar elke week wisselen zoals GI RTS hoeft natuurlijk niet, vaak kunnen mensen bepaalde oefeningen niet eens doen. Dus je kunt prima 2-3 oefeningen per slot kiezen en roteren om de zoveel weken.

Met een litertje bier op voel ik me ook weer 20.
Yup, als je de daarop volgende liters als een training beschouwt zeker!