AndroidHealthClinic

The Novice's log

Welkom, leuk dat je volgt!
Ik doe meestal als warming up lichte cardio. Meestal crosstrainer of fietsen.
Als ik aan mijn eerste oefening begin, bijv borst - biceps doe ik eerst de stang even een tiental keer drukken voordat ik meteen mijn workout weight erop doe.

Btw nog thanks voor penne idee. Eet t nu twee dagen en is zeker aan te raden voor trainingsdagen.
Toevallig nog lowcarb maaltijden, wil op een rustdag eigenlijk minder dan 50 carbs binnen krijgen. Dus cheesecake is al te veel eigenlijk.

Jep, opwarmen met de stang is een goede manier om alles even los en warm te krijgen.

Hier wat low-carb ideeen:

1: eieren, spinazie, schouderham, slankie+10 kaas. high protein, medium fat en low carb.
2: eieren, schouderham, bacon (optional), beetje mayo en peterselie.

Ik eet elke rustdag standaard 5 of meer eieren, omnomnomnom.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Jep, opwarmen met de stang is een goede manier om alles even los en warm te krijgen.

Hier wat low-carb ideeen:

1: eieren, spinazie, schouderham, slankie+10 kaas. high protein, medium fat en low carb.
2: eieren, schouderham, bacon (optional), beetje mayo en peterselie.

Ik eet elke rustdag standaard 5 of meer eieren, omnomnomnom.

Ziet er goed uit, binnenkort even maken!

'Je moet karmapunten verdelen... etc je kent het wel. Dus je hebt nog wat te goed.

Komt goed, ik help m'n iron brothers graag! :)

Mede dbb'ers

Ik was thuis even aan het nadenken over m'n voedingsschema. Op dit moment is zondag een rustdag, oftewel lowcarb (<50g). Zondag ochtend moet ik altijd rond 10 of 12u voetballen en ik was aan het denken om voor het voetballen een pre-workout shake te pakken van 30gr whey, 400ml melk, 5gr crea en 60gr oats. Want als ik me niet vergis is koolydraten = energie toch? Dan zou je dus voor een voetbalwedstrijd wat koolydraten binnen moeten krijgen?
Rest van de dag dan wel low carb, dat betekent dat ik op een hele dag nog steeds maar rond de 80gr (volgens mij) aan carbs binnen op een dag.

Mede dbb'ers

Ik was thuis even aan het nadenken over m'n voedingsschema. Op dit moment is zondag een rustdag, oftewel lowcarb (<50g). Zondag ochtend moet ik altijd rond 10 of 12u voetballen en ik was aan het denken om voor het voetballen een pre-workout shake te pakken van 30gr whey, 400ml melk, 5gr crea en 60gr oats. Want als ik me niet vergis is koolydraten = energie toch? Dan zou je dus voor een voetbalwedstrijd wat koolydraten binnen moeten krijgen?
Rest van de dag dan wel low carb, dat betekent dat ik op een hele dag nog steeds maar rond de 80gr (volgens mij) aan carbs binnen op een dag.
Zou persoonlijk eerder kiezen om de avond ervoor voldoende carbs te eten en voor het voetballen te beperken tot eiwit en vetten en juist na de voetbal wat carbs pakken. Probeer inderdaad low carb onder de 100g carbs te blijvenn , dan zit je imo goed!

Zou persoonlijk eerder kiezen om de avond ervoor voldoende carbs te eten en voor het voetballen te beperken tot eiwit en vetten en juist na de voetbal wat carbs pakken. Probeer inderdaad low carb onder de 100g carbs te blijvenn , dan zit je imo goed!

Thanks voor je advice, maar zaterdag is voor mij ook een rustdag. Dus dat is niet echt een mogelijkheid lijkt me om de avond ervoor carbs te laden?

Ik denk dat een voetbalwedstrijd zonder carbs echt shit wordt, zou toch ~50g carbs eten.

Vandaag was een trainingsdag dus normaal 3000kcal high carb/protein and low fat, maar om even een klein beetje te compenseren van het weekend heb ik het veranderd in een trainingsdag maar dan met de voeding van een rustdag, high protein, medium fat and low carb. Ik ga eerst even m'n voeding loggen, dan ep van Breaking Bad afkijken en daarna zal ik de training loggen.

Voeding:
'Meal' 1:
30gr whey
5gr crea
2 Omega 3
1 multivit

Meal 2:
4 eieren

Meal 3 (preworkout, uur voor de training):
Avondeten (kipburger - erwtjes met appelmoes - beetje hachee - 2 kleine aardappelen)

Meal 4: (postworkout, wel pas drie kwartier na training)
230gr kip
125gr chicken toninght hawai (beetje veel saus maar wilde het opmaken)
30gr whey
5gr crea

Meal 5:
450gr kwark
30gr ongezoute cashew noten

Total:
~1500 kcal excl avondeten.

