XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II

Dat zijn hele mooie getallen waar je naar toe werkt :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.642
90 MP zou wel bruut zijn, hoor!

90 MP op jouw gewicht is echt behoorlijk.
Een motiverend topic dit gezien we op hetzelfde gewicht zitten en je nog iets ouder dan ik ben.

BW MP, wie droomt er niet van!

een beetje rust kan helpen, al moet ik zeggen dat ikzelf de laatste tijd helemaal niet goed uit een deloadweek kom.

rond de 90 kg op een ohp is echt wel bar veel hoor
die 170 squat is in ieder geval binnen, dat is al een mooi resultaat

Veel hoger dan 170 (of whatever ik volgende week squat) gaat het nooit meer worden, vrees ik :(

Dat zijn hele mooie getallen waar je naar toe werkt :)

Ik had zo graag 200 nog gedaan, maar ik zie het niet meer gebeuren.

• #1.644
Deze periode, of bedoel je dat het vanaf hier alleen nog maar bergafwaards is tot de dood?

Ik had graag ooit 200 gedaan. Maar na 10 jaar serieus trainen zonder dat te halen en dit jaar de 40 te passeren, is het niet erg realistisch om daar nog voor te gaan. Tenzij ik bereid ben eruit te zien als een 9 maanden zwangere vrouw, en dat ben ik niet. Het is zoals bekend bovendien ook nog erg ongezond al dat buikvet. Het is wel tragisch eigenlijk, dat genetische aanleg voor vetverdeling roet in het eten gooit. Vet gaat bij veel mannen natuurlijk relatief veel naar de buik, maar bij mij is het wel erg extreem.

Bergafwaarts tot de dood is wel heel negatief. 2xBW squatten moet nog kunnen!

Ik had graag ooit 200 gedaan. Maar na 10 jaar serieus trainen zonder dat te halen en dit jaar de 40 te passeren, is het niet erg realistisch om daar nog voor te gaan. Tenzij ik bereid ben eruit te zien als een 9 maanden zwangere vrouw, en dat ben ik niet. Het is zoals bekend bovendien ook nog erg ongezond al dat buikvet. Het is wel tragisch eigenlijk, dat genetische aanleg voor vetverdeling roet in het eten gooit. Vet gaat bij veel mannen natuurlijk relatief veel naar de buik, maar bij mij is het wel erg extreem.
Je MOET fatsoenlijk eten om sterker te kunnen worden, dat ben ik met je eens. En cutten is iedere keer een achteruitgang, hoe klein ook. Maar ik bestrijd dat sterker worden alleen lukt als je de pens alsmaar dikker laat worden. Er zijn toch echt wel behoorlijk atletische powerlifters.

Bergafwaarts tot de dood is wel heel negatief. 2xBW squatten moet nog kunnen!
Juist, zo'n opmerking wilde ik je ontlokken....
Als we even aannemen dat jij en ik beiden enigszins normaal in elkaar zitten, en ik tot 55 jaar nog wel gains heb kunnen maken, heb jij nog zeker 15 jaar voor de boeg. Alleen is de vooruitgang steeds langzamer naarmate je meer jaren training onder de belt hebt (mits zonder sups....). Het wordt wel steeds meer ploeteren :(

gewoon die 200 nog even in beeld houden kraak, you never know
en vetjes aanzetten rond je middel komt me wel bekend voor, heb ik gaande de jaren ook steeds meer last van gekregen en het is steeds moeilijker om dat nog weer weg te cutten :(.

• #1.647
Je MOET fatsoenlijk eten om sterker te kunnen worden, dat ben ik met je eens. En cutten is iedere keer een achteruitgang, hoe klein ook. Maar ik bestrijd dat sterker worden alleen lukt als je de pens alsmaar dikker laat worden. Er zijn toch echt wel behoorlijk atletische powerlifters.

Ik weet niet hoor. Zelfs in het hele bescheiden tempo waarin ik ben aangekomen de afgelopen 1,5 jaar (gemiddeld 250 gram/maand), groeit de pens nog steeds.

Juist, zo'n opmerking wilde ik je ontlokken....
Als we even aannemen dat jij en ik beiden enigszins normaal in elkaar zitten, en ik tot 55 jaar nog wel gains heb kunnen maken, heb jij nog zeker 15 jaar voor de boeg. Alleen is de vooruitgang steeds langzamer naarmate je meer jaren training onder de belt hebt (mits zonder sups....). Het wordt wel steeds meer ploeteren :(

Supps? Tell me more! ;)

gewoon die 200 nog even in beeld houden kraak, you never know
en vetjes aanzetten rond je middel komt me wel bekend voor, heb ik gaande de jaren ook steeds meer last van gekregen en het is steeds moeilijker om dat nog weer weg te cutten :(.

