Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II

Inderdaad.

En verder kan ik me niet voorstellen dat ik straks een bar op de grond in beweging krijg door met mijn heupen te duwen. Of is het eerste stukje nog niet een hinge?
Dat ben ik met je eens, dat stukje is bij mij ook vooral uit de bovenbenen, dus stukje squat. Nu ik er over nadenk ... kan dat niet anders toch? Tenzij je er een SLDL van maakt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.562
Dat ben ik met je eens, dat stukje is bij mij ook vooral uit de bovenbenen, dus stukje squat. Nu ik er over nadenk ... kan dat niet anders toch? Tenzij je er een SLDL van maakt.

Nee klopt, moet wel he. Tot aan de knie blijft de heuphoek hetzelfde (en verandert de kniehoek alleen). Dit is het bekende 'duw de aarde van je vandaan'. Daarna heupen erin gooien.

ik doe alleen sumo ( dames dl ) daar gebruik je meer je benen bij als met conventional dl, maar bij conventional zal de beweging ook worden ingezet met legdrive, tot net onder de knieen denk ik zo en dan komen je heupen erbij lijkt mij, glutes goed aanspannen om te zorgen dat je je rug niet te hol trekt.
de bar moet eigenlijk tijdens het aanspannen je spieren (vooral lats en schouders), en met het op spanning zetten van je armen al loskomen van de vloer.

Je moet je heupen ook niet te diep willen laten zakken bij lift-off.
Misschien dat dit je kan helpen?

• #1.565
ik doe alleen sumo ( dames dl ) daar gebruik je meer je benen bij als met conventional dl, maar bij conventional zal de beweging ook worden ingezet met legdrive, tot net onder de knieen denk ik zo en dan komen je heupen erbij lijkt mij, glutes goed aanspannen om te zorgen dat je je rug niet te hol trekt.
de bar moet eigenlijk tijdens het aanspannen je spieren (vooral lats en schouders), en met het op spanning zetten van je armen al loskomen van de vloer.

Niks dames-dl, volgens staat menig wereldrecord op naam van sumolifters (in verschillende gewichtsklasses)!

Yep, die had ik al eens bestudeerd :thumbup:

• Like
Waarderingen: Inb4
Wat me hier opvalt is het grote aantal woorden om een beperkt aantal zaken uit te leggen. Aanhechting van de lats recht boven de middenvoet, dus zichtbare schouders zijn iets verder naar voren. Duidelijk. Anthrometrie (lengte benen/armen/rug) bepaalt de hoek van je rug als de bar op de grond ligt. Lijkt duidelijk, maar door je knieen meer of minder te strekken komen je heupen hoger of lager zonder dat de bar beweegt. Meer squat of meer straight leg dl style. Beiden zijn niet goed volgens hen (duh...) Hamstring flexibiliteit is bullshit in dit proces volgens hen (ben ik het wel mee eens). Wat ik uit de warrige rest van het verhaal haal, is dat de beste begin hoek die is, waarbij je na de initieele knie extensie fase de beste heuphoek overhoudt voor de heup extensie. Of interpreteer ik het nu te vrijelijk?

• #1.567
Wat me hier opvalt is het grote aantal woorden om een beperkt aantal zaken uit te leggen. Aanhechting van de lats recht boven de middenvoet, dus zichtbare schouders zijn iets verder naar voren. Duidelijk. Anthrometrie (lengte benen/armen/rug) bepaalt de hoek van je rug als de bar op de grond ligt. Lijkt duidelijk, maar door je knieen meer of minder te strekken komen je heupen hoger of lager zonder dat de bar beweegt. Meer squat of meer straight leg dl style. Beiden zijn niet goed volgens hen (duh...) Hamstring flexibiliteit is bullshit in dit proces volgens hen (ben ik het wel mee eens). Wat ik uit de warrige rest van het verhaal haal, is dat de beste begin hoek die is, waarbij je na de initieele knie extensie fase de beste heuphoek overhoudt voor de heup extensie. Of interpreteer ik het nu te vrijelijk?

