Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Mooie squats! Wel gruwelijk dat je daarna nog gaat DLen.
Doe je die 6 singles nog steeds met korte rust tussen? Als in: "Eigenlijk 1 setje van 6 maar ik doe liever singles om mijn set-up optimaal te krijgen."?
 
Mooie squats! Wel gruwelijk dat je daarna nog gaat DLen.
Doe je die 6 singles nog steeds met korte rust tussen? Als in: "Eigenlijk 1 setje van 6 maar ik doe liever singles om mijn set-up optimaal te krijgen."?

DL na squat is niks bijzonders, toch?

De rust is onderhand wel wat opgelopen. Lifts gaan nog best vlot, maar het is zwaar genoeg dat ik me tussendoor wel moet opladen.
 
DL na squat is niks bijzonders, toch?

De rust is onderhand wel wat opgelopen. Lifts gaan nog best vlot, maar het is zwaar genoeg dat ik me tussendoor wel moet opladen.
Wel, als je net een VPR squat hebt neergezet.
Geen wonder dat de rust tussen je reps op DL wat langer worden dan. ;)
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 2
Set 6: 140 kg × 4
Set 7: 145 kg × 4
Set 8: 150 kg × 4

Niet echt om naar huis over te schrijven, voelde het al aankomen bij de 140.

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 115 kg × 1
Set 6: 126 kg × 3
Set 7: 126 kg × 3
Set 8: 126 kg × 3

De muizen van mijn handen zijn beurs omdat ik mijn grip heb veranderd en omdat ik heel hard in de stang knijp. Eerst alleen tijdens en kort na de training, maar langzamerhand wordt het chronisch. Daarom heb ik handdoeken om de stang gewikkeld, was stuk comfortabeler.

Verder redelijk, niet super.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 150 kg × 1
Set 4: 175 kg × 1 x 4

Volgende week weer even rustig aan. Wat eerder dan ik had gepland, maar ik ben iets te hard van stapel gelopen. Fatigue management is nog niet helemaal top ;)

Wel mooie all-time vpr's gezet op squat en bench deze cyclus, blij mee!
 
Hoe regel jij je "rustige weken"? Wat doe je met volume en intensiteit?
Je maakt goeie vorderingen dus da's wel interessant om te weten hoe je dat regelt. :)
 
Hoe regel jij je "rustige weken"? Wat doe je met volume en intensiteit?
Je maakt goeie vorderingen dus da's wel interessant om te weten hoe je dat regelt. :)

Ik mik op 6 weken per cyclus. Hou de intensiteit vrijwel hetzelfde in de rustige week, maar het volume gaat ongeveer door de helft. Bij deadlift nog meer. De week erna is niet direct een terugkeer naar de oorspronkelijke volumes, maar ook een tussenstap.
 
Ik mik op 6 weken per cyclus. Hou de intensiteit vrijwel hetzelfde in de rustige week, maar het volume gaat ongeveer door de helft. Bij deadlift nog meer. De week erna is niet direct een terugkeer naar de oorspronkelijke volumes, maar ook een tussenstap.
Dus dat zijn 4 weken progressie, 1 week active recovery/deload en dan een week om er weer in te komen. In totaal 6 weken.
Of doe je 6 weken progressie + 2 weken (recovery/delaod + return) = 8 weken voor een totale cyclus?
 
Dus dat zijn 4 weken progressie, 1 week active recovery/deload en dan een week om er weer in te komen. In totaal 6 weken.
Of doe je 6 weken progressie + 2 weken (recovery/delaod + return) = 8 weken voor een totale cyclus?

Dat eerste, al kunnen die 4 weken progressie ook 3 zijn (zoals deze keer) of 5 of zelfs meer. Pas als ik merk dat de progressie instort, neem ik maatregelen.

Met de structuur van de cycles ben ik nog aan het experimenteren. Deze keer +2,5 kg/week de laatste drie weken, zelfde aantal reps. Dat leidde iets te snel tot een stall, dus volgende keer verlaag ik het aantal reps.
 
Lekker bezig hoor! Hoe maak jij je bovenrug eigenlijk los? Foam rollen?
 
Dat eerste, al kunnen die 4 weken progressie ook 3 zijn (zoals deze keer) of 5 of zelfs meer. Pas als ik merk dat de progressie instort, neem ik maatregelen.

