AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II

Ik vind het super lief dat je op een zaterdag avond aan mij moet denken.

Haha, precies dat is waar het om gaat!

Ha ha, goed filmpje Rob. Ik heb ook zo'n cheap-ass stang en weet nu ongeveer wat ik kan verwachten. Hoef voorlopig nergens bang voor te zijn :D
Mijn platen rollen niet trouwens....

• Topic Starter Topic Starter
Ben benieuwd waar je mee op de proppen komt, waarschijnlijk een highly tweaked en customized versie.

Ga zelf aan de Sheiko na de RTS, ook benieuwd naar.

Nou eigenlijk juist minder tweaked dan de RTS Generalized Intermediate. Daarin is de assistance per week geprogrammeerd, maar ik heb liever dezelfde oefeningen een aantal weken.

Sheiko ga ik vroeg of laat ook aan, maar pas als ik echt vastloop.

Haha, fijn om te weten dat ik zo'n ding nooit ga breken!

---

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 1
Set 5: 108,5 kg × 8
Set 6: 108,5 kg × 8
Set 7: 108,5 kg × 8
Set 8: 108,5 kg × 8

Bench Press
Set 4: 97,5 kg × 8
Set 5: 97,5 kg × 8
Set 6: 97,5 kg × 8
Set 7: 97,5 kg × 8

Deadlift singles
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3 x 4

Military Press
Set 1: 40 kg × 8
Set 2: 50 kg × 3
Set 3: 60 kg × 6
Set 4: 65 kg × 6

Ging opmerkelijk soepel.

Netjes.

Vraag me af bij die RTS Generalized Intermediate of het assistance werk per week etc echt heel erg overdacht is (specifieke assistance etc), of er ook een bepaalde mate van variatie aangebracht is om je wat kennis te laten maken met verschillende assistance oefeningen en om het een beetje een 'leuke' instapper te maken. Beetje zo'n kennismakingspakket waarbij je van ieder een stuk krijgt. Zelf vind ik de wisseling wel chill.

Netjes.

Vraag me af bij die RTS Generalized Intermediate of het assistance werk per week etc echt heel erg overdacht is (specifieke assistance etc), of er ook een bepaalde mate van variatie aangebracht is om je wat kennis te laten maken met verschillende assistance oefeningen en om het een beetje een 'leuke' instapper te maken. Beetje zo'n kennismakingspakket waarbij je van ieder een stuk krijgt. Zelf vind ik de wisseling wel chill.

Misschien dat onze lokale RTS-goeroe @zunnepitte weet waarom. Ik hou ook van variatie, maar dat is meer iets voor de hypertrofie imo... als je meer wil low bar squatten, moet je veel low bar squatten ;)

Netjes.

Assistance is sowieso al een complex gebeuren. Ik heb de laatste tijd veel van Christian Thibaudeau gelezen over assistance oefeningen. Heeft je assistance bijvoorbeeld als doel je sterke punten te versterken of is het om je zwakke punten te verbeteren, het kan allebei. Ik denk wel dat je jezelf voor specifieke assistance heel goed moet kunnen beoordelen en erkennen wat je zwakke punten zijn in een lift. De assistance in het gemiddelde programma op internet is natuurlijk nooit maatwerk en zonder een goede coach om een oordeel te vellen over je vorm etc. is de vraag of de assistance in zo'n online programma wel de helemaal geschikt is. Vandaar dat veel programma's vaak maar aan de veilige kant gaan zitten en de assistance heel basic houden.

Misschien dat onze lokale RTS-goeroe @zunnepitte weet waarom. Ik hou ook van variatie, maar dat is meer iets voor de hypertrofie imo... als je meer wil low bar squatten, moet je veel low bar squatten ;)

Gewoon variatie denk ik, @Hero07?

Assistance is sowieso al een complex gebeuren. Ik heb de laatste tijd veel van Christian Thibaudeau gelezen over assistance oefeningen. Heeft je assistance bijvoorbeeld als doel je sterke punten te versterken of is het om je zwakke punten te verbeteren, het kan allebei. Ik denk wel dat je jezelf voor specifieke assistance heel goed moet kunnen beoordelen en erkennen wat je zwakke punten zijn in een lift. De assistance in het gemiddelde programma op internet is natuurlijk nooit maatwerk en zonder een goede coach om een oordeel te vellen over je vorm etc. is de vraag of de assistance in zo'n online programma wel de helemaal geschikt is. Vandaar dat veel programma's vaak maar aan de veilige kant gaan zitten en de assistance heel basic houden.

Wat is er complex aan? Een variant van de competitie lift pakken waarmee je je zwakke plek traint is toch niet zo moeilijk.

Wat is er complex aan? Een variant van de competitie lift pakken waarmee je je zwakke plek traint is toch niet zo moeilijk.
Natuurlijk is de één er beter in zijn eigen lifts te analyseren dan de ander. Als je echt weet en onderkent wat je zwakke punten zijn dan zou het simpel moeten zijn om deze aan te pakken als je de juiste oefeningen daarvoor kent. Ik ben er niet van overtuigt dat een ieder dat kan, vandaar dat er zoveel cookie cutter schema's bestaan. Je bent zelf vaak je slechtste criticus en een ervaren persoon die in staat is om je lifts direct te beoordelen zal altijd meer zwakke punten ontdekken dan dat je zelf ervaart. Soms op techniek, maar soms ook echt tekortkomingen die dmv assistance verbetert kunnen worden.

