AndroidHealthClinic

The Novice's log

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag niet echt een cheatdag maar moet redelijk wat kcal binnen krijgen want vanavond ga ik naar een stampfeestje, overigens m'n een na laatste van het jaar, en dat duurt van 22:00-07:00.

B]Borst - Biceps[/B]

Warming up:
100 kcal

Benchpress:
5 x 60kg
5 x 65kg
5 x 65kg
3 x 65kg
Durfde niet aan om meer reps te proberen ivm geen spotter

Incline dumbell press:
10 x 18kg
10 x 18kg
9 x 18kg

Dumbell press:
10 x 20kg
8 x 20kg
7 x 20kg

Dumbell fly's:
40 x 6kg
40 x 6kg

Pinwheel curls:
5 x 18kg
5 x 18kg
5 x 18kg

Standing barbell curls:
Excl. weight vd bb (zwarte dunne bb)
10 x 25kg
10 x 25kg
8 x 25kg

Incline dumbell curl:
40 x 4kg
40 x 4kg

Was een mooi feest hoorde ik!:thumbs:

Gisteren nog ergens wezen eten..dat is namelijk wat ik meestal na zo'n feest doe:rolleyes:

Ja was echt een bruut feest, denk t beste feestje van dit jaar!

Daarom best een slecht weekend gehad qua voeding, zaterdag zoveel mogelijk clean maar rond uur of 16u ging t bier er al in en daarna nog uiteten. Gisteren heb ik twee tosti's op, kwark, shake en dat was 't, voor de rest heel de dag in bed gelegen.

Vraagje, is het opeten van je pre/post workout meal tijdsgebonden?
Dus bijv beste een half uur na/voor je training zou optimaal zijn?

Vraagje, is het opeten van je pre/post workout meal tijdsgebonden?
Dus bijv beste een half uur na/voor je training zou optimaal zijn?
Is grotendeels een mind-set denk. Ik train fasted soms net zo goed als na het eten. Zelf hanteer ik als ik wel eet voor het trainen minimaal een uur voor mijn training..

Net even een andere training/volgorde gehad dan normaal wegens drukte in de gym. Zal hem zo even loggen maar eerst even m'n postworkout meal maken :eating:

Is grotendeels een mind-set denk. Ik train fasted soms net zo goed als na het eten. Zelf hanteer ik als ik wel eet voor het trainen minimaal een uur voor mijn training..

Thanks, geld dat ook voor postworkout meal?

Training Legs:

Warming up:
100kcal

Squat in smith:
10 x stang
5 x 60kg
5 x 85kg
5 x 85kg
5 x 85kg
5 x 85kg

Romanian Deadlift:
10 x stang
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 60kg

Seated Legcurl:
10 x 70kg
9 x 70kg
8 x 70kg
Volgende keer ga ik voor de 3x10!

Seated Legcurl:
40 x 35kg
40 x 35kg

Leg press:
10 x 180kg
10 x 180kg
10 x 180kg

30min cardio

Note:
De training beetje door elkaar moeten gooien omdat het druk was en van alles bezet was, dus schoot niet echt op, ondanks dat toch weer hier en daar wat kilo's bijgegooid ;)
Ik had vandaag een worstenbroodje gegeten (~400kcal) dus moest mezelf na de training straffen door een cardio sessie van een half uur (500kcal).

Thanks, geld dat ook voor postworkout meal?
Denk dat je toch een behoorlijk shitload aan vet vrije massa moet hebben wil dit echt van invloed zijn.

Ondanks dat zorg ik er zelf voor dat ik na mijn training altijd direct een stuk fruit en een shake met whey en dextro neem (ook omdat ik dit lekker vind). Ik probeer dan verder mijn post workout meal wel binnen een uur te consumeren. Of dat ook echt een must is durf ik niet te zeggen.

Denk dan wat dat betreft het bovenstaande geldt..heb je heel veel spiermassa dan is het belangrijker dan op 'ons' niveau. Jay Cutler bijvoorbeeld moest zelfs tijdens zijn cut snachts zijn bed uit omdat zijn spiermassa hem letterlijk op at..hij woog soms na een nacht slapen enorm veel kilo's minder.

---------- Post toegevoegd 9 October 2013 om 19:33 ----------

Haha..zie dat jij ook strafcardio hanteert! Bij mij was het ook erg druk vandaag..geen idee waarom! Vervelend was het wel, maar desondanks prima getraind gozer!:D

Denk dat je toch een behoorlijk shitload aan vet vrije massa moet hebben wil dit echt van invloed zijn.

