Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.541
Ofwel is mijn squat gewoon erg goed.:D

Nou ja, op dit niveau verwacht je in principe een 10-20% hogere deadlift. Tenminste, ik neem aan dat wij vergelijkbaar zijn. Wat zijn die pr's?

Devil be gone!

---

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 131 kg × 6
Set 7: 131 kg × 6
Set 8: 131 kg × 6
Set 9: 131 kg × 6
Set 10: 131 kg × 6

Smooth sailing. Goede beslissing even stapje terug te doen. Ik voel dat duidelijk momentum opbouw om over recente pr's te gaan (vpr's vanaf volgende week).

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 1
Set 5: 67,5 kg × 1
Set 6: 75 kg × 3
Set 7: 75 kg × 3
Set 8: 75 kg × 3

Ook prima, paar weken geleden kwam ik niet verder dan 75x2x3.

Devil's lift

Zooi romanian, overgaand in block deadlifts met de blokken zo hoog als ik maar kon maken (5-7 cm onder de knie). Ik kan best hip hingen blijkt. Het plan: blokken steeds lager, onderwijl met oefeningen en stretches de mobiliteit opbouwen om dat te doen.

Nou ja, op dit niveau verwacht je in principe een 10-20% hogere deadlift. Tenminste, ik neem aan dat wij vergelijkbaar zijn. Wat zijn die pr's?
190kg voor beiden.
Momenteel lig ik een beetje in de lappenmand met peesontstekingen en wat medische ingrepen. Veel progressie zit er de komende tijd dus niet in.

• Like
Waarderingen: Inb4
Devil's lift

Zooi romanian, overgaand in block deadlifts met de blokken zo hoog als ik maar kon maken (5-7 cm onder de knie). Ik kan best hip hingen blijkt. Het plan: blokken steeds lager, onderwijl met oefeningen en stretches de mobiliteit opbouwen om dat te doen.
Dat is weer een positieve vibe :) Met een omweg ga je die devil's lift verslaan lijkt me :D

• #1.544
190kg voor beiden.
Momenteel lig ik een beetje in de lappenmand met peesontstekingen en wat medische ingrepen. Veel progressie zit er de komende tijd dus niet in.

Zelfs weer een beetje op niveau komen kan op onze respectabele leeftijd nog een hele klus zijn, helaas :(

Maar een pr is een pr en die pakken ze je niet meer af!

Dat is weer een positieve vibe :) Met een omweg ga je die devil's lift verslaan lijkt me :D

Vandaag iig flink spierpijn in de hammies en mijn kont :thumbup:

2 weken geleden trok je nog singles van 180 weg toch? In vergelijking met je bench is het misschien wat karig maar zo slecht is het toch ook weer niet.

• #1.546
2 weken geleden trok je nog singles van 180 weg toch? In vergelijking met je bench is het misschien wat karig maar zo slecht is het toch ook weer niet.

Nee klopt, maar dat was ook de max die ik had ingevuld 3 maanden geleden op basis van 5x165 meen ik. Nu is een berekening niet hetzelfde als een echt pr, maar de vooruitgang is toch wel mager. Zeker gezien de squat, die wel flink is verbeterd.

hmm toch nog bezig om de devils lift beter te krijgen :thumbup:
en het mooie is dat we op ''onze'' leeftijd bijna zeker weten dat dit beloond gaat worden, de aanhouder wint altijd (nou ja bijna altijd)

• #1.548
Squat
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 138,5 kg × 4
Set 7: 138,5 kg × 4
Set 8: 138,5 kg × 4
Set 9: 138,5 kg × 4
Set 10: 138,5 kg × 4
Set 11: 138,5 kg × 4

Volgende week gaan we voor nieuwe vpr's.

Bench Press
Set 5: 115 kg × 1
Set 6: 126 kg × 3
Set 7: 126 kg × 3
Set 8: 126 kg × 3
Set 9: 126 kg × 3
Set 10: 126 kg × 3 vpr

Mooi! Paar weken geleden moest ik dit afbreken.

Romanian Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8
Set 4: 90 kg × 8
Set 5: 90 kg × 8

Toch steeds een beetje dieper.

lekker hams en glutes trainen met die romanians, hoe staat het eigenlijk met de flexibiliteit daarvan?

• #1.550
lekker hams en glutes trainen met die romanians, hoe staat het eigenlijk met de flexibiliteit daarvan?

Ik kom tot net onder de knie aan het begin, paar centimeter verder naarmate ik opwarm. Lange weg te gaan voor ik met de schijven de grond raak (en dus min of meer in de startpositie van de echte dl zit). En dan heb ik waarschijnlijk nog hamstrings/heupen die ver achter lopen op de rest.

Zal ook onderin een poosje vasthouden als statische rek. Is het meest functioneel.

Ik kom tot net onder de knie aan het begin, paar centimeter verder naarmate ik opwarm. Lange weg te gaan voor ik met de schijven de grond raak (en dus min of meer in de startpositie van de echte dl zit). En dan heb ik waarschijnlijk nog hamstrings/heupen die ver achter lopen op de rest.

Zal ook onderin een poosje vasthouden als statische rek. Is het meest functioneel.
Klinkt goed. En dan met straps? Want het is niet de bedoeling dat de vingers hier beperkend worden. Met romanians kan je wel je hip hinge goed oefenen.

En dit doe je om uiteindelijk je conventionele deadlift te verbeteren toch?

• #1.554
En dit doe je om uiteindelijk je conventionele deadlift te verbeteren toch?

Eerst maar eens zien uit te voeren met een echte hip hinge. Het is altijd een soort squat geweest bij mij, quad dominant. Honderden filmpjes en artikelen gelezen en nu pas heb ik het door. Het is gek, maar je kunt de complete setup-voorschriften perfect toepassen en toch niet (of maar half) hip hingen.

Of de lift beter wordt, moeten we zien. Maar het is sowieso goed voor mijn lijf, denk ik. Beter in balans, goed voor de rug.

De cue bij hip hinge is dat je je p**mel naar voren duwt, wat als gevolg heeft dat de rug omhoog komt. Maar zoveel wijsheid kan ik me ook niet meer bedenken zodra ik meer dan 100 kg in mijn handen heb... :o

• #1.557
  • Like
  • #1.560
Holle rug, dus een overcompensatie van de neiging om bol te trekken eigenlijk?

Inderdaad.

En verder kan ik me niet voorstellen dat ik straks een bar op de grond in beweging krijg door met mijn heupen te duwen. Of is het eerste stukje nog niet een hinge?

• Like
Terug
Naar boven