Met de structuur van de cycles ben ik nog aan het experimenteren. Deze keer +2,5 kg/week de laatste drie weken, zelfde aantal reps. Dat leidde iets te snel tot een stall, dus volgende keer verlaag ik het aantal reps.
Na een tijdje zal 2,5 kg per week wel wat veel zijn ja.
Ik was van plan om 2,5% per week te verhogen voor 1 set. Dus van b.v. 4x5x75% naar 3×5×75% + 1×5×77,5%. En zo opbouwen naar 4×5×77,5%. En dan weer verder.
Dat is redelijk traag, maar de bedoeling is dan ook langer zonder deload te kunnen trainen en het lijkt me veiliger voor de pezen.
 
omdat ik mijn grip heb veranderd
bedoel je breder of smaller, of de ligging van de bar in je hand?
ik pak hem ook wel eens breder maar kom er eigenlijk altijd weer van terug
 
Lekker bezig hoor! Hoe maak jij je bovenrug eigenlijk los? Foam rollen?

Foam roller ja. Daar heb ik ooit een filmpje van gepost in je log snoepje :kiss:

Na een tijdje zal 2,5 kg per week wel wat veel zijn ja.
Ik was van plan om 2,5% per week te verhogen voor 1 set. Dus van b.v. 4x5x75% naar 3×5×75% + 1×5×77,5%. En zo opbouwen naar 4×5×77,5%. En dan weer verder.
Dat is redelijk traag, maar de bedoeling is dan ook langer zonder deload te kunnen trainen en het lijkt me veiliger voor de pezen.

Tja, wat harder ophogen en dan moeten deloaden of wat langzamer ophogen en minder deloaden... het zal elkaar niet zo veel ontlopen.

bedoel je breder of smaller, of de ligging van de bar in je hand?
ik pak hem ook wel eens breder maar kom er eigenlijk altijd weer van terug

In de hand. Altijd gebencht met flink geknakte polsen, zoals veel mensen denk ik. Dan hangt de bar als het ware aan de polsen, bij de nieuwe erop - wat om evidente redenen beter voor je polsen is en naar mijn idee ook ietsjes beter gaat. Kwestie van wennen denk ik, maar met mijn gewichten een grote overstap. Die handdoeken werken wel, vandaag al veel minder last.

Breedte al heel lang pinken binnen de ringen.
 
Binnen powerlifting ringen of gewichthef-ringen? (ligt er aan welke barbell je hebt)
Pinken binnen de powerlifting ringen vind ik redelijk smal. Maar als je sterke triceps hebt kan dat wel een goed idee zijn.
 
Binnen powerlifting ringen of gewichthef-ringen? (ligt er aan welke barbell je hebt)
Pinken binnen de powerlifting ringen vind ik redelijk smal. Maar als je sterke triceps hebt kan dat wel een goed idee zijn.

Powerlift-ringen, dus ja: ik zou drie vingers breder kunnen. Minder breed heeft een evident voordeel, maar ik zou niet durven beweren dat dat voor iedereen het beste is. Al was het maar om je schouders heel te houden.
 
Schouders die heel blijven is altijd een voordeel. ;)
Van de schouders heb ik weinig of geen last, dus ik kan wel wat breder nemen.

Het is inderdaad redelijk persoonlijk. Voor competitie is het altijd wel interessant om je ROM te verkleinen. Maar als je niet van plan bent om dat ooit te doen dan moet je vooral doen wat je het minste last bezorgt en waarbij je toch lekker zwaar kan benchen.
 
Het heeft mij ook geholpen hoor!! :D. Ik dacht, misschien heb je nog meer van die geniale tips :rolleyes:
 
Schouders die heel blijven is altijd een voordeel. ;)
Van de schouders heb ik weinig of geen last, dus ik kan wel wat breder nemen.

Het is inderdaad redelijk persoonlijk. Voor competitie is het altijd wel interessant om je ROM te verkleinen. Maar als je niet van plan bent om dat ooit te doen dan moet je vooral doen wat je het minste last bezorgt en waarbij je toch lekker zwaar kan benchen.

Ik kom van breder. Het is het me niet waard een paar kilo meer te duwen met het risico dat het mis gaat.

Het heeft mij ook geholpen hoor!! :D. Ik dacht, misschien heb je nog meer van die geniale tips :rolleyes:

Voor mij is het genoeg maar er zijn vast nog veel meer opties :)
 
Zoveel last gehad van je schouders?

Last gehad, maar nooit iets kapot gemaakt, al was mijn max een stuk lager. Breder gaat wel, maar het voelt alsof er van alles op kritieke spanning staat.
 
Back
Naar boven