Ik denk dat een voetbalwedstrijd zonder carbs echt shit wordt, zou toch ~50g carbs eten.

Ik zal aanstaande zondag eens proberen met een preworkout shake en week erna weer wat anders proberen en zo tot de beste uitkomst komen.

Borst - Biceps

Warming up:
135 kcal

Benchpress:
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 60kg

Incline dumbell press:
10 x 16kg
10 x 16kg
10 x 16kg

Dumbell press:
10 x 18kg
8 x 18kg
10 x 16kg
Volgende week gewoon nog keer 18kg proberen

Dumbell fly's:
40 x 6kg
40 x 6kg

Pinwheel curls:
5 x 16kg
5 x 16kg
5 x 16kg

Standing barbell curls:
Excl. weight vd bb (zwarte dunne bb)
10 x 20kg
10 x 20kg
10 x 20kg

Incline dumbell curl:
40 x 4kg
40 x 4kg

Laatst bewerkt:
Thanks voor je advice, maar zaterdag is voor mij ook een rustdag. Dus dat is niet echt een mogelijkheid lijkt me om de avond ervoor carbs te laden?
Nope..dan wordt het lastig..al probeer ik zelf op mijn rustdagen alleen mijn laatste meal carbs te nuttigen, dat zou het probleem kunnen oplossen.
Het zal ook deels een mindset zijn denk, maar dit zou je proefondervindelijk moeten uitzoeken. Zelf train ik zaterdagochtend altijd fasted op enkel 10g BCAA, 3g beta-alanine en ongeveer 5-10g pre-workout maximaal en kan daarop flinke workouts weg zetten van toch wel 90 minuten (zonder krachtverlies tov training met voeding)

Vandaag was een trainingsdag dus normaal 3000kcal high carb/protein and low fat, maar om even een klein beetje te compenseren van het weekend heb ik het veranderd in een trainingsdag maar dan met de voeding van een rustdag, high protein, medium fat and low carb.
Heel herkenbaar dit, maar zou wel uitkijken dat je niet te weinig carbs binnen krijgt op een trainingsdag al helemaal omdat ik verwacht dat vandaag ook een rustdag is en dan had je IMO beter de boel vandaag even recht kunnen zetten.

Wat een ziek volume op de dumbel fly's trouwens!:eek!:

Heel herkenbaar dit, maar zou wel uitkijken dat je niet te weinig carbs binnen krijgt op een trainingsdag al helemaal omdat ik verwacht dat vandaag ook een rustdag is en dan had je IMO beter de boel vandaag even recht kunnen zetten.

Wat een ziek volume op de dumbel fly's trouwens!:eek!:

Thanks, nee vandaag is een trainingsdag, een dubbele zelfs ;)
Ik kan donderdag niet fitnessen vandaar dat ik het nu in de ochtend (over 1,5u) wil gaan doen en dan 's avonds voetbal training, hierdoor mag ik van mezelf rond de 3000kcal gaan zitten en dan high carb.

Voeding zal ongeveer dit worden:

Meal 1: preworkout meal
60gr oats
30gr whey
400ml melk
5gr creatine
2,5gr beta alanine
2 caps omega 3
1 cap multivit

Meal 2: postworkoutmeal
60gr oats
30gr whey
400ml melk
5gr creatine
3 bbq snack a jacks

Meal 3:
75gr rijst
115gr kip
100gr itailaanse roerbakgroente
Sambal

Meal 4:
100gr penne
175gr rundergehakt
150ml Chicken tonight

Meal 5: Postworkout meal van voetbal training
50gr rijst
115gr kip
100gr itailaanse roerbakgroente
Sambal

Meal 6:
450gr kwark

Total:
~3000 kcal 240E 360K 70V

EDIT:
Voeding iets veranderd omdat ik net heb getraind en vanavond voetbaltraining heb, wil ik na mijn voetbaltraining nog postworkout meal.

Laatst bewerkt:
Nom, nom..all those carbs:heart:

Training
Schouders - Triceps:

Warming up:
100kcal

Seated barbell press:
5 x 40kg
5 x 40g
5 x 40kg
4 x 40kg
Voor 't eerst 40kg geprobeerd en ging wel, alleen laatste rep lukte net niet.

