MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

Ach kerel, dat heb ik ook altijd gedaan. Ook daarom is een vaste deload niet mijn ding: ik train dan door tot de deload.
Ik trap nog steeds in die val. :(
---

Squat paused
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 3
Set 3: 70 kg × 3
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 3

Bench Press paused
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 110 kg × 5

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 160 kg × 1

Vandaag voelde alles lichter, dus maandag zou ik weer het mannetje moeten zijn.

Is toch wel zalig als je je lichaam voelt bekomen van de opgebouwde vermoeidheid, niet?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.442
Ik trap nog steeds in die val. :(

Is toch wel zalig als je je lichaam voelt bekomen van de opgebouwde vermoeidheid, niet?

Autoregulatie is het beste, maar ook het moeilijkste. Volledig op fatigue percentages trainen durf ik niet aan, maar de next best thing is ingrijpen zodra het moet.

Meh, haalt het niet bij een lekker vpr of pr!

Autoregulatie is het beste, maar ook het moeilijkste. Volledig op fatigue percentages trainen durf ik niet aan, maar de next best thing is ingrijpen zodra het moet.

Meh, haalt het niet bij een lekker vpr of pr!
Het probleem is dat mijn MRV erg laag ligt en de kwaliteit van de slaap dan nog eens redelijk variabel is. Dat maakt de autoregulatie er niet makkelijker op.
Maar ik blijf proberen.

Ik lees dit allemaal, maar kan van mezelf niet zeggen waar de grens tussen slapheid + uitstelgedrag en een verstandige deload zou moeten liggen.....

Je moet wel inderdaad de signalen herkennen
Maar dan ben je meestal al te laat
Hoe zwaarder de gewichten des te scherper moet je daarop zijn
Voorkomen is beter dan.....een blessure

Dan train je niet hard genoeg. Als je de grens nog nooit gevonden hebt ... Harder trainen.
Dat begrijp je niet goed. Mijn lichaam heeft al een paar keer keihard aan de noodrem getrokken voordat ik een verstandige deload deed. KT was natuurlijk niet de enige reden, maar combinatie van cutten, stress op werk en slecht slapen de laatste keer. Wat Bos zegt... je moet wel de signalen herkennen.

Dat begrijp je niet goed. Mijn lichaam heeft al een paar keer keihard aan de noodrem getrokken voordat ik een verstandige deload deed. KT was natuurlijk niet de enige reden, maar combinatie van cutten, stress op werk en slecht slapen de laatste keer. Wat Bos zegt... je moet wel de signalen herkennen.
Ik had begrepen dat je nooit een deload doet omdat je die niet nodig hebt.
Ik herken de signalen wel, maar ik ben te koppig om op tijd op de rem te gaan staan. Als het schema zegt: "door trainen" dan doe ik dat, tot er staat "deload". Vaak is die deload dan al even van doen geweest.

Ik moet waarschijnlijk gewoon leren welk volume ik voor lange tijd aankan zonder te vaak een deload nodig te hebben.

Ik had begrepen dat je nooit een deload doet omdat je die niet nodig hebt.
Ik herken de signalen wel, maar ik ben te koppig om op tijd op de rem te gaan staan. Als het schema zegt: "door trainen" dan doe ik dat, tot er staat "deload". Vaak is die deload dan al even van doen geweest.

Ik moet waarschijnlijk gewoon leren welk volume ik voor lange tijd aankan zonder te vaak een deload nodig te hebben.
Ja dat is het ook. Signalen herkennen en niet koppig/eigenwijs zijn :D

En ik heb recent geleerd dat je tijdens een deload best de intensiteit redelijk hoog houdt maar vooral het volume aardig laat zakken.
Ik deed eerder andersom.

