MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
Rehab W1T3

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 6
Set 3: 80 kg × 6
Set 4: 100 kg × 6
Set 5: 115 kg × 6
Set 6: 115 kg × 6

Bench Press
Set 4: 92,5 kg × 6
Set 5: 92,5 kg × 6
Set 6: 92,5 kg × 6

Deadlift
Set 1: 70 kg × 6
Set 2: 100 kg × 6
Set 3: 125 kg × 6

Als je deze getallen ziet, zou je niet kunnen zeggen wat er gerehabiliteerd moet worden :)

OK, de squat is minder, maar 6x125 DL is toch niet slechter?

OK, de squat is minder, maar 6x125 DL is toch niet slechter?

Dan 5x165? Mwoah ;)

Net bij de fysio/manueel therapeut en nog een borst- en een nekwerveltje geknakt, plus trapeziusregio gerekt. Mobiliteit (hoek waarmee ik de nek kan draaien) gelijk merkbaar beter, nu proberen zo te houden.

dan 3x140 maar dat was je bench zeker in betere tijden :)

Squat
Set 5: 117,5 kg × 6
Set 6: 117,5 kg × 6

Bench Press
Set 4: 95 kg × 6
Set 5: 95 kg × 6
Set 6: 95 kg × 6

Deadlift
Set 3: 125 kg × 6

Het kraken van vrijdag heeft duidelijk effect gehad: zaterdag werd ik herboren wakker. Heb nog wel een beetje stijve spieren in de nekregio, maar geen pijn. Niet om het een of ander, maar dikke duim omhoog voor mijn fysio! ;)

Het kraken van vrijdag heeft duidelijk effect gehad: zaterdag werd ik herboren wakker. Heb nog wel een beetje stijve spieren in de nekregio, maar geen pijn. Niet om het een of ander, maar dikke duim omhoog voor mijn fysio! ;)
das mooi, das lekker

Nou vooruit, dat doet ze dan wel weer goed! :kiss:

Wel lekker dat het verdwenen is, heb zelf ook weer wat last. Ook een afspraak maken maar weer.

Nou vooruit, dat doet ze dan wel weer goed! :kiss:

Wel lekker dat het verdwenen is, heb zelf ook weer wat last. Ook een afspraak maken maar weer.

Ja, toch wel hè, meneertje ;) Denk dat haar voorspelling wel uit gaat komen dat het in 1 maand helemaal over is. Dus nog 2 weken minitrainingen tolereren.

Mooi, dat is goed nieuws.

Yep, lijkt erop dat ik mazzel heb: het was toch een werveltje. Nu kijken hoe de overbelasting van de spieren wegtrekt.

Ik blijf wel werken aan mijn houding, het voelt al veel natuurlijker om gewoon rechtop te zitten/staan. Zonde om dat nu weer te laten schieten.

Goed dat je op je houding let. Je kan je uiteindelijk maar beter preventief goed gedragen dan steeds moeten herstellen :D. Daarnaast is een goede houding sowieso belangrijk in t leven natuurlijk!

Yep, lijkt erop dat ik mazzel heb: het was toch een werveltje. Nu kijken hoe de overbelasting van de spieren wegtrekt.

Ik blijf wel werken aan mijn houding, het voelt al veel natuurlijker om gewoon rechtop te zitten/staan. Zonde om dat nu weer te laten schieten.
en je voelt je...
Fitter, happier
More productive
Comfortable
:)

Goed dat je op je houding let. Je kan je uiteindelijk maar beter preventief goed gedragen dan steeds moeten herstellen :D. Daarnaast is een goede houding sowieso belangrijk in t leven natuurlijk!

Ik denk niet dat het door mijn houding kwam eerlijk gezegd, maar kwaad kan het niet.

en je voelt je...
Fitter, happier
More productive
Comfortable
:)

Ik hoef niet constant volgens het boekje te zitten/lopen/liggen, dan kan ik niet eens meer op de bank liggen. Maar een deel van de dag goed en een deel 'fout' lijkt me goed.

Squat
Set 3: 70 kg × 6
Set 5: 120 kg × 6
Set 6: 120 kg × 6

Military Press
Set 2: 40 kg × 6
Set 3: 55 kg × 6
Set 4: 55 kg × 6
Set 5: 55 kg × 6

Pull Up dead-hang
Set 1: 87 kg × 6
Set 2: 87 kg × 6
Set 3: 87 kg × 6

Bekijk het met gezonde jaloezie. ;)
Goed om te lezen dat je voelt dat een goede houding beter aanvoelt. Ik denk dat dit aan de basis ligt, bewust zijn van je lichaam in het dagelijkse leven over je houding. Ik ben ervan overtuigd dat dit ook een positief effect zal hebben op krachttrainingen.

Rehab W2T3

Squat
Set 5: 122,5 kg × 5
Set 6: 122,5 kg × 5

Bench Press
Set 4: 97,5 kg × 6
Set 5: 97,5 kg × 6
Set 6: 97,5 kg × 6

Deadlift
Set 3: 130 kg × 6

Update nekje: geen hoofdpijn meer gehad, dus de zenuw die lastig deed wordt niet meer geprikkeld. Maar de spieren zijn nog erg kwetsbaar. Er zijn dagen dat ik ze nauwelijks voel en dagen dat ik een dikke knoop voel zitten. Vanmorgen bijvoorbeeld, werd ik ermee wakker rechts. Dit ondanks een kussen waarmee ik keurig recht lig op mijn zij (=hoe ik slaap). Misschien als je nog een beetje doorroteert met je bovenlichaam in je slaap, en half zij-half buik komt te liggen, komt er toch spanning op je nek. Kan me moeilijk vast laten binden... hoewel.... :eyebrow:

Terug
Naar boven