MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

Bench:
Keihard werken. Weet ik nu in ieder geval dat het niet ligt aan de CGBP, normaal op woensdag... het is gewoon echt uitdagend gewicht. Niet dat ik er ontevreden mee ben.
Twijfel of ik toch niet beter weer een stap terug moet doen in gewicht, en volume omhoog gooien.

DL:
Dit ging een paar weken geleden, vlak voordat ik een stapje terug deed, superzwaar. Nu gewoon zwaar :)

Tja.. Als het werkte op de DL, dan zou ik op de bank ook maar een stapje terug doen!

Je gaat nog lekker man ;)

Ik kijk met een mengsel van bewondering en afgunst naar de volumes die je daar wegdrukt :)

• Topic Starter Topic Starter

PR's be comin'!

Ik kijk met een mengsel van bewondering en afgunst naar de volumes die je daar wegdrukt :)

Ja, belachelijke bench in verhouding tot de rest. Op het ogenblik wel het probleemkindje in de zin dat voortgang niet zo wil

+1 Als je begint te "krake" dan moet je inderdaad oppassen

Snap de +1 voor Neet's bijdrage niet, maar wat betreft de +1: vandaag eindelijk naar de masseur geweest. Paar knopen gevonden en eruit gesloopt met een 'beitel' en hamer. Alles voelt beurs nu, maar de spanning is er aardig af. Ben benieuwd hoe is (over)morgen voelt

PR's be comin'!

Ja, belachelijke bench in verhouding tot de rest. Op het ogenblik wel het probleemkindje in de zin dat voortgang niet zo wil

Snap de +1 voor Neet's bijdrage niet, maar wat betreft de +1: vandaag eindelijk naar de masseur geweest. Paar knopen gevonden en eruit gesloopt met een 'beitel' en hamer. Alles voelt beurs nu, maar de spanning is er aardig af. Ben benieuwd hoe is (over)morgen voelt

Gewoon knap werk met die Bench, complimentje dus
Na zo'n kraak krijg ik als reaktie soms wel wat hoofdpijn maar das alles... Feels Good!!

Ik had hoofdpijn vandaag, maar nu niet meer :)

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 132,5 kg × 5
Set 7: 132,5 kg × 5
Set 8: 132,5 kg × 5
Set 9: 132,5 kg × 5

Hier ook maar een beetje autoregulatie toegepast. Ik kon nog net de snelheid erin houden, vijfde set niet geriskeerd.

Military Press
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 65 kg × 5
Set 5: 65 kg × 5
Set 6: 65 kg × 5
Set 7: 65 kg × 5
Set 8: 65 kg × 5

Poepoe.

Deadlift singles
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 150 kg × 1 x 6

Ben erg huiverig om het te overdrijven op DL, zeker nu ik ook al zo zwaar squat. Hou nu aan dat ik ermee kap zodra ik een rep heb die duidelijk moeilijker gaat. Vorm van de dag dus.

Pull Up
Set 1: 86 kg × 5
Set 2: 86 kg × 5 1 hand breder
Set 3: 86 kg × 5 nog 1 hand breder
Set 4: 86 kg × 5 1 hand terug
Set 5: 86 kg × 10 normale grip

Nette train, Kraak. Niks mis mee om die regel voor deadlifts of andere compounds te hanteren. Als ik merk dat de bar speed beduidend minder wordt dan weet ik dat ik moet stoppen. Geen grinders voor mij meer.

Sodemieters wat een volume weer

Autoregulatie..... ik merk in PL kringen de laatste tijd een enorme angst voor tot failure trainen omdat dit niet productief zou zijn. Vroeger was je een mietje als je niet doorging tot je helemaal voor dood op de grond lag. De waarheid (het optimum) zal wel ergens in het midden liggen :D

Nette train, Kraak. Niks mis mee om die regel voor deadlifts of andere compounds te hanteren. Als ik merk dat de bar speed beduidend minder wordt dan weet ik dat ik moet stoppen. Geen grinders voor mij meer.

Autoregulatie..... ik merk in PL kringen de laatste tijd een enorme angst voor tot failure trainen omdat dit niet productief zou zijn. Vroeger was je een mietje als je niet doorging tot je helemaal voor dood op de grond lag. De waarheid (het optimum) zal wel ergens in het midden liggen :D

Nou nou, de laatste tijd... Ik heb het er al minstens een jaar over dat ik niet moet doorraggen als het maar net gaat. Het is nu pas dat ik het echt moet toepassen.

Doorraggen mijn grootste fout geweest in het verleden. Maar zelfs dat wetende, kost het me nog moeite om de planning los te laten. Voor bench vrijdag a.s. moest ik even slikken, maar ik ga toch terug naar makkelijk gewichtje, meer volume.

Overigens ga ik van pl-sets zelden dood... da's meer iets voor de high reps :)

Tot failure trainen op zware compounds is ook nergens voor nodig. De AMRAP sets komen er eigenlijk nog het dichts in de buurt, maar die eindig je als je voelt dat je de volgende rep niet meer met goede vorm kan maken.

Tot failure trainen op bicep curls kan prima en schijnt ook prima te werken, met 130 kg in mijn nek doe ik het liever niet. :p

Het zal allemaal wel, iedereen zegt elkaar nu ook na dat je niet tot failure moet gaan. Een tijd terug zei iedereen dat je dat wel moest doen, omdat alleen die laatste inspanning die de laatste vezels recruteert een trainingsprikkel is, en daarna nog first set last doen als die laatste vezels voorvermoeid zijn, en een aflopende reeks met lager gewicht tot je je pink niet eens meer kan optillen.
Ik zeg dat de voorzichtige autoregulatie benadering over 3 jaar ook weer voorbij is. Je mag me tegen die tijd citeren :)

Terug
Naar boven