Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II

Part II? Of stond dat er altijd al....

O. :o

Fashion statement!

Laatst bewerkt:
Ik zie nog steeds gezever over deadlifts/squats, een dikke buik en een sterke bench en overhead, ja dit is nog steeds crakies log :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.706
Vandaag heb ik eens uitgebreid de tijd genomen voor de deadlift. Verschillende setups geprobeerd, gefilmd, meteen geanalyseerd en proberen te verbeteren. Was heel leerzaam! Je kunt sommige fouten in je form nu eenmaal niet voelen. Uiteindelijk is volgens mij het beste als ik nogal houterig hip hinge naar de bar met de rug al behoorlijk op spanning, en daarna - dit is nieuw voor mij! - een kleine rotatie maak omdat ik anders te ver over de bar hang met mijn schouders.

Volgens mij is dit een hele behoorlijke deadlift (warning: partial pasty male nudity!):

Dit is 120 kg btw, erg licht dus. De nek zou ik neutraler willen, maar verder zie ik een mooie rechte rug, bar onder de schouderbladen en heupactie. Wat vinden jullie?

Ik roep ook even de monster-deadlifters @broken bat en @zunnepitte aan :)

NSFW! :eek:

Ziet er wel goed uit. Bij het laten zakken zou ik iets meer hip hingen, dan kan de bar recht naar beneden en hoeft ie niet om je knieën heen.

Ziet er al best mooi uit!
Ik zou de ellebogen nog iets meer tucken. Dus nog meer je oksels proberen bedekken door je ellebogen naar achteren te roteren. Dan span je de last goed hard aan.

Kan je ook eens langs voren filmen?

Ziet er wel goed uit. Bij het laten zakken zou ik iets meer hip hingen, dan kan de bar recht naar beneden en hoeft ie niet om je knieën heen.
Idd tevens meer hamstring en gluteus activatie. Zeer belangrijk bij deze beweging.
Veel kb swings maken om de hinge als neuropatroon goed te programmeren.

• #1.711

Daar lette ik niet op, ik heb al zo lang alleen maar singles gedaan ;) Maar goed om te weten, thanks!

Ziet er al best mooi uit!
Ik zou de ellebogen nog iets meer tucken. Dus nog meer je oksels proberen bedekken door je ellebogen naar achteren te roteren. Dan span je de last goed hard aan.

Kan je ook eens langs voren filmen?

Dat tucken heb ik echt nog nooit van gehoord. Maar ik zal het zeker eens proberen!

Van voren filmen wordt lastig...

Idd tevens meer hamstring en gluteus activatie. Zeer belangrijk bij deze beweging.
Veel kb swings maken om de hinge als neuropatroon goed te programmeren.

Romanian deadlift ook goed neem ik aan...

Daar lette ik niet op, ik heb al zo lang alleen maar singles gedaan ;) Maar goed om te weten, thanks!
Ed Coan wijst hier uitdrukkelijk op. De neerwaartse beweging in de DL is 1 van de belangrijkste dingen om goed uit te voeren. Daar wordt je DL gewoon beter van.
Door de controle in de neerwaartse beweging train je dezelfde spieren die je nodig hebt om je rug super strak te houden tijdens de lift zelf.

Dat tucken heb ik echt nog nooit van gehoord. Maar ik zal het zeker eens proberen!

Van voren filmen wordt lastig...
Volgens mij heb ik het eerst van Brett Gibbs gehoord. Maar later ook van andere zoals Silent Mike (Farr) en Mark Bell. Werkt super goed.

• #1.713
Ed Coan wijst hier uitdrukkelijk op. De neerwaartse beweging in de DL is 1 van de belangrijkste dingen om goed uit te voeren. Daar wordt je DL gewoon beter van.
Door de controle in de neerwaartse beweging train je dezelfde spieren die je nodig hebt om je rug super strak te houden tijdens de lift zelf.

Volgens mij heb ik het eerst van Brett Gibbs gehoord. Maar later ook van andere zoals Silent Mike (Farr) en Mark Bell. Werkt super goed.

Oké, duidelijk. Ik ga mijn leven beteren.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen!

zie niet echt dingen die niet goed gaan, maar aangezien het relatief licht gewicht is kan het ook zijn dat je het pas verpest bij zwaardere gewichten.
bar blijft mooi over midden van je voet en onder je schouderbladen en je hebt een rechte rug. dus dat is al heel wat.

nek positie zou ik mij niet echt druk over maken, gewoon kijken wat goed voelt. maakt niet heel erg veel uit (tenzij je een extreme positie hebt natuurlijk)
neerwaatse beweging idd wat Starx ook zegt, en niet de laatste paar cm helemaal ontspannen.

ik zie alleen niet echt hoe en wanneer je braced

• #1.717
zie niet echt dingen die niet goed gaan, maar aangezien het relatief licht gewicht is kan het ook zijn dat je het pas verpest bij zwaardere gewichten.
bar blijft mooi over midden van je voet en onder je schouderbladen en je hebt een rechte rug. dus dat is al heel wat.

nek positie zou ik mij niet echt druk over maken, gewoon kijken wat goed voelt. maakt niet heel erg veel uit (tenzij je een extreme positie hebt natuurlijk)
neerwaatse beweging idd wat Starx ook zegt, en niet de laatste paar cm helemaal ontspannen.

ik zie alleen niet echt hoe en wanneer je braced

Merci. Wie heeft tips/filmpjes voor goed bracen? Voor mij is het eigenlijk de buik uitzetten, maar vermoedelijk komt er meer bij kijken.

Ik denk overigens niet dat ik er al ben. Dit is de basis, maar er kan nog een hoop gefinetuned worden.

Dit !!

Ik word er eerlijk gezegd best opgewonden van :o

:eyebrow:

Lekker he, zo'n hangbuik!

• Like
Waarderingen: Inb4
Deze al gezien?

• #1.720

I have now! Lekker accentje!

Ik vind de voorstelling van de onbeweegbare bar en jezelf de grond in trekken interessant. Je heup is het scharnier, je torso een plank die alleen de kracht doorgeeft. Ik ken de sensatie wel, maar ben er nog niet consequent in.

Ik denk dat ik de rol van de glutes nu ook beter begrijp (ook al legt hij het niet echt uit). Hun rol boven de knie was me altijd wel duidelijk, maar daarvoor zijn ze belangrijk om die kracht door te geven. Tot de knie helpen ze je rug te stabiliseren. Correct?

Lats activeren en pulling the slack out of the bar. De bar moet je krom trekken voor je gaat pullen.
Als je een hele stijve bar hebt dan is dat lastig want die geeft nauwelijks mee.

Ja, daar ben ik bekend mee. Kan het niet maximaal met dit gewicht.

Op mijn verlanglijstje staan nu:

- Voeten inschroeven
- Ellebogen naar achteren
- Goede volle teug lucht in mijn buik duwen
- Spanning opbouwen/slack eruit (experimenteren met een paar keer heen en weer wiebelen)
- Correct terugleggen

Terug
Naar boven