MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
De manier waarop ik dead stop doe verschilt met echte singles enkel in het feit dat ik de barbell niet los laat en niet ga rechtstaan. Ik laat de spanning dus ook los en doe eigenlijk mijn set-up opnieuw, maar ik spaar de tijd van het loslaten en rechtstaan en weer bukken en het weer vastpakken van de barbell.

Ach zo :) Voor mij is het voorlopig nog wel goed om te gaan staan. De setup moet er nog inslijten. En ik heb nog een hele lijst kleine puntjes waar ik nog niet specifiek op let.

Ja, misschien zou dat voor mij ook wel beter zijn. Mijn DL techniek is best goed, maar de laatste tijd heb ik 'm veel te weinig gedaan. Daar lijdt de techniek toch wel serieus onder. Ik heb nog niet genoeg trainingsjaren. Het is allemaal nog geen automatisme. Ik weet wat ik moet doen, maar ik moet het vaak genoeg doen om het perfect uit te voeren. En dat schort er wel een beetje aan.
Echt singles doen is dan waarschijnlijk wel het beste idee, als je de techniek nog echt op punt wil krijgen.

Iemand op Tnation had dezelfde vraag en Jim Wendler (jou wel bekend ;) ) zei het volgende er over:

I think I get asked this a million times per week - for most strong lifters, it doesn't matter. If your form gets shitty using one kind, don't do it. People like to qualify deadlifts and squats but at the end of the day, strong people lift big weights.

I will never criticize a man that can deadlift, touch and go, 800 for multiple reps.

Many strong people do it both ways so my advice is to experiment and use the way that helps you increase your DL. And here's the thing - if you are one of the people who train hard and smart, you won't get weaker.

Experimenteren dus. Persoonlijk doe ik repouts touch and go..behalve thuis op zolder ;)

Ik neem Jim's adviezen steeds vaker met een grote korrel zout.
Hoe meer je van hem leest, hoe vaker hij zichzelf tegenspreekt of dingen die voor hem werken generaliseert en als gospel verkondigt.
Het verbaast me steeds meer dat mensen echt progressie maken met zijn 531 programma. Zeker beginners zou ik het nooit aanraden, tenzij ze BBB erbij nemen op de tegengestelde lift van de main lift.

Iemand op Tnation had dezelfde vraag en Jim Wendler (jou wel bekend ;) ) zei het volgende er over:

Experimenteren dus. Persoonlijk doe ik repouts touch and go..behalve thuis op zolder ;)

Dan toch voorlopig nog maar even pure singles :)

Ik neem Jim's adviezen steeds vaker met een grote korrel zout.
Hoe meer je van hem leest, hoe vaker hij zichzelf tegenspreekt of dingen die voor hem werken generaliseert en als gospel verkondigt.
Het verbaast me steeds meer dat mensen echt progressie maken met zijn 531 programma. Zeker beginners zou ik het nooit aanraden, tenzij ze BBB erbij nemen op de tegengestelde lift van de main lift.

Ik was fan, maar nu... mwoah. In ieder geval is het iemand die zelf een beetje gewicht kan verplaatsen, in plaats van zo'n dun stokje die het allemaal zo goed weet. Maar zijn eerste 531-schema en zijn huidige programma's verschillen als dag en nacht, misschien heb ik zijn 'bekering' gemist maar het lijkt verrekt veel op meer boekjes willen verkopen. Desalniettemin doen sommige mensen het er prima op, zoals onze Boo bijvoorbeeld :)

Nee, ik ben ook geen fan meer.
Ik heb verschillende van zijn programma's geprobeerd. De standaard versie van 531 werkt gewoon totaal niet voor mij. De PtW versie van het beyond 531 programma gaf mij veruit het meeste gains, maar lag wat boven mijn MRV. Jim is het helemaal niet eens met het PtW programma dat gebaseerd is op zijn schema.
Ja, hij verkoopt gewoon graag boeken. Eigenlijk bevatten al zijn boeken gewoon ongeveer hetzelfde basis schema en daar wat variaties op. Later beweert hij dan weer dat sommige dingen die in zijn boek staan niet meer tellen en dat je het tegenovergestelde moet doen etc. Tja ...
En als je een vraag stelt waar hij zo direct geen antwoord op weet of die tegenspreekt wat hij ooit verkondigd heeft dan zegt hij dat je maar beter moet lezen. Dan had je het wel geweten en dan stel je zo "stomme" vragen niet. tsss...

