AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Het is de meest belachelijke lift die ik ken. Totaal tegenovergesteld aan de sierlijke olympic lifts. Maar wel effectief, voor sommigen althans.
Sumo zou voor de meesten "veiliger" moeten zijn om zware gewichten te liften. Je hebt meer legdrive en je rug is veel meer rechtop. Sommigen kunnen er wel belachelijke gewichten mee omhoogtrekken. Maar zowel voor strongman als oly liften is conventional toch wel de enige manier. Ik zou er eigenlijk zelf alleen voor kiezen als ik echt problemen zou hebben met conventional deadlifts of als het mijn sterkste variant was als een powerlifter.
 
Sumo zou voor de meesten "veiliger" moeten zijn om zware gewichten te liften. Je hebt meer legdrive en je rug is veel meer rechtop. Sommigen kunnen er wel belachelijke gewichten mee omhoogtrekken. Maar zowel voor strongman als oly liften is conventional toch wel de enige manier. Ik zou er eigenlijk zelf alleen voor kiezen als ik echt problemen zou hebben met conventional deadlifts of als het mijn sterkste variant was als een powerlifter.

Ik denk dat strongmen, net als de zwaarste gewichtklasse powerlifters, zo groot en stram zijn geworden dat ze niet meer goed sumo kunnen pullen. Het vraagt echt meer dan je heupmobiliteit. Ik zag laatst een overzicht dat de meeste wr's deadlift sumo zijn getrokken. Alleen in de allerlichtste en allerzwaarste klasses niet.
 
:sad: belachelijk zelfs

Esthetisch dan he. Een squat vind ik iets moois om te zien. Een bench press heeft al iets gekunstelds. Met twee wijd gespreide benen en mijn ouwemannenzak op de stang... geen gezicht ;)
 
Arme Droopster!

Ik denk dat strongmen, net als de zwaarste gewichtklasse powerlifters, zo groot en stram zijn geworden dat ze niet meer goed sumo kunnen pullen. Het vraagt echt meer dan je heupmobiliteit. Ik zag laatst een overzicht dat de meeste wr's deadlift sumo zijn getrokken. Alleen in de allerlichtste en allerzwaarste klasses niet.
De deadlift events mogen gewoon niet in sumostijl gedaan worden voor zover ik weet bij strongman, dus het heeft weinig nut om dan voor sumo te kiezen. Maar als je kijkt naar een reus als Brian Shaw dan staat ie bijna in een sumo stance met zijn armen erbuiten!
 
:p

2ibkr3l.png
 
Haha, sumo roept sterke emoties op in onze community merk ik.
 
Eerst mijn poten flink moeten opwarmen, spierpijn en stijf. 5 min fietsen, foam rollen en hamstrings smashen op de barbell. Blijft me verbazen hoe snel je lichaam alles verleert. Vooral LB. Week in week uit ben je bezig, even op vakantie en van de eerste de beste halve training oop je al krom.

Inkomtraining 3

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 3
Set 6: 130 kg × 3
Set 7: 130 kg × 3

Bepaald niet comfortabel, maar je moet er een keer doorheen.

Bench paused
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 110 kg × 3
Set 6: 120 kg × 3

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 3

Technisch wel goed denk ik, inclusief de elleboogjes indraaien.

Barbell Row
Set 1: 75 kg × 8
Set 2: 75 kg × 8

Ab Roller
Set 1: 8 reps

Van die ab roller krijg ik ook enorme spierpijn.
 
Toch wel een erg stevige bench in vergelijking met je squat en DL. Sterk.
 
Ik zou niet ontevreden zijn moest mijn bench zo dicht tegen mijn DL en squat aanleunen. :)

Recente pr's zijn bench 145, squat 170, as you know. Had net een klein beetje afstand gecreëerd, maar bench hou ik altijd beter vast.
 
Eerst mijn poten flink moeten opwarmen, spierpijn en stijf. 5 min fietsen, foam rollen en hamstrings smashen op de barbell. Blijft me verbazen hoe snel je lichaam alles verleert. Vooral LB. Week in week uit ben je bezig, even op vakantie en van de eerste de beste halve training oop je al krom.

Van die ab roller krijg ik ook enorme spierpijn.
Dat valt mij ook na iedere vakantie op. Al zijn je gewichten nog steeds niet pussy....

Van de eerste keer AB wheel siinds een paar maanden had ik bijna een week last :(
 
Dat valt mij ook na iedere vakantie op. Al zijn je gewichten nog steeds niet pussy....

Van de eerste keer AB wheel siinds een paar maanden had ik bijna een week last :(

Kan wel een paar weken duren voor ik op niveau ben, maar ik verwacht niet de boel te kunnen oppakken ik gebleven was.
 
Recente pr's zijn bench 145, squat 170, as you know. Had net een klein beetje afstand gecreëerd, maar bench hou ik altijd beter vast.
Mijn PR's liggen veel verder uit elkaar. Vandaar mijn lichte jaloezie wat je bench betreft.
Laatste keer dat ik PR's gezet heb lag mijn squat op 190kg en mijn bench op 120kg. Bij een verhouding zoals de jouwe zou ik iets meer dan 160kg moeten gebencht hebben.:eek:
Dat zou ik redelijk geweldig gevonden hebben.:D
 
Back
Naar boven