Fitness Seller

The Novice's log

Vanochtend even ~45min cardio gedaan op nuchtere maag onder het genot van een filmpj (600kcal)

Ja was op het begin wel wennen, net zoals rest van schema. Maar bevalt me wel.
Nu heb ik niet dat ik bijv met rechts sneller omhoog ga dan met links als je begrijpt wat ik bedoel.

Nice dat je volgt!
Damn die eerste klinkt echt als een hel haha, kan je die oefening ook doen als je nog weinig ervaring hebt met abs oefeningen? Want 1 rep lijkt me al moeilijk. Gewoon oefenen oefenen en oefenen lijkt me.
Zal de oefeningen vanmiddag eens proberen.

Yeah de oefening is redelijk lastig, maar wel te doen opzich.
Die moet je wel altijd als eerste doen als je er een paar sets uit wil halen. En inderdaad oefenen, maar als hanging knee raises makkelijk voor je gaat, dan moet laying leg raises ook wel gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Goeie log! In :cool:

Oefening 1:
De beste ab-oefening vind ik laying leg raises.
Je ligt op een decline bankje, houdt dat beensteun ding vast en zwaai je benen omhoog tot je heupen ook van het bankje komen, zo pak je onderkant abs heel goed.
Langzame ROM doen en onderaan geen momentum gebruiken om omhoog te komen.
Gegarandeerd dat 10 reps met deze al heel moeilijk gaat!
Daarna kan je desnoods een dropset doen op de hanging legraises, omdat die de zelfde spier traint maar met minder moeite.

Oefening 2:
Cable crunches of weighted machine crunches. Goed hard squeezen bij het contraction punt en langzaam weer terug. Pakt meer bovenkant abs aan.

Oefening 3:
Woodchopper. 2 buikspier oefeningen zijn genoeg om je abs aan te pakken (mits de uitvoering goed is), dus deze Woodchopper oefening pakt de obliques aan.
Erg fijne oefening, ook weer hard squeezen.

Even wat filmpjes opgezocht als voorbeeld, kloppen ze zo:

1) http://www.youtube.com/watch?v=TFGoODkvcZM

2) http://www.youtube.com/watch?v=h1nvxfWlWgM

3) @3.00
http://www.youtube.com/watch?v=iwOAZt2OdS8

Training
Back - Calves - Abs:

Deadlift:
10 x stang warming-up
5 x 60kg warming-up
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 110kg
5 x 110kg
5 x 110kg

Barbell row:
10 x stang warming-up
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg

Latt pulldown:
10 x 55kg
10 x 55kg
10 x 55kg

Seated cable row:
40 x 30kg
40 x 30kg

Eerste keer dat ik calfs doe
Standing Calf Raise in smith:
15 x 70kg
15 x 70kg
15 x 70kg

45 degree calf raise in legpress
40 x 50kg
40 x 70kg

Laying leg raises:
10 x Benen krom
4 x Benen gestrekt, damn stuk zwaarder
2 x Benen gestrekt

Cable crunches:
10 x 50
10 x 50
10 x 50

Woodchopper
10 x 10 SS with 10 x 10 andere kant

Note:
Heb voor het eerst calfs oefeningen en ab oefeninggen gedaan, als iemand filmpjes van heeft hoe ik ze juist moet doen graag posten want dan kan ik de oefening leren, denk namelijk niet dat ik de oefening helemaal juist doe.

Training
Note:
Heb voor het eerst calfs oefeningen en ab oefeninggen gedaan, als iemand filmpjes van heeft hoe ik ze juist moet doen graag posten want dan kan ik de oefening leren, denk namelijk niet dat ik de oefening helemaal juist doe.

Die filmpjes die je zelf postte zijn goed. Het is gewoon een kwestie van oefenen.
Ik heb letterlijk die Rob Riches en Chris Jones filmpjes ook gebruikt om ze te leren :P

Damn ik heb nog steeds spierpijn in m'n abs van de oefeningen van vrijdag :o

Net de eerste training gehad van de komende vier weken, nu zonder burn oefening op het einde. Het schema blijft grotendeels hetzelfde alleen op het eind zal ik de burn oefening veranderen naar een 3 x 10 x Xkg.

Training zal ik zo loggen.

Dan heb je ze in ieder geval goed aangepakt ;)

Haha ja dat wel ;)

B]Borst - Biceps[/B]

Warming up:
100 kcal

Benchpress:
5 x 60kg
5 x 65kg
5 x 65kg
5 x 70kg
5 x 70kg
De 65kg ging makkelijk dus dacht zal 70kg eens proberen, hier haalde ik de reps wel net. Stond voor de zekerheid wel spotter achter maar hij heeft alleen bar mee helpen wegleggen dus niet echt gespot.

Incline dumbell press:
10 x 18kg
9 x 18kg
9 x 18kg

Dumbell press:
10 x 20kg
9 x 20kg
9 x 20kg

Dumbell fly's:
10 x 10kg
10 x 10kg
10 x 10kg

Pinwheel curls:
5 x 18kg
5 x 18kg
5 x 18kg
5 x 18kg

Standing barbell curls:
Excl. weight vd bb (zwarte dunne bb)
10 x 25kg
10 x 25kg
8 x 25kg

Incline dumbell curl:
10 x 10kg
8 x 10kg
8 x 10kg

Note:
Nog tips voor een goede bicep oefening die ik ipv de incline db curl zou kunnen doen?
Vind die namelijk niet zo fijn.

preacher/scott curls ;)

Goede training, mag ik vragen waarom je nog dumbbell press na incline dumbell press doet?:)

Je kan trouwens concentration curls of cable curls doen voor biceps(http://youtu.be/9xEPQwUDNuI?t=1m13s). Vind ik de meest bazen bicep oefening, Ronnie Coleman deed hem ook ;)

Thanks, ik zal eens naar kijken.