Ja Rippetoe is nogal een pedant mannetje. Ik kan er ook niet uithalen wat de beste hoek is. Of tenminste, hoe je dat weet. Ergens tussen niet stiff-leggen en squatten. Maar goed, er is ook nog dit hoopgevende artikel.

---

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 127,5 kg × 8
Set 7: 127,5 kg × 8
Set 8: 127,5 kg × 8
Set 9: 127,5 kg × 8 vpr

Bench Press
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 110 kg × 7
Set 5: 110 kg × 7
Set 6: 110 kg × 7
Set 7: 110 kg × 7
Set 8: 110 kg × 7 vpr

Zooi romanian en block deadlifts.

Voel me sterk en fit, helemaal klaar voor de eindsprint. Ook bijzonder veel honger trouwens.

• #1.572
Squat
Set 6: 135 kg × 6
Set 7: 135 kg × 6
Set 8: 135 kg × 6
Set 9: 135 kg × 6
Set 10: 135 kg × 6 vpr

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 1
Set 5: 70 kg × 1
Set 6: 77,5 kg × 2
Set 7: 77,5 kg × 2
Set 8: 77,5 kg × 3

Van singles naar doubles op dit gewicht EN een repje over bij de derde set :D

Romanian Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 100 kg × 8
Set 4: 100 kg × 8 paused onderin

Okidokie.

Kom je al dieper met die RDL?

• #1.575
Squat
Set 5: 120 kg × 2
Set 6: 142,5 kg × 4
Set 7: 142,5 kg × 4
Set 8: 142,5 kg × 4
Set 9: 142,5 kg × 4
Set 10: 142,5 kg × 4 vpr

Hmmm, als ik kijk hoe dit gaat (allemaal kwaliteitsreps) moet 5x5x145 ook wel kunnen. En dan zit ik theoretisch heel dicht op 180.

Bench Press
Set 4: 100 kg × 5
Set 6: 135 kg × 3 4F reppr

No chance in hell met rep 4.

Block pull 7 cm
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 5
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 120 kg × 3
Set 5: 140 kg × 3

Door mijn schenen kaarsrecht te houden, haal ik de quads er bijna helemaal uit en betrek ik mijn hammies er maximaal. Erg sterk zijn ze niet, zoals jullie zien.

135x3 op de bank. Meer dan netjes man! Hoe gaat ie met je love handles?

Door mijn schenen kaarsrecht te houden, haal ik de quads er bijna helemaal uit en betrek ik mijn hammies er maximaal. Erg sterk zijn ze niet, zoals jullie zien.
Ik zat dat verhaal van rechte schenen bij Rippetoe te lezen idd, en vind het een rare houding. Je hangt dan ahw aan de bar met je lichaam. Wat zou je er mee bereiken?

• #1.579
135x3 op de bank. Meer dan netjes man! Hoe gaat ie met je love handles?

Heb weer een leuk pensje! Maar twee gaatjes minder dan toen ik 91 was, dus toch relatief minder vet gegaind.

Ik zat dat verhaal van rechte schenen bij Rippetoe te lezen idd, en vind het een rare houding. Je hangt dan ahw aan de bar met je lichaam. Wat zou je er mee bereiken?

Ik zie wel een voordeel van aan de bar hangen, maar voor nu is dit puur om maximaal de hammies leren te gebruiken. Later pak ik de quads weer mee.

Hm, naar mezelf kijkend trek ik dat toch in twijfel. :thinking:

Onzin, het is gewoon moeilijk het juiste pad te vinden en blijven te volgen.

Onzin, het is gewoon moeilijk het juiste pad te vinden en blijven te volgen.
Dat bedoel ik dus, ik bega af en toe nog steeds stommiteiten en ik heb zat gebreken. Maar ik neem aan dat dat gewoon menselijk is.

Met de leeftijd komt vooral ervaring, waarmee je het allemaal wat beter kunt handelen en verbloemen. :D

Terug
Naar boven