AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.663
Wonderen moet je er uiteraard niet van verwachten. Maar het is misschien net dat beetje dat je buik in check houdt en je recuperatie optimaliseert.

Dit soort dingen zijn een continuüm. Het is niet dat als je een bepaalde drempel overschrijdt je hele metabolisme totaal verandert. Overigens is de preferentiële vetafzet op de buik bij mij niet leeftijd-gerelateerd... ook op jonge leeftijd had ik dat al.

Dan is het moeilijk om dat echt onder controle te houden. Beetje mee leren leven lijkt me.

• #1.665
Dan is het moeilijk om dat echt onder controle te houden. Beetje mee leren leven lijkt me.

Beter dan afgelopen 1,5 jaar kan ik het niet doen. Zeer gematigd tempo om aan te komen met een zeer behoorlijke hoeveelheid eiwit en weinig zondes. Effect is ook wel merkbaar, ik nader een oud gewicht met een gaatje meer op mijn belt. Maar het is helaas niet genoeg om de buik binnen acceptabele proporties te houden. Dus in het vervolg - na de cut - is het doel om op gewicht te blijven. Ben benieuwd hoe dat de strength gains beïnvloedt. Wie weet valt het mee.

Ik ben eigenlijk ook niet zo voor het cutten en bulken. Ja een keertje moeite doen om wat vet te verliezen kan soms wel eens een goed idee zijn. Maar telens van de ene cyclus naar de andere gaan lijkt me enkel nuttig als je een bodybuilder bent en op een podium gaat staan.
Ik let liever gewoon een beetje op wat ik eet en houd mijn gewicht op een niveau dat me aanvaardbaar lijkt. Ja, dan heb ik ook een beetje buikvet. So What? Ik zie er dan wel op mijn sterkst uit en nog belangrijker, ik ben het dan ook.
Zo telkens op en af gaan met je gewicht om proberen wat vet te verliezen lijkt me eerder contraproductief als je gewoon erg sterk wil zijn.

• #1.667
Neuh, ik hoef ook zeker niet droog te staan. Gewoon gezond, dus niet teveel intern buikvet.

Vorige cut wist ik overigens wel heel behoorlijk op kracht te blijven.

Dat is dan alvast een goeie eigenschap. Ik denk dat ik aardig wat kracht zou verliezen als ik ooit een cut zou doen.
Momenteel weeg ik wel een pak minder dan normaal, maar dat is eerder een vervelend neveneffect van een medische ingreep. Dat kan ik niet als een cut tellen.
Als je niet teveel kracht verliest tijdens het afvallen moet je dieet wel heel mooi op punt staan. Hopelijk lukt het je deze keer ook weer.
Als je niet tevreden bent over je buikvet wanneer je weer wat massa wint lijkt het me inderdaad best om na de cut gewoon op gewicht te blijven.

• #1.669
Genoeg geluld, tijd voor een demonstratie van kracht!

Bench press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 115 kg × 3
Set 6: 130 kg × 1
Set 7: 145 kg × 1 PR
Set 8: 150 kg × F

Hier de 145:

Misschien dat ik 150 nog een keer 'vers' probeer later in de week.

Mooie bench.

Ik snap het probleem niet waar we al een hele pagina over zitten lullen. Welk teveel aan buik? Waarom zou jij in hemelsnaam moeten cutten????

• #1.671
Mooie bench.

Ik snap het probleem niet waar we al een hele pagina over zitten lullen. Welk teveel aan buik? Waarom zou jij in hemelsnaam moeten cutten????

IMAG0068.jpg

het is altijd lastig, dat je vetjes zich verzamelen rond je middel, je doet er niks aan denk ik, het is ook nog best moeilijk om weg te krijgen, het zit er als eerste en het gaat als laatste weg.
ik vind het op de foto nog wel meevallen eigenlijk, je weegt ook gewoon bijna 90 kg natuurlijk.

goeie beurt op je bench, zwaar maar gaat nog goed naar boven. :thumbup:
die 150 zit er volgens mij ook nog wel in, dat is toch altijd wel een mijlpaal in de sport, een bench van 150kg

• #1.674
het is altijd lastig, dat je vetjes zich verzamelen rond je middel, je doet er niks aan denk ik, het is ook nog best moeilijk om weg te krijgen, het zit er als eerste en het gaat als laatste weg.
ik vind het op de foto nog wel meevallen eigenlijk, je weegt ook gewoon bijna 90 kg natuurlijk.

