Crakie
Huge Freak
- Waardering
- 2.529
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 89kg
Een ideale houding bestaat inderdaad niet, want er is niemand die de hele dag in één houding blijft zitten. Maar er zijn wel een aantal vuistregels die je als uitgangspunt moet nemen: stoel en bureau op de juiste hoogte (knieën in een hoek van ca. 90 graden, armleuningen gelijk aan bureaublad etc.), bovenkant van de monitor ongeveer op ooghoogte en nog wat cues. Zie het een beetje als je setup voor bijvoorbeeld een deadlift, hij zal bij iedereen wat anders zijn binnen bepaalde marges, maar de basis is hetzelfde.
Ik heb zelf de ergo coach cursus gedaan en ik help ook bij het (opnieuw) instellen van de werkplekken. Toch aardig wat mensen geweest die daarna van allerlei gekke klachten af waren. Werkhouding is echt wel afhankelijk van de inrichting van je werkplek en ik vind dat een fysio daar juist wel naar zou moeten informeren. Verder is het inderdaad goed om zelf veel van houding te wisselen (doorbloeding) en af en toe even rond te lopen en de boel los te maken.
Mijn nek voelt eerder beter dan slechter na een dagje werken, dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Ik ben - het zal je niet verbazen - een echte hanger, dus dat ontziet juist de nekspieren waar ik last van heb. Als ik wil, kan ik overigens prima zitten volgens het recept dat je geeft.

ok duidelijk.
). Wat heb je hier aan gedaan?