Nah, ik kan het beter uit mijn hoofd zetten.

Ik weet niet hoor. Zelfs in het hele bescheiden tempo waarin ik ben aangekomen de afgelopen 1,5 jaar (gemiddeld 250 gram/maand), groeit de pens nog steeds.
Misschien meer eiwitten en minder koolhydraten eten?
Beetje meer onverzadigde vetten zou ook kunnen helpen.
Dat zou ik uit mijn hoofdzetten als ik jouw was.
Nah, ik kan het beter uit mijn hoofd zetten.
Helemaal niet. 2x BW moet zeker lukken. Is mij ook gelukt nadat ik 40 ben geworden.
Ik zou me meer op een peaking cycle richten om die 2x BW te squatten. Met setjes van 5 en 3 kom je er niet. Je moet je enkele weken concentreren op echt alles in 1 lift te steken.
Uiteraard kan je die kracht niet zo lang vast houden maar je kan je volgende trainingscyclus in de 5 rep-range er op baseren en zo weer verder groeien.

• #1.650
Misschien meer eiwitten en minder koolhydraten eten?
Beetje meer onverzadigde vetten zou ook kunnen helpen.

Dat zou ik uit mijn hoofdzetten als ik jouw was.

Helemaal niet. 2x BW moet zeker lukken. Is mij ook gelukt nadat ik 40 ben geworden.
Ik zou me meer op een peaking cycle richten om die 2x BW te squatten. Met setjes van 5 en 3 kom je er niet. Je moet je enkele weken concentreren op echt alles in 1 lift te steken.
Uiteraard kan je die kracht niet zo lang vast houden maar je kan je volgende trainingscyclus in de 5 rep-range er op baseren en zo weer verder groeien.

Dat soort dingen zijn echt onzin IMO.

Dat was natuurlijk een grapje.

Ik doelde op de 200, die 2xBW is zeker te doen.

Die 200 moet echt wel lukken. Pas je voeding aan, misschien heb je wel wat meer proteine nodig voor je herstel. Je bent 'ouder' etc.

Misschien frequentie wat omhoog, volume omhoog, intensiteit wat naar beneden. Genoeg variabelen om mee te spelen, je kent ze zelf ook wel. 170 heb je in de pocket, 180 is een maybe. De rest lukt je ook wel.

Daarnaast ben je +/- 90@180 en is de zomer al zo goed als over en hoef je je daarom geen zorgen te maken over een kilo extra :D

Go for it, dude!

• #1.652
Eerst maar eens kijken hoe ik uit de cut kom. Vakantie, kracht op peil brengen, cutten, en dan zijn we alweer in 2018 denk ik.

Dat soort dingen zijn echt onzin IMO.

Dat was natuurlijk een grapje.

Ik doelde op de 200, die 2xBW is zeker te doen.

Dat kan dan wel jouw opinie zijn, maar het is een feit dat over de jaren je eiwitsynthese er op achteruit gaat en je makkelijker vetmassa kweekt. Dan moet je je dieet er wat op aanpassen en zorgen dat je el degelijk voldoende eiwitten binnen krijgt en moet je er op letten dat je kh zo beperkt worden dat je niet teveel reserves overhoudt.

Als die 2x BW wel haalbaar lijkt zie ik niet echt in waarom je twijfelt dat die 200kg haalbaar is. Zo enorm groot is dat verschil nu ook weer niet.

En zet die 6-pack uit je hoofd als je 40 bent. Nobody needs a 6-pack @ 40.:rolleyes:

• #1.654
Dat kan dan wel jouw opinie zijn, maar het is een feit dat over de jaren je eiwitsynthese er op achteruit gaat en je makkelijker vetmassa kweekt. Dan moet je je dieet er wat op aanpassen en zorgen dat je el degelijk voldoende eiwitten binnen krijgt en moet je er op letten dat je kh zo beperkt worden dat je niet teveel reserves overhoudt.

Als die 2x BW wel haalbaar lijkt zie ik niet echt in waarom je twijfelt dat die 200kg haalbaar is. Zo enorm groot is dat verschil nu ook weer niet.