Dat kan allebei, het gaat om het totaal tonnage
Maar net waar je voorkeur aan geeft...kwestie van uitproberen

Het is vooral het volume dat voor vermoeidheid zorgt. Dat zou je dus moeten verlagen om de vermoeidheid te verminderen.
Wat je tijdens een deload niet wil, is dat je gains die je hebt gemaakt er weer op achteruit gaan. Als je de intensiteit voldoende hoog houdt voorkom je dat.
Vermoeidheid van het CNS kan je toch niet op enkele dagen of een week volledig wegwerken. Dat duurt langer.
De intensiteit hoog houden en het volume laag houden zorgt dus voor behoud van je kracht en verlaagt de lichamelijke vermoeidheid het meest (opladen glycogeen, herstel van spieren/pezen,verlagen algemene vermoeidheid).

1 stapje terug om er weer 2 vooruit te gaan :)

• #1.455
Squat
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 2
Set 6: 133,5 kg × 7
Set 7: 133,5 kg × 7

Bench Press 2 sec. pauze
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 110 kg × 5
Set 5: 110 kg × 5
Set 6: 110 kg × 5
Set 7: 110 kg × 5
Set 8: 110 kg × 4

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 150 kg × 1
Set 4: 162,5 kg × 1 x 6

Pull Up (Weighted)
Set 1: 0 kg × 6
Set 2: 0 kg × 6
Set 3: 0 kg × 6

Paar dingetjes veranderd voor de komende weken:
- 1 van 2 sessies benchen paused
- 1 van 3 sessies squatten paused
- 1 van 3 sessies deadliften geschrapt, komt wel iets voor in de plaats.

2 sec paused is toch lang met die gewicht Kraak T&G?
Netjes man...was je niet verzuurd?
Dat gaat je zeker wat opleveren...

Ligt de bar bij zo'n pauzed bench helemaal zonder spanning op je borst? Lijkt me niet toch? Dan is 2 sec best heavy....

Weighted pullup met 0 kg kan ik ook :P

• #1.458
2 sec paused is toch lang met die gewicht Kraak T&G?
Netjes man...was je niet verzuurd?
Dat gaat je zeker wat opleveren...

Ja, dat voelde ik wel. Zeker verzuurd, maar spierpijn valt mee vandaag.

Ligt de bar bij zo'n pauzed bench helemaal zonder spanning op je borst? Lijkt me niet toch? Dan is 2 sec best heavy....

Weighted pullup met 0 kg kan ik ook :P

Nee, je moet hem ondersteunen uiteraard.

Te lui om oefening te veranderen in mijn app :P

Ken je deze al?
The effects of adding single-joint exercises to a multi-joint exercise resistance training program on upper body muscle strength and size in trained men.
de França HS1, Branco PA1, Guedes Junior DP1,2, Gentil P3, Steele J4, Teixeira CV5,6.
Author information

Abstract
The aim of this study was compare changes in upper body muscle strength and size in trained men performing resistance training (RT) programs involving multi-joint plus single-joint (MJ+SJ) or only multi-joint (MJ) exercises. Twenty young men with at least 2 years of experience in RT were randomized in 2 groups: MJ+SJ (n = 10; age, 27.7 ± 6.6 years) and MJ (n = 10; age, 29.4 ± 4.6 years). Both groups trained for 8 weeks following a linear periodization model. Measures of elbow flexors and extensors 1-repetition maximum (1RM), flexed arm circumference (FAC), and arm muscle circumference (AMC) were taken pre- and post-training period. Both groups significantly increased 1RM for elbow flexion (4.99% and 6.42% for MJ and MJ+SJ, respectively), extension (10.60% vs 9.79%, for MJ and MJ+SJ, respectively), FAC (1.72% vs 1.45%, for MJ and MJ+SJ, respectively), and AMC (1.33% vs 3.17% for MJ and MJ+SJ, respectively). Comparison between groups revealed no significant difference in any variable. In conclusion, 8 weeks of RT involving MJ or MJ+SJ resulted in similar alterations in muscle strength and size in trained participants. Therefore, the addition of SJ exercises to a RT program involving MJ exercises does not seem to promote additional benefits to trained men, suggesting MJ-only RT to be a time-efficient approach.

The effects of adding single-joint exercises to a multi-joint exercise resistance training program on upper body muscle strength and size in traine... - PubMed - NCBI

Terug
Naar boven