Ondanks dat zorg ik er zelf voor dat ik na mijn training altijd direct een stuk fruit en een shake met whey en dextro neem (ook omdat ik dit lekker vind). Ik probeer dan verder mijn post workout meal wel binnen een uur te consumeren. Of dat ook echt een must is durf ik niet te zeggen.

Denk dan wat dat betreft het bovenstaande geldt..heb je heel veel spiermassa dan is het belangrijker dan op 'ons' niveau. Jay Cutler bijvoorbeeld moest zelfs tijdens zijn cut snachts zijn bed uit omdat zijn spiermassa hem letterlijk op at..hij woog soms na een nacht slapen enorm veel kilo's minder.

---------- Post toegevoegd 9 October 2013 om 19:33 ----------

Haha..zie dat jij ook strafcardio hanteert! Bij mij was het ook erg druk vandaag..geen idee waarom! Vervelend was het wel, maar desondanks prima getraind gozer!:D

Haha dat klinkt freaky!
Haha ja, soms is de drang om te cheaten groot, vandaar dat ik dan compenseer met cardio.

Btw net je training gezien, denk dat ik wat van je oefeningen ga toevoegen aan mijn legday, want ik doe namelijk atm geen kuiten. Twijfel om m'n kuiten bij m'n rug te nemen, zoals t origineel in t schema hoort, of bij legday mee te nemen.

Laatst bewerkt:
Ik vind het een tof schema! Persoonlijk zou ik hem helemaal volgen zoals die er staat, omdat ik anders altijd geneigd ben qua oefeningen in mijn comfort zone te blijven.

Kent iemand nog goede abs oefeningen voor morgen?
Dacht zelf aan cable crunch, machine crunch en sit ups op zo'n schuin bankje waar je je voeten bovenin onder kan zetten. Geen idee hoe het heet ;)
Hanging legraises werkt nog maar amper...

Training
Schouders - Triceps:

Warming up:
100kcal

Seated barbell press:
10 x stang
5 x 45kg
3 x 45kg wtf
5 x 45kg
5 x 45kg

Seated Arnold press:
10 x 12kg
10 x 12kg
8 x 12kg

Barbell front raise:
10 x 17.5kg
10 x 17.5kg
10 x 17.5kg
* Excl weight zwarte barbell

Dumbell lateral raise:
40 x 4kg

Closegrip bench press:
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
Last van m'n schouder gekregen, hierdoor maar rustig aan verder getraind

Seated french press:
10 x 10kg
10 x 10kg
10 x 10kg
* Excl weight EZ barbell

Skullcrusher:
10 x 10kg
10 x 10kg
8 x 10kg

Cable tricep extension:
40 x 20
40 x 20

Note:
ik kreeg na de schouder oefeningen opeens een soort steek in m'n rechterschouder, hierdoor lukte de closegrip bp niet echt dus heb maar wat kilo's eraf gehaald zodat de oefening goed ging en ik niet mijn schouder zou vernken.

Voeding
Lijkt veel 8 meals, maar heb tussendoortjes erbij gezet.

Meal 1:
60gr oats
30gr whey

Meal 2:
Appel
Meer tussendoortje op school.

Meal 3:
75gr basmatirijst
100gr kip
sambal

TRAINING

Meal 4:
30gr whey
banaan

Meal 5:
Wrap die over was van gister (zie foto)
xni8no.jpg

Meal 6:
100gr basmatirijst
100gr kip

Meal 7:
Avondeten thuis (zie foto)
Aardappelen - 1,5 rundersaucijzenworst - bloemkool
14o25h3.jpg
Meal 8:
450gr kwark.

Schat t op ~2500kcal

Laatst bewerkt:
Die burn oefening zou natuurlijk weleens voor die schouderpijn kunnen zorgen..40 reps is ondanks het gewicht natuurlijk een ziek volume!

Voeding ziet er ook weer lekker uit! Zeker die wrap:D:D

Het schema dat je gisteren postte heeft me wel geïnspireerd..men je een beetje te spreken over dat schema? En dan met name de vraag: is iedere spiergroep 1 keer per week voldoende?

Die burn oefening zou natuurlijk weleens voor die schouderpijn kunnen zorgen..40 reps is ondanks het gewicht natuurlijk een ziek volume!

Voeding ziet er ook weer lekker uit! Zeker die wrap:D:D

Het schema dat je gisteren postte heeft me wel geïnspireerd..men je een beetje te spreken over dat schema? En dan met name de vraag: is iedere spiergroep 1 keer per week voldoende?

