AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Vooral actief terugleggen ben ik nu eens blij om te lezen. Ik ben lang uitgelachen om het feit dat ik met negatieve kracht de bar terug leg, imo is die negative extra hypertrofie en je hebt een goeie uitgangspositie (spanning) voor de volgende rep. Maar de meesten laten de bar gewoon ongegeneerd terugflikkeren vanaf het hoogste punt.
 
Vooral actief terugleggen ben ik nu eens blij om te lezen. Ik ben lang uitgelachen om het feit dat ik met negatieve kracht de bar terug leg, imo is die negative extra hypertrofie en je hebt een goeie uitgangspositie (spanning) voor de volgende rep. Maar de meesten laten de bar gewoon ongegeneerd terugflikkeren vanaf het hoogste punt.

Nee dan ik, ik laat hem pas halverwege flikkeren!

Voor krachtjongens is die spanning voor de volgende rep ongewenst. Maar het nut van een goede negatieve rep zie ik nu ook wel ja.

Breathing & bracing:


De vraag is: is er genoeg lucht in de kamer om mijn buik vol te pompen?
 
schone lucht? :p
 
Ik denk dat hier in je blog ondertussen voor iedereen wel wat info valt te vergaren om zijn DL te verbeteren. :thumb:
 
zie niet echt dingen die niet goed gaan, maar aangezien het relatief licht gewicht is kan het ook zijn dat je het pas verpest bij zwaardere gewichten.
bar blijft mooi over midden van je voet en onder je schouderbladen en je hebt een rechte rug. dus dat is al heel wat.

nek positie zou ik mij niet echt druk over maken, gewoon kijken wat goed voelt. maakt niet heel erg veel uit (tenzij je een extreme positie hebt natuurlijk)
neerwaatse beweging idd wat Starx ook zegt, en niet de laatste paar cm helemaal ontspannen.

ik zie alleen niet echt hoe en wanneer je braced

Ik sluit me hier bij aan, waarschijnlijk te licht om echt te zien wat je fout doet.
Verder kan je beter naar die youtube video's kijken dan advies van mij aannemen :P
 
Ik sluit me hier bij aan, waarschijnlijk te licht om echt te zien wat je fout doet.
Verder kan je beter naar die youtube video's kijken dan advies van mij aannemen :P

Niet zo bescheiden ;) Maar toegegeven, zelf zo deftig tillen dat je techniek wel goed moet zijn, is iets anders dan kunnen zien of iemand anders goede techniek gebruikt.

Zal regelmatig blijven filmen als de gewichten omhoog gaan. Ik vind dit al heel wat, ik kon een paar weken geleden niet in deze houding komen. Er zat een knikje halverwege mijn rug, dat ik nu niet meer voel. Deze oefening heeft daarin een essentiële rol gespeeld:


En ik voel mijn hamstrings aanspannen en ik had zowaar spierpijn in mijn glutes van de deadlift-sessie.
 
Kalispera dikkerdjes! Heerlijke vakantie gehad op de Griekse eilanden, zal wel een lekker voorraadje vitamine D hebben aangemaakt. Fysiek heb ik bijna geen reet uitgevoerd en het eten is goedkoop en lekker, dus ik heb ook aardig wat vet gekweekt. Voorlopig sta ik op 91 kg (+2), en dan moet ik nog aan de creatine beginnen.

Maandag pakken we de draad weer op. Doel is om weer op kracht te komen en aan de basis te werken - veel variatie dus. Ook start ik een conditietrainingsprogramma om mijn hernieuwde afscheid van de nicotine te ondersteunen (don't ask).

Schema:

Ma

High-bar squat paused
Bench press
Deadlift
Rows (!)
Abs

Woe

Frontsquat
MP
Sumo dl
Chin-ups
GHR

Vr

Low-bar squat
Bench press paused of pin press
Block DL
Rows (!)
Abs

Di, do en zat op de fiets of hometrainer, maar niet te gek.

Na 2-3 maanden begint de cut, maar tot die tijd mag er echt niets meer bij, en liever iets eraf al.
 
Rows :eek: may the gains be with you!
 
2 kg valt nog wel mee dan :D
ik realiseer me dat je over een emotionele drempel moet voor die rows, sterkte man!
 
Je gaat een enorme run maken met je Deadlift.
Vanwege de rows uiteraard.
 
De meeste droooomen zijn bedrog, maar.......:P
 
Back
Naar boven