MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Ik ben verreweg de sterkste in mijn gym... want home gym :D Maar toen ik nog naar de sportschool ging en nog wat kon tillen, begon het al lastig te worden genoeg schijven te vinden. Dat was dan typisch tijdens spitsuur, maar toch. Die volle stangen van mij (veel klein grut) trokken ook wel bekijks ja :)

Denk dat serieuze lifters niet zo snel lullig zullen doen over iemand anders. Of je nu 150 of 300 squat, iedereen weet dat je voor iedere kilo moet werken.
 
Ik ben verreweg de sterkste in mijn gym... want home gym :D Maar toen ik nog naar de sportschool ging en nog wat kon tillen, begon het al lastig te worden genoeg schijven te vinden. Dat was dan typisch tijdens spitsuur, maar toch. Die volle stangen van mij (veel klein grut) trokken ook wel bekijks ja :)

Denk dat serieuze lifters niet zo snel lullig zullen doen over iemand anders. Of je nu 150 of 300 squat, iedereen weet dat je voor iedere kilo moet werken.
Dat is inderdaad waar. Mensen die weten wat het is om progressie te maken na de eerste maanden die bij iedereen wel lukken hebben daar veel meer respect voor.
 
Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 110 kg × 1
Set 5: 122,5 kg × 3 moeizaam
Set 6: 97,5 kg × 8
Set 7: 97,5 kg × 8
Set 8: 97,5 kg × 8

Pull Up dead hang
Set 1: +83 kg × 7
Set 2: +83 kg × 7
Set 3: +83 kg × 7

Spoto press
Set 1: 80 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 80 kg × 7

BP naar MP gaat best aardig, maar bij BP na BP is het gauw finito.

Hanging Leg Raise
Set 1: +83 kg × 7
Set 2: +83 kg × 7
Set 3: +83 kg × 7

Tricep Dip
Set 1: +88 kg × 8
Set 2: +98 kg × 8
 
Nou, een BP van 122.5 kg mag ook moeizaam gaan :) Respect hiervoor.
 
Ja je hebt wel een sterke bench idd ben benieuwd wat het einde van je programma je gaat brengen
 
Wat is eigenlijk je bench PR Crak?
 
Deadlift alles als singles
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 100 kg × 5
Set 4: 120 kg × 3
Set 5: 130 kg × 5
Set 6: 130 kg × 5
Set 7: 130 kg × 4
Set 8: 130 kg × 4

Poepoe, na een rep of drie is de explosiviteit er wel uit, dan is het werken geblazen. Wat denken jullie, zoveel mogelijk als singles blijven doen, of toch een paar back-off setjes erbij waar ik tussendoor de stang niet loslaat (om het volume te verhogen)? (NB er volgt sowieso nog deadlift assistance)

Front Squat
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 80 kg × 6
Set 3: 80 kg × 6
Set 4: 80 kg × 6
Set 5: 80 kg × 6

Soepeltjes.

Stiff Legged Deadlift
Set 1: 105 kg × 8
Set 2: 105 kg × 8
Set 3: 105 kg × 8

Bent Over Row
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 90 kg × 5 verre van strikt

Squat 6 sec descent
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 80 kg × 5

Heeft er iemand nog een leuk paar tweedehands lats? Deze training sloopt ze flink!
 
Na elke rep opnieuw beginnen is gewoon veel harder werken als bij touch and go reps.
Mijn ervaring is wel dat ze beter werken. De set-up wordt geperfectioneerd, waardoor je op den duur efficiënter kan liften. En de kans op blessures wordt kleiner.
Het kan gewoon vervelend zijn dat ze zo zwaar aanvoelen na wat reps.
 
Na elke rep opnieuw beginnen is gewoon veel harder werken als bij touch and go reps.
Mijn ervaring is wel dat ze beter werken. De set-up wordt geperfectioneerd, waardoor je op den duur efficiënter kan liften. En de kans op blessures wordt kleiner.
Het kan gewoon vervelend zijn dat ze zo zwaar aanvoelen na wat reps.

Touch and go, waar zie je me voor aan? ;) Dat heb ik nooit gedaan. Altijd de bar netjes stil gelegd. Maar nu ga ik tussendoor staan, en dat is weer een stuk zwaarder. Ik geloof ook zeker dat dat nuttig is, ik vraag me alleen af wat de meeste bang-for-the-buck geeft: alles als singles, of een deel singles en een deel deadstop. Bij het laatste kan ik immers wat meer volume pakken.
 
Tussen echt helemaal opnieuw je set-up doen voor elke rep of dead stop en zo lekker je positie weer innemen zit niet zoveel verschil denk ik.
Het spaart wat tijd om niet elke keer ook weer te gaan staan en bij een wedstrijd ben je erg zeker dat je de set-up helemaal automatisch goed doet als je wel elke keer gaat staan.
Je kan voor je korte zware sets elke rep als een single blijven doen en de langere sets met dead stop. Ik denk niet dat er veel verschil in kracht of massa-winst te bespeuren zal zijn.
Bij touch and go schakel je voor een deel de quads uit is mijn ervaring (neiging tot meer SLDL-achtige reps). Zowel bij singles als reppen met dead stop heb je dat nadeel niet.
 
Zou zelf lekker je werksetjes als single uit blijven voeren. Je wil toch beter worden in de hele lift.
Zelf doe ik elke keer m'n setup + wissel ik m'n grip na elke rep. Wat volume kun je toch pakken op je assistance.
Just my € 0,02
 
Tussen echt helemaal opnieuw je set-up doen voor elke rep of dead stop en zo lekker je positie weer innemen zit niet zoveel verschil denk ik.

Dat denk ik niet. Bij dead stop sla je toch een deel van de energie van de eccentrische beweging in je lijf op, wat bij de 1e rep natuurlijk nooit kan. Plus je krijgt 'gratis' spanning.

Zou zelf lekker je werksetjes als single uit blijven voeren. Je wil toch beter worden in de hele lift.
Zelf doe ik elke keer m'n setup + wissel ik m'n grip na elke rep. Wat volume kun je toch pakken op je assistance.
Just my € 0,02

Misschien maar sets van 3 singles doen, om de snelheid erin te houden.
 
De manier waarop ik dead stop doe verschilt met echte singles enkel in het feit dat ik de barbell niet los laat en niet ga rechtstaan. Ik laat de spanning dus ook los en doe eigenlijk mijn set-up opnieuw, maar ik spaar de tijd van het loslaten en rechtstaan en weer bukken en het weer vastpakken van de barbell.
 
Back
Naar boven