Fitness Seller

The Novice's log

• Topic Starter Topic Starter
Mooi presswerk en sterke frontraises

Tof te zien dat ik niet de enige ben die Arnoldpresses niet loodzwaar doet!:D:thumb:

Thanks! Ja ik voel de AP gewoon goed met 10kg dus ga hem ook niet verzwaren.
Beter minder gewicht en de oefening goed en juist uitvoeren dan 20kg dumbels en mn schouder verkloten ;)

uitvoering > gewicht :)

Vergeten m'n training van zaterdag te loggen, ik heb bewust deadlift en row eruit gelaten omdat ik bij die oefeningen te veel spanning krijg op m'n hamstring en de dag erna (vandaag dus) moet voetballen en dus geen blessure wilde oplopen.

Rug - Buik

Wide pull ups:
5 x bw
5 x bw
5 x bw
5 x bw

Row machine:
10 x 55kg
10 x 55kg
10 x 55kg

Latt pulldown:
10 x 55kg
10 x 55kg
10 x 55kg

Seated Cable Row:
40 x 30kg
40 x 30kg

Abs:
Rope crunch
10 x 60
10 x 60
10 x 60
10 x 60

Sit ups
15 x
15 x
15 x
15 x

+1 Inderdaad

Vandaag borst - biceps getraind, wat een k*t training dus niet echt waard om te loggen.
Bankdrukken ging wel lekker maar toen kwam iemand ongevraagd spotten bij elke oefening waardoor ik elke keer m'n concentratie verloor en ik geen kracht meer had, want ik was afgeleid.
Hierdoor lukte niks heel de training niet meer en heb ik zelfs niet mijn hele training afgemaakt...

Shape van vanochtend was belabberd toen ik in de spiegel keek dus dacht zal even een low carb/kcal dagje inplannen om wat te compenseren van het afgelopen weekend:

Meal 1:
30gr whey
5gr crea
2 marinol omega 3
1 multivit

Meal 2:
4 eieren

Meal 3:
115gr gekookte kip
kruiden

Meal 4:
2 Magere Beefburger Puur en Eerlijk (gegrild)
130gr doperwtjes
6 kleine augurken
Champions
Ui

VOETBAL TRAINING

Meal 5:
115gr gekookte kip
kruiden
30gr whey

Meal 6:
25gr caseine

Total:
~1600kcal 176E/34K/49V

Note:
Inderdaad low kcal maar moest wat compenseren van het weekend.
Hopelijk niet te veel spierpijn morgen van voetbaltraining wat 's avonds is het legday!

Flink low gegaan gisteren in zowel kcals als carbs! Ben benieuwd hoe je benen workout verloopt vandaag!

Training
Quads- Hams:

Warming up:
150kcal

Squat:
5 x 60kg
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg
In smith.

Leg press:
10 x 180kg
10 x 180kg
10 x 180kg

Leg press:
40 x 80kg
40 x 80kg

Romanian Deadlift:
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 60kg

Seated Legcurl:
Was bezet dus even andere hams oefening gedaan.

Seated Legcurl:
40 x 30kg
40 x 30kg

Note:
Weer bij de meeste oefeningen de kilo's verhoogt, dit is pas mn derde benentraining weer dus hou t rustig aan. Kreeg bij t squaten in de smith lichtjes last van m'n onderrug, helaas hebben ze geen rack bij ons in de sportschool.
Seated Legcurl burn set ging nog redelijk makkelijk dus volgende week 35kg.

Hierna een lekkere postworkout, saus ligt onder de rijst (+ 30gr whey maar die was al op):

2eziuqa.jpg

Ja ik ook :p

Want klopt t dat je een avond voor de training eigenlijk ook carbs binnen moet krijgen of is dat brosience?
Hmm, moeilijk om te zeggen of het bro-science is. Zelf hou ik dat tegenwoordig wel aan eigenlijk om in ieder geval mijn laatste meal van mijn low-carb/low kcals dagen (welk meestal de dag voor mijn trainingsdagen zijn) wel carbs te nemen. Bro-science of niet, het zorgt er bij mij voor dat ik niet met vreselijk lage bloedsuiker spiegels loop aan het begin van mijn trainingsdag tot het einde van mijn vast.

