XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.241
Is wel een punt maar ja delts blijven wel blessuregevoelig...1 keer mis en je kan achter de gordijnen gaan zitten :D

Nooit last van gehad. Mobiliteit schouders is ook goed, heb ik laatst bij de fysio nog even laten controleren. En ik hou ze los he, 2x/week mobiliteitssessies (die log ik niet)

Mijn zwakste punt zit onderkant biceps, net boven de binnenkant elleboog. Aanhechting denk ik. Maar daar heb ik alleen bij bench last van. En het gaat ook beter de laatste tijd.

Mijn delts zijn behoorlijk versleten chronisch en kraken nogal
Heel blijven is belangrijker dan progressie..tja...dus...

Is wel een punt maar ja delts blijven wel blessuregevoelig...1 keer mis en je kan achter de gordijnen gaan zitten :D

hoezo is een overhead press volgens jou blessure gevoeliger dan een bench? of vind je dat je ook geen zware dubbels op een bench moet doen?

Mijn delts zijn behoorlijk versleten chronisch en kraken nogal
Heel blijven is belangrijker dan progressie..tja...dus...
Het kraken van je delts zal wat ik inschat niet je gewricht zijn wat kraakt maar spieren die steenhard zijn geworden en dat doet inderdaad pijn wanneer je deze spieren gaat belasten.

hoezo is een overhead press volgens jou blessure gevoeliger dan een bench? of vind je dat je ook geen zware dubbels op een bench moet doen?

in mijn geval zou ik dat risico niet lopen
een hoog volume met dubbeltjes op @9-9,5
als je uitvoering maar goed blijft is alles ok

Het kraken van je delts zal wat ik inschat niet je gewricht zijn wat kraakt maar spieren die steenhard zijn geworden en dat doet inderdaad pijn wanneer je deze spieren gaat belasten.
easy does it...pijn valt gelukkig wel mee...gewoon de bekende spierpijn...soms een irritant peesje wat opspeelt

• #1.247
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 2
Set 6: 136 kg × 4
Set 7: 136 kg × 4
Set 8: 136 kg × 4
Set 9: 136 kg × 4
Set 10: 136 kg × 4
Set 11: 136 kg × 4

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 6
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 101 kg × 8
Set 5: 101 kg × 8
Set 6: 101 kg × 8
Set 7: 101 kg × 8
Set 8: 101 kg × 8

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 130 kg × 1
Set 3: 153,5 kg × 1 x 8

Mooi werk!
Kijk maar uit met die DL hoor. I am coming at you.. :P

Lekker volume op BP
Volle borsten...nice!!

Ik kom er ook aan hoor Craak, denk maar niet dat je van me af bent.

flinke training die laatste -lijkt wel cardio- loopt de squat nog soepel of gaat ie nu zwaar worden?

• #1.258
flinke training die laatste -lijkt wel cardio- loopt de squat nog soepel of gaat ie nu zwaar worden?

Wel zwaarder dan een paar weken geleden, maar nog kwaliteitsreps :) Volgende week nog evenveel reps en sets, daarna een weekje half volume. En daarna wat meer geavanceerde periodisatie met golvend volume. Zodra ik merk dat het op zijn einde loopt, wordt het tijd om naar lagere reps te gaan (6-4-2 en 5-3-1).

Vooralsnog is het resultaat van dit schema weer spectaculair. Volgende week verwacht ik zonder extreme inspanning 6x4x140 te doen, waar ik 6 weken trainen (+1 ziek) terug 6x140 als maximum had. Het is wel duidelijk: als je sterk wilt worden op de squat, bench en deadlift, moet je heel veel squatten, benchen en deadliften. En verder...

:D

Vooralsnog is het resultaat van dit schema weer spectaculair. Volgende week verwacht ik zonder extreme inspanning 6x4x140 te doen, waar ik 6 weken trainen (+1 ziek) terug 6x140 als maximum had. Het is wel duidelijk: als je sterk wilt worden op de squat, bench en deadlift, moet je heel veel squatten, benchen en deadliften.
Mooi resultaat! Dat laatste is een waarheid als een koe. Alle verhalen over carryover tussen oefening A en B ten spijt.....

Terug
Naar boven