XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II

Dit is ontspannen. Wil je een foto zien dat ik hem opblaas? Kan allemaal hoor.

Ik heb dikke t**ten, dat verhult de zaak aardig. Neemt niet weg dat ik a) te dik ben volgens de lengte/buikomtrek-norm, die onlangs nog is bevestigd als beste maat voor overgewicht, buiten scans uiteraard b) mijn dure pakken bijna te strak zitten en c) ik er gewoon niet blij mee ben.
Ben je zeker dat dit allemaal vet is en niet eerder een opgeblazen buik door voedselallergie of zo.
Mijn pens staat soms ook zo dit maar dat is dan omdat ik teveel vezels eet. In combinatie met veel water drinken lijk ik dan een hele dikke buik te hebben. En echt irritant veel "last" heb ik dan niet.
Maar als ik dan 2 dagen minder vezels eet of weinig drink lijk ik plots 5 kg afgevallen te zijn, gewoon omdat mijn buik minder dik staat.
Ik sta ook niet laag in vet% hoor. Zeker niet veel lager dan jij nu staat. En als ik weer naar de 93kg ga al helemaal niet.
Maar ik voel me er niet slecht bij. Dat scheelt een hoop.
Als je je niet goed in je vel voelt is dat uiteraard wel reden om er iets aan te doen.

97 is nog steeds aardig wat ja, maar wees alsjeblieft zuinig op deze epic bench!!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.684
Mooi man. DIe bench! :D

Ik zou, als ik jou was, er toch wel een serieuze cut tegenaan gooien. Je gaat dan kracht inleveren, maar ik kan mij niet voorstellen dat je op dit VP echt lekker in je vel zit. Bovendien kan je na zo een cut mooi consistent opbouwen door pakweg 5% boven onderhoud te eten..

Just my 2 cents!

Ben het wel met je eens, los van het feit of je mooibooi wil zijn of niet, is abdominaal vet niet het meest gunstige voor je risikoprofiel en moet je daar best wel op letten. Maar niet op een overdreven wijze natuurlijk.....

Het is vrij onvermijdelijk. Ik wil onder de 90 komen.

:roflol: loopt die unit of measure hier nou nog steeds :roflol:

Binnenkort 1,0526 natty Robke!

Ben je zeker dat dit allemaal vet is en niet eerder een opgeblazen buik door voedselallergie of zo.
Mijn pens staat soms ook zo dit maar dat is dan omdat ik teveel vezels eet. In combinatie met veel water drinken lijk ik dan een hele dikke buik te hebben. En echt irritant veel "last" heb ik dan niet.
Maar als ik dan 2 dagen minder vezels eet of weinig drink lijk ik plots 5 kg afgevallen te zijn, gewoon omdat mijn buik minder dik staat.
Ik sta ook niet laag in vet% hoor. Zeker niet veel lager dan jij nu staat. En als ik weer naar de 93kg ga al helemaal niet.
Maar ik voel me er niet slecht bij. Dat scheelt een hoop.
Als je je niet goed in je vel voelt is dat uiteraard wel reden om er iets aan te doen.

Dat speelt wel mee ja, heb een moeilijke spijvertering. Familiekwaaltje. Heb er verder geen last van, net als jij.

Grappig. Dit herken ik wel! Nooit over nagedacht dat vezelrijke voeding zoveel invloed kan hebben eigenlijk.
Volg jij om deze reden een aangepast dieet?

• #1.686
Zonder vezels raak ik verstopt, dus ik heb mijn Knäckebrotjes, volkoren brood en fruit echt nodig :)

Grappig. Dit herken ik wel! Nooit over nagedacht dat vezelrijke voeding zoveel invloed kan hebben eigenlijk.
Volg jij om deze reden een aangepast dieet?
Neen, niet echt. Ik probeer gewoon wat minder vezels te eten en dan voel ik me een stuk beter.
Ik eet dus veel minder echt donker brood met veel graantjes. Vroeger deed ik dat wel. Lekker gezond! ;)
Nu ik dat niet meer doe voel ik me al een stuk beter.