Thanks, wrap was zeker goed te doen!
Ja ik vind het wel een fijn schema, toch wel even wennen op het begin die burn sets, maar gaat wel lekker. Ik hoop over ongeveer 6 weken te kunnen bulken en ik denk dat dat echt lukt met dit schema. Een andere dbb'er (JoertjuH) vond het zelf erg fijn schema, vooral om te builden, en via hem ben ik eraan gekomen.
Ik heb nu vier weken burnsets erop zitten en ga nu vier weken zonder burnset doen om over vier weken m'n spieren opnieuw te prikkelen door zo'n burnset, dit op aanraden van JoertjuH.
Als je om de vier weken zou wisselen zouden de spieren er niet aan wennen, constant geprikkeld worden en zou dit optimaal zorgen voor groei.
Of dit brocience is weet ik niet maar ik vind het wel het proberen waard ;)

Alvast in myfitnesspall m'n voeding gemaakt van gister, om even een dieet op te stellen en om te vragen naar jullie mening. Morgen backday en dan zaterdag rustdag:

Meal 1:
30gr whey
90gr oats
400ml melk
1 banaan

Meal 2:
75gr basmati rijst
100gr roerbakmix
100gr kip
10ml olijfolie
sambal

TRAINING

Meal 3:
30gr whey
banaan

Meal 4:
75gr basmati rijst
100gr roerbakmix
100gr kip
10ml olijfolie
sambal

Meal 5:
120gr penne
200gr rundergehakt
150ml chicken toniight hawai

Meal 6:
450gr kwark
30gr cashewnoten

TOTAAL
~3315kcal 247E 407K 77V

Lijkt me goede verhoudingen toch?

Goed bezig! die wrap ziet er zeker goed uit!

Verhouding is goed high carb day? zeker

Die front raises met barbell, hoe bevalt dat?

Goeie log! In :cool:

Kent iemand nog goede abs oefeningen voor morgen?
Dacht zelf aan cable crunch, machine crunch en sit ups op zo'n schuin bankje waar je je voeten bovenin onder kan zetten. Geen idee hoe het heet ;)
Hanging legraises werkt nog maar amper...

Oefening 1:
De beste ab-oefening vind ik laying leg raises.
Je ligt op een decline bankje, houdt dat beensteun ding vast en zwaai je benen omhoog tot je heupen ook van het bankje komen, zo pak je onderkant abs heel goed.
Langzame ROM doen en onderaan geen momentum gebruiken om omhoog te komen.
Gegarandeerd dat 10 reps met deze al heel moeilijk gaat!
Daarna kan je desnoods een dropset doen op de hanging legraises, omdat die de zelfde spier traint maar met minder moeite.

Oefening 2:
Cable crunches of weighted machine crunches. Goed hard squeezen bij het contraction punt en langzaam weer terug. Pakt meer bovenkant abs aan.

Oefening 3:
Woodchopper. 2 buikspier oefeningen zijn genoeg om je abs aan te pakken (mits de uitvoering goed is), dus deze Woodchopper oefening pakt de obliques aan.
Erg fijne oefening, ook weer hard squeezen.

Vanochtend even ~45min cardio gedaan op nuchtere maag onder het genot van een filmpj (600kcal)

Goed bezig! die wrap ziet er zeker goed uit!

Verhouding is goed high carb day? zeker

Die front raises met barbell, hoe bevalt dat?

Ja was op het begin wel wennen, net zoals rest van schema. Maar bevalt me wel.
Nu heb ik niet dat ik bijv met rechts sneller omhoog ga dan met links als je begrijpt wat ik bedoel.

Goeie log! In :cool:

Oefening 1:
De beste ab-oefening vind ik laying leg raises.
Je ligt op een decline bankje, houdt dat beensteun ding vast en zwaai je benen omhoog tot je heupen ook van het bankje komen, zo pak je onderkant abs heel goed.
Langzame ROM doen en onderaan geen momentum gebruiken om omhoog te komen.
Gegarandeerd dat 10 reps met deze al heel moeilijk gaat!
Daarna kan je desnoods een dropset doen op de hanging legraises, omdat die de zelfde spier traint maar met minder moeite.

Oefening 2:
Cable crunches of weighted machine crunches. Goed hard squeezen bij het contraction punt en langzaam weer terug. Pakt meer bovenkant abs aan.

Oefening 3:
Woodchopper. 2 buikspier oefeningen zijn genoeg om je abs aan te pakken (mits de uitvoering goed is), dus deze Woodchopper oefening pakt de obliques aan.
Erg fijne oefening, ook weer hard squeezen.

Nice dat je volgt!
Damn die eerste klinkt echt als een hel haha, kan je die oefening ook doen als je nog weinig ervaring hebt met abs oefeningen? Want 1 rep lijkt me al moeilijk. Gewoon oefenen oefenen en oefenen lijkt me.
Zal de oefeningen vanmiddag eens proberen.

Terug
Naar boven