MuscleMeat

The Novice's log

• Topic Starter Topic Starter
Precies wat ik ook doe! Om en om..1e training normaal, andere training reverse. Focus licht ook net even op een ander deel van je lats naar mijn mening..

Mooie training Frank! Buik wordt ook flink aangepakt de laatste tijd...GOOD!:thumbs:

Ja denk dat ik dat ook doe, om en om. Lijkt me goed om zo de volledige rug aan te pakken. Maar ik ben van plan om de reverse aanstaande vier weken te doen, en de normale de volgende vier weken.
Zoals de trouwe volgers weten doe ik vier weken met burnset, vier weken normaal, vier weken burnset etc. ;)

Ja inderdaad, buik moet niet achterblijven!

Borst - Biceps

Warming up:
100 kcal

Benchpress:
warmup
5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 70kg
5 x 70kg
5 x 70kg

Incline benchpress in smith:
warmup
10 x 50kg
9 x 50kg
8 x 50kg

Dumbell press:
10 x 20kg
8 x 20kg
8 x 20kg

Dumbell fly's:
10 x 12kg
10 x 12kg
10 x 12kg

Pinwheel curls:
5 x 18kg
5 x 18kg
4 x 18kg
4 x 18kg

Standing barbell curls:
Excl. weight vd bb (zwarte dunne bb)
10 x 25kg
10 x 25kg
8 x 25kg

Scott curls:
10 x 10kg
10 x 10kg
10 x 10kg

Note:
Blij met mn bench press, volgende week 75kg eens proberen, dan zou ik eindelijk weer eens een PR verbreken.
De incline bp vandaag voor het eerst gedaan en voelde wel goed. Was even wennen en helaas haalde ik de 3 x 10 reps niet.
Ook voor het eerst de scott curls gedaan (Thanks nog Rob!), heb de oefening heel slow en controlled uitgevoerd en bovenin squeezen. Wel even wennen want ik heb het gevoel dat ik te klein ben voor dat bankje :P Gewicht is laag maar wil de oefening eerst even uitproberen.

Vandaag rustdag, dus lowcarb/low kcal.
Voeding exclusief avondeten:

Meal 1:
30gr whey
4 eieren

Meal 2:
100gr kip
200gr wokgroente
10ml olijfolie
sambal

Meal 3:
100gr kip
200gr wokgroente
10ml olijfolie
sambal

Meal 4:
Avondeten

Meal 5:
30gr ongezoute cashewnoten
25gr casein

Excl avondeten:
1300kcal - 142E - 30K - 40V

M'n fysiek zag er vanochtend redelijk goed uit al zeg ik het zelf, maar helaas gaat laatste buikvet/lovehandels moeilijk weg.

M'n fysiek zag er vanochtend redelijk goed uit al zeg ik het zelf, maar helaas gaat laatste buikvet/lovehandels moeilijk weg.
Join the club:mad:

Voeding gisteren zag er goed uit! Waar bestond de avondmaaltijd uit?

Hopelijk weet je volgende week een PR te pakken met de bench!:thumbs:

Join the club:mad:

Voeding gisteren zag er goed uit! Waar bestond de avondmaaltijd uit?

Hopelijk weet je volgende week een PR te pakken met de bench!:thumbs:

Hoop inderdaad volgende week een PR te kunnen pakken!
De avondmaal was een broodje kipburger, moest nog op dus was wel lekker! Vandaag gelukkig een trainingsdag dus mogen we wat meer eten :meal:

Is bij mij ook de (enige) plek met veel vet.

Irritant he! Ben redelijk droog op plekken zoals borst/schouders/armen maar bij m'n buik gaat het vet maar niet weg. Ook mijn benen gaat het moeilijk weg maar lees vaak hier dat het op t benen vaker vocht dan vet is.

Dat feel :(

Joining the lovehandle crew.

Geduld, broeder, geduld!

Pff training eigenlijk niet eens waard om te loggen. Kreeg al snel last van m'n onderrug waardoor ik de training vroegtijdig moest stoppen. Gelukkig morgen wel afspraak bij de fysio dus hopelijk komt hij met wat goed nieuws.