Ik zit op 97 cm buikomtrek, heb nog wel wat vocht van de warmte bij me. De helft van je lengte (90 cm voor mij) geldt als gezond, 0,53 x je lengte (95 cm) is obees (abdominal obesity).

goeie beurt op je bench, zwaar maar gaat nog goed naar boven. :thumbup:
die 150 zit er volgens mij ook nog wel in, dat is toch altijd wel een mijlpaal in de sport, een bench van 150kg

Dat ging best strak omhoog. Ik denk dat de 150 er wel in moet zitten :)

Thanks mannen. 150 zal kielekiele zijn, alles moet perfect gaan.

goede bench, einderlijk meer dan 1 natty Robke gedrukt.

wees niet zo onzeker en leg je zelf niet zoveel grenzen op. als je constant blijft herhalen dat je geen 200kg kan squatten zal je het ook nooit kunnen squatten.

• #1.676
goede bench, einderlijk meer dan 1 natty Robke gedrukt.

wees niet zo onzeker en leg je zelf niet zoveel grenzen op. als je constant blijft herhalen dat je geen 200kg kan squatten zal je het ook nooit kunnen squatten.

Ach ja, ik ben nu eenmaal een tobber. Ik ga altijd van pessimisme naar hoopvol optimisme en terug.

:D
Ik kan m'n buik ook zo opblazen, zelfs nu ik 7kg lichter ben.;)
Ff serieus, is dit zoals je gewoon door het leven gaat of maak je je buik nu met opzet dikker?

Met een t-shirt aan leek de toestand toch een heel stuk positiever.
Dus oplossing: T-shirt aanhouden. Problem fixed.:p

• #1.678
:D
Ik kan m'n buik ook zo opblazen, zelfs nu ik 7kg lichter ben.;)
Ff serieus, is dit zoals je gewoon door het leven gaat of maak je je buik nu met opzet dikker?

Met een t-shirt aan leek de toestand toch een heel stuk positiever.
Dus oplossing: T-shirt aanhouden. Problem fixed.:p

Dit is ontspannen. Wil je een foto zien dat ik hem opblaas? Kan allemaal hoor.

Ik heb dikke t**ten, dat verhult de zaak aardig. Neemt niet weg dat ik a) te dik ben volgens de lengte/buikomtrek-norm, die onlangs nog is bevestigd als beste maat voor overgewicht, buiten scans uiteraard b) mijn dure pakken bijna te strak zitten en c) ik er gewoon niet blij mee ben.

Mooi man. DIe bench! :D

Ik zou, als ik jou was, er toch wel een serieuze cut tegenaan gooien. Je gaat dan kracht inleveren, maar ik kan mij niet voorstellen dat je op dit VP echt lekker in je vel zit. Bovendien kan je na zo een cut mooi consistent opbouwen door pakweg 5% boven onderhoud te eten..

Just my 2 cents!

Dit is ontspannen. Wil je een foto zien dat ik hem opblaas? Kan allemaal hoor.

Ik heb dikke t**ten, dat verhult de zaak aardig. Neemt niet weg dat ik a) te dik ben volgens de lengte/buikomtrek-norm, die onlangs nog is bevestigd als beste maat voor overgewicht, buiten scans uiteraard b) mijn dure pakken bijna te strak zitten en c) ik er gewoon niet blij mee ben.
Ben het wel met je eens, los van het feit of je mooibooi wil zijn of niet, is abdominaal vet niet het meest gunstige voor je risikoprofiel en moet je daar best wel op letten. Maar niet op een overdreven wijze natuurlijk.....

Terug
Naar boven