Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II

Als je max nu hoger ligt en het voelt beter is dat 2x winst. :)

Bar laag in de handpalm houden is wel de way to go bij benchen. Dus even eraan wennen maar ...
Gaat goed hier verders :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.423
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 130 kg × 1
Set 7: 140 kg × 5
Set 8: 140 kg × 5

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 5

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 3

Pull Up
Set 1: 8 reps

Saaie boel.

• Like
Waarderingen: Inb4
Tis voor un goed doel....

Als je nog fit genoeg bent om gewoon verder te trainen is een deload niet echt nodig. En deload doe je eigenlijk best pas als je merkt dat de vermoeidheid zo opbouwt dat het moeilijk wordt om deftig te recupereren tijdens je volgende microcyclus/trainingsweek.

• #1.426

Dat is waar, maar van zulke trainingen ga ik altijd denken: kan het net zo goed niet doen. Is niet waar, maar de Lebowski in mij he ;)

Als je nog fit genoeg bent om gewoon verder te trainen is een deload niet echt nodig. En deload doe je eigenlijk best pas als je merkt dat de vermoeidheid zo opbouwt dat het moeilijk wordt om deftig te recupereren tijdens je volgende microcyclus/trainingsweek.

Wat lokt deze reactie precies uit, als ik vragen mag? (niet vervelend bedoeld, zie gewoon niet waar dit advies vandaan komt :))

Maar het was nodig hoor. Zowel op squat als bench merkte ik dat ik teveel vermoeidheid in mijn lijf had.

Als het makkelijk gaat dan flink de snelheid dr in..explosief dus
Light treen is voor onderhoud...volgende treen ...gaserop!!

Dat is waar, maar van zulke trainingen ga ik altijd denken: kan het net zo goed niet doen. Is niet waar, maar de Lebowski in mij he ;)

Wat lokt deze reactie precies uit, als ik vragen mag? (niet vervelend bedoeld, zie gewoon niet waar dit advies vandaan komt :))

Maar het was nodig hoor. Zowel op squat als bench merkte ik dat ik teveel vermoeidheid in mijn lijf had.
Je vond de training nogal saai. Dat heb ik vaak als ik nog veel meer in de tank heb dan wat er op het programma staat. Je opmerking gaf me de indruk dat je lang niet vermoeid genoeg bent voor dit soort volume.
Blijkbaar zat ik daar verkeerd.

• #1.429
Als het makkelijk gaat dan flink de snelheid dr in..explosief dus
Light treen is voor onderhoud...volgende treen ...gaserop!!

Volgende week weer een beetje gas :)

Je vond de training nogal saai. Dat heb ik vaak als ik nog veel meer in de tank heb dan wat er op het programma staat. Je opmerking gaf me de indruk dat je lang niet vermoeid genoeg bent voor dit soort volume.
Blijkbaar zat ik daar verkeerd.

Ik merkte nog niet veel van de relatieve rust. Volgende week ben ik al het goed is uitgerust, maar moet ik inkomen. De week daarna kan ik pieken.

En deload doe je eigenlijk best pas als je merkt dat de vermoeidheid zo opbouwt dat het moeilijk wordt om deftig te recupereren tijdens je volgende microcyclus/trainingsweek.
dan ben je volgens mij te laat met je deload. zeker als je zo oud bent als crakie :trollface:

Allemaal luiheid dat deloaden. Gewoon knallen :D

• #1.433
dan ben je volgens mij te laat met je deload. zeker als je zo oud bent als crakie :trollface:

Je bent altijd te laat, maar het alternatief (een standaard deload om de zoveel tijd) is niet per se beter: ook daar kun je al eerder behoefte hebben of totaal overbodig deloaden.

Allemaal luiheid dat deloaden. Gewoon knallen :D

Luiheid moet je voor je laten werken!

Ik denk dat we ongeveer dezelfde leeftijd hebben. ;)

Crakie77 is het voluit ;)

Je bent altijd te laat, maar het alternatief (een standaard deload om de zoveel tijd) is niet per se beter: ook daar kun je al eerder behoefte hebben of totaal overbodig deloaden.
En vermoeidheid opbouwen gedurende een lange trainingscyclus is op zich ook geen probleem. zolang het meer niet de spuigaten uitloopt.
Je CNS recupereert sowieso trager, dus die vermoeidheid moet je na een lange periode toch afbouwen door het enkele weken rustig aan te doen.
Maar tijdens een lange cyclus kan je gerust een weekje deloaden zonder enig probleem te vormen inzake progressie.
Je zou ook lichte sessies kunnen inlassen om de vermoeidheid wat te reguleren. Da's misschien zelfs nuttiger.

Jij, jonge snaak! :D

• #1.435
En vermoeidheid opbouwen gedurende een lange trainingscyclus is op zich ook geen probleem. zolang het meer niet de spuigaten uitloopt.
Je CNS recupereert sowieso trager, dus die vermoeidheid moet je na een lange periode toch afbouwen door het enkele weken rustig aan te doen.
Maar tijdens een lange cyclus kan je gerust een weekje deloaden zonder enig probleem te vormen inzake progressie.
Je zou ook lichte sessies kunnen inlassen om de vermoeidheid wat te reguleren. Da's misschien zelfs nuttiger.

Jij, jonge snaak! :D

Ik grijp nu in zodra het zwaarder valt dan ik redelijkerwijs kan verwachten. Meestal niet direct de eerste beste keer, maar na nog een tegenvallende training staan de seinen echt op rood. In de toekomst hoop ik nog iets pro-actiever te kunnen zijn, maar dit werkt zo wel voldoende denk ik.

Ik deload liever niet als het niet nodig is. Ik kom er nooit echt fris uit, dat kost nóg een week.

Tja ....je ken de klok niet terugdraaien..vertel mij wat
Anders had ik hem vandaag 1 jaar terug gezet....en was ik op 6-5-2016 16.15u wat anders gaan doen.....:(

Ik grijp nu in zodra het zwaarder valt dan ik redelijkerwijs kan verwachten. Meestal niet direct de eerste beste keer, maar na nog een tegenvallende training staan de seinen echt op rood. In de toekomst hoop ik nog iets pro-actiever te kunnen zijn, maar dit werkt zo wel voldoende denk ik.

Ik deload liever niet als het niet nodig is. Ik kom er nooit echt fris uit, dat kost nóg een week.
Dat lijkt me wel een goeie strategie die je toepast.
Ik heb de slechte gewoonte om door alles heen te willen trainen. De ervaring leert me dat niet aan anderen te moeten aanraden. ;)

Tja ....je ken de klok niet terugdraaien..vertel mij wat
Anders had ik hem vandaag 1 jaar terug gezet....en was ik op 6-5-2016 16.15u wat anders gaan doen.....:(
Oh? Wat is er een jaar gelden dan gebeurd?

• #1.440
Dat lijkt me wel een goeie strategie die je toepast.
Ik heb de slechte gewoonte om door alles heen te willen trainen. De ervaring leert me dat niet aan anderen te moeten aanraden. ;)

Ach kerel, dat heb ik ook altijd gedaan. Ook daarom is een vaste deload niet mijn ding: ik train dan door tot de deload.

---

Squat paused
Set 2: 50 kg × 3
Set 3: 70 kg × 3
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 3

Bench Press paused
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 110 kg × 5

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 160 kg × 1

Vandaag voelde alles lichter, dus maandag zou ik weer het mannetje moeten zijn.

Terug
Naar boven