Quads - Hams:

Squat in smith
Warmup
5 x 60kg
5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 90kg

Leg Press
10 x 200kg
10 x 200kg
10 x 200kg

Goblet Squat
10 x 24kg
10 x 24kg
10 x 24kg

Romanian Deadlift
Te veel last van m'n ondderrug

Leg Curl
10 x 60kg
10 x 65kg
10 x 70kg

Note
Legpress weer verhoogt met 10kg.
De Goblet voelde ik goed dus had hem niet verzwaard maar kreeg heel erge last van m'n onderrug na de oefening. Het begon al bij mn squats maar dat was nog wel te overleven. Na de Goblets kon ik eigenlijk echt niet meer.

Dat feel :(

Joining the lovehandle crew.

Geduld, broeder, geduld!

Hoop het, inderdaad geduld.

Klote van je onderrug man! Die smith squats vond ik nog aardig sterk!

Succes bij de fysio...ben benieuwd wat daar uit komt!

Ik had vandaag om 11:00u een afspraak bij de fysio en dat is in de buurt bij sportschool dus daarna meteen training erachter aan gedaan.
De fysio was 'goed', in hoevere het goed kan gaan. Hij weet wat er aan de hand is. Hij merkte dat ik al langere tijd met de problemen in m'n rug/schouders loop waardoor het probleem erger is geworden.
Ik moest eerst op bank gaan liggen en ging hij mijn been zo hoog mogelijk doen, toen merkte ik dat ik mijn been niet eens 90 graden kon doen terwijl normaal veel hoger moet, dit kwam omdat er veel te veel spanning op staat op mijn benen en dit gaat door in mijn rug (vooral linkerkant) en in mijn linker schouder.
In mijn rug zitten veel te veel blokkades zei hij en die moeten los worden gemaakt.

Ik moest toen op mijn buik gaan liggen en ging hij allemaal in m'n rug en in mn vel knijpen, damn dat deed zeer, om alles los te maken. Ik heb hierna oefeningen gekregen die ik 2 a 3 x per dag thuis moet doen om te zorgen dat alles veel losser komt te zitten, zoals hamstrings strekken en een voor m'n onderrug.

Conclusie: veel te veel blokkades (geen idee wat het is) in mijn lichaam en er staat veel te veel spanning op mijn benen, ook ben ik veel te stijf zei hij. Dus heb ik oefeningen mee gekregen om alles wat losser te maken. Alles kraakte ook de hele tijd.
Volgende week donderdag nieuwe afspraak ;)

Training zal ik straks loggen.

Klote van je onderrug man! Die smith squats vond ik nog aardig sterk!

Succes bij de fysio...ben benieuwd wat daar uit komt!

Thanks, zie hierboven voor uitleg fysio.

Gelukkig weet je nu wat er aan de hand is en kun je er aan gaan werken! :thumbs:

Na de fysio ben ik gaan trainen, ik heb bewust de gewichten van mijn schouders oefeningen verlaagd omdat ik niks wilde forceren of erger maken.

Training
Schouders - Triceps:

Warming up:
100kcal

Seated barbell press:
10 x stang
5 x 30kg
5 x 30kg
5 x 30kg
5 x 30kg

Seated Arnold press:
10 x 8kg
10 x 8kg
10 x 8kg

Barbell front raise:
10 x 10kg
10 x 10kg
10 x 10kg
* Excl weight zwarte barbell

Dumbell lateral raise:
10 x 6kg
10 x 6kg
10 x 6kg

Closegrip bench press:
10 x stang
5 x 50kg
5 x 60kg
5 x 65kg PR
5 x 70kg PR

Seated french press:
Niet gedaan omdat dit te belasten was voor mijn schouder.

Skullcrusher:
10 x 12,5kg
10 x 12,5kg
10 x 12,5kg
* Excl weight EZ barbell

Cable tricep extension:
10 x 35
10 x 40
10 x 40

Note:
Zoals hierboven al stond heb ik de kilo's bij mijn schoudersoefeningen verlaagd.
Ik weet niet of het daar aan lag maar de closegrip benchpress ging lekker, eerst even goed opgewarmd door met de stang de oefening te doen en niet te veel kilo's beginnen en daarna PR gezet van 65, maar dat ging nog makkelijk dus ook meteen de 70kg gedaan. Er was helaas geen spotter dus wilde de 75kg niet proberen maar ben met 70kg al blij!