Military Press
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 71 kg × 4 belt
Set 6: 53,5 kg × 8
Set 7: 53,5 kg × 8
Set 8: 53,5 kg × 7

Pull Up (Weighted)
Set 1: 83 kg × 5
Set 2: 98 kg × 4
Set 3: 98 kg × 4
Set 4: 98 kg × 4
Set 5: 98 kg × 4

Bench Press legs up
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 92,5 kg × 8
Set 3: 92,5 kg × 8
Set 4: 92,5 kg × 7
Set 5: 92,5 kg × 7

Ab Roller
Set 1: +83 kg × 8 knietjes
Set 2: +83 kg × 5 staand, groene band gaatje 12
Set 3: +83 kg × 5 idem

CGBP
Set 1: 92,5 kg × 6
Set 2: 92,5 kg × 6

Misschien ben ik te ongeduldig, maar ik ben ontevreden over de krachtprogressie. Reppen gaat snel makkelijker, maar dat vertaalt zich niet merkbaar in krachtontwikkeling. Mijn theorie was dat het tijdens de cut zo goed ging omdat ik weinig deed. In dit schema heb ik daarom veel rust ingebouwd, maar daar heb ik dus weinig aan.

Daarom: deze fase nog even afmaken (8 trainingen), dan versneld naar frequentie van 4x/week trainen en dan versneld meer krachtsets ipv reppers. Zelfde plan, maar met iets andere invulling.

Squat
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 130 kg × 3 belt
Set 7: 110 kg × 8
Set 8: 110 kg × 8
Set 9: 110 kg × 7 belt

I had a good run, van 3x8x90 naar 3x8x110, maar ben nu aan mijn tax gekomen.

Romanian Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 110 kg × 8
Set 3: 110 kg × 8
Set 4: 110 kg × 8
Set 5: 110 kg × 8

Bulg. Split squat
Set 1: 37,5 kg × 8
Set 2: 37,5 kg × 8
Set 3: 37,5 kg × 8

GHR green band
Set 1: +83 kg × 5
Set 2: +83 kg × 5
Set 3: +83 kg × 5

Bent Over Row bench grip
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 77,5 kg × 8
Set 3: 77,5 kg × 8
Set 4: 77,5 kg × 8

Poepoe, hele bevalling vandaag.

Daar ben je wel even mee bezig geweest, lijkt me.

Lekker volume wel

Pics van ghr setup? Dan kan ik die naapen in onze gym :)

Ik log al op een andere site. En 2 logs onderhouden heb ik weinig zin in eigenlijk.

Flink volume..zeker voor jouw doen Craak...goed bezig..

Ik log al op een andere site. En 2 logs onderhouden heb ik weinig zin in eigenlijk.

Scriptje schrijven :)

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 123,5 kg × 3 Ging een stuk soepeler dan 122,5 vorige week.
Set 6: 98,5 kg × 8
Set 7: 98,5 kg × 8
Set 8: 98,5 kg × 8

Pull Up
Set 1: +83 kg × 10
Set 2: +83 kg × 10
Set 3: +83 kg × 8

MP partial (bovenste helft, vanaf de neus)
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 60 kg × 5
Set 3: 60 kg × 5
Set 4: 60 kg × 4

60 was toch een beetje te zwaar. Ik nam dit gewicht omdat ik normaal volle reps laag in de 50 doe, maar zonder de snelheid vanaf de borst is het alleen maar zwaarder eigenlijk.

Hanging Leg Raise
Set 1: +83 kg × 8
Set 2: +83 kg × 8
Set 3: +83 kg × 8

Tricep Dip
Set 1: +98 kg × 8
Set 2: +98 kg × 8

Ach.... methode, schmethode ;)
Alle Jim Wendlers en zo te spijt, als je sterker wordt en/of meer reps doet, gaat het de goede kant op. Toch?

Heb gisteren The Big Lebowski voor het eerst gezien (schaam op mij). Avondje goed gelachen. ;)

Terug
Naar boven