Maar misschien overdenk ik het wel teveel hoor.

Gewoon variatie denk ik, @Hero07?

Yes variatie maar ook het feit dat RTS Generalized Intermediate/guided programming vaak gemaakt is voor een grotere groep.
Dus om zoveel mogelijk stickingpoints aan te pakken (met gebrek aan informatie van lifters want hij weet niet de weaknesses van iedereen) roteert hij een x aantal oefeningen om deze stickingpoints aan te pakken. Dit gaat ook heel makkelijk omdat rts trainingen vooral gebaseerd is op RPE.
Daarnaast is de opzet van oefeningen best wel doordacht. Van minder specifiek naar wat meer specifiek of van boven kant naar onderkant van lift of techniek based --> bijv rackpulls x aantal weken dan paused deadlift dan deficit deadlift. Dit zie je minder terug bij RTS Generalized Intermediate omdat het een oud programma is van Mike T. Maar elke week wisselen zoals GI RTS hoeft natuurlijk niet, vaak kunnen mensen bepaalde oefeningen niet eens doen. Dus je kunt prima 2-3 oefeningen per slot kiezen en roteren om de zoveel weken.

Natuurlijk is de één er beter in zijn eigen lifts te analyseren dan de ander. Als je echt weet en onderkent wat je zwakke punten zijn dan zou het simpel moeten zijn om deze aan te pakken als je de juiste oefeningen daarvoor kent. Ik ben er niet van overtuigt dat een ieder dat kan, vandaar dat er zoveel cookie cutter schema's bestaan. Je bent zelf vaak je slechtste criticus en een ervaren persoon die in staat is om je lifts direct te beoordelen zal altijd meer zwakke punten ontdekken dan dat je zelf ervaart. Soms op techniek, maar soms ook echt tekortkomingen die dmv assistance verbetert kunnen worden.

Maar misschien overdenk ik het wel teveel hoor.

Ik vind het ook lastig, maar zoveel keus is er eigenlijk niet he.

Yes variatie maar ook het feit dat RTS Generalized Intermediate/guided programming vaak gemaakt is voor een grotere groep.
Dus om zoveel mogelijk stickingpoints aan te pakken (met gebrek aan informatie van lifters want hij weet niet de weaknesses van iedereen) roteert hij een x aantal oefeningen om deze stickingpoints aan te pakken. Dit gaat ook heel makkelijk omdat rts trainingen vooral gebaseerd is op RPE.
Daarnaast is de opzet van oefeningen best wel doordacht. Van minder specifiek naar wat meer specifiek of van boven kant naar onderkant van lift of techniek based --> bijv rackpulls x aantal weken dan paused deadlift dan deficit deadlift. Dit zie je minder terug bij RTS Generalized Intermediate omdat het een oud programma is van Mike T. Maar elke week wisselen zoals GI RTS hoeft natuurlijk niet, vaak kunnen mensen bepaalde oefeningen niet eens doen. Dus je kunt prima 2-3 oefeningen per slot kiezen en roteren om de zoveel weken.

Makes sense. Werken naar specifiekere assistance over enkele weken is precies wat ik ook wilde met mijn eigen RTS invulling (en wat ik de laatste maanden heb gedaan).

Squat
Set 4: 100 kg × 1
Set 5: 116 kg × 6
Set 6: 116 kg × 6
Set 7: 116 kg × 6
Set 8: 116 kg × 6 belt
Set 9: 116 kg × 6 belt

Belt was niet nodig, wilde gewoon even verschil voelen. Maakt best wat uit!

Bench Press
Set 4: 105 kg × 6
Set 5: 105 kg × 6
Set 6: 105 kg × 6
Set 7: 105 kg × 6
Set 8: 105 kg × 6

Deadlift singles
Set 2: 127,5 kg × 2 x 5

Pullup
Set 1: 85 kg × 8
Set 2: 85 kg × 8
Set 3: 85 kg × 8
Set 4: 85 kg × 8

Biceps blijven beetje gevoelig, hopelijk krijg ik niet echt last.

Netjes, Kraak. Belt maakt inderdaad een behoorlijk verschil, toch voelt het altijd beter als ik het zonder belt heb gedaan. Zal wel een mentaal dingetje zijn.

Squat (belt)
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 123,5 kg × 4
Set 6: 123,5 kg × 4
Set 7: 123,5 kg × 4
Set 8: 123,5 kg × 4
Set 9: 123,5 kg × 4
Set 10: 123,5 kg × 4

Bench Press
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 100 kg × 3
Set 4: 112,5 kg × 4
Set 5: 112,5 kg × 4
Set 6: 112,5 kg × 4
Set 7: 112,5 kg × 4
Set 8: 112,5 kg × 4
Set 9: 112,5 kg × 4

Deadlift singles
Set 2: 120 kg × 2
Set 3: 137,5 kg × 2 x 4

Military Press
Set 1: 40 kg × 5
Set 3: 60 kg × 3
Set 4: 65 kg × 3
Set 5: 70 kg × 3

Aan het einde van zo'n trainingsweek voel ik me een oude, stramme man. Maar de bar speed is oké moet ik zeggen.

Je bent toch ook een oude man :eyebrow:

Jij drinkt dus een liter bier als preworkout?

Terug
Naar boven