XXL Nutrition

The Novice's log

Als je benen niet wilt doen door spierpijn zou ik ook geen cardio doen , is het zo erg of?

• Topic Starter Topic Starter
Als je benen niet wilt doen door spierpijn zou ik ook geen cardio doen , is het zo erg of?

Haha ja het is echt zo erg, zitten valt mee maar zodra ik op sta en probeer te lopen doet het gewoon bijna pijn.
Had al spierpijn voordat ik ging trainen gister, en hierdoor is het alleen maar erger geworden.

Haha ja het is echt zo erg, zitten valt mee maar zodra ik op sta en probeer te lopen doet het gewoon bijna pijn.
Had al spierpijn voordat ik ging trainen gister, en hierdoor is het alleen maar erger geworden.

Had voor school wel eens getraint voor de 100 m sprint , ook spierpijn maar ben wel benen gaan trainen , je hebt er tijdens het trainen niet echt last van ( ik tenminste)

Weet ook niet echt de onderbouwing of je vezels / zenuwen nadeel zullen hebben op een been training sinds ze moeten adapteren aan je voetbal training en je daardoor die pijn voelt.. moeilijk.

Gewoon benen trainen:thumbs: Niet te zwaar, maar wel intensiteit proberen te pakken!

Daarna uiteraard goed eten (zowel koolhydraat als eiwit!)

Zou juist de intensiteit omhoog gooien en de volume omlaag , en eten doet Frank altijd zeer goed. :P

Gewoon benen trainen:thumbs: Niet te zwaar, maar wel intensiteit proberen te pakken!

Daarna uiteraard goed eten (zowel koolhydraat als eiwit!)

Zou juist de intensiteit omhoog gooien en de volume omlaag , en eten doet Frank altijd zeer goed. :P

Thanks mannen! Ik zal gewoon goed eten van te voren (100gr penne/150gr rundergehakt) en dan na training 1/3e cake die op de vorige pagina staat met een shake erbij ;).

Oké ik kan niet meer lopen :P

Training log ik straks wel, eerst even een verdiende postworkout eten!

Alweer een beetje bijgekomen van de benen training, ik zal eerst m'n voeding loggen en straks de training:

Voeding:

Meal 1:
30gr whey
400ml melk
60gr oats

Meal 2:
75gr rijst
115gr kip
100gr Italiaanse roerbakgroente

Meal 3:
50gr rijst
115gr kip
100gr Italiaanse roerbakgroente

Meal 4:
100gr penne
150gr rundergehakt
150ml chicken tonight hawai

Meal 5: (postworkout)
1/3e cake (zie vorige pagina)
30gr whey

Meal 6:
450gr magere kwark

Total:
3075kcal = 252E/333K/65V

Training
Quads- Hams:

Warming up:
100kcal

Squat:
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 60kg
In smith.

Leg press:
10 x 150kg
10 x 150kg
10 x 150kg

Front Squat:
Helaas niet gedaan omdat de smith bezet was, we hebben geen andere cage of rack.

Leg press:
40 x 70kg
40 x 70kg

Romanian Deadlift:
5 x 40kg
5 x 40kg
5 x 40kg
5 x 40kg
Eerste keer dat ik die oefening doe, damn die voel je goed. Kan volgende week wel kg verhogen.

Seated Legcurl:
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg

Seated Legcurl:
40 x 25kg
40 x 25kg

Note:
Opzich een redelijk goede training naar omstandigheden. Heb mijn benen zo'n 2 maanden niet kunnen trainen en had voordat ik begon echt nog steeds spierpijn van zondag wedstrijd voetballen en dinsdag voetbaltraining.
De kilo's zijn laag maar heb ze bewust laag gehouden om de redenen hier boven en weinig rust tussen de setjes gepakt, ook mijn eerste benentraining pas weer dus vanaf volgende week kilo's weer gaan verhogen.

Inb4
:sd::sd:

Laatst bewerkt:
goede training/voeding waar zit die pijn?

Goede training ondanks de low-weights...maar wat in godsnaam doet die CGBP in het midden van je benentraining???

Voeding ook goed op orde! Prima macro verdeling!:thumbs: Smaakte de cake wel gewoon?

Goede training ondanks de low-weights...maar wat in godsnaam doet die CGBP in het midden van je benentraining???

Voeding ook goed op orde! Prima macro verdeling!:thumbs: Smaakte de cake wel gewoon?

Oh lol, ik had even m'n training van shoulders - triceps gecopy paste en dan namen veranderd zodat de lay out bij trainingen hetzelfde zouden blijven en ik niet opnieuw dus elke keer een layout moet maken met het onderstrepen van oefeningen, begrijp je wat ik bedoel want klinkt nogal vaag.
Thanks voor het zien, zal het even aanpassen!