Ik denk dat het wel een ander verhaal wordt als je net als Tim (Mitrenz) wat meer richting keto werkt en carbs nagenoeg uit bant uit je dieet. Je stimuleert dan je lichaam meer een vet dan een koolhydraat verbrander te zijn..(iets met primaire energiebronnen). In ons geval waarbij koolhydraten nog de primaire bron zijn lijkt het me verstandig wel carbs te pakken. *mogelijke bro-science*

Goede training weer en je meal ziet er ook goed uit! That meat:heart:

Hmm, moeilijk om te zeggen of het bro-science is. Zelf hou ik dat tegenwoordig wel aan eigenlijk om in ieder geval mijn laatste meal van mijn low-carb/low kcals dagen (welk meestal de dag voor mijn trainingsdagen zijn) wel carbs te nemen. Bro-science of niet, het zorgt er bij mij voor dat ik niet met vreselijk lage bloedsuiker spiegels loop aan het begin van mijn trainingsdag tot het einde van mijn vast.

Ik denk dat het wel een ander verhaal wordt als je net als Tim (Mitrenz) wat meer richting keto werkt en carbs nagenoeg uit bant uit je dieet. Je stimuleert dan je lichaam meer een vet dan een koolhydraat verbrander te zijn..(iets met primaire energiebronnen). In ons geval waarbij koolhydraten nog de primaire bron zijn lijkt het me verstandig wel carbs te pakken. *mogelijke bro-science*

Goede training weer en je meal ziet er ook goed uit! That meat:heart:

Thanks! Ik zal eens kijken om op een rustdag wel carbs te pakken in een avondmaal, want eet toch gewoon thuis. Kijken of dit positief effect heeft op m'n shape/training.

Training
Schouders - Triceps:

Warming up:
100kcal

Seated barbell press:
5 x 45kg
5 x 45kg
3 x 45kg
5 x 45kg

Seated Arnold press:
10 x 10kg
10 x 10kg
10 x 10kg

Barbell front raise:
10 x 15kg
10 x 15kg
10 x 17.5kg
* Excl weight zwarte barbell

Dumbell lateral raise:
40 x 4kg
40 x 4kg

Closegrip bench press:
5 x 50kg
5 x 60kg
4 x 60kg
4 x 60kg
Geen spotter aanwezig, laatste rep zou net wel net niet zijn geweest.

Seated french press:
10 x 10kg
10 x 10kg
10 x 10kg
* Excl weight EZ barbell

Skullcrusher:
10 x 10kg
10 x 10kg
10 x 10kg

Cable tricep extension:
40 x 20
40 x 20

Note:
Redelijke training, bij front raise, bp en cable de gewichten verhoogt maar bij french press en skullcrushers verlaagt omdat ik daar de uitvoering niet meer 100% was vorige keer.

Voeding:

Meal 1:
30gr whey
300ml melk
60gr oats
5gr crea
2 marinol caps
1 multivit

SCHOUDERS - TRICEPS

Meal 2:
30gr whey
5gr crea
75gr rijst
200gr paardenbiefstuk gebakken in croma
100gr roerbakgroente
woksaus
sambal

Meal 3:
6 snack a jacks bbq, tijdens t film kijken

Meal 4:
75gr rijst
115gr kip
100gr roerbak mix
sambal

Meal 5:
120gr penne
150gr rundergehakt
150ml chicken tonight

Meal 6:
450gr kwark

~3000kcal
240E/360K/50V

Good food! Waar haal je die paardenbiefstuk en wat kost dat per kilo ongeveer?

Training
Back - Abs:

Deadlift:
10 x stang
5 x 60kg
5 x 50kg
5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 100kg
Nog spierpijn in mn hams dus bewust de oefening van lage kg's opgebouwd.

Barbell row:
10 x stang warming-up
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg

Latt pulldown:
10 x 55kg
10 x 55kg
10 x 55kg

Seated cable row:
40 x 30kg
40 x 30kg

Abs:
Cable Crush
Sit ups

Note:
Het schema bevalt me steeds beter, kilo's gaan omhoog en hoop snel weer beetje op mn oude weights terug te komen, ook al waren die nog steeds pussyweights :(
M'n gewicht blijft rond de 70kg maar m'n kracht gaat wel vooruit dus ik boek wel vooruitgang.

Terug
Naar boven