Gelukkig weet je nu wat er aan de hand is en kun je er aan gaan werken! :thumbs:

Ja inderdaad!

Hopelijk gaat het snel beter met je rug man.. Zou wel voorzichtig er mee zijn voorlopig in ieder geval..

Voeding

Meal 1:
400ml melk
90gr oats
30gr whey

FYSIO & TRAINING

Meal 2:
30gr whey
75gr basmatirijst
100gr kip
100gr roerbakgroente
10ml olijfolie
woksaus

Meal 3:
30gr whey
75gr basmatirijst
100gr kip
100gr roerbakgroente
10ml olijfolie
woksaus

Meal 4:
120gr penne
200gr rundergehakt
150ml chicken tonight

Meal 5:
450gr kwark
30gr ongezouten noten

Total:
~3000kcal 245E/340K/80V

Hopelijk gaat het snel beter met je rug man.. Zou wel voorzichtig er mee zijn voorlopig in ieder geval..

Ja ben ik ook. Ik zorg gewoon dat ik de oefeningen goed thuis doe en mezelf voldoende opwarm in de gym.

Je bent wel gek op chicken tonight of niet?:D

Dikke PR op de close benches man!:thumbs:

Vanochtend wakker geworden met wat last van mijn onderrug dus ik ga straks rustig aan rug trainen, beginnen met lage kilo's en kijken hoe het gaat.

Ook wijk ik wat af in mijn voeding, overdag wat minder zodat ik vanavond los kan gaan, we gaan namelijk naar een all you can eat sushi restaurant. Hier trek ik ongeveer 1200kcal voor uit, zal ongeveer wel kloppen lijkt me?

Je bent wel gek op chicken tonight of niet?:D

Dikke PR op de close benches man!:thumbs:

Haha ja thanks, ik vind het goed te eten en zitten carbs in. Toevallig nog aanrader waar ik het mee zou kunnen afwisselen?

---------- Post toegevoegd 25 October 2013 om 14:28 ----------

Training
Back - Calves - Abs:

Warming-up
100kcal

Deadlift:
10 x stang
5 x 60kg
5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 90kg
Rustig aan gedaan omdat ik m'n onderrug voelde.

Reverse barbell row:
10 x stang
10 x 50kg
10 x 60kg
10 x 60kg
10 x 60kg

Latt pulldown:
10 x 30kg
10 x 60kg
10 x 60kg
10 x 60kg

Seated cable row:
10 x 60kg
10 x 55kg
10 x 50kg
Kwam wat spanning op m'n onderrug te staan, dus verlaagt.

Standing Calf Raise in smith:
15 x stang
15 x 60kg
15 x 60kg
15 x 60kg

45 degree calf raise in legpress:
15 x 70kg
15 x 100kg
15 x 120kg
15 x 120kg
Moest even het juiste gewicht zoeken, volgende keer gewoon beginnen bij 120kg

Laying leg raises op bankje:
3 x 10

Cable crunches:
15 x 25
15 x 25
15 x 25
Bij het naar beneden gaan goed squeezen, dan voel ik hem goed.

Woodchopper
10 x 10
10 x 10
10 x 10
(links en dan rechts)

Eindelijk weer eens een PR! Ook al is het nog geen monster gewicht, iedereen moet ergens beginnen he!

Borst - Biceps

Warming up:
150 kcal

Benchpress:
warmup
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 75kg
5 x 75kg 5e met spot

Incline benchpress in smith:
warmup
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg 2 x spot

Dumbell press:
8 x 20kg
6 x 20kg
6 x 20kg

Dumbell fly's:
10 x 12kg
10 x 12kg
10 x 12kg

Pinwheel curls:
5 x 18kg
5 x 18kg
4 x 18kg
4 x 18kg

Standing barbell curls:
10 x 25kg
8 x 25kg
6 x 25kg

Scott curls met dumbell:
6 x 10kg
5 x 10kg
De oefening is niet voor mij weggelegd, ben net te klein denk ik.

