MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben al een jaar bezig met de goede techniek aan te leren, ik kan het gewoon niet. Beroerde bouw (slechte verhoudingen, beetje bochel en lordose) en gebrek aan mobiliteit.

Wat is er mis met je verhoudingen? Lordose is normaal toch geen echte beperking om een conventional DL uit te voeren. Mijn rug staat ook redelijk hol en mijn DL techniek is betrekkelijk netjes hoor.
Misschien dat sumo DL dan een optie is?

Gewoon kutverhoudingen, korte armpjes in verhouding (niet voor niets belachelijke bench vergeleken met de rest). Daardoor komt mijn rug bijna horizontaal te staan. Sumo kan ik ook niet zonder eerst enorm veel mobiliteit erin te rekken en tientallen kilo's terug te zakken. Heb ik geen zin in.

Korte armpjes is idd wel eens een probleem bij conventional DL.
Mwa, als je naar sumo gaat moet je wel even zakken in gewicht, maar dat komt aardig snel weer terug lijkt me. Vooral omdat je vooral de techniek er in moet krijgen en je waarschijnlijk al aardig wat kracht hebt. Je maakt dan in het begin aardig snel progressie schat ik zo.
Toch zou een conventional ook moeten lukken hoor. Maar het zal wel wat moeilijker zijn als je heupen bijna op schouderhoogte komen bij de lift-off.
Deze al gelezen: https://www.t-nation.com/training/deconstructing-the-deadlift ?

Sumo is het meest verschrikkelijke gevoel wat ik ken, nog erger dan conventional DL.

Aardig dat je wilt meedenken, maar ik denk niet dat je iets kunt aandragen dat ik nog niet gelezen/geprobeerd/etc heb.

Jammer, want als het wel lukt is DL een geweldige oefening om te doen.
Maar bij powerlifting is geen enkele beweging echt comfortabel. Benchen vind ik nog het minst "aangenaam". Toch bench ik graag. :)

DL is ver-schrik-ke-lijk. Squatten, benchen, eigenlijk alles... allemaal prima.

De set-up bij geen enkele lift voelt aangenaam. Maar ze zijn alle 3 geweldig om te doen.:)

Niks is echt aangenaam nee, maar een zware deadlift voelt gewoon echt klote. Ook omdat ik er geen hout van kan natuurlijk.

Ja, als de techniek niet lukt dan maakt het de ervaring niet echt aangenamer.
Gewoon blijven proberen zou ik zeggen.

Hoe lang geleden heb je nou die powerlift cursus in Breda gehad? Je zegt al jaren bezig te zijn maar sinds kort weet je dat je de focus op de eerste lift moet leggen. Je moet het wel een kans geven. Verder helpt een negatieve houding jegens de deadlift ook niet. Learn to love the deadlift.

f**k the DL! In the butt!

Hoe lang geleden heb je nou die powerlift cursus in Breda gehad? Je zegt al jaren bezig te zijn maar sinds kort weet je dat je de focus op de eerste lift moet leggen. Je moet het wel een kans geven. Verder helpt een negatieve houding jegens de deadlift ook niet. Learn to love the deadlift.

Ik geef heus niet op, ik moet gewoon af en toe even afreageren :D Maar DL is gewoon wel een either hate it or love it lift.

Amen, brother!

Military Press
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 72,5 kg × 4 belt
Set 6: 55 kg × 8
Set 7: 55 kg × 8
Set 8: 55 kg × 8

Ging lekker.

Pull Up (Weighted)
Set 1: 83 kg × 5
Set 2: 98 kg × 5
Set 3: 98 kg × 5
Set 4: 98 kg × 5

Bench Press legs up
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 95 kg × 7
Set 3: 95 kg × 7
Set 4: 95 kg × 7
Set 5: 95 kg × 6

Ab Roller
Set 1: +83 kg × 8 knietjes
Set 2: +83 kg × 5 staand, groene band gaatje 12
Set 3: +83 kg × 5 staand, groene band gaatje 14

CGBP
Set 1: 85 kg × 6
Set 2: 85 kg × 6
Set 3: 85 kg × 4 5F LOL

Triceps helemaal naar de kutjes :)

Goeie train weer! En dat voor iemand die maar 8 kg (10%) zwaarder is dan ik :(

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 115 kg × 7
Set 6: 115 kg × 7
Set 7: 115 kg × 7

Dit was een 'overgangsetappe'. Volgende fase verder met 4x6. Waarom? Met die enkele zware set schiet ik niet veel op, en dankzij die back-offs heb ik nu voldoende werkcapaciteit voor zesjes. In de basis blijft het plan hetzelfde, maar ik verleg de uitvoering iets meer naar kracht.

Romanian Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 115 kg × 8
Set 3: 115 kg × 8
Set 4: 115 kg × 8
Set 5: 115 kg × 8

Bulg. Split squat
Set 1: 40 kg × 8
Set 2: 40 kg × 8
Set 3: 40 kg × 8

GHR
Set 1: +83 kg × 6 gaatje 5
Set 2: +83 kg × 4 gaatje 7
Set 3: +83 kg × 6 gaatje 5

Gaatje maakt veel uit :)

Pic voor Crotchfit:

ghr.jpg

Je ziet een kussen van de bank op twee matjes (onzichtbaar gesteund met een 25 kg plate) onder de safety pin in de laagste stand. En een bandje dus, want zonder red ik het echt niet :)

Bent Over Row bench grip
Set 1: 80 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8

ghr.jpg

Thanks voor de foto! Eens kijken of ik iets kan bouwen om met de hype mee te kunnen :D

Bench Press
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 115 kg × 1
Set 6: 125 kg × 3 net aan
Set 7: 101 kg × 7
Set 8: 101 kg × 7
Set 9: 101 kg × 6

Pull Up dead hang
Set 1: +83 kg × 8
Set 2: +83 kg × 8
Set 3: +83 kg × 8

Hanging Leg Raise
Set 1: +83 kg × 8
Set 2: +83 kg × 8
Set 3: +83 kg × 8

MP partial bovenste helft vanaf de neus
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 55 kg × 8

Tricep Dip
Set 1: +98 kg × 10
Set 2: +98 kg × 10

Prima.

Lekkere train weer. :thumbs: voor je bench!

Terug
Naar boven