XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.322
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 130 kg × 1
Set 7: 143,5 kg × 3
Set 8: 143,5 kg × 3
Set 9: 143,5 kg × 3
Set 10: 143,5 kg × 3

Eigenlijk zou ik deze liever later op de dag doen, dat gaat meestal beter. Maar ik heb ook geen zin om te wachten :)

Bench Press
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 105 kg × 7
Set 5: 105 kg × 7
Set 6: 105 kg × 7
Set 7: 105 kg × 7

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 161 kg × 1 x 6

Kan je hier nog iets over zeggen (ik ben te lui om terug te bladeren), zit er een stijgende lijn in, ben je op schema?

• #1.324
Kan je hier nog iets over zeggen (ik ben te lui om terug te bladeren), zit er een stijgende lijn in, ben je op schema?

Aardige progressie geboekt, zeker. Sterker dan dit ben ik op dit lichaamsgewicht nooit geweest, qua squat. Bench en deadlift moet ik nog even doorgaan om op pr-terrein te komen, maar ik voel dat daar ruimte voor is.

Op schema kan ik niet zeggen, want dat heb ik niet. Ik kies mijn gewichten en volume op basis van hoe het gaat.

dat worden wel pittige trainingen zo, zeker als je bw nog steeds die miezelige 85 kg is
met de progressie op je squat kun je zeker dik tevreden mee zijn. :thumbup:

• #1.326
dat worden wel pittige trainingen zo, zeker als je bw nog steeds die miezelige 85 kg is
met de progressie op je squat kun je zeker dik tevreden mee zijn. :thumbup:

Het is 89 kg :o Niet eens zo ver van de 91 kg waar ik de cut begin vorig jaar mee begon. Maar de buik is niet terug op dat formaat, dus het lijkt erop dat ik wel degelijk nog spiermassa kan winnen :haar:

Aardige progressie geboekt, zeker. Sterker dan dit ben ik op dit lichaamsgewicht nooit geweest, qua squat. Bench en deadlift moet ik nog even doorgaan om op pr-terrein te komen, maar ik voel dat daar ruimte voor is.

Op schema kan ik niet zeggen, want dat heb ik niet. Ik kies mijn gewichten en volume op basis van hoe het gaat.
Squat en bench vind ik ook sterk bij jou. DL kunnen de meesten een stuk zwaarder dan squat, dus kan me voorstellen dat daar idd nog groei in zit.

Het is 89 kg :o Niet eens zo ver van de 91 kg waar ik de cut begin vorig jaar mee begon. Maar de buik is niet terug op dat formaat, dus het lijkt erop dat ik wel degelijk nog spiermassa kan winnen :haar:
Dat zijn de betere berichten.

• #1.328
Squat en bench vind ik ook sterk bij jou. DL kunnen de meesten een stuk zwaarder dan squat, dus kan me voorstellen dat daar idd nog groei in zit.

Dat zijn de betere berichten.

Een goede deadlifter zal ik nooit worden met mijn verhoudingen. De stang hangt op mijn zaakje aan het einde van de rep, zo kort zijn mijn armpjes. Maar het gaat zo slecht nog niet hoor, 1RM zeker een kilo of 20-30 hoger dan squat. Vergeet niet dat mijn deadlift-training op het ogenblik sub-maximaal is ivm het hoge squatvolume (al is een frequentie van 3x/week niet niks). Desalniettemin trek ik 160 na een pittige trainingsweek redelijk makkelijk.

Ik durf toch wel te hopen op 2xBW squat dit jaar en 200 deadlift.

Goede vooruitzichten ik duim voor je

Een goede deadlifter zal ik nooit worden met mijn verhoudingen. De stang hangt op mijn zaakje aan het einde van de rep, zo kort zijn mijn armpjes. Maar het gaat zo slecht nog niet hoor, 1RM zeker een kilo of 20-30 hoger dan squat. Vergeet niet dat mijn deadlift-training op het ogenblik sub-maximaal is ivm het hoge squatvolume (al is een frequentie van 3x/week niet niks). Desalniettemin trek ik 160 na een pittige trainingsweek redelijk makkelijk.