Goede training, mag ik vragen waarom je nog dumbbell press na incline dumbell press doet?:)

Je kan trouwens concentration curls of cable curls doen voor biceps(http://youtu.be/9xEPQwUDNuI?t=1m13s). Vind ik de meest bazen bicep oefening, Ronnie Coleman deed hem ook ;)

Thanks!
Eigenlijk niet echt met een specifieke reden, is het beter om andersom te doen dan?
Ik volg op dit moment gewoon een schema en zo staat hij erin:
http://www.muscleandstrength.com/workouts/4-day-power-muscle-burn-workout-split.html

Ah I see, logisch. Vroeg me het gewoon af ;)
Zelf zou ik ipv dumbbell press, incline dumbbell press doen (voor vollere bovenkant borst), maar dat is persoonlijke voorkeur.

Dus dat borstoefeningen als volgt eruit komen te zien:
- Bench Press
- Dumbell Press
- Incline Dumbell Press
- Dumbell Fly's

Leuke log, ik volg 'm!
Jij verhoogt elke week gewicht op de grote 3 en zoja met hoeveel?

Voeding

Meal 1:
400ml melk
90gr oats
30gr whey

Meal 2:
75gr basmatirijst
100gr kip
100gr roerbakgroente
10ml olijfolie
sambal

TRAINING

Meal 3:
30gr whey
75gr basmatirijst
100gr kip
100gr roerbakgroente
10ml olijfolie
sambal

Meal 4:
120gr penne
200gr rundergehakt
150ml chicken tonight

Meal 5:
450gr kwark
30gr ongezouten noten

Total:
3000kcal 243E/339K/76V

Dus dat borstoefeningen als volgt eruit komen te zien:
- Bench Press
- Dumbell Press
- Incline Dumbell Press
- Dumbell Fly's

Bench press
Incline bench press
Incline dumbbell press
Dumbbell flyes

Zo zou ik het persoonlijk aanpakken, omdat bovenkant borst bij de meeste moeilijk in massa aankomt.
Deze training focust namelijk veel op bovenkant borst, onderkant komt er vanzelf wel als je bench erin houdt ;)

Bench press
Incline bench press
Incline dumbbell press
Dumbbell flyes

Zo zou ik het persoonlijk aanpakken, omdat bovenkant borst bij de meeste moeilijk in massa aankomt.
Deze training focust namelijk veel op bovenkant borst, onderkant komt er vanzelf wel als je bench erin houdt ;)

Thanks, alleen helaas hebben ze geen verstelbaar bankje bij de bench press, zit er aan vast.
Of ik moet de incline bench press in de smith doen maar ik las vaak op t forum dat dat wordt afgeraden.

Dus wat is je mening, met welke oefening zou ik het best op mijn borst kunnen focussen incline bench press in de smith of incline dumbell press?

Thanks, alleen helaas hebben ze geen verstelbaar bankje bij de bench press, zit er aan vast.
Of ik moet de incline bench press in de smith doen maar ik las vaak op t forum dat dat wordt afgeraden.

Dus wat is je mening, met welke oefening zou ik het best op mijn borst kunnen focussen incline bench press in de smith of incline dumbell press?

Incline dumbbell press is het best.
Ik doe zelf regelmatig incline bench in de smith, niks mis mee (zolang je hem niet altijd en eeuwig doet), zeker niet als je geen mogelijkheid hebt om de normale incline bench press uit te kunnen voeren.

Vandaag rustdag, als meal tussen de middag wat restjes gegeten die in de koelkast lagen en dat resulteerde in:
- 4 eieren
- 100gr rundergehakt
- champions
- wat groente
- kaas
- wat ketchup

Dit samen met twee bruine boterhammen (toast van gemaakt) en was eigenlijk best goed te eten ;)

-
Incline dumbbell press is het best.
Ik doe zelf regelmatig incline bench in de smith, niks mis mee (zolang je hem niet altijd en eeuwig doet), zeker niet als je geen mogelijkheid hebt om de normale incline bench press uit te kunnen voeren.

Zal maandag eens de incline doen in de smith. Dacht dat hier vaker op het forum werd afgeraden omdat je dan je borst niet goed zou pakken.

Vandaag rustdag, als meal tussen de middag wat restjes gegeten die in de koelkast lagen en dat resulteerde in:
- 4 eieren
- 100gr rundergehakt
- champions
- wat groente
- kaas
- wat ketchup

Dit samen met twee bruine boterhammen (toast van gemaakt) en was eigenlijk best goed te eten ;)

-

Zal maandag eens de incline doen in de smith. Dacht dat hier vaker op het forum werd afgeraden omdat je dan je borst niet goed zou pakken.

Juist wel. Uitstekende isolatie van de pectorals. Men is over het algemeen negatief over de smith omdat het de stabilisatoren minder aanspreekt en het heeft een beetje een 'p*ssy' reputatie. Maar goed, je moet doen wat beter voor jou werkt. Ik heb kerels gezien met pecs waar je U tegen zegt en ze benchen bijna alleen in de smith. Maar goed, hier zijn de meningen natuurlijk over verdeeld.

Terug
Naar boven