Note:
Eindelijk eens een PR, het is geen monster gewicht maar iedereen begint ergens. De incline ging ook wel lekker alleen helaas faalde de db press hierna wel!
Ook faalde ik bij de standing barbell curls, denk dat ik volgende training 5kg eraf haal zodat ik weer een fatsoenlijke ROM kan maken.
Ik zoek toch nog even een andere oefening ipv de scott curls, want ik heb het gevoel dat ik te klein ben voor dat bankje, zit namelijk echt niet fijn. Dus nog aanraders voor een andere bicep oefening?
Bankje bedoel ik dit, hij is alleen bij ons niet verstelbaar.:
p_16130_1?fmt=png-alpha&wid=370&resMode=sharp&v=15.png

Vanochtend wakker geworden met wat last van mijn onderrug dus ik ga straks rustig aan rug trainen, beginnen met lage kilo's en kijken hoe het gaat.

Ook wijk ik wat af in mijn voeding, overdag wat minder zodat ik vanavond los kan gaan, we gaan namelijk naar een all you can eat sushi restaurant. Hier trek ik ongeveer 1200kcal voor uit, zal ongeveer wel kloppen lijkt me?

Haha ja thanks, ik vind het goed te eten en zitten carbs in. Toevallig nog aanrader waar ik het mee zou kunnen afwisselen?
Klote van de onderrug pijntjes man! Gaat dat alweer beter of nog steeds last? Je steek precies hetzelfde in met je dieet als ik als het om all you can eat gaat.. overdag lekker weinig en dan s'avonds onbeperkt knallen:thumbs:

Tja, zelf zou ik niet standaard chicken tonight in mijn schema opnemen en heb er niet zo gauw een vervanger voor..Al gaat het om de carbs kun je die natuurlijk vrij eenvoudig vervangen voor meer rijst, zoete aardappel, pasta, havermout, brinta etc. Maar daar wordt uiteraard je rijstmaaltijd niet lekkerder van.

Zelf kruid ik mijn kip behoorlijk en eet ik dat samen met mijn rijst en spinazie. Ik vind het lekker, maar kan best begrijpen dat anderen het niks vinden..

Note:
Eindelijk eens een PR, het is geen monster gewicht maar iedereen begint ergens. De incline ging ook wel lekker alleen helaas faalde de db press hierna wel!
Ook faalde ik bij de standing barbell curls, denk dat ik volgende training 5kg eraf haal zodat ik weer een fatsoenlijke ROM kan maken.
Ik zoek toch nog even een andere oefening ipv de scott curls, want ik heb het gevoel dat ik te klein ben voor dat bankje, zit namelijk echt niet fijn. Dus nog aanraders voor een andere bicep oefening?
Bankje bedoel ik dit, hij is alleen bij ons niet verstelbaar.:
p_16130_1?fmt=png-alpha&wid=370&resMode=sharp&v=15.png
Wat was nu eigenlijk de PR, de bench?

Wat betreft die vervanger van de scot curl..spider curls? Cable curls of gewoon een preacher curl?

Klote van de onderrug pijntjes man! Gaat dat alweer beter of nog steeds last? Je steek precies hetzelfde in met je dieet als ik als het om all you can eat gaat.. overdag lekker weinig en dan s'avonds onbeperkt knallen:thumbs:

Tja, zelf zou ik niet standaard chicken tonight in mijn schema opnemen en heb er niet zo gauw een vervanger voor..Al gaat het om de carbs kun je die natuurlijk vrij eenvoudig vervangen voor meer rijst, zoete aardappel, pasta, havermout, brinta etc. Maar daar wordt uiteraard je rijstmaaltijd niet lekkerder van.

Zelf kruid ik mijn kip behoorlijk en eet ik dat samen met mijn rijst en spinazie. Ik vind het lekker, maar kan best begrijpen dat anderen het niks vinden..

Wat was nu eigenlijk de PR, de bench?

Wat betreft die vervanger van de scot curl..spider curls? Cable curls of gewoon een preacher curl?

Ik zal eens zoete aardappel kijken, want daar lees ik hier veel over! Anders kan rijst inderdaad ook altijd.

Ja bench was de PR, preacher curls doe ik al als start oefening maar zal eens naar spider curls kijken, thanks!

Terug
Naar boven