Cake smaakte redelijk, maar was beetje hard omdat hij te lang in had gezeten. Zeker voor herhaling vatbaar in ieder geval!

Vandaag rustdag:

Meal 1:
30gr whey

Meal 2:
4 eieren
50gr kipfilet

Meal 3:
115gr kip
100gr Thaise roerbakmix
sambal
15gr cashewnoten

Meal 4:
115gr kip
100gr Thaise roerbakmix
sambal
15gr cashewnoten

Meal 5:
175gr kip
100gr roerbak mix

Meal 6:
450gr magere kwark
30gr whey
30gr cashewnoten

Ong:
~2100 kcal (dus eigenlijk 100 te veel maar loop ik op t werk wel af ;)
225E/54K/78V

Weight update: 70.6kg (= ~-2kg sinds 2 september)
Voor mijn gevoel zie ik er niet veel droger uit in de spiegel.

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 10:24 ----------

Voeding:

Meal 1 (preworkout):
30gr whey
400ml melk
60gr oats

Meal 2 (postworkout):
30gr whey
400ml melk
60gr oats

Meal 3:
75gr rijst
115gr kip
100gr Thaise roerbakmix

Meal 4:
75gr rijst
115gr kip
100gr Thaise roerbakmix

Meal 5:
100gr penne
150gr rundergehakt
150ml chicken tonight hawai

Meal 6:
450gr magere kwark

Total:
2917kcal = 235E/351K/65V

Dit is exclusief wat speciaal biertjes vanavond :o

Training
Back - Calves - Abs:

Deadlift:
10 x stang warming-up
5 x 60kg warming-up
5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 90kg

Barbell row:
10 x stang warming-up
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg

Latt pulldown:
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg

Seated cable row:
40 x 30kg
40 x 30kg

Seated Calf Raise:
Zie note

45 degree calf raise
zie note

Abs:
Zie note

Note:
Vandaag stond op de planning Back - Calves - Abs, maar doordat ik minder dan 40 minuten tijd had om te trainen omdat ik mijn voeding nog klaar moest maken en weg moest wilde ik één spiergroep goed aanpakken ipv alle drie half, ik heb gekozen dus om alleen m'n back goed aan te pakken.
Had voor de training nog steeds spierpijn (:o) in m'n hamstrings dus dat voelde ik meteen bij de deadlifts.

Goede keus om je te focussen op alleen rug! Ben je nog steeds vol in de cut overigens gezien je op rustdag maar ongeveer 50g carbs eet? Ik zit zelf ook vrij laag, maar pak meestal wel 1 carb meal om enigsinds op te laden voor de dag erna..

Borst - Biceps

Warming up:
150 kcal

Benchpress:
5 x 60kg
5 x 65kg
5 x 65kg
4 x 65kg

Incline dumbell press:
10 x 18kg
8 x 18kg
7 x 18kg

Dumbell press:
10 x 20kg
7 x 20kg
5 x 20kg

Dumbell fly's:
40 x 6kg
40 x 6kg

Pinwheel curls:
5 x 18kg
5 x 18kg
5 x 18kg

Standing barbell curls:
Excl. weight vd bb (zwarte dunne bb)
10 x 25kg
10 x 25kg
9 x 25kg

Incline dumbell curl:
40 x 4kg
40 x 4kg

Note:
Redelijk goede training achter de rug, bij veel oefeningen de kilo's verhoogt maar daardoor haalde ik af en toe de reps niet. Dus volgende week gewoon weer de 10 reps halen.

Goede keus om je te focussen op alleen rug! Ben je nog steeds vol in de cut overigens gezien je op rustdag maar ongeveer 50g carbs eet? Ik zit zelf ook vrij laag, maar pak meestal wel 1 carb meal om enigsinds op te laden voor de dag erna..

Ik ben echt aan het twijfelen wat ik moet doen, ik heb eigenlijk weinig massa (en weinig zin) om te blijven cutten. Dus dacht dat recompen een goed idee was maar ik merk dat ik mezelf niet kan houden aan 2000kcal en dan ook nog eens nocarb in het weekend. Vooral niet na een voetbalwedstrijd want dan zit je al snel in de kantine.
Ik wil misschien gewoon 7 dagen per week één eetschema en dan dagelijks ongeveer 200 onder m'n onderhoud zitten (2500kcal) en dan rustig aan cutten ofzo, want ik heb nog redelijk wat vet rond om m'n middel wat maar niet weg gaat.

Nog even foto van m'n postworkout van vanmiddag:

2uskcug.jpg

Voeding:

Meal 1:
30gr whey
4 eieren
1 kleine ui
2 champions die nog over waren van gister

TRAINING

Meal 2: