AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II

Met alleen prime movers, zonder stabilisators bereik je nog niet veel :)

Ik zou toch mar wat rows gaan doen dan. Met zwakke lats is een goeie lift-off zo goed als niet te doen.

Nee, geen rows. Waarom zou ik? Lats zijn voor geen enkele lift prime movers.

Ik train zelf soms ook periodes lang zonder (of vrij weinig) rows en dergelijk assistance werk, maar jij lijkt wel erg beperkt in je oefening keuze (correct me if I'm wrong). Wat is daar eigenlijk je reden voor?

The way of the dude

Hij bedoelt denk ik dat je jouw rug sowieso niet meer recht kunt houden wanneer je met rechte benen voorbij je knie komt (gemiddelde mens). Als je iets je knie buigt dan kom je weer verder. Qua rug recht houden heb ik hier wel eens zo'n zeiktopic gezien maar ik houd sowieso mijn rug recht met elke DL-vorm.
En de rows ondersteunen de DL toch flink durf ik wel te stellen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.607
Ik zou toch mar wat rows gaan doen dan. Met zwakke lats is een goeie lift-off zo goed als niet te doen.

Rows zijn gewoon een rugoefening IMO - de HELE rug. Die lats zijn alleen belangrijk omdat ze uit de weg moeten: How to Deadlift: The Definitive Guide • Stronger by Science

Ik train zelf soms ook periodes lang zonder (of vrij weinig) rows en dergelijk assistance werk, maar jij lijkt wel erg beperkt in je oefening keuze (correct me if I'm wrong). Wat is daar eigenlijk je reden voor?

Dat is gewoon zo gelopen. Wilde een poosje bijna alleen maar de grote vier doen, en toen ging het goed dus nog wat langer en toen was het al bijna vakantie en dus maar afgemaakt. Ik ga er goed op hoor, op de deadlift na dan.

Hij bedoelt denk ik dat je jouw rug sowieso niet meer recht kunt houden wanneer je met rechte benen voorbij je knie komt (gemiddelde mens). Als je iets je knie buigt dan kom je weer verder. Qua rug recht houden heb ik hier wel eens zo'n zeiktopic gezien maar ik houd sowieso mijn rug recht met elke DL-vorm.
En de rows ondersteunen de DL toch flink durf ik wel te stellen.

Oké, dan is alleen de onderrug nog een issue. Sommigen zeggen dat je die rustig kunt bollen, anderen peeuwen van niet.

Rows ben ik het niet mee eens. Maar ik zoek argumenten om ze niet te hoeven doen ;)

Tja, rows zijn echt niet alleen voor je lats hoor en er zijn toch wel veel sterke deadlifters die erbij zweren. Ik ben geen sterke deadlifter, maar als ik veel row merk ik dat mijn bovenrug niet meer de beperkende factor vormt. Misschien toch eens proberen, 1x per week BB rows en op je deadlift dag bijv. DB rows.

Rows zijn gewoon een rugoefening IMO - de HELE rug. Die lats zijn alleen belangrijk omdat ze uit de weg moeten: How to Deadlift: The Definitive Guide • Stronger by Science
Lees het artikel nog eens opnieuw.
Je lats aanspannen helpt bij het strak houden van je bovenrug. Tot 20% reductie in de stress rond T9/T10.

Straight arm pull-downs hebben me goed geholpen bij de lift-off. Als je lats gewoon erg strak staan, bol je de bovenrug veel minder snel. En lock-out is veel makkelijker met een strakke bovenrug.

• #1.610
Misschien toch eens proberen, 1x per week BB rows en op je deadlift dag bijv. DB rows.

NEE!

Lees het artikel nog eens opnieuw.
Je lats aanspannen helpt bij het strak houden van je bovenrug. Tot 20% reductie in de stress rond T9/T10.

Straight arm pull-downs hebben me goed geholpen bij de lift-off. Als je lats gewoon erg strak staan, bol je de bovenrug veel minder snel. En lock-out is veel makkelijker met een strakke bovenrug.

NEE!

;)

Jongens, ik ga heus wel weer gevarieerder trainen. Nu eerst even pr's zetten, dan op vakantie. En dan hoogstwaarschijnlijk weer cutten :(

Hoe ga je PR's zetten als je de (waarschijnlijke) oorzaak dat je geen PR haalt niet aanpakt?

Stijfkop!
:D

Nee, geen rows. Waarom zou ik? Lats zijn voor geen enkele lift prime movers.

wat is dit nou weer voor opmerking?
omdat het geen prime movers zijn betekend niet dat ze je niet helpen.
rows versterken je hele rug en dragen echt veel bij voor een deadlift.

wees geen p*ssy en doe je zware rows!

Ja, wat moet ik dan? Twee weken als een gek gaan rowen en dan een pr trekken lijkt me niet realistisch ;)
Nee, op 2 weken gaat dat geen wereld van verschil opleveren.
Maar ik heb de indruk dat je sowieso niet gemotiveerd bent om nuttige assistentie te doen. Zo ga je gewoon blijven hangen op je huidige niveau. Eens je prime movers op hetzelfde niveau zitten dan je secundaire spiergroepen ga je blijven sukkelen op een plateautje vrees ik.

• #1.617
wat is dit nou weer voor opmerking?
omdat het geen prime movers zijn betekend niet dat ze je niet helpen.
rows versterken je hele rug en dragen echt veel bij voor een deadlift.

wees geen p*ssy en doe je zware rows!

Jahaaa, komt goed.

Nee, op 2 weken gaat dat geen wereld van verschil opleveren.
Maar ik heb de indruk dat je sowieso niet gemotiveerd bent om nuttige assistentie te doen. Zo ga je gewoon blijven hangen op je huidige niveau. Eens je prime movers op hetzelfde niveau zitten dan je secundaire spiergroepen ga je blijven sukkelen op een plateautje vrees ik.

Dat zie je verkeerd. Het is alleen nu, zo vlak voor de vakantie, niet het moment meer om alles nog eens om te gooien. Toegegeven, het is met een maand of 4 alleen maar de grote vier uit de hand gelopen. Dat was echt te lang. Hoewel de resultaten op squat en de presses ook wel weer erg goed zijn, afgezet tegen de laatste jaren.

Na je vakantie een beetje meer variatie er in gooien en die DL zal dan ook wel goed komen.

4 maanden is inderdaad wel overdreven lang om je enkel op je prime movers te concentreren.

Vermakelijk log dit, lees het altijd met veel plezier. Zowel qua nuttige info alsmede de soms ironische ondertoon.
Mooi.

• #1.620
Na je vakantie een beetje meer variatie er in gooien en die DL zal dan ook wel goed komen.

4 maanden is inderdaad wel overdreven lang om je enkel op je prime movers te concentreren.

Indeed.

Vermakelijk log dit, lees het altijd met veel plezier. Zowel qua nuttige info alsmede de soms ironische ondertoon.
Mooi.

En, niet te vergeten, de brute gewichten die hier worden getild door een schrale ecto met bierbuik!

Terug
Naar boven