Op het moment kan ik sowieso niet veel vezels eten. (net een kaak-operatie achter de rug) en ik merk wel dat de buik lekker plat blijft.
Maar b.v. koffie heeft ook zijn invloed.

Ik let dus gewoon een beetje op met de hoeveelheden van zaken waar ik van weet dat ik last kan krijgen.

Zonder vezels raak ik verstopt, dus ik heb mijn Knäckebrotjes, volkoren brood en fruit echt nodig :)
Ik raak niet rap verstopt, al moet ik zeggen dat ik tegenwoordig wel een hoop meer last heb daarmee. Maar mijn dieet laat voorlopig niet toe vezelrijk voedsel te eten.
Bijna alles is gemixt of in de vorm van een papje. :(

Als ik normaal voedsel kan eten, kan ik de vezels redelijk beperken zonder problemen.
De problemen komen dan veel eerder in de andere richting. 6x per dag naar het toilet moeten en dergelijke.

Oké. Top. Het is voor mij ook wel de moeite waard hier nog wat meer mee te spelen.
Echter, nu ik de laatste tijd weer een stuk meer havermout eet ipv simpele ontbijtgranen heb ik wel een stuk meer energie (tijdens de trainingen) en minder last van acne.
Dat is dan ook wel weer wat waard :P!

Ja, het lijkt me altijd wel het beste als je een beetje zelf uitzoekt wat aanvaardbare last is en wat je zeker wil vermijden.
Een echt specifiek dieet volgen zou ik pas doen als je echt medische klachten krijgt of zoveel last van een bepaalde irritatie krijgt dat het echt storend wordt.
Maar in de meeste gevallen denk ik wel dat je makkelijk zelf wat kan sturen hoe erg de klachten zijn.

• #1.690
Vandaag de 180 proberen te squatten, helaas pindakaas. Het was technisch in orde, maar ik kwam gewoon niet door het sticking point.

Maar niet getreurd, want de 90 kg ging soepeltjes omhoog:

Bodyweight press bitches! :banana::cheer::rocker:

Die ging echt makkelijk zeg. RPE @ 8?
Ja, echt nice zo'n OHP @ BW!!:flexbiceps:

goed man!! mooie ohp
gefeliciteerd

Ik heb wel eens harder moeten vechten tegen het gewicht ja :) Maar @8 zeker niet. Dubbel had ik moeten proberen.
Ja, een 2de rep leek er wel in te zitten.
Heb je weer iets om naar uit te kijken. Volgende keer je eerste double met 1xBW. :)

Holy Mozes... ik zie mezelf nog geen 73 kg OHP doen :eek:

• #1.696
goed man!! mooie ohp
gefeliciteerd

Thank buddy!

Ja, een 2de rep leek er wel in te zitten.
Heb je weer iets om naar uit te kijken. Volgende keer je eerste double met 1xBW. :)

Hehe. Nee, het is klaar. Vrijdag uitzwaaitraining en dan vakantie!

Holy Mozes... ik zie mezelf nog geen 73 kg OHP doen :eek:

En ik zie mezelf niet op 15% bf staan ;)

Verdomme Kraak, wat een mooie prestatie!

En die motivational poster op de achtergrond! Baas! :roflol:

Mooi man. Vind overigens je buik echt wel meevallen zo hehe

• #1.700
Verdomme Kraak, wat een mooie prestatie!

En die motivational poster op de achtergrond! Baas! :roflol:

Thanks, blij mee ja. Meer dan die 145 bench.

The Dude moet ik eigenlijk omdraaien tijdens een training. Dan hoeft hij al die vreselijke inspanning niet aan te zien ;)

Mooi man. Vind overigens je buik echt wel meevallen zo hehe

Ja, ik ga gewoon met die riem onder mijn kleren rondlopen. Probleem opgelost!

Terug
Naar boven