En zet die 6-pack uit je hoofd als je 40 bent. Nobody needs a 6-pack @ 40.:rolleyes:

Je weet niet eens hoeveel eiwit ik NU eet. Alsof eiwitinname het enige is wat je prestaties bepaalt. FYI het is typisch 1,3-1x4 g/ kg BW in de 24u na de training. Meestal iets lager daarbuiten, omdat ik dan het shakeje achterwege laat. Meer is echt onnodig volgens de bronnen die ik vertrouw, maar minstens zo belangrijk: ik kan het niet tegenover mezelf verantwoorden. Eiwitproductie drukt zwaar op het milieu en dat gaat me aan het hart. Het is eigenlijk al belachelijk veel meer dan nodig, alleen maar omdat ik zo nodig sterk moet zijn.

We zullen zien. Ik ga uiteraard niet express proberen NIET 200 kg te squatten. Maar ik denk dat ik meer rust en geduld creëer als ik het uit mijn hoofd zet.

Sixpack is nooit een doel geweest, alleen een tamelijk gezonde buikomtrek en niet om de paar jaar mijn hele garderobe moeten vervangen.

Je weet niet eens hoeveel eiwit ik NU eet. Alsof eiwitinname het enige is wat je prestaties bepaalt. FYI het is typisch 1,3-1x4 g/ kg BW in de 24u na de training. Meestal iets lager daarbuiten, omdat ik dan het shakeje achterwege laat. Meer is echt onnodig volgens de bronnen die ik vertrouw, maar minstens zo belangrijk: ik kan het niet tegenover mezelf verantwoorden. Eiwitproductie drukt zwaar op het milieu en dat gaat me aan het hart. Het is eigenlijk al belachelijk veel meer dan nodig, alleen maar omdat ik zo nodig sterk moet zijn.

We zullen zien. Ik ga uiteraard niet express proberen NIET 200 kg te squatten. Maar ik denk dat ik meer rust en geduld creëer als ik het uit mijn hoofd zet.

Sixpack is nooit een doel geweest, alleen een tamelijk gezonde buikomtrek en niet om de paar jaar mijn hele garderobe moeten vervangen.
Ik zeg niet dat het je prestaties bepaalt. Ik wil maar zeggen dat je met een hogere eiwitinname en een lage kh inname meer kans maakt om geen dikke buik te krijgen, ook al eet je meer. Zeker op onze leeftijd.
Wat bedoel je nu met die formule. Als ik ze uitreken kom ik op -2,7g/kg BW. ???
Ik snap je bekommernissen met het milieu wel. Ik stel me er zelf ook af en toe vragen bij. Ik hoop maar dat het labo-vlees niet te lang meer op zich laat wachten. (schatting is nog ongeveer 10 jaar :( )

Als je doelen zijn om toch nog zoveel mogelijk progressie te maken kom je uiteindelijk toch nog wel bij die 200kg uit. Dan heb je er niet met opzet naartoe gewerkt maar zal het je hoogstwaarschijnlijk toch lukken. ;)

Ik ga proberen om op 92kg te blijven ... eens ik weer kan trainen. Ik ben namelijk op zeeer korte tijd 7kg afgevallen na een chirurgische ingreep.
Dan heb ik een klein buikje, maar omdat mijn gewicht dan stabiel blijft, blijft de kleerkast ook met dezelfde kleren gevuld. :D

• #1.656
Typefoutje: 1,3 tot 1,4 gram eiwit per kg lichaamsgewicht per dag, oftewel ca. 115 tot 125 gram per dag (in de 24 u na een training, daarbuiten 30 gram minder). Meeste uit zuivel (magere (karne)melk en kwark) en eieren, maar ook wel vlees en vis. Plantaardige (bonen, noten) tel ik mee.

Hoop voor je dat je niet teveel kracht kwijt bent.

Mja, dat zou iets meer mogen zijn als je ouder wordt.
Ik heb ook vaak studies gezien die een maximum van 1,6g/kg aanbevelen, maar die gaan steeds uit van mensen in de prime of life. (iets jonger dan 40 jaar dus)
Probeer het eens iets op te drijven? Ik zeg niet dat je nu plots 2x zoveel moet gaan eten, maar misschien is richting die 1,6 a 1,8 g/kg gaan wel eens goed om te proberen.

• #1.658
Ik zei al: om principiële redenen wil ik niet hoger.

Ook niet dat kleine beetje?
Tja, dan zal je iets anders moeten bedenken. Of zo door gaan zoals je bezig bent.:p

the_dude.gif

Terug
Naar boven