Seated Arnold press:
10 x 10kg
10 x 10kg
10 x 10kg

Barbell front raise:
10 x 15kg
10 x 15kg
10 x 15kg
* Excl weight zwarte barbell

Dumbell lateral raise:
40 x 4kg
40 x 4kg

Closegrip bench press:
5 x 45kg
5 x 45kg
5 x 45kg
5 x 50kg
Ging redelijk goed dus laatste setje verhoogt met 5kg, vanaf volgende week 50kg proberen.

Seated french press:
10 x 15kg
10 x 15kg
10 x 15kg
* Excl weight EZ barbell

Skullcrusher:
8 x 15kg
6 x 15kg
Wtf, toen maar opgehouden, aim was 3 x 10 x 15kg maar faalde hard.

Cable tricep extension:
40 x 15
40 x 15

Even een cake (Bananenbrood met whey) proberen te maken maar hij is klein beetje zwart ;)
Had hem 55 min @ 175 graden in onze hete lucht oven gedaan en hij moet officieel 60 min, maar ik was bang dat hij dan nog zwarter zou worden:

2z5nqc2.jpg

Vanavond na voetbaltraining maar een klein stukje proberen. Denk dat ik morgen als post workout gebruik.

Even een cake (Bananenbrood met whey) proberen te maken maar hij is klein beetje zwart ;)
Had hem 55 min @ 175 graden in onze hete lucht oven gedaan en hij moet officieel 60 min, maar ik was bang dat hij dan nog zwarter zou worden:

"Bananenbrood afbeelding"

Vanavond na voetbaltraining maar een klein stukje proberen. Denk dat ik morgen als post workout gebruik.
Recept?:)

Laatst bewerkt:

Recept vind je hier, ik had het recept zien staan in maaltijden topic bij voeding en later ook nog in DJR zijn topic:
http://www.fitnesskeuken.nl/?p=115

Heb net een klein stukje geprobeerd na mijn voetbal training en was goed te doen, alleen jammer dat buitenkant wat hard is.
Misschien volgende keer minder lang erin of oven lager zetten, heb je en idee?

Btw, wil je je post even editten en de afbeelding niet quote, want afbeelding is al groot zat en dan staat hij er twee keer op?

Hmmmm misschien op 160-170 graden en dan wat korter in de oven, bijv. 55 min. Jammer dat ie een beetje zwart is geworden, maar nu heb je 'm extra crunchy! :)

Recept vind je hier, ik had het recept zien staan in maaltijden topic bij voeding en later ook nog in DJR zijn topic:
http://www.fitnesskeuken.nl/?p=115

Heb net een klein stukje geprobeerd na mijn voetbal training en was goed te doen, alleen jammer dat buitenkant wat hard is.
Misschien volgende keer minder lang erin of oven lager zetten, heb je en idee?

Btw, wil je je post even editten en de afbeelding niet quote, want afbeelding is al groot zat en dan staat hij er twee keer op?
Recept ziet er lekker uit! Wel behoorlijk koolhydraatrijk ondanks de whey en kwark. Goede post workout!:meal:

Het probleem kan hem wel eens zitten in het plaatsen in de oven (te hoog) of het type oven (elektrisch vs gas vs magnetron), dus mogelijk er eerder uit halen (even de garing checken met een sateprikker) of inderdaad iets lager in temperatuur.

Damn, ik heb zo'n spierpijn nog van de wedstrijd van zondag en de voetbaltraining van gister dat m'n bovenbenen pijn doen.
Wil vandaag eigenlijk (voor het eerst in bijna 2 maanden) weer een benen training doen.

Dus do of don't? Ondanks de spierpijn?? Vandaag is wel laatste mogelijkheid voor benentraining omdat ik vrijdag geen benen wil trainen ivm voetbal zondag.

Hmmmm misschien op 160-170 graden en dan wat korter in de oven, bijv. 55 min. Jammer dat ie een beetje zwart is geworden, maar nu heb je 'm extra crunchy! :)

Ik had hem al 55min gedaan ipv uur, ik denk dat ik hem volgende keer maar 45min doe op 170 en kijken hoe hij er dan uit ziet.

Recept ziet er lekker uit! Wel behoorlijk koolhydraatrijk ondanks de whey en kwark. Goede post workout!:meal:

Het probleem kan hem wel eens zitten in het plaatsen in de oven (te hoog) of het type oven (elektrisch vs gas vs magnetron), dus mogelijk er eerder uit halen (even de garing checken met een sateprikker) of inderdaad iets lager in temperatuur.

Ja zal volgende keer eens wat spelen met de tijd en temperatuur.

Of zal ik thuis op de hometrainer een uur thuis cardioen?

Terug
Naar boven