Ik durf toch wel te hopen op 2xBW squat dit jaar en 200 deadlift.
Bij de een hangen ze ook lager dan bij de ander, dus dat zegt me nog niet zo veel.
Mooie doelen!

• #1.331
Bij de een hangen ze ook lager dan bij de ander, dus dat zegt me nog niet zo veel.
Mooie doelen!

Haha, ja da's waar. Ik heb het over de wortel van het zaakje ;)

Ik heb filmpjes gezien van gasten waarbij de bar een cm of 10 boven de knieën hangt.

Hmmm, in dat geval heb ik ook korte armen. Ik denk dat de beinvloeding van zwaar squatten en zwaar deadliften per week belangrijker is.

• #1.333
Hmmm, in dat geval heb ik ook korte armen. Ik denk dat de beinvloeding van zwaar squatten en zwaar deadliften per week belangrijker is.

Belangrijker voor wat?

Lange armen en een kort bovenlijf is een groot voordeel bij de deadlift, verkort de ROM. Bepalend voor je maximale potentie.

Belangrijker voor wat?

Lange armen en een kort bovenlijf is een groot voordeel bij de deadlift, verkort de ROM. Bepalend voor je maximale potentie.
Belangrijker als verklaring waarom je nu moeite hebt je max deadlift te halen.

Op zich waar, maar lange armen betekent meestal ook lange benen, en dat geeft weer ongunstiger hefbomen (tenzij bij SL DL, dan is het puur je ruglengte wat de hefboom bepaalt, lijkt me).

• #1.335
Belangrijker als verklaring waarom je nu moeite hebt je max deadlift te halen.

Op zich waar, maar lange armen betekent meestal ook lange benen, en dat geeft weer ongunstiger hefbomen (tenzij bij SL DL, dan is het puur je ruglengte wat de hefboom bepaalt, lijkt me).

Het is niet zozeer moeite hebben, maar een keuze. Squat drijft meestal wel je deadlift op, maar andersom niet. Dus relatief veel squatten en weinig deadliften is IMO efficiënt.

Da's waar, maar de een heeft toch echt een betere bouw voor de deadlift dan de ander. Van die types die al ruim boven de 200 zitten terwijl ze bv. 160 squatten. Vaak zijn die dan weer niet super op de bench.

Squat drijft meestal wel je deadlift op, maar andersom niet. Dus relatief veel squatten en weinig deadliften is IMO efficiënt.

je mist dan wel hamstring training. die worden bij een squat amper belast.

maar verder heeft een squat (tenzij je echt heel rechtop blijft) prima carry over na een deadlift.

• #1.337
je mist dan wel hamstring training. die worden bij een squat amper belast.

maar verder heeft een squat (tenzij je echt heel rechtop blijft) prima carry over na een deadlift.

Klinkt misschien raar, maar ik heb nooit het idee dat ik mijn hamstrings veel gebruik op de deadlift. Ik kan mijn heupen wel wat hoger en/of meer naar achter duwen om er extra spanning in te creëren, maar ik ben dan minder sterk.

---

Deze week is geprogrammeerd als "zwaar".

Squat 2 sec paused
Set 3: 70 kg × 5
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 130 kg × 2
Set 7: 130 kg × 2
Set 8: 130 kg × 2
Set 9: 130 kg × 2
Set 10: 130 kg × 2
Set 11: 130 kg × 2

Soepeltjes.

Bench Press
Set 3: 80 kg × 5
Set 5: 111 kg × 5
Set 6: 111 kg × 5
Set 7: 111 kg × 5
Set 8: 111 kg × 5
Set 9: 111 kg × 5
Set 10: 111 kg × 5

Wow, dat ging beter dan verwacht. Had eigenlijk verwacht de zes sets niet te halen.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 147,5 kg × 1 x 10

Pull Up
Set 1: BW × 6
Set 2: BW × 6
Set 3: BW × 6

mindf*ck zijn de